Adil18 schreef:@ BraveSpots: Dan heb je niet al mijn berichten gelezen, ik heb ook aangegeven dat ik heel goed besef dat ook mensen met een hoog opleidingsniveau niet slim hoeven te zijn, dat ze vakidioten maar voor de rest wereldvreemd zijn
En zeker kan iemand met een lager opleidingsniveau heel veel van de wereld snappen. Levenservaring en theoretische kennis zijn hele andere zaken. Toch prefereer ik iemand die beide bezit om een relatie mee aan te gaan...!
Maar ik zie mensen met een lagere opleiding zeker niet als mijn mindere! Echt niet! Mijn broertje heeft ook 'maar' een VMBO-diploma (en ook nog blijven zitten ook, terwijl hij vlot Havo zou kunnen doen, dat is best wel een beetje dom...) en toch hou ik van hem en kan ik heel goed met hem praten....over films, muziek, werk etc. Niet over politiek, de zin van het leven, religie etc. Misschien van tijd tot tijd heel erg oppervlakkig, afhankelijk van zijn 'mood' en concentratie op het thema, maar niet zoals ik er met mijn zus of vader over zou kunnen praten...
Maar een lager opgeleide kan toch wel over politiek, religie en de zin van het leven praten? Ik zeg niet allemaal, maar wel bepaalde hoor.
Om ook maar een voorbeeld te geven: als ik thuis over mijn studie praat (verpleegkunde) dan moet ik daarmee niet afkomen bij mijn broer. Dat intereseert hem niks, hij vind het saai, etc. Maar hij is wel hoger opgeleid. Terwijl mijn vriend (die lager is opgeleid) veel meer interesse zal tonen, en wil weten waar ik zowat mee bezig ben. De medische termen kunnen ze bijden toch niet, maar mijn vriend toont wel meer de bereidheid om te leren.
Dus omgekeerd kan ook, het moet niet altijd zijn zoals jij het voorstelt
.(Ik geef wel toe dat het soms 'lastig' is, een lager opgeleidde vriend. Gewoon omdat hij sommige dingen eenvoudig weg niet heeft gezien in school, hij wil er zeker over bijleren, maar als je er nog nooit van hebt gehoord is dat idd lastig).

dus wat dat betreft zeg een opleiding imo niets.
).
) en met andere zou ik heel goed kunnen praten over onze dinges des levens.