Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:10

Goedemorgen allemaal!

Wauw fiffil wat een spannende droom, al ben ik nog niet wakker genoeg om hem te begrijpen haha..

Ook ik heb vannacnt gedroomd maar toen in me laptop openhad was ik m alweer kwijt Boos! ..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:13

Ik begrijp de helft van mijn dromen sowieso niet, maar ze zijn er gewoon dus tjsa. Lachen

Moet je een schriftje naast je bed leggen en het meteen opschrijven als je wakker wordt. Ik onthoud het sowieso, maar als je dat niet doet is dat het beste (een vriendin van mij doet dat, die onthoudt het anders ook niet).

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:17

hmmm wel een slim idee.... en dit was naar hoe ik het las best een duidelijke droom... niet eng ofzo.. deze zou ikook nog wel kennen hebben Haha! hahah.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:21

Ik droom ook niet altijd eng. Knipoog Sowieso zijn ze voor mij niet echt beangstigend, al zijn de dromen zoals de tweede in de beginpost natuurlijk wel vervelender. Die gaan meestal ook gepaard met slaapverlamming. Lachen
Ik weet nu van Nouks dat zij hetzelfde soort "vreemde" dromen heeft, ik heb er een paar gehoord, om mij heen hoor ik alleen maar mensen die dromen over het dagelijks leven en dingen die ze willen dat daarin gebeurt of juist niet gebeurt. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dat soort dromen, net als ik, eigenlijk nooit hebben, maar wel deze vorm van dromen (die van mij).

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:24

Ja, zou kunnen dat ik ook wel rare dromen heb hoor Nagelbijten / Gniffelen ik herriner ze alleen niet Tong uitsteken ik kan me nog 4 dromen uit me hele leven herrineren... ben 17 Tong uitsteken hahahaha morgen ga ik het eens opschrijven !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:27

Vier maar? Zo. Dat kan ik me dus weer niet voorstellen. Ik onthoud ze allemaal (af en toe niet). En ik ben zestien. Maar ik ben ze ook op gaan schrijven omdat ik ze allemaal in mijn hoofd had, net als andere ideeën, en dan wordt dat gewoon teveel.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:28

jaa inderdaad... en zo kan ik me dus niet voorstellen dat je ze haast allemaal nog weet Tong uitsteken haha ik zou daar echt van in de war raken en dromen door elkaar halen Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:33

Nee dat heb ik niet. Ze lijken vaak in de verste verte niet op elkaar, ze hebben allemaal wel iets in zich wat je aan het denken zet of wat je niet snapt, dus dat onthoudt je wel. Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:45

Ooooh okay, ja dan ga je ze niet door elkaar heen halen nee Clown hihi

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:00

morgen Lachen
heb volgens mij niks geks gedroomt ofzo *iig niet dat k weet Bloos*
Fiffil die droom die je afgelopen nacht hebt gehad, lijkt "rustiger" dan idd die 2e wat je in je begin post had geschreven..
Maar wat ook kan idd, dingen waar je je geen raad mee weet *dingen uit je dromen dan* blijven je vaak bij.. Iig heb ik dan vaak, dan blijf ik daar aan de ene kant over doormalen wát 't te betekenen heeft enz..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 11:05

Ik heb ook heel lekker geslapen verder hoor. Haha! En nu moet ik zeggen dat in mijn beginpost die eerste droom ook vrij rustig was hoor. Lachen Alleen de tweede, dat is een droom van een soort dat ik vaak krijg als ik last heb van de slaapverlamming. En deze droom vond ik zelf ook rustig hoor, al weet ik niet wat het betekend (goudvissen... oke dan). Maar de volgende keer kan het zomaar weer wat anders zijn, bijv. dat voor mijn ogen een blauwe duif in de trechter/kelk van een grote plant valt en daarin verdrinkt. Echt vanalles wat je je maar kan bedenken komt er voorbij. Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:53

hmm ja, komt idd veel in voor... maar de dingen die ik droom (moet wel zeggen heb wel 'n hele tijd niet meer zo'n soort dromen gehad) dat 't niet iets is, wat realistisch zou kunnen zijn en of worden Knipoog (haha en als dan sta ik daar met m'n mond vol tanden Clown)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:00

goedemorgen Lachen

lekker gedroomd allemaal??
Fiffill.. Je droom is weer boeiend.. dingen worden afgebroken.. de dood komt erin.. ??

Tijd voor een nieuwe fase in je leven? Weet niet hoe oud je precies bent maar dit lijkt ook wel een beetje op het "volwassen" worden.. Oude dingen (oude tegels badkamer etc) en visjes in een kom (mooi maar ze zijn niet vrij Knipoog ) water en bewegend water staat vaak voor veel beweging in je emoties. Kunnen alle emoties zijn hoor hoeft niet persé verdriet te zijn maar kan ook je vreugde zijn.

mooi ook de spiegel en jezelf bekijken in je droom denk dat dat iets met zelfbewustzijn te maken kan hebben.

Boeiend.. ik droom wel veel en ook in wonderlijke omgevingen met mensen die ik soms wel en soms niet ken. Het betekent niet altijd wat hoor soms is het gewoon je hersenen die een loopje met je nemen en ben je gewoon lekker aan het ontwikkelen Lachen Je hebt in iedergeval een gezonde levendige fantasie !!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:03

Wat een dromen heb je zeg! Heel abstract. Ja Heb ik ook wel eens, maar de meesten gaan toch wel over het redelijk normale leven. Al komt er wel vaak een 'duistere' gedaante in voor. Waar ik in eerste instantie van schrik, maar later helemaal niet bang voor bent. Hij frustreerd me alleen, omdat hij net buiten mijn bereik is. Zoals gisteren nacht. Ik werd wakker in mijn droom en hij was binnen, maar ik wist dat hij er niet voor mij was, dus ik was niet bang. Maar ik wilde naar hem toe. Hij rende naar buiten en hield de deur dicht waardoor ik niet dichterbij kon komen. Hij was sterker, dus ook met een hoop getrek kreeg ik de deur niet open. Toen ging ik maar weer terug naar bed. Huilen van het lachen
Daar heb ik een hele hoop verschillende variaties op!

Ik weet ook regelmatig dat ik droom in mijn droom. Maar ik had nog nooit van luicide dromen gehoord! Heb ze dus nog nooit geprobeerd te sturen. Behalve dingen als dat ik aan het vliegen was in de auto, dat ik realiseerde dat dat niet kon en ik aan het dromen was. Toen liet ik de auto zachtjes landen en ging ik weer verder met de normale droom. Knipoog
Ben vanaf vandaag maar eens begonnen met dromen opschrijven, want meestal vergeet ik de details na een paar minuten en de hele droom na een paar dagen.

Maar kost het je niet veel tijd om die dromen op te schrijven smorgens? Ik heb er echt geen zin in om eerder mijn wekker te zetten om mijn droom op te kunnen schrijven. Bloos

Ik droom trouwens bijna iedere nacht, heel af en toe niet en dan ben ik echt 'boos' omdat ik het gevoel heb dat ik gewoon niets met de tijd van mijn nacht heb gedaan. Terwijl het zo fijn is om te dromen. Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 12:16

@ Riant: ik ben zestien, maar heb dit soort dromen al jaren. Knipoog Als kind al. Volwassen worden, ja dat zou kunnen natuurlijk, maar daar ben je eigenlijk constant mee bezig lijkt me (niet mee bezig als in zelf mee bezig zijn, dat gaat vanzelf). Lachen
Fantasie heb ik zeker, dat weet ik wel. Ja

@ _Marlijn: ik heb wel eens dromen over het normale leven, maar dat is echt zelden (lees: twee keer in de maand ofzo).
Zoals jij die droom beschrijft klinkt het toch anders, met iemand die aan de deur trekt enz, iets wat gebeurt maar minder vreemde details (maar ik kan het natuurlijk mishebben, dat jij al die details wel zag maar niet meer weet/beschrijft Knipoog ). Maar lijkt me ook een vreemde ervaring.

Of het me tijd kost om die dromen op te schrijven? Valt wel mee, ik sta sowieso vroeg op omdat ik nooit kan uitslapen, en soms tik ik ze in op de computer in Word 's ochtends. Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:38

De dromen zijn een erg gedetailleerd over het algemeen, al zijn de details minder 'vreemd' als bij jouw dromen. De situaties waar mijn dromen zich afspelen zijn vaak onbekend voor mij, maar kunnen gewoon bestaan. Ze zien er erg normaal uit. Ja Enige wat totaal ongedetailleerd is, is de man. Het is alleen maar zwart met witte ogen. Weet niet eens zeker of het wel een man is. Daar ga ik maar gewoon van uit. Lachen

Maar mijn dromen zijn inderdaad anders als die van jouw. Bij mij komt er bijna geen dood of bloed in voor. Al ga ik wel iedere droom bijna dood. Maar ik ben nog nooit echt helemaal doodgegaan. En verwondingen heb ik ook nooit. (Zoals jij schrijft dat je moest blijven zingen en dat je keel ging bloeden. Dat heb ik nooit meegemaakt.)

Ik ben een echte uitslaper, dus ik zou echt eerder op moeten staan. Want met al die details ben ik toch wel een tijdje aan het schrijven. Knipoog Ik kijk wel even hoe ik dat ga doen. Het lijkt me wel erg interessant om eens bij te houden wat ik precies droom, zodat je ze later terug kan lezen. Ik heb ook regelmatig dat ik ergens ben en dat ik zoiets heb van: "He! Heb ik daar niet ooit over gedroomd?" Of dat ik ergens over praat met iemand, en dat ik die discussie eerder blijkbaar in mijn droom heb gehad met die persoon, want die weet echt niet waar ik het over heb. Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:51

Oke, ik dacht al dat ze waarschijnlijk wel gedetailleerd zouden zijn. Knipoog
De situaties uit mijn dromen kunnen vaak niet bestaan, maar los van elkaar misschien wel. Een gang en een badkamer bijv., of een toren, dat kan natuurlijk gewoon. Maar de gebeurtenissen en de details eromheen maken het ongewoon. Ja

Die man van jou is net zoiets als uit mijn eerste beschreven droom, die man/boomstronk/wat dan ook. Ik heb dat ook wel vaker, dat ik niet weet wat of wie het nu precies is.

Ik slaap niet uit en ik schrijf snel, dus voor mij is het geen probleem om de boel op te schrijven. Lachen Het is wel leuk, omdat je het dan kan teruglezen en als je al die dromen in je hoofd moet bewaren word ik echt gek na een tijdje. Nagelbijten / Gniffelen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:17

Riant schreef:
Ik heb zelf een (weinig) aantal voorspellende dromen gehad.. mijn idee is dat ook mensen die niet meer bij ons zijn in dromen nog bij ons komen ...

Sja naar de TS.. Zingen kan je misschien niet goed (maar iedereen kan het) .. maar het zingen kan ook staan voor spreken, huilen, de wens het te kunnen. Misschien kan je wel heel erg veel gevoel kwijt in het luisteren naar muziek?

Ik zit ook maar gewoon achter mijn PC maar ik denk dat je het denken schrijven en wat je te persoonlijk is ook echt voor jezelf moet houden ... maar je tekeningen en ideëm wel zou kunnen delen meid.. Je bent enorm creatief, met een erg rijke fantasie.. ga na zo veel dromen er in het echte leven wat mee doen !!!!

Einstein zei ooit: Logica brengt je van A naar B.. fantasie brengt je overal!

Trouwens, over voorspellende dromen, dat heb ik ook wel vaker gehad. Ik wist als enige dat mijn oma dood zou gaan. Los daarvan weet ik ook vaak wanneer vrienden van me ziek zijn ofzo. Lachen

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:27

ik onthoud ook altijd AL mijn dromen tot in de kleinste details, soms weet ik ook gewoon dat ik droom zeg maar. en ik heb ook geen standaard dromen maar ook altijd van die aparte dromen die van de hak op de tak gaan of maar wel in 1 verhaal blijft zeg maar. dan begint m'n verhaal thuis en opeens zit ik dan in amerika ofzo.. schrijf ze ook meestal op..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:11

Fiffill schreef:
Riant schreef:
Ik heb zelf een (weinig) aantal voorspellende dromen gehad.. mijn idee is dat ook mensen die niet meer bij ons zijn in dromen nog bij ons komen ...

Sja naar de TS.. Zingen kan je misschien niet goed (maar iedereen kan het) .. maar het zingen kan ook staan voor spreken, huilen, de wens het te kunnen. Misschien kan je wel heel erg veel gevoel kwijt in het luisteren naar muziek?

Ik zit ook maar gewoon achter mijn PC maar ik denk dat je het denken schrijven en wat je te persoonlijk is ook echt voor jezelf moet houden ... maar je tekeningen en ideëm wel zou kunnen delen meid.. Je bent enorm creatief, met een erg rijke fantasie.. ga na zo veel dromen er in het echte leven wat mee doen !!!!

Einstein zei ooit: Logica brengt je van A naar B.. fantasie brengt je overal!

Trouwens, over voorspellende dromen, dat heb ik ook wel vaker gehad. Ik wist als enige dat mijn oma dood zou gaan. Los daarvan weet ik ook vaak wanneer vrienden van me ziek zijn ofzo. Lachen

heb eens een hele dag gedroomd, zei tegen me vriendin, ik droomde : toen vertelde ik over de ochtend, keek ze me achterdochtig aan zecht ze : hoe weet jij dat ? ging erover dat ze op turnen wou en dat haar broer boos was geworden hij wou van voetbal af.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:56

Ah, nog iemand die de dromen onthoudt, Silvaantje. Lachen
Van de hak op de tak, dat heb ik ook wel. Maar vaak is het toch een redelijk goedlopend verhaal, maar inderdaad geografisch zit het soms heel vreemd in elkaar. Ja

Dat is ook wel vreemd Dapy. Ja

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:03

wat ik ook wel eens heb maar denk ik meerdere mensen wel, is dat je 's ooit ergens over droomt en 'n hele tijd later kom je 't IRL tegen.. zodat je denkt van huh?? dit of dat heb ik toch 's gedaan of zo Bloos! is mij ook al vaak genoeg gebeurt Nagelbijten / Gniffelen

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:12

Ik heb hetzelfde Lachen Al zolang ik me kan herinneren. De laatste jaren wordt het wel wat angstaanjagender. Maar goed ik weet wat het is en ik kan mezelf dwingen wakker te worden (lucid dreaming). Ik moet zeggen de laatste tijd komt het niet meer elke nacht voor, maar als het dan wqel is, is het meteen nogal angstaanjagend, maar vooral het feit dat ik 'mezelf' wakker maak en dan niet kan bewegen omdat mn hersenen/spieren gewoon nog niet zo ver zijn. Maar goed eerst een paniek en dan herinner ik me weer wat het is en wordt ik er juits heel rustig van. Wordt wel standaard doodmoe wakker aangezien, ik alles beleef, alles voel, overal over mee/nadenk enz.

@Fiffell
Jou dromen lijken veel op die van mij. Herken mezelf ik jou verhaal. Las ik nou dat jij er rustig van wordt?
Ik wordt de laatste tijd alleen maar panischer, kan je me iets meer beschrijven over jou gevoel erbij. Mischien dat het mij iets kan helpen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:14

Fiffill, ik heb alleen jouw bericht even doorgelezen. Ik herken het zo! Ik voel ook gewoon pijn in mijn droom, en alles lijkt net echt. Ik heb het ook elke nacht. Bij dat slaapverlamming heb ik vaak dat ik in mijn bed lig, voel dat ik weg zak, niet meer kan bewegen.. Heel raar. Maar dat zou wel weer wat anders zijn.. Iemand zei een keer tegen mij dat je geen lichamelijke pijn kon voelen in je dromen, nou, ik heb het wel gevoeld..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 22:41

Meer mensen die het herkennen, wat fijn. Lachen

@ anneM_Ajax: wat bedoel je met rustig ervan worden? Ik heb ergens gezegd dat ik rustig word van alles voelen van mijn lichaam voor het slapen. Lachen
Maar van de dromen zelf ben ik niet bang. Ze zijn me op een vreemde manier vertrouwd, ik ben ze gewend en het zijn gewoon de dromen die ik altijd heb. Ik zie niet in waarom ik er bang van zou worden, ik weet alleen dat ik ze vreemd vind omdat ik ze vaak niet snap.
De droom in mijn beginpost, die met het zingen etc. die was voor mij wel minder leuk. Knipoog Over het algemeen heb ik gewoon dromen die ik vreemd vind maar niet angstaanjagend. Het is wel spannend af en toe. Maar om terug te komen op die droom, dat is wel het type nare droom, maar toch iets wat je overkomt en waar je zo in zit dat ik me op dat moment gewoon niet kan indenken hoe mijn gewone leven is, nee ik leef in die droom. En soms is dat inderdaad wel wat benauwend (ook omdat dit dan in combinatie is met slaapverlamming) maar ik word er niet panisch van.

@ Madeira_: ik voel ook lichamelijke pijn in mijn dromen. Misschien is dat niet eens echt lichamelijke pijn, maar denk je gewoon dat het lichamelijke pijn is. Ik weet het niet.