pharagirlke schreef:Jaloezie is IMO een gebrek aan vertrouwen, een relatie zonder vertrouwen is geen relatie. Die kan je, wat mij betreft, net zo goed meteen afkappen want dat werkt toch niet
Dat vind ik nogal wat, de band van jaren tussen die twee mensen afdoen als ' geen relatie' alleen omdat er sprake is van jaloezie. Jaloezie heeft met onzekerheid te maken, maar hoe de parnter met eea omgaat heeft er ook een hele grote invloed op. Belangrijk is dat hij haar duidelijk maakt dat zij het belangrijkste voor hem is, en dat zij in staat is dat aan te nemen. Dat is iets tussen hen.
Citaat:Waarom zouden collega's geen vrienden mogen/kunnen zijn? Ze delen dezelfde interesses, zelfde opleiding enz. Waarom niet?Ik snap de denkwijze van jaloerse mensen echt niet.
Het blijft een feit dat de een van het mannelijke geslacht is en de ander van het vrouwelijke. Dat blijft op de een of andere manier een rol spelen.
In algemeen denk ik namelijk dat je toch anders met mannen omgaat dan met vrouwen. Is niet altijd verkeerd of wat dan ook, maar bv in een sms afsluiten met kusjes naar een vriendin is toch alweer anders dan naar een vriend, is mijn mening. Kan toch flirterig overkomen en bij een partner verkeerd vallen.

Ik snap de denkwijze van jaloerse mensen echt niet.
) en mag tie hem gewoon lezen. Maar niet zomaar achter mijn rug mijn mails/sms'en lezen. Daar staan dingen in van vriendinnen waar hij simpelweg geen zaken mee heeft. Dat zou ik dus ook absoluut niet pikken. Doe ik ook niet bij hem. 

Je moet enkel op je gevoel af gaan.
Ik snap niet dat een jaloers iemand dat niet kan in zien hoe verschrikkelijk je iemand isoleert.
Ik werd aan een zeer grondige inspectie onderworpen (ik zie er ook zo charmant uit in mijn veelste grote werkjas, werkschoenen en helm op
) en dacht toen echt van ‘wat denk jij nou?’
maar van binnen twijfel ik toch nog wel een beetje. Dat is heel vervelend voor mij, maar voor mij geen reden ermee te stoppen...
). Bleek achteraf altijd een goede grond voor dit "vreemde" gedrag van deze vrouwen te zijn. Ben tegenwoordig dus ietsje meer op mijn hoede. Heb van directeur tot magazijnman meegemaakt die uiteindelijk toch wat probeerden, altijd getrouwd en minstens 25 jaar ouder. Nou niet bepaald het type waar ik op val