paspoort verloren, 1 grote nachtmerrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: paspoort verloren, 1 grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:27

Klinkt misschien stom, maar wat zou je zelf je clienten aanraden als psycholoog? Volg dat advies dan ook voor jezelf Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:29

Kimjenda, wat een hel voor je meid en toch denk ik dat het heel belangrijk is om het toch goed af te sluiten, dus al kan jenog maar 2 of drie dagen heen, ga !!! Voor jezelf, voor je vriend en je familie maar vooral voor je kinderen, die ankeren een vakantie nu als negatief en met problemen. Al ben je er maar even dan ben je er en is het voor hun oke. Sterkte meid, ik hoop dat je snel je paspoort hebt en meteen bepakt en bezakt nog even een paar dagen kan pakken. Doen hoor !!!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:32

Chiqa: ja begrijp dat men dat dan kan denken. Ik was niet doorgedraaid, maar juist helemaal kapot. Was duizelig, had enorme hoofdpijn en trilde over mijn hele lijf. Daardoor is er een dokter gehaald en die vond dat ik mee moest naar de ehbo, omdat die omgeving beter voor me was dan dat hok waar ik inzat. Hij vond het erg ongezond om zoveel uur achter elkaar daar in onzekerheid allen te zitten wachten. De dokter vond dat ik moest proberen te slapen, om wat rust te nemen, maar omdat dit niet lukte mocht ik kiezen voor een tranquilizer. Niet omdat ik flipte. Zou dat nooit durven, was daar veelste bang voor.

Het zijn trouwens niet mijn kinderen hoor, maar die van mijn vriend Knipoog Kreeg net zijn zoontje aan de lijn en die vroeg me of ik alsjeblieft nog wilde komen......

Mijn gevoel zegt ook dat ik heen moet gaan, om toch nog een paar leuke dagen te hebben ipv hier thuis te zitten kniezen. Vind het wel heel spannend, maar denk ook dat het een goede manier is om het te verwerken. Hoop alleen dat het lukt met mijn nieuwe paspoort, daar ga ik morgen gelijk achteraan.
Laatst bijgewerkt door KimJenda op 19-10-08 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:35

Welshcobfan schreef:
Klinkt misschien stom, maar wat zou je zelf je clienten aanraden als psycholoog? Volg dat advies dan ook voor jezelf Lachen

tja, voor mijn clienten ligt het anders, die zou ik het afraden heen te gaan. Maar ik werk ook met ernstig psychiatrisch patienten, deze mensen kunnen niet alleen heen.

Ben toevallig in september met een groep van 6 bewoners (werk oa op een woonvorm) naar Turkije geweest op vakantie. Ben nu zo blij dat het toen niet is voorgevallen! Dat zou een enorme ramp zijn geweest. Dat hadden zij nooit aangekund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:37

KimJenda schreef:
Niet omdat ik flipte. Zou dat nooit durven, was daar veelste bang voor.

Kijk en niet iedereen reageerd hetzellfde in zo'n extreme situatie, mensen die bang zijn kunnen ook hele nare sprongen maken.
Goed hoor dat je jezelf in de hand heb weten te houden, niet iedereen doet je dat na.

Ook nog zoiets...ik zou dus never nooit die kant meer opgaan, althans niet na wat je pas mee heb gemaakt, zou gewoon lekker thuisblijven, je familie komt wel weer terug.
Maar goed dat is iets persoonlijks en kan jij het beste beoordelen.
Ik weet wel dat een verblijf in een politiecel zoals jij mee heb gemaakt ontzettend veel met een mens kan doen en ze nog jaren lang kan achtervolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:38

Als je gaat, veel plezier. Al is het maar voor een paar dagen. Heb je nog enig idee waar je je paspoort hebt verloren? Had je het in je jaszak?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:40

Chiqa schreef:
KimJenda schreef:
Niet omdat ik flipte. Zou dat nooit durven, was daar veelste bang voor.

Kijk en niet iedereen reageerd hetzellfde in zo'n extreme situatie, mensen die bang zijn kunnen ook hele nare sprongen maken.
Goed hoor dat je jezelf in de hand heb weten te houden, niet iedereen doet je dat na.

Ook nog zoiets...ik zou dus never nooit die kant meer opgaan, althans niet na wat je pas mee heb gemaakt, zou gewoon lekker thuisblijven, je familie komt wel weer terug.
Maar goed dat is iets persoonlijks en kan jij het beste beoordelen.
Ik weet wel dat een verblijf in een politiecel zoals jij mee heb gemaakt ontzettend veel met een mens kan doen en ze nog jaren lang kan achtervolgen.

Daar ben ik ook wel bang voor; slaap er slecht van. Maar hoop dat het teruggaan naar turkije, me juist kan helpen om me weer een positief gevoel te geven. Maar eerst proberen om een paspoort te regelen en anders houdt het op en blijf ik lekker thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:42

Turken, turkijke en vakantieadressen is iets anders dan het gezag, de regering.

Ik denk dat je het niet moet koppelen. Ook hier kan je een etterbak van een agent treffen en kan je in een politiecel terecht komen door omstandigheden. Oke, wel een schoon matras, wel eten en ook mag je bellen, mits je niet verdacht wordt van een misdrijf, want dan mag je dus NIet bellen. Maar geloof mij dan is het nog steeds een nare ervaring.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:44

russel schreef:
Als je gaat, veel plezier. Al is het maar voor een paar dagen. Heb je nog enig idee waar je je paspoort hebt verloren? Had je het in je jaszak?

Dank je wel! Als ik door de douane kom, dan ga ik echt proberen er nog van te genieten.

Mijn paspoort kan alleen liggen bij de boarding room op schiphol of in het vliegtuig. Dat zijn de enige opties. Alleen is daar grondig gezocht en niks gevonden...... dus gaat men ervan uit dat iemand hem weggenomen heeft. Of uit mijn tas, of nadat ik hem verloren ben. Ik denk alleen dat ik er nooit achter zal komen.

ik koppel het ook niet zo, ben alleen bang voor de douane controle. Als ik nu een negatief gevoel over heel turkije zou hebben, zou ik al niet heen kunnen om daar nog 3 dagen te genieten. Ben er in september met mijn werk geweest en dat was een super vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:45

Als je een geldig paspoort en geldig ticket hebt, dan is er niets aan de hand. Informeer wel even of jou oude paspoort ook als gestolen geregistreerd staat, zodat er duidelijkheid is.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:47

ja heb hem wel hier in NL als gestolen geregistreerd, zal het morgen eens navragen bij het gemeentehuis. Maar als alles in orde is, moet het goed komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:47

KimJenda schreef:
Welshcobfan schreef:

tja, voor mijn clienten ligt het anders, die zou ik het afraden heen te gaan. Maar ik werk ook met ernstig psychiatrisch patienten, deze mensen kunnen niet alleen heen.

Ben toevallig in september met een groep van 6 bewoners (werk oa op een woonvorm) naar Turkije geweest op vakantie. Ben nu zo blij dat het toen niet is voorgevallen! Dat zou een enorme ramp zijn geweest. Dat hadden zij nooit aangekund.

Nee oke, je hebt natuurlijk wel een zwaardere klasse onder je Lachen

Maar een lichtere client die niet psychiatrisch is geclassificeerd zal worden aangeraden om te gaan, hoe langer je wacht des te moeilijker het wordt om erover heen te stappen Lachen
Nu is de douane als spannend, maar wat te denken als je volgend jaar weer wil vliegen?

Dus als je je paspoort op tijd krijg, ga maar wel Lachen Is voor de kids ook wel zo speciaal! Lachen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-10-08 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:49

Voor de kids is het misschien ook wel het beste als je er toch nog bijkomt, voor hun ook heel traumatisch en als je dan toch nog er bij kan zijn en ik hoop voor je kan genieten, zullen ze het sneller vergeten. En wat zon op je bast kan geen kwaad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:52

Welshcobfan schreef:
Nu is de douane als spannend, maar wat te denken als je volgend jaar weer wil vliegen?

Dat is waar, en als je in de psychiatrie werkt zal jij je clienten ook dit advies kunnen geven dat
dit een 'ongeluk' was waar jij niets aan kan doen en niet voor de regel staat dat jou dit ooit nog zal overkomen.
Bij je volgende vakantie's zal je extra voorzichtig zijn maar je zult door de douane vliegen Lachen

Maar goed nogmaals een persoonlijke keus om terug te gaan, als het je teveel emotioneel uitput kan je ook overwegen om een andere keer weer eens met zn allen die kant uit te gaan.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:54

dank jullie wel!! Ik laat het nog weten dinsdag of ik echt kan gaan.

Voor de kinderen en ook voor mijn vriend is het ook traumatisch geweest. Hij kon helemaal niks doen en voelde zich zo machteloos. Hij heeft alleen maar lopen bellen en bellen voor mij. Het zal zeker voor hun erg fijn zijn als ik er nog even bij ben en we even alles achter ons kunnen laten.

Maar eerst wacht ik af of het lukt met het paspoort, ben een beetje afwachtend nu geworden en ga er niet meer als vanzelfsprekend vanuit. En anders gaan we in november/december nog even met zijn 2en weg.
Laatst bijgewerkt door KimJenda op 19-10-08 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:54

Dit is echt erg!
Ik hoop dat je nog even van die 3 dagen kunt genieten!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:05

Phoe, inderdaad een grote nachtmerrie..
Dit is echt gewoon rampzalig, arme jij. Ach gut
Hopelijk kan je dan toch nog een paar dagen van je vakantie gaan genieten, ik duim ervoor!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:39

Jeetje Kim wat een verhaal zeg !!!
Ik hoop dat je alsnog een paar leuke dagen krijg in Turkije.

Kus van mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:49

Hej Kim,

Heb je verhaal natuurlijk gisteren ook al in real life gehoord en het is echt een mega nachtmerrie om zoiets mee te moeten maken...

Ik hoop dat je evengoed nog die paar dagen naar Turkije kan om samen met je vriend nog even te kunnen genieten van deze vakantie.
Zal ook zeker goed zijn voor de kinderen en denk ik ook voor jou.

Succes ermee Ach gut

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:54

vreselijk zeg, dat wil niemand meemaken!
helaas is het hier in nl precies hetzelfde hoor,ook al heb je kin deren bij je. je gaat gewoon de cel in. openstaande boete?? hup de cel in. je regeld maar iemand voor je kids , anders gaan ze gewoon naar een opvang. wel krijg je hier een tolk die je in elk geva uitlegd wat er aan de hand is.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 20:09

ik kan morgen een nieuw paspoort ophalen en vlieg dan om 14.00 terug naar Turkije. Heb nu flink de zenuwen, maar denk wel dat het goed is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:01

Het zal zeker goed gaan, geen probleem, lekker nog wat genieten. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:29

mooi dat je gaat, veel plezier nog even !

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 07:54

dank jullie wel! Ben nu helemaal op van de zenuwen, kon vanacht geen oog dichtdoen. Maar kan om 10 uur mijn paspoort ophalen en ga dan gelijk door naar schiphol!! Zal blij zijn als ik vanavond door de douane ben, denk dat dan alle stress van me af kan vallen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:02

Alsnog een korte prettige vakantie toegewenst zonder problemen, met lekker veel zon, zee en strand!