BraveSpots schreef:@[***]: we denken er bijna hetzelfde over. Ik vind juist dat de minimumleeftijd anders ligt . Een elfjarige heeft in mijn ogen nog niet het inzicht om een hond uit te laten (en dan vooral als er iets gebeurt). Een vijftienjarige vind ik dan weer wel acceptabel bijvoorveeld
.
Maar vijftienjarigen hangen over het algmeeen liever bij vriendinnen, vriendjes, in de stad of op straat met leeftijdsgenootjes en zitten er nu niet echt op te wachten om alwéér die hond uit te laten ("regen", "huiswerk", "hond wil toch nooit", "ja maar ik had afgesproken met", "waarom hoeft zusje/broertje nooit")... Gevolg is dat ze überhaupt geen honden willen of kunnen uitlaten. Wat mij betreft mits de hond goed opgevoed is juist goed om die motivatie van jongere kids (10-12 oid) optimaal te benutten. Dan is hond uitlaten nog LEUK.
. Ik vind juist dat de minimumleeftijd anders ligt . Een elfjarige heeft in mijn ogen nog niet het inzicht om een hond uit te laten (en dan vooral als er iets gebeurt). Een vijftienjarige vind ik dan weer wel acceptabel bijvoorveeld
.

Alleen niet als het donker is, en 2 straten achter ons huis is een parkje(tussen de volkstuintjes) waar ze kunnen lopen, daar gebeurt niet zo snel iets.
Even licht geshokeerd hoor sorry daarvoor 
. Denk eens terug naar je eigen jeugd wat je toen allemaal deed
) die laat ik vanaf pup zijnde uit, ik ben nu 15 en toen 9. is altijd goed gegaan en de hond luisterd nu beter naar mij dan naar mijn ouders. dat is ook bijna altijd zo geweest. het is erg afhankelijk per persoon. mijn zusje (nu bijna 10 ) mag haar ook even uitlaten terwijl mijn broertje (14 jaar) het pas een jaar mag, alleen omdat hij de gevaren niet ziet en wij wel.
Aangezien op die leeftijd de interesse naar informatie erg groot is en ze dan opzoek gaan naar allemaal weetjes over hun lievelingsdingen.