Betteke schreef:14/15 jaar en dan zo'n grote mond opzetten tegen iemand die jou niks doet? Ongelooflijk.
Mee eens, ik vind dit ook niet normaal, zeker niet voor iemand van 14 om zo'n grote mond op te zetten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Betteke schreef:14/15 jaar en dan zo'n grote mond opzetten tegen iemand die jou niks doet? Ongelooflijk.
Vjestagirl schreef:Ik vind het complete waanzin dat sommigen denken het recht te hebben water te pakken, te slaan, stennis te schoppen en te schelden. De Nederlanders hebben zich eeuwenlang met alles en iedereen ter wereld bemoeid, hun geloof aan mensen opgedrongen en ze zelfs vermoord om hun geloofsovertuiging. Dit zijn mensen die oprecht geloven dat ze je hiermee helpen.
Elma_ schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind het complete waanzin dat sommigen denken het recht te hebben water te pakken, te slaan, stennis te schoppen en te schelden. De Nederlanders hebben zich eeuwenlang met alles en iedereen ter wereld bemoeid, hun geloof aan mensen opgedrongen en ze zelfs vermoord om hun geloofsovertuiging. Dit zijn mensen die oprecht geloven dat ze je hiermee helpen.
ik snap je punt. maar ik vind wel dat je jezelf tegenspreekt in je post.
eerst heb je het over bemoeien, opdringen ga zo door, en de mensen die aan de deur langsgaan mogen dit wel?
Elma_ schreef:nee niet een paar keer per jaar, 4 keer alleen vorige week, en gemiddeld zeker 2 keer per maand
en als dat nog niet erg genoeg is, gaan ze hier niet weg bij vriendelijk vragen, maar pas als je bijna schreeuwt dat ze gwn weg moeten gaanvoet tussen de deur is geen verzonnen verhaaltje ofzo
en zoizo, je geloof opdringen wekt bij mij wel ergenis ja
Thats_Me schreef:Meestal is het heel makkelijk. Gewoon niet open doen, want je ziet ze vaak al door de straat lopen. Is het een keer niet opgevallen en wordt er wel open gedaan. Gewoon gelijk zeggen geen interesse en de deur dichtdoen.
Ben daar heel makkelijk in hoor, ik vraag er niet om. Dus dan aardig zeggen dat ik geen interesse heb en dan de deur dicht doen. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze langs de deur moeten dus vind het wel belangrijk netjes te blijven.
Runn_love_ schreef:bij ons thuis komen ze niet meer![]()
wij staan in "het zwarte boek"
Diablo schreef:Thats_Me schreef:Meestal is het heel makkelijk. Gewoon niet open doen, want je ziet ze vaak al door de straat lopen. Is het een keer niet opgevallen en wordt er wel open gedaan. Gewoon gelijk zeggen geen interesse en de deur dichtdoen.
Ben daar heel makkelijk in hoor, ik vraag er niet om. Dus dan aardig zeggen dat ik geen interesse heb en dan de deur dicht doen. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze langs de deur moeten dus vind het wel belangrijk netjes te blijven.
Wij hebben twee deuren. De ene is de voordeur, de andere is een zijdeur, die je gewoon met een klink open kunt doen. Deze deur zit vaak niet op slot, zodat de kinderen makkelijk in en uit kunnen lopen.
De Jehova's dachten waarschijnlijk dat die deur ook voor hen bedoeld was. Via die deur kom je door onze voorraadkamer, onze keuken, onze gang en dan pas in de woonkamer en jawel, opeens stonden ze in de woonkamer......toen hebben we toch op een minder vriendelijke manier duidelijk gemaakt dat we hier niet van gediend zijn.