Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
luxx schreef:anneliesdj schreef:Moet je de verkeersregels eens wat beter leren en verkeersprogramma's gaan kijken, zie hierboven.
Zowieso is gevaarlijk gedrag, hinderlijk gedrag en wat al niet meer verboden, dwz je kunt er een boete van krijgen. Als jij op de snelweg rijd en iedereen rijd braaf 110 en jij gaat opzettelijk 80 of 90 rijden dan creeer je een gevaarlijke situatie.
Tuurlijk, als je rechts rijd achter vrachtwagens dan is het geen probleem, maar in bepaalde situatie's, zoals ik dus al zei, kan het gevaar opleveren en kun je dus een boete krijgen.
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?p=141581 = forum van de politie, neem aan dat die de regels wel zullen kennen niet?
en dan zou je in http://www.infopolitie.nl dus in artikel 5 van de wegenverkeerswet terug moeten kunnen vinden dat er tegen langzaam verkeer opgetreden kan worden, maar dat kan ik zo gauw niet vinden.
http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=26
misschien moet jij maar wat minder verkeersprogramma's kijken, op tv is het niet de waarheid de waarheid en niets dan de waarheid...
ManonR_ schreef:Jij verdraait steeds wat ze zegt!
luxx schreef:NaNi schreef:Die zou ik dan toch mooi aanvechten, want onder de 60 ben je wettelijk niet strafbaar bezig
Maar goed, feitelijk is het natuurlijk ontzettend gevaarlijk en onverantwoord om 60 te gaan rijden op de snelweg, en vind ik het terecht dat er bekeurd wordt voor mensen die dit soort acties uithalen. Waarom is die limiet eigenlijk zo laag? Iemand een idee?
buiten een file rijdt er doorgaans niemand zo langzaam, maar anneliesdj zegt dus dat ik een gevaarlijke situatie creeer door met mijn deudeuch op de snelweg te rijden, de grap is dat ik de snelheid van de vrachtwagens aanhoud en daarmee 'meerijd'.
rottige is wel dat als ik dan eens iemand inhaal er dan vaak zo'n wegpiraat aankomt scheuren met een instelling van 'aan de kant want hier kom IK' zoals eerder door shadow0 aangehaald die kwaad wordt dat hij of zij heel eventijs voor mij moet terugnemen.
wie maakt het gevaarlijk dan?
ik niet mijns inziens. maargoed, daar zal de bestuurder achter mij anders over denken.
anneliesdj schreef:Zowieso is gevaarlijk gedrag, hinderlijk gedrag en wat al niet meer verboden, dwz je kunt er een boete van krijgen. Als jij op de snelweg rijd en iedereen rijd braaf 110 en jij gaat opzettelijk 80 of 90 rijden dan creeer je een gevaarlijke situatie.
Tuurlijk, als je rechts rijd achter vrachtwagens dan is het geen probleem, maar in bepaalde situatie's, zoals ik dus al zei, kan het gevaar opleveren en kun je dus een boete krijgen.
luxx schreef:buiten een file rijdt er doorgaans niemand zo langzaam, maar anneliesdj zegt dus dat ik een gevaarlijke situatie creeer door met mijn deudeuch op de snelweg te rijden, de grap is dat ik de snelheid van de vrachtwagens aanhoud en daarmee 'meerijd'.
rottige is wel dat als ik dan eens iemand inhaal er dan vaak zo'n wegpiraat aankomt scheuren met een instelling van 'aan de kant want hier kom IK' zoals eerder door shadow0 aangehaald die kwaad wordt dat hij of zij heel eventijs voor mij moet terugnemen.
wie maakt het gevaarlijk dan?
ik niet mijns inziens. maargoed, daar zal de bestuurder achter mij anders over denken.
luxx schreef:er worden veel banketstaaf verteld op tv anneliesdj, en meneer of mevrouw agent is niet alwetend en maakt ook wel eens een foutje.
ik zou dus in het door jou aangehaalde en op tv uitgezonden geval zeer zeker zoals nani ook al zei in beroep gaan tegen deze bekeuring.
anneliesdj schreef:Dat kan zo zijn, maar laatst zag ik op tv iemand die 85 reed op de snelweg en die werd aangehouden met de meededeling dat hij daarvoor een boete kon krijgen.
Ik weet niet wat de exacte limiet is maar het is iig wel zo dat je niet veel langzamer mag rijden als de rest.
Vjestagirl schreef:.
Wie bumperkleeft kan van mij een paar knipperende remlichten krijgen.
Citaat:Datum uitspraak: 20-01-2004
Datum publicatie: 20-01-2004
Rechtsgebied: Straf
Soort procedure: Cassatie
Inhoudsindicatie: Voorwaardelijk opzet op doodslag in verkeer (remmen bij bumperkleven). Verdachte heeft toen het slachtoffer op zeer korte afstand achter zijn auto reed op een tweebaansweg waarlangs bomen stonden, terwijl beide auto's een snelheid hadden van meer dan 100 km per uur, zich bewust van die situatie, hard en onverhoeds geremd, welke gedraging ge?igend was het slachtoffer ernstig in gevaar te brengen.
1.1. Het Hof heeft in hoger beroep - met vernietiging van een vonnis van de Arrondissementsrechtbank te Arnhem van 19 oktober 2001 - de verdachte ter zake van "doodslag" veroordeeld tot 24 maanden gevangenisstraf waarvan acht maanden voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaren, met ontzegging van de bevoegdheid motorrijtuigen te besturen voor de duur van vier jaren.
Mistic schreef:Vjestagirl schreef:.
Wie bumperkleeft kan van mij een paar knipperende remlichten krijgen.
Hier zou ik zo ontzettend mee oppassen. Het kan wel zijn dat je de bumperklever irritant vind maar onnodig remmen mag ook niet.
Bij het hierdoor veroorzaken van een ongeluk ben je toch echt fout.
Om je remlichten te laten knipperen hoef je echt je pedaal maar een héél klein beetje in te drukken zonder dat er sprake is van enige snelheidsvermindering...

Mirr84 schreef:Volgens mij klopt dat niet.......is dan niet de auto die achterop klapt altijd de schuldige?
-. Ik zal ook altijd proberen om zo weinig mogelijk te hinderen door langzaam links te rijden of echt overdreven onder de snelheid.
luxx schreef:anneliesdj schreef:Wat wel zo is, misschien bedoelt hij dat, dat als je op de snelweg rijd waar iedereen 110 rijd (wat mag) dan is het niet de bedoeling dat jij 90 of langzamer gaat rijden en daar kun je voor aangehouden worden en zelfs bekeurd, hoewel dat niet snel zal gebeuren.
wat een onzin, er is niet eens een minimum snelheid, je mag met je auto op de snelweg als je auto tenminste 60km p/u kan en mag rijden, dat geeft al wel iets aan niet?
ik rijd bijna altijd 90, en de meeste vrachtwagens ook, soms zakt dat zelfs af tot 80 en ik blijf er dan rustig achteraan meekachelen.
ik weet werkelijk niet waar je deze bullshit vandaan hebt, klinkklare onzin!
als je zonder aanwijsbare reden 40 rijdt en het verkeer hindert heb je inderdaad kans op een bekeuring.
Goof schreef:Ik spraak laatst een vrachtwagenchauffeur die aangaf dat het echt gevaarlijk is als auto's deze snelheid rijden.
Hun vrachtwagens zijn namelijk begrenst en zij zullen dus altijd op de automaat rijden, maar moeten met dit soort mensen ertussen constant anticiperen op de auto's omdat die nog wel eens dan een km sneller en dan weer een km langzamer rijden (ongemerkt overigens, gas is gewoon veel gevoeliger dan van een vrachtwagen) en je kan je voorstellen hoe het voelt als je een vrachtwagen van 50 ton bestuurt en dit soort mensen duikt voor je wagen.....
Als je hier in de omgeving 50 meter ergens tussen wilt laten zitten er zo een heel aantal voor je en schuiven er ook gewoon vrachtwagens tussen luxx schreef:Tegen jouManonR_ schreef:Jij verdraait steeds wat ze zegt!
kan je daar misschien een quote bijzetten?
erg onduidelijk tegen wie je het hebt zo.
Breitling schreef:Als een vrachtwagen er geplet tussen twee anderen al zo uitziet;Ik voel me zoiezo niet veilig tussen vrachtwagens. Ik rij er ook nooit tussen! Je zal maar moeten remmen en die vrachtwagen in je nek krijgen, ben je zo plat als een dubbeltje
;Nicole288 schreef:A67? Daar is een keer een bestelbus tussen twee vrachtwagens gekomen. Bestelbus was nog 1,5 meter lang. Daar zijn ook wel foto's van geloof ik maar die kan ik niet vinden.Boh wat een ravage.. Hier op de rijksweg is idd eens een personenauto tussen twee vrachtwagens geeindigd, die wagen zag je nog amper zitten

luxx schreef:Waarom zou je dat doen? Ik laat aan Breitling zien waarom ik net zoals haar liever niet tussen vrachtwagens rijd. Ik weet niet of foto's van hardrijders (dat kan je sowieso niet zien) en bumperklevers iets toevoegen.ik wil ook wel even wat foto's van hardrijders en bumperklevers opgoogle'en als jullie dat leuk vinden?