Daar zit je dan... Te wachten tot iemand dood gaat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Re: Daar zit je dan... Te wachten tot iemand dood gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:38

Ben er stil van...
Misschien is het een idee om voor de bokkers die geen Engels kunnen ( zoals ik ) het gezicht te vertalen.
Sterke verder.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:52

siena1 schreef:
Mij vader is er altijd bij. Mischiens klink het voor sommige oneerbiedig, maar we hebben de urn van mijn vader naar huis gehaald. Het ene jaar staat hij bij mij dan bij mijn andere zus en "rouleert" hij eigenlijk rond. Zijn kleinkinderen ( onze kids dus) maken tekeningen en maken een mooi plaatsje waar hij dus op staat. We proosten op hem en vertellen maffe verhalen over vroeger of over wat er het afgelopen jaar gebeurd is. Zo herdenken we hem op onze eigen, mischiens wel voor de buitenwereld op een maffe manier.

Ik vind het juist erg mooi!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:54

Wow.. ik ben er stil van.
Mijn tante heeft ook kanker. Ik moet er niet aan denken dat zij dood zal gaan. Gelukkig gaat het met haar al wel beter. Ik hoop echt zo erg dat het weer goed komt met haar en dat het niet met de dood moet eindigen:(.

Ik heb mijn opa ongeveer 3 jaar verloren. Niet aan kanker.
Hij had 10 liter vocht verloren, lag in coma (en soms er weer uit), longontsteking enz.
Ik vond het echt vreselijk om het daar in het ziekenhuis zo ziek te zien liggen aan allemaal slangen enzo. Ik ben wel erg blij dat mijn oma in het ziekenhuis mocht blijven en erbij was toen hij stierf. Dat geeft toch weer een soort van opluchting.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:39

Wat een rot ziekte is het toch als je zo al die verhalen van iedereen leest komt er toch veel overeen vind ik.
Plukje heel veel sterkte en als je er over wil praten pb staat altijd open geldt ook voor de anderen.
Xyris ben blij dat je het topic geopend heb zo kun je toch erover praten, want bij mij in de omgeving vragen ze wel hoe het gaat maar dat is meer uit beleefdheid dan uitbelangstelling (sommige mensen dan).
De tranen staan bij mij meerdere keren in de ogen

laurel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:49

Plukje, zet 'm op, ik wens jou een strijd waarvan jij de winnaar wordt! Ik wens je hiervoor alle kracht die nodig is.
Nikki, man, wat een verhaal ook. Het lijkt me vreselijk als enig kind, en dan je ouders zo kort achter elkaar verliezen.
Jou wens ik kracht, op z'n tijd een luisterend oor, en sterke, zachte armen om je heen.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:03

siena1 schreef:
Plukje heeel heel veel sterkte, het is juist goed dat je veel vechtlust hebt!!

Eleonoor@ Zo herkenbaar, die rot feest dagen, het eerste jaar zat ik er met mijn zussen wat "verloren"bij. We hadden afgesproken dat we bij elkaar zouden komen met de feestdagen ( mijn moeder is heel jong overleden en liet mijn vader achter met 3 kleine meisjes van 1/2 jaar, 3 jaar en 5 jaar) we wilde ons gezin niet uit elkaar laten vallen. We komen elk jaar bij een andere zus op 1e of 2e kerstdag bij elkaar.

Nu na 5 jaar zijn dit altijd geweldige leuke feestdagen geworden, we maken veel plezier en koken en eten samen.
Mij vader is er altijd bij. Mischiens klink het voor sommige oneerbiedig, maar we hebben de urn van mijn vader naar huis gehaald. Het ene jaar staat hij bij mij dan bij mijn andere zus en "rouleert" hij eigenlijk rond. Zijn kleinkinderen ( onze kids dus) maken tekeningen en maken een mooi plaatsje waar hij dus op staat. We proosten op hem en vertellen maffe verhalen over vroeger of over wat er het afgelopen jaar gebeurd is. Zo herdenken we hem op onze eigen, mischiens wel voor de buitenwereld op een maffe manier.

Vind hoe jullie met de urn/je vader omgaan heel mooi! Zo voelt het lijkt mij toch of hij er nog is.

IK wil iedereen sterkte wensen, ik lees zoveel verdriet...

Plukje, heel veel sterkte en kracht voor jou!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:22

Heftig allemaal, maar heel mooi beschreven van TS.
Heb niet alles nog gelezen, maar kwam wel veel dingen tegen die ik sterk herken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:59

Heb even een tijdje niks van me laten horen hier, sorry, maar heb recentelijk te horen gekregen van een vriend (niet echt héél close maar praat toch heel veel met hem, voornamelijk over msn dan) dat de kanker (ruggemerg) dusdanig erg is geworden dat hij nog maar een maand +/- te leven heeft... terwijl het begin dit jaar nog om 3 jaar ging... Echt poedersuiker..

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:20

heel veel sterkte Ach gut

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:37

Oh meis tochwat vreselijk ...... Ach gut