Travian

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: Travian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:53

Pfoe, da's een goede vraag, volgens mij vanaf eind augustus. Een behoorlijke tijd en het leek alsof de eindspellegers maar niet opraakten Haha! Slapeloze nachten valt wel mee, zeker omdat je het samen doet. Maar dat heb je er voor over, je weet waar je het voor doet Lachen

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:07

zag ik net tot mijn stomme verbazing dat je dus echt met je creditcard aan de haal kunt om dus goud te kopen, dat je dan vervolgens weer in jou voordeel in kunt zetten voor meerdere dingen Verward nou vraag ik mij af of er door de bokkers hier die vrij hoog qua rang staan, of die dit dus ook hebben gedaan? of is dit niet perse nodig,, dit veranderd voor mij eigelijk wel een beetje het kijk op het spel!! het zou dus betekenen , dat hoeveel meer geld je er in stopt des te verder het je brengt.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:13

fuego3 schreef:
zag ik net tot mijn stomme verbazing dat je dus echt met je creditcard aan de haal kunt om dus goud te kopen, dat je dan vervolgens weer in jou voordeel in kunt zetten voor meerdere dingen Verward nou vraag ik mij af of er door de bokkers hier die vrij hoog qua rang staan, of die dit dus ook hebben gedaan? of is dit niet perse nodig,, dit veranderd voor mij eigelijk wel een beetje het kijk op het spel!! het zou dus betekenen , dat hoeveel meer geld je er in stopt des te verder het je brengt.

Perse nodig is het niet, wel makkelijk. Toen ik een stuk of 8 dorpen had ben ik het gaan gebruiken. Vooral de 25% graanbonus is ideaal en een Plus-account vind ik erg makkelijk voor het overzicht. En natuurlijk de extra verdedigings- en aanvalsbonus.

Hoe meer geld, hoe verder het je brengt, valt wel mee. Ook zonder goud en plus kan je heel erg ver komen. De top 100 is zeker haalbaar.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:23

dit is echt wel grappig om zo te zien groeien Tong uitsteken het gaat in het gegin wat langzaam maar als het eenmaal loopt krijg je steeds meer te doen ,, erg leuk!!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:14

ik ben al een aantal dagen onbeschermd , nou ben ik nog niet 1 keer aangevallen en als ik andere spelers hoor in het begin worden die het meest aangevallen ,, is de kans groot dat ze eerst bij mij de boel verkend hebben , en dat ik er goed voor sta? je krijgt er toch gewoon berich van als je aangevallen word?

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:55

ze kunnen alleen niet zien wat je allemaal in huis hebt toch
of kunnen ze dat wel met een verkenner.
ben ik wel benieuwd naar.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:02

Ze kunnen je dorp scouten ja, met verkenners, padvinders of Equites Legatis (afhankelijk van welke stam je hebt gekozen). Als er geen scouts in je dorp staan, krijg je ook geen bericht van een scoutaanval.
Maar goed, daarmee kunnen ze dus wel zien wat er in je dorp staat aan leger en bijv. ook hoeveel grondstoffen je hebt, hoe hoog je muur staat en op welk level je paleis of residentie staat.

Als je aangevallen wordt krijg je altijd een rapportje. En dat je nog niet aangevallen bent, zegt helemaal niks Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:04

Hee.. ik heb een vraagje Knipoog Ik heb al mijn graanvelden op niveau 3, en zelfs 1 op niveau 4, maar ik heb nog steeds maar een graanproductie van 9 per uur Boos! hoe kan dit?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:10

SuperLiesje schreef:
Hee.. ik heb een vraagje Knipoog Ik heb al mijn graanvelden op niveau 3, en zelfs 1 op niveau 4, maar ik heb nog steeds maar een graanproductie van 9 per uur Boos! hoe kan dit?

Je leger eet graan en je gebouwen (inwoners die meekomen met je gebouwen eigenlijk Haha! ) ook.

In de Help staat het ook duidelijk:

Citaat:
Graanproblemen

Voor veel mensen is in het begin het onderhouden van je grondstoffen het probleem - meestal graan. Dit is meestal opgemerkt als ze naar het overzicht gaan en zien: Crop Graan: 2 per uur
Veel gebouwen, velden en troepen eten constant van je graan, wat wordt aangegeven door het Cropusage icoontje bij de kosten voor het bouwen.
Als voorbeeld, een niveau 1 houthakker heeft nodig:
Lumber 40 Clay 100 Iron 50 Crop 60 Cropusage 2

Dit betekent dat hij 40 hout, 100 klei, 50 ijzer van het warenhuis nodig heeft en 60 graan van de graansilo. Ook zal de graanproductie met 2 eenheden per uur dalen. Dit gebruik van 2 graan per uur is om te beginnen, een houthakker niveau 2 gebruikt slechts 1 graan per uur(3 totaal). Bovenin je scherm zie je je huidige voorraad, capiciteit en gebruik van graan:
Lumber 145/800 Clay 200/800 Iron 100/800 Crop 90/800 Cropusage 12/14

Dit betekent dat je huidige voorraden bestaan uit 145 hout, 200 klei, 100 ijzer, 90 graan en een gebruik van 12 van de 14 geproduceerde graan eenheden per uur. Op dit moment, zal je geen houthakker naar niveau 1 kunnen opwaarderen, omdat het spel probeert jou productie niet onder de 2 graan per uur te krijgen.

Om je graanproductie omhoog te krijgen, ga je naar je velden en klik je een graanveld aan(geel), daar zie je hoeveel grondstoffen je nodig hebt om deze op te waarderen. Uitgaand van het feit dat je de grondstoffen hebt, kan dat. Onthoud dat graanveld niveau 1 20 graan nodig heeft om zelf gebouwd te worden. Je zal misschien moeten ruilen/lenen/overvallen om aan die eerste 20 graan te komen.

http://help.travian.nl/index.php?type=faq&mod=568

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:59

Bedankt! Haha!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:36

whahah is er nog iemand ???? Bloos hoe bescherm ik mijn rad tegen een aanval?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:53

Je rat kan je niet beschermen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:44

Even een vraagje: op een van de servers waar ik op speel staat mijn dorp inmiddels vol, ik zal dus wat moeten afbreken.
Nu heb ik een steenhouwerij op 20 staan, moet die blijven staan om mijn paleis en alle andere gebouwen te verstevigen, of kan ik hem weer afbreken nu hij niveau 20 heeft en blijft de werking dan behouden?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:22

Volgens mij gaat de werking dan verloren. Ben daar niet 100% zeker van, maar ik denk dat dat net zoiets is als met bijv. de korenmolen, ieder level krijg je er wat bij, breek je 'm af, krijg je weer minder.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:51

Maar de levels van de uitrustingsmederij en de wapensmederij blijven wel behouden als ze afbreekt?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:53

Die wel ja!

Geldt ook voor de academie. Maar goed, daarvoor betaal je grondstoffen hè, voor die andere gebouwen zoals steenhouwerij, bakkerij, korenmolen e.d. alleen voor een level omhoog van het gebouw zelf.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:52

als je gescout word kunnen ze dan ook de troepen zien die onderweg zijn??

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:02

nee fuego, alleen wat er op dat moment in het dorp aanwezig is.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:21

kannie schreef:
nee fuego, alleen wat er op dat moment in het dorp aanwezig is.

oke bedankt Knipoog

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:24

heel raar ik kan niet op travian komen,, probleem vast gestelt op de pc en die geeft aan dat het niet aan de verbinding ligt? dus cookies verwijderd,, nog niets ,, nu dacht ik kom ik neem de link hier in het topic,,,, en nee ook niet Stoom uit je oren nerwen , zou je effe kunnen chekken???

helemaal van de kaat ,, hmm nu al verslaafd?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:11