daar wordt je toch ook niet goed van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: daar wordt je toch ook niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:27

Betteke schreef:
14/15 jaar en dan zo'n grote mond opzetten tegen iemand die jou niks doet? Ongelooflijk.

Mee eens, ik vind dit ook niet normaal, zeker niet voor iemand van 14 om zo'n grote mond op te zetten Je kan het ook gewoon negeren als iets je niet aan staat, maar tegenwoordig moeten de pubers allemaal 'stoer' een grote bek geven, heel erg jammer vind ik dat.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:31

Die grote mond valt mee, ik heb hem absoluut niet verrot gescholden. Hem een gek noemen is nog aardig. Die man ís ook gek, staat hij ook bekend om. Fijn als je daar wat aan de kant wat klets probeert te verkopen maar min of meer mijn einde aankondigen als ik mij niet tot God wendt? Dan krijg je van mij wel iets te terug ja.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:32

lekker negeren, als die man er heilig in gelooft tsjaa.
dat jij het niet wilt maakt hem nog niet gek, ik vind het wel een heftige reactie voor zoiets onbenulligs..

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:34

Tja, die man staat er wel alsof hij helemaal stoned is.
Daarna heb ik hem ook niet meer gezien, fijn voor de rest toch. Iedereen ergerde zich eraan en ik was één van de vriendelijkste.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:39

ik woon boven het bedrijf van mijn ouders en heb ze nog nooit aan de deur gehad dus.

wel paar keer als je de kroeg uit komt ; 'Ja en je bent echt je leven aan het vergoeien! Maar god kan je nog helpen.' En je ook nog achtervolgen.

Ik heb respect voor alle geloven, maar vind het belachelijk dat ze het me opdringen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:03

Volgens mij hebben jullie het niet over Jehovagetuigen maar over andere gelovigen. Jehova's heb ik nog nooit op straat Het Woord zien/horen verkondigen.
Die man op straat die wat staat te roepen heeft misschien last van godsdienstwaanzin, wat geen enkele reden is om zo'n grote mond te geven. Gewoon negeren zou je beter staan. Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:34

Ik vind het complete waanzin dat sommigen denken het recht te hebben water te pakken, te slaan, stennis te schoppen en te schelden. De Nederlanders hebben zich eeuwenlang met alles en iedereen ter wereld bemoeid, hun geloof aan mensen opgedrongen en ze zelfs vermoord om hun geloofsovertuiging. Dit zijn mensen die oprecht geloven dat ze je hiermee helpen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 00:37

Vjestagirl schreef:
Ik vind het complete waanzin dat sommigen denken het recht te hebben water te pakken, te slaan, stennis te schoppen en te schelden. De Nederlanders hebben zich eeuwenlang met alles en iedereen ter wereld bemoeid, hun geloof aan mensen opgedrongen en ze zelfs vermoord om hun geloofsovertuiging. Dit zijn mensen die oprecht geloven dat ze je hiermee helpen.

ik snap je punt. maar ik vind wel dat je jezelf tegenspreekt in je post.
eerst heb je het over bemoeien, opdringen ga zo door, en de mensen die aan de deur langsgaan mogen dit wel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:39

Elma_ schreef:
Vjestagirl schreef:

ik snap je punt. maar ik vind wel dat je jezelf tegenspreekt in je post.
eerst heb je het over bemoeien, opdringen ga zo door, en de mensen die aan de deur langsgaan mogen dit wel?

Nee hoor... Nederlanders hebben mensen echt hun geloof opgedrongen, tot verplicht bekeren aantoe. En we dachten dat dat goed was. Dat we op dat moment nog niet beter wisten, doet er eigenlijk niet toe. Dit kun je ook zien als 'niet beter weten'

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 00:41

ja, maar deze jehova getuigen bij mij aan de deur waren ook hartstikke nederlands Tong uitsteken

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:44

Ik geloof zelf nergens in, maar ik laat de mensen in hun waarde als ze wel geloven. Heb er geen problemen mee, maar ze moeten niet hun geloof aan mij op willen dringen, hoe goed ze dit misschien dan bedoelen.

Ik bleef een x bij een vriendin slapen en we waren net van plan om de deur uit te gaan naar stal. Dus ik had een t shirt aan met de text God is bezig kan ik je helpen en dan het plaatje van de duivel eronder Tong uitsteken En dan in het engels. En toen stonden er net mensen van de jehova voor de deur Nagelbijten / Gniffelen Die waren ook erg snel weer weg! Was niet mijn bedoeling maar wel erg handig Lachen

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:45

bij ons kwamen ook altijd jehova's, maar toen is m'n moeder een keer flink kwaad geworden omdat ze wel 10x waren langsgekomen en dat ze het dan nog niet snapten dat we niet geïnteresseert waren en toen zijn ze nooit weer gekomen. bij de buren komen ze nog wel Clown

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:47

Wat is nou eigenlijk de grote ergernis? Een paar keer per jaar wordt er aangebeld en staan er een paar Jehova's voor de deur. Dan zeg je beleefd dat je geen interesse hebt en that's it. Knipoog
Persoonlijk erger ik me meer aan de telefoonterreur met allerlei aanbiedingen, veel irritanter en erg hardnekkig.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 00:49

nee niet een paar keer per jaar, 4 keer alleen vorige week, en gemiddeld zeker 2 keer per maand Lachen
en als dat nog niet erg genoeg is, gaan ze hier niet weg bij vriendelijk vragen, maar pas als je bijna schreeuwt dat ze gwn weg moeten gaan Lachen voet tussen de deur is geen verzonnen verhaaltje ofzo Lachen

en zoizo, je geloof opdringen wekt bij mij wel ergenis ja Lachen

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:56

Elma_ schreef:
nee niet een paar keer per jaar, 4 keer alleen vorige week, en gemiddeld zeker 2 keer per maand Lachen
en als dat nog niet erg genoeg is, gaan ze hier niet weg bij vriendelijk vragen, maar pas als je bijna schreeuwt dat ze gwn weg moeten gaan Lachen voet tussen de deur is geen verzonnen verhaaltje ofzo Lachen

en zoizo, je geloof opdringen wekt bij mij wel ergenis ja Lachen

idd Knipoog alleen bij ons deden ze niet voet voor de deur, maar gingen ze voor de ramen verder met hun verhaaltje Huilen van het lachen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:23

jehova's gaan langs de deuren om boeken of bijbels te verkopen. zij moeten die zelf op kopen van hun gemeenten en dan verkopen. waarom doen zij dat, waarschijnlijk om zo veel mogelijk goede daden te werven om die te kunnen aantonen bij de hemelpoort.
dit klopt dus zowiezo al niet aangezien je alleen hoeft te geloven in God en hem lief moet hebben. met goede daden kom je er niet.
God heeft immers al zich voor ons opgeofferd bij gogoltha.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:27

mijn god, ik heb daar ook zon hekel aan.
Ik ben zelf christelijk opgevoed maarja..

Dat zeg ik ook meestal, vorige keer kwamen ze aan de deur toen ik ziek op de bank lag, maar ze bleven aanbellen omdat ze me op de bank hebben zien liggen (jawel ze keken door mijn raam naar binne Koe )
Dus ik opgestaan in me ziekzijn-outfit en mijn haar op ontplof stand , ruk die voordeur open en zeg geheel verwilder WAT MOET JE NOU.
"Ohh uhhh wij zijn van blablabla" ik zo ja het zal alemaal wel, ik wil de deur dicht doen want het is koud. "Ja maar wij willen u er van op de hoogte stellen dat jezus er ook nog is"
Ik zo: Ja dat zal allemaal wel maar willen jullie nu weg gaan ? "Neem dan op zijn minst dit boekje want dit boe..." toen gritste ik zo dat boekje uit haar klauwen voor z euit kon spreken, en pleurde zo de deur voor haar gier dicht. Bloos

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:02

whaha Clown
Ik mag niet lachen om je taalgebruik, maar moest het stiekum toch even Tong uitsteken
Ik heb echt niets tegen gelovigen of wat voor geloof dan ook, zelluf weten maar val mij dr gewoon niet mee lastig.. Heb hier ergens het ''zwarte boek'' langs zien komen, ik denk dat ik me daar ook maar in laat zetten.. t is sinds mn topic opening stil aan de deur geweest trouwens.. Zullen ze meelezen Clown

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:16

Ik zeg meestal dat mama en papa niet thuis zijn en ik geen interesse heb, das altijd voldoende om ze weg te laten gaan Lachen.

Ik ben er wel altijd even niet goed van als ze zijn langsgekomen. Ik probeer altijd voor mezelf het bestaan van zulke fanatieke geloofsmensen half te vergeten, en word er zo weer met mijn neus opgedrukt...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:18

Meestal is het heel makkelijk. Gewoon niet open doen, want je ziet ze vaak al door de straat lopen. Is het een keer niet opgevallen en wordt er wel open gedaan. Gewoon gelijk zeggen geen interesse en de deur dichtdoen.

Ben daar heel makkelijk in hoor, ik vraag er niet om. Dus dan aardig zeggen dat ik geen interesse heb en dan de deur dicht doen. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze langs de deur moeten dus vind het wel belangrijk netjes te blijven.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:20

Moeten? moeten is dwang en wie niet wil is vrij...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:38

Doet me denken aan mijn schoonvader.

"Wij komen u het woord van God brengen"
Mijn schoonvader: "Mooi, zet maar in de schuur, bij de rest van de spullen"

En toen deed ie de deur weer dicht. Ik heb me een breuk gelachen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:39

Thats_Me schreef:
Meestal is het heel makkelijk. Gewoon niet open doen, want je ziet ze vaak al door de straat lopen. Is het een keer niet opgevallen en wordt er wel open gedaan. Gewoon gelijk zeggen geen interesse en de deur dichtdoen.

Ben daar heel makkelijk in hoor, ik vraag er niet om. Dus dan aardig zeggen dat ik geen interesse heb en dan de deur dicht doen. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze langs de deur moeten dus vind het wel belangrijk netjes te blijven.

Wij hebben twee deuren. De ene is de voordeur, de andere is een zijdeur, die je gewoon met een klink open kunt doen. Deze deur zit vaak niet op slot, zodat de kinderen makkelijk in en uit kunnen lopen.
De Jehova's dachten waarschijnlijk dat die deur ook voor hen bedoeld was. Via die deur kom je door onze voorraadkamer, onze keuken, onze gang en dan pas in de woonkamer en jawel, opeens stonden ze in de woonkamer......toen hebben we toch op een minder vriendelijke manier duidelijk gemaakt dat we hier niet van gediend zijn.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:31

Runn_love_ schreef:
bij ons thuis komen ze niet meer Tong uitsteken
wij staan in "het zwarte boek"

Kijk, dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Vraag gewoon netjes of ze je in het zwarte boek willen zetten, dan komen ze nooit meer. Bij ons lopen ze de deur al ruim 10 jaar voorbij.

Om nu met geweld die mensen weg te krijgen lijkt me ook geen oplossing. Zeker niet als het met een simpele vraag opgelost kan zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:36

Diablo schreef:
Thats_Me schreef:

Wij hebben twee deuren. De ene is de voordeur, de andere is een zijdeur, die je gewoon met een klink open kunt doen. Deze deur zit vaak niet op slot, zodat de kinderen makkelijk in en uit kunnen lopen.
De Jehova's dachten waarschijnlijk dat die deur ook voor hen bedoeld was. Via die deur kom je door onze voorraadkamer, onze keuken, onze gang en dan pas in de woonkamer en jawel, opeens stonden ze in de woonkamer......toen hebben we toch op een minder vriendelijke manier duidelijk gemaakt dat we hier niet van gediend zijn.

Haha, wij praten gewoon Nederlands tegen de Johava's hier...of twents...Gelukkig nog maar een keer meegemaakt Clown