Dat kl*te TNT post!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Dat kl*te TNT post!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:01

_Marinke_ schreef:
Zins ze met de machines werken scheurt er idd veel zoals gezegd. Echter heb je ook 2 verschillende;
Postbode, dit beroep doet m'n vader al 30 jaar ofzo.. En dit wordt je ook niet zomaar, kom je in aanraking met politie etc. maak je kans ontslagen te worden. Postbodes soteren de post en belangrijke brieven worden door hun bezorgd.
Postbezorger, zijn echt parttimers, slecht betaald en die brengen alleen de dagelijkse niet belangrijke post (en ja daar horen volgens mij ook rekeningen bij)... Aangezien deze ook niet gescreend worden kan dus iedereen dat worden en het is makkelijk dus om geld uit verjaardagskaarten etc. te jatten.. Helaas!

Die postberzorgers is een hele domme stap van deTNT geweest, veel banen zijn er aan verloren gegaan en sommige postberzorgers zijn niet te vertrouwen..... Maar TNT heeft met het hele beleid van binnen al problemen en alles, en jah dat stroomt door op de klant.

Volgens mij nemen ze iedere sjappie aan hoor tegenwoordig, ook als postbode... M'n broertje doet het ook sinds kort (dat is dan weer net geen sjappie Haha!), maar je hoeft maar weinig moeite te doen om binnen te komen...

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:05

Wat hierboven staat ben ik het wel mee eens, vrijwel iedereen met een fiets en een beetje kracht in de armen wordt aangenomen als postbezorger. Maar dat is niet alleen bij TNT Knipoog

Oh ja, en ook al was ik 'maar' bezorger - ik sorteerde 's morgens vóór de ronde ook gewoon de post voor de andere bezorgers, op het depot. Dus niet alleen postbodes doen dit blijkbaar.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:04

jessie84 schreef:
Als ik het zo hoor snap ik niet dat jullie nog via tnt versturen en zijn genoeg concurenten niet ook post en pakjes rondbrengen.Je moet alleen niet vreemd opkijken als een kind met jouw post rondloopt of als je op zondag ook post krijgt bezorgd

Cool heb een topic geopenend
met wie nog meer leuk de post brengt
maar erg weinig reacties tot nu toe ..

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:38

nickyu schreef:
jessie84 schreef:
Als ik het zo hoor snap ik niet dat jullie nog via tnt versturen en zijn genoeg concurenten niet ook post en pakjes rondbrengen.Je moet alleen niet vreemd opkijken als een kind met jouw post rondloopt of als je op zondag ook post krijgt bezorgd

Cool heb een topic geopenend
met wie nog meer leuk de post brengt
maar erg weinig reacties tot nu toe ..

IK snap hem niet bedoel je concurenten van de TNT?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:41

ja , en wat de ervaringen daarmee zijn

de een gaat niet boven de 10 kilo
de ander verzend onverzekerd of tegen gods vermogen
weer een ander levert niet aan partculieren

en je hoort mensen steeds roepen dat er zoveel concurentie is
dus ik zeg "kom maar op dan " welke concurent is goed

tot nu toe maar 1 ontdekt , wel iets duruder en soms iets trager
waarbij ik tenminste mijn pakketten niet kwijtraak

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:44

Zoveel concurrentie is er niet...
TNT heeft het voordeel dat het een heel uitgebreid netwerk heeft en daardoor de kosten relatief laag kan houden.
Een koeriersbedrijf kan echt bijna niet tegen die prijzen op....

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:52

Persoonlijk heb ik zoiets niet mee gemaakt, maar mijn buurmeisje wel. zij had een briefje in de bus liggen met ons nummer er op, en dat dus bij ons het pakketje afgegeven zou zijn.
Niet eens de tijd, of naam van persoon die het pakketje wel in ontvangst heeft genomen.
Nu was er bij ons dus niemand thuis, dus wie wel het pakketje heeft aangenomen? Dat weet niemand.
Nu gaan ze het onderzoeken, en zou zelfs politie aan de deur komen. Ongelooflijk, wij worden er dalijk scheef op aangekeken, omdat hij waarschijnlijk een verkeerd huisnummer heeft ingevuld.

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:53

bij mij is alle tocht nu toe gewoon goed aangekomen pakketpost/enveloppenpost

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:30

ervaringen heb ik niet echt.
Maar je hebt sandd selectmail ,dhl.Ik zag bij ond bij een kadowinkel dat je er pakjes kon afgeven kigali oid.Bij de stomerij.Ervaringen heb ik niet ik doe het altijd via TNT en het is altijd nog goed geweest.

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:53

Ik ben ook postbode geweest (afgelopen zaterdag m'n laatste werk dag.), maar ik kan met enige zekerheid zeggen dat niemand van mijn team ooit de post heeft opengemaakt. Soms komen er wel brieven als half gescheurd/open (soms zie ik ook lege enveloppen voorbij komen) die ik toch echt niet kapot heb gescheurd of geopend. En over de natte post? Postbodes kunnen er toch ook niks aan doen dat het regent tijdens het bezorgen?! Gestoord

en pakketdienst is zoiezo ellende.. Koe

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:38

heb een keer gehad dat een truitje dat ik van een bokker gekocht had aankwam en dat de verpakking helemaal opengescheurd was, truitje was verder niet beschadigd, en een dom briefje met exuses.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:59

Zonnebloem schreef:
heb een keer gehad dat een truitje dat ik van een bokker gekocht had aankwam en dat de verpakking helemaal opengescheurd was, truitje was verder niet beschadigd, en een dom briefje met exuses.

waarom is dat briefje dom ik vind het gewoon netjes

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:26

Ik zou het wel zo netjes vinden als jullie de kosten zouden delen. Het is duidelijk dat jij wel verstuurd hebt en dat het dan niet aankomt vind ik eerder het risico van de koper. Als ze zeker wil zijn dat het aankomt had ze het beter moeten laten versturen, bv in een pakket, maar dat kost natuurlijk meer. Dus, verlies delen lijkt mij heel redelijk Lachen

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:31

ik heb inclusied geboden dus de keuze van het verzenden was aan haar! ik heb trouwens al gezegd dat ik niet heel het bedrag moest terug hebben! in mijn geval heb ik voor niets gekozen! heb gewoon inclusief geboden!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:34

Wij versturen met het werk ook dingen met TNT EXPRESS dit is een speciale dienst voor buiten eu etc etc.. hier is alles goed beveiligd ., ben namelijk vorige week bij het hoofdkantoor + sorteercentrum geweest... maar een '' los '' persoon kan hier niks via versturen geloof ik ??
Ook versturen we per TNT POST en ja bij ons wil het ook nog wel eens gebeuren dat klanten niks krijgen .. dan zitten er gewoon maar paar rolletjes inpakpapier in Gaaaap

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:51

Is ook wel een beetje dom van jou om niet te vragen hoe het verzonden zou worden Tong uitsteken
Ik zou toch wel eisen dat zoiets verzekerd verzonden wordt, zeker als het om zo'n bedrag gaat omdat je weet dat je anders een risico als dit loopt!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:12

ja het is gebeurd en heel rot maar ja nu kan ik er niets meer aan veranderen e Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:11

Ik ben postbezorgster voor TNT op de zaterdagen. Ik heb wel eens gehad dat er enveloppen gewoon niet dicht geplakt zijn waardoor soms de helft er al uitvalt in je tassen, tja, dan moet de verzender de post maar netjes versturen. En ook wel met regen dat er enveloppen zo lekker nat worden en open weken, tja doe ik ook niet express, maar ik kan moeilijk wachten tot het droog is. Ik moet er niet aan denken om post van andere open te maken of te laten verdwijnen. Dat doe je niet.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:37

ben op het moment schijtziek van tnt

eerst is er een grote envelop naar mij toegestuurd, niet aangekomen

na een zoektocht terug gestuurd naar de verzender met excuses en een pakettenzegel

toen weer naar mij toegestuurd, weer niet aangekomen

toen is het weer terug gestuurd naar de verzender Boos! Boos! Boos!

nu is het terug naar de verzender met de reden dat wij niet thuis waren en na 2 briefjes niet reageerde

er was hier constant iemand thuis! geen briefje gezien

nu vind ik dat tnt die 6.20 moet betalen! Boos!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:13

Ik ga nu ook weer klagen! Hamer

Ik wacht nu al ruim 6 dagen op een pakket Scheve mond
Verder heb ik per envelop en per pakket spullen verzonden... en die zijn na 3 werkdagen ook nog niet allemaal binnen gekomen Stoom uit je oren
Echt heel erg vervelend allemaal.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 10:16

Waardeloos!
Ik heb nog steeds geen bericht van tnt gekregen. De formulieren heb ik een week geleden opgestuurd, niks gehoord. Pandora is vast gewoon foetsie, toch blijf ik hopen dat we nog een tegemoetkoming krijgen ofzo..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:21

Ja ik maak me ook zorgen om de handschoentjes die per post verstuurd zijn Nagelbijten / Gniffelen normaal is het binnen 1 á 2 dagen binnen. Maar na 3 dagen heeft degene nog niets gehad Scheve mond

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:26

Jeetje, als ik dit allemaal lees durf ik niets meer te bestellen of te verzenden met TNT post Nagelbijten / Gniffelen
heb tot nu toe goede ervaringen, alles is altijd goed aangekomen. Maar ik heb wel regelmatig gehad dat uitnodigingen voor mijn verjaardagen niet aankwamen en soms zelfs in de bosjes teruggevonden werden .. Ik zat me helemaal druk te maken dat mijn familie niet kwam, maar bleken ze gewoon de uitnodiging niet gehad..

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 10:27

c_alsemgeest schreef:
Ja ik maak me ook zorgen om de handschoentjes die per post verstuurd zijn Nagelbijten / Gniffelen normaal is het binnen 1 á 2 dagen binnen. Maar na 3 dagen heeft degene nog niets gehad Scheve mond

Wat zegt de track en trace code dan? Deze heb je als het goed is gekregen met het verzenden van het pakketje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:29

_SteR_ schreef:
c_alsemgeest schreef:

Wat zegt de track en trace code dan? Deze heb je als het goed is gekregen met het verzenden van het pakketje.

Dat het verwerkt is Scheve mond
Het ligt iig niet meer op het postkantoor... maar afgeleverd staat er gelukkig nog niet Clown