Wauw fiffil wat een spannende droom, al ben ik nog niet wakker genoeg om hem te begrijpen haha..
Ook ik heb vannacnt gedroomd maar toen in me laptop openhad was ik m alweer kwijt
.. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.. 
hahah.
Sowieso zijn ze voor mij niet echt beangstigend, al zijn de dromen zoals de tweede in de beginpost natuurlijk wel vervelender. Die gaan meestal ook gepaard met slaapverlamming. 
ik herriner ze alleen niet
ik kan me nog 4 dromen uit me hele leven herrineren... ben 17
hahahaha morgen ga ik het eens opschrijven !
haha ik zou daar echt van in de war raken en dromen door elkaar halen
Ze lijken vaak in de verste verte niet op elkaar, ze hebben allemaal wel iets in zich wat je aan het denken zet of wat je niet snapt, dus dat onthoudt je wel.
hihi 
*
En nu moet ik zeggen dat in mijn beginpost die eerste droom ook vrij rustig was hoor.
Alleen de tweede, dat is een droom van een soort dat ik vaak krijg als ik last heb van de slaapverlamming. En deze droom vond ik zelf ook rustig hoor, al weet ik niet wat het betekend (goudvissen... oke dan). Maar de volgende keer kan het zomaar weer wat anders zijn, bijv. dat voor mijn ogen een blauwe duif in de trechter/kelk van een grote plant valt en daarin verdrinkt. Echt vanalles wat je je maar kan bedenken komt er voorbij.
(haha en als dan sta ik daar met m'n mond vol tanden
) 
) water en bewegend water staat vaak voor veel beweging in je emoties. Kunnen alle emoties zijn hoor hoeft niet persé verdriet te zijn maar kan ook je vreugde zijn.
Je hebt in iedergeval een gezonde levendige fantasie !! 
Heb ik ook wel eens, maar de meesten gaan toch wel over het redelijk normale leven. Al komt er wel vaak een 'duistere' gedaante in voor. Waar ik in eerste instantie van schrik, maar later helemaal niet bang voor bent. Hij frustreerd me alleen, omdat hij net buiten mijn bereik is. Zoals gisteren nacht. Ik werd wakker in mijn droom en hij was binnen, maar ik wist dat hij er niet voor mij was, dus ik was niet bang. Maar ik wilde naar hem toe. Hij rende naar buiten en hield de deur dicht waardoor ik niet dichterbij kon komen. Hij was sterker, dus ook met een hoop getrek kreeg ik de deur niet open. Toen ging ik maar weer terug naar bed. 

Als kind al. Volwassen worden, ja dat zou kunnen natuurlijk, maar daar ben je eigenlijk constant mee bezig lijkt me (niet mee bezig als in zelf mee bezig zijn, dat gaat vanzelf). 

). Maar lijkt me ook een vreemde ervaring.

Enige wat totaal ongedetailleerd is, is de man. Het is alleen maar zwart met witte ogen. Weet niet eens zeker of het wel een man is. Daar ga ik maar gewoon van uit.
Ik kijk wel even hoe ik dat ga doen. Het lijkt me wel erg interessant om eens bij te houden wat ik precies droom, zodat je ze later terug kan lezen. Ik heb ook regelmatig dat ik ergens ben en dat ik zoiets heb van: "He! Heb ik daar niet ooit over gedroomd?" Of dat ik ergens over praat met iemand, en dat ik die discussie eerder blijkbaar in mijn droom heb gehad met die persoon, want die weet echt niet waar ik het over heb.

Het is wel leuk, omdat je het dan kan teruglezen en als je al die dromen in je hoofd moet bewaren word ik echt gek na een tijdje.
Riant schreef:Ik heb zelf een (weinig) aantal voorspellende dromen gehad.. mijn idee is dat ook mensen die niet meer bij ons zijn in dromen nog bij ons komen ...
Sja naar de TS.. Zingen kan je misschien niet goed (maar iedereen kan het) .. maar het zingen kan ook staan voor spreken, huilen, de wens het te kunnen. Misschien kan je wel heel erg veel gevoel kwijt in het luisteren naar muziek?
Ik zit ook maar gewoon achter mijn PC maar ik denk dat je het denken schrijven en wat je te persoonlijk is ook echt voor jezelf moet houden ... maar je tekeningen en ideëm wel zou kunnen delen meid.. Je bent enorm creatief, met een erg rijke fantasie.. ga na zo veel dromen er in het echte leven wat mee doen !!!!
Einstein zei ooit: Logica brengt je van A naar B.. fantasie brengt je overal!
Fiffill schreef:Riant schreef:Ik heb zelf een (weinig) aantal voorspellende dromen gehad.. mijn idee is dat ook mensen die niet meer bij ons zijn in dromen nog bij ons komen ...
Sja naar de TS.. Zingen kan je misschien niet goed (maar iedereen kan het) .. maar het zingen kan ook staan voor spreken, huilen, de wens het te kunnen. Misschien kan je wel heel erg veel gevoel kwijt in het luisteren naar muziek?
Ik zit ook maar gewoon achter mijn PC maar ik denk dat je het denken schrijven en wat je te persoonlijk is ook echt voor jezelf moet houden ... maar je tekeningen en ideëm wel zou kunnen delen meid.. Je bent enorm creatief, met een erg rijke fantasie.. ga na zo veel dromen er in het echte leven wat mee doen !!!!
Einstein zei ooit: Logica brengt je van A naar B.. fantasie brengt je overal!
Trouwens, over voorspellende dromen, dat heb ik ook wel vaker gehad. Ik wist als enige dat mijn oma dood zou gaan. Los daarvan weet ik ook vaak wanneer vrienden van me ziek zijn ofzo.

is mij ook al vaak genoeg gebeurt
Al zolang ik me kan herinneren. De laatste jaren wordt het wel wat angstaanjagender. Maar goed ik weet wat het is en ik kan mezelf dwingen wakker te worden (lucid dreaming). Ik moet zeggen de laatste tijd komt het niet meer elke nacht voor, maar als het dan wqel is, is het meteen nogal angstaanjagend, maar vooral het feit dat ik 'mezelf' wakker maak en dan niet kan bewegen omdat mn hersenen/spieren gewoon nog niet zo ver zijn. Maar goed eerst een paniek en dan herinner ik me weer wat het is en wordt ik er juits heel rustig van. Wordt wel standaard doodmoe wakker aangezien, ik alles beleef, alles voel, overal over mee/nadenk enz.

Over het algemeen heb ik gewoon dromen die ik vreemd vind maar niet angstaanjagend. Het is wel spannend af en toe. Maar om terug te komen op die droom, dat is wel het type nare droom, maar toch iets wat je overkomt en waar je zo in zit dat ik me op dat moment gewoon niet kan indenken hoe mijn gewone leven is, nee ik leef in die droom. En soms is dat inderdaad wel wat benauwend (ook omdat dit dan in combinatie is met slaapverlamming) maar ik word er niet panisch van.