Jaloerse vrouwen! *zucht*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laurentia

Re: Jaloerse vrouwen! *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:23

pharagirlke schreef:
Jaloezie is IMO een gebrek aan vertrouwen, een relatie zonder vertrouwen is geen relatie. Die kan je, wat mij betreft, net zo goed meteen afkappen want dat werkt toch niet

Dat vind ik nogal wat, de band van jaren tussen die twee mensen afdoen als ' geen relatie' alleen omdat er sprake is van jaloezie. Jaloezie heeft met onzekerheid te maken, maar hoe de parnter met eea omgaat heeft er ook een hele grote invloed op. Belangrijk is dat hij haar duidelijk maakt dat zij het belangrijkste voor hem is, en dat zij in staat is dat aan te nemen. Dat is iets tussen hen.

Citaat:
Waarom zouden collega's geen vrienden mogen/kunnen zijn? Ze delen dezelfde interesses, zelfde opleiding enz. Waarom niet? Verward Ik snap de denkwijze van jaloerse mensen echt niet.

Het blijft een feit dat de een van het mannelijke geslacht is en de ander van het vrouwelijke. Dat blijft op de een of andere manier een rol spelen.

In algemeen denk ik namelijk dat je toch anders met mannen omgaat dan met vrouwen. Is niet altijd verkeerd of wat dan ook, maar bv in een sms afsluiten met kusjes naar een vriendin is toch alweer anders dan naar een vriend, is mijn mening. Kan toch flirterig overkomen en bij een partner verkeerd vallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:01

Jaloezie is een gebrek aan vertrouwen. Als je weet dat je je partner kan vertrouwen, dat ie niet met een ander gaat lopen, ben je niet jaloers. En zonder vertrouwen = er voor mij geen relatie. Dat is de basis voor een relatie. Als mijn vriend zo zou doen, zou die inderdaad gedumpt worden. Hij hoeft niet ongevraagd mijn gsm na te lezen want dan heeft ie ruzie. Zo simpel is dat. Hij mag het me vragen, en dan zal ik 99% kans ja zeggen (tenzij ik in een slechte bui ben Clown) en mag tie hem gewoon lezen. Maar niet zomaar achter mijn rug mijn mails/sms'en lezen. Daar staan dingen in van vriendinnen waar hij simpelweg geen zaken mee heeft. Dat zou ik dus ook absoluut niet pikken. Doe ik ook niet bij hem.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:34

pharagirlke schreef:
Jaloezie is een gebrek aan vertrouwen. Als je weet dat je je partner kan vertrouwen, dat ie niet met een ander gaat lopen, ben je niet jaloers.

Tja, en hoe wéét jij dat je je partner kan vertrouwen? Ik was er zeker van dat mn ex niet vreemd ging, vertrouwde hem volledig, en tóch moest ik erachter komen dat hij een keer vreemd is gegaan. Ze kunnen het zo mooi spelen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:40

Mijn ex heeft me ook bedrogen Clown Had dat vrij snel door en weg was ie Knipoog

Huidige vriend vertrouw ik alsnog voor 200%. Nieuwe persoon, nieuwe relatie, nieuw begin. Knipoog

Hoe ik dat weet? Nou, dat weet ik niet, daarom noemt het vertrouwen, ik vertrouw er op dat hij dat niet doet. Net zoals hij er op vertrouwd dat ik het niet zal doen. Vertrouwen is niet met zekerheid weten maar er van uit gaan dat ie het niet doet. Knipoog Hoe weet jij dat je morgen nog zal leven? Moet je daarom helemaal paranoya doen omdat je morgen misschien dood kan gaan? Het leven kan het nl nog veel mooier spelen Ja

Da's het mooie aan liefde, je hoeft niets te weten. Lachen Je moet enkel op je gevoel af gaan.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:41

Charmotte schreef:
Dav schreef:
Wat wij elkaar toe mailden was meest van die gein PPSen,leuke vrachtwagen's foto's etc.
Wat wij ''bepraten''via de gmail gaat over werk,Nijmegse 4daagse,loon,dat zijn dochter zwanger is,zijn,hoe je je voelt, (heb nl een ongeluk gehad en zit al 9mnd in de ziektewet)
Verder geen sex,relatie's,negatieve dingen over zijn vrouw etc.

Dus als jij met iemand omgaat die je 'wel ziet zitten' dan heb je het over sex en relaties? Ik weet het niet, maar mijn relaties beginnen meestal ook met andere onderwerpen, waar óók normale vienden het over kunnen hebben.

De onderwerpen waar we het wel over hebben daar kan iedereen over mee praten,ook andere vrienden/collega's
Dus snap niet wat jij hiermee bedoelt,het zijn algemene dingen die we bepraten.[quote="Dav"]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik bedoel, dat waar je het ook over hebt, er wel óf niet iets achter kan zitten.
Als ik met een jongen omga en we zien mekaar wel zitten hebben we het wel over andere dingen dan sex, over dezelfde dingen als dat je het met iedereen kan hebben ja. Je kan het ook met gewoon een goede vriend een keer over sex/relaties hebben toch, of betekent het dan dat je gelijk wat met hem wil.
Ik bedoel dus,dat het onderwerp niet zoveel uitmaakt, misschien meer om de hoeveelheid mails die er gestuurd worden. Ik zou het echt niet erg vinden als mn vriend een keer een mailtje over en weer stuurt met een meid, maar als dat vaker is, tja dan ga ik toch twijfelen... jullie blijven toch opelkaar reageren (misschien ligt het aan mij maar ik zie dat toch een beetje als aandacht zoeken).. Het is toch een soort van tijd voor elkaar nemen, is het nou op het werk dat je elke keer een gesprek hebt, dan vind ik dat heel anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:44

Dus Charmotte, jouw vriend mag geen enkele andere vrouwelijke persoon meer graag hebben dan jou alleen? Hij mag enkel aandacht hebben voor jou en jouw problemen. Elke andere vriendin moet hij laten vallen en hij mag zeker geen nieuwe vriendinnen meer maken?

Nou als ik vent was en het ging er zo aan toe stond jij heel vlot op straat Bloos Ik snap niet dat een jaloers iemand dat niet kan in zien hoe verschrikkelijk je iemand isoleert.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:47

Nou heb ik een mannenopleiding gedaan en werk dus ook in een mannenwereld. Als je als vrouw zijnde (of meisje, zoals ik wordt gezien) een bouw op stapt waar alleen maar mannen aan het werk zijn, kijken ze meestal wel even gek om. De meeste reageren leuk, meestal tot dat ze door krijgen dat ze van mij wat aan moeten nemen.
Maar laatst liep ik een paar dagen met een collega mee. De volgende dag kwam ineens zijn vriendin kijken, want ze wilde wel eens zien waar hij nou heel de dag mee bezig is Clown
Project was ruim een uur rijden van huis, maar ze was toevallig ineens in de buurt Gestoord Ik werd aan een zeer grondige inspectie onderworpen (ik zie er ook zo charmant uit in mijn veelste grote werkjas, werkschoenen en helm op Haha! ) en dacht toen echt van ‘wat denk jij nou?’ Gestoord

Ik heb nog heel leuk contact met collega’s van het afstuderen en van mijn studie. Ik let er wel altijd op dat mijn smsjes ook echt alleen maar vriendschappelijk opgevat kunnen worden want zo zijn ze ook echt bedoeld Knipoog

Ik vind jaloezie en onzekerheid niet helemaal gelijk te trekken. Ik ben zelf onzeker, maar zie dat absoluut niet als jaloezie, ga niemand controleren of eisen stellen, dingen verbieden enz.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:59

pharagirlke schreef:
Dus Charmotte, jouw vriend mag geen enkele andere vrouwelijke persoon meer graag hebben dan jou alleen? Hij mag enkel aandacht hebben voor jou en jouw problemen. Elke andere vriendin moet hij laten vallen en hij mag zeker geen nieuwe vriendinnen meer maken?

Nou als ik vent was en het ging er zo aan toe stond jij heel vlot op straat Bloos Ik snap niet dat een jaloers iemand dat niet kan in zien hoe verschrikkelijk je iemand isoleert.

Een jaloers iemand kan dat wel inzien, alleen het gevoel niet wegdrukken, ik niet iig het is dus niet alleen vervelend voor de ander.
En mn vriend heeft er geen last van hoor, ik laat hem praten en doen, zit er dan wel mee van binnen, vraag dan toch maar aan hem wie dat is en dan geeft hij antwoord en dan niks aan de hand. Voor hem.. ik blijf wantrouwig van binnen maar wil dat niet laten merken, omdat ík dus inzie dat het vervelend zou kunnen zijn voor hem.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:03

breezy302 schreef:
dus je lacht me uit omdat ik het niet vind kunnen dat je iemand kwetst? heb je zijn vrouw zelf al gesproken? jammer dat die vent zijn relatie op het spel om een of ander meisje!

Hoezo kwetst zij iemand? Ik denk dat dan eerder die man is. Misschien is het ook wel kwetsend voor Dav dat iemand van haar denkt dat zij zomaar met die collega het bed zou delen, terwijl ze weet dat hij getrouwd is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:04

maar waarom wantrouw je hem dan, waarom begin je een relatie bij iemand waar je je blijkbaar niet goed genoeg bij voelt om hem te vertrouwen? Dan "scheelt" er toch ergens iets? Dat is toch geen gezonde relatie? Ik vind het overigens goed dat je ook in ziet dat het voor hem vervelend kan zijn. Maar ik zou met zo'n gevoel niet kunnen leven. (met het gevoel van; "misschien vind hij een ander wel leuker" dat zou aan me vreten...)

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:12

pharagirlke schreef:
maar waarom wantrouw je hem dan, waarom begin je een relatie bij iemand waar je je blijkbaar niet goed genoeg bij voelt om hem te vertrouwen? Dan "scheelt" er toch ergens iets? Dat is toch geen gezonde relatie? Ik vind het overigens goed dat je ook in ziet dat het voor hem vervelend kan zijn. Maar ik zou met zo'n gevoel niet kunnen leven. (met het gevoel van; "misschien vind hij een ander wel leuker" dat zou aan me vreten...)

Ik heb me bericht nog eens nagelezen en volgens mij komt het nu over dat ik dat gevoel áltijd heb, maar dat is natuurlijk niet zo.
Ik vertrouw gewoon niks en niemand, en dat komt niet alleen door relaties die ik gehad heb, maar door van alles...
Mn vriend is super lief, ik zou graag willen zeggen dat ik kon zeggen dat ik hem vertrouw want hij geeft mij echt het gevoel dat ik de enige ben hoor! maar dat wantrouwige.. tja dat heb ik nou eenmaal en kom daar niet vanaf denk ik, hoe graag ik ook zou willen.
Het is dus alleen als hij bijv. op hyves heel veel berichten aan iemand aan het sturen is, of dat als hij gebeld word door een meisje, dat mijn alarmbellen gelijk gaan rinkelen!! Dan heb ik zó'n k*tgevoel, er gaat dan gelijk iets door me heen, bah,kan daar niks aandoen. Maar dan vertelt hij wie het is, en dan vind ik het oke... tenminste dat zeg ik dan, omdat ik dus niet vervelend wil zijn en hem niet wil verbieden met iemand te praten Vork maar van binnen twijfel ik toch nog wel een beetje. Dat is heel vervelend voor mij, maar voor mij geen reden ermee te stoppen...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:27

Citaat:
Het is dus alleen als hij bijv. op hyves heel veel berichten aan iemand aan het sturen is, of dat als hij gebeld word door een meisje, dat mijn alarmbellen gelijk gaan rinkelen!! Dan heb ik zó'n k*tgevoel, er gaat dan gelijk iets door me heen, bah,kan daar niks aandoen. Maar dan vertelt hij wie het is, en dan vind ik het oke... tenminste dat zeg ik dan, omdat ik dus niet vervelend wil zijn en hem niet wil verbieden met iemand te praten maar van binnen twijfel ik toch nog wel een beetje. Dat is heel vervelend voor mij, maar voor mij geen reden ermee te stoppen...

En deze relatie is gedoemd te mislukken.
Niet leuk, maar wel waar..
Iemand in een relatie die twijfelt aan de partner, maakt zichzelf gek met achterdocht.
En uiteindelijk trek je dit niet meer..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:41

Heel herkenbaar!
Ik zit in een klas met enkel maar jongens. En ja, dan kán je gewoon niet anders dan een stel mannelijke vrienden hebben (logisch) Ik chat ook vaak met één van hen.
Nu is het gebeurd dat de vriendin van die jongen één van onze gesprekken had gelezen en hélemaal overstuur was.
Terwijl er niks vunzigs, zelfs niks flirterigs in stond.
Ik vind het ook jammer dat voor sommige mensen een vriendschap tussen man en vrouw er niet in gaat.
Terwijl ik anders een heleboel minder vrienden zou hebben.
Voel je dus vooral niet schuldig, want je hebt niks verkeerds gedaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:34

femmefatale1 schreef:
Citaat:
Het is dus alleen als hij bijv. op hyves heel veel berichten aan iemand aan het sturen is, of dat als hij gebeld word door een meisje, dat mijn alarmbellen gelijk gaan rinkelen!! Dan heb ik zó'n k*tgevoel, er gaat dan gelijk iets door me heen, bah,kan daar niks aandoen. Maar dan vertelt hij wie het is, en dan vind ik het oke... tenminste dat zeg ik dan, omdat ik dus niet vervelend wil zijn en hem niet wil verbieden met iemand te praten maar van binnen twijfel ik toch nog wel een beetje. Dat is heel vervelend voor mij, maar voor mij geen reden ermee te stoppen...

Iemand in een relatie die twijfelt aan de partner, maakt zichzelf gek met achterdocht.

wat een onzin.. als je een beetje rekening met elkaar houd is er toch geen probleem?
en hoe zou ze anders weer vertrouwen in een man moeten krijgen?
als je je hele leven als single doorgaat dan kom je er nooit vanaf

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:52

femmefatale1 schreef:
Citaat:

Niet waar ook, volgens mij. Vertrouwen moet groeien, zeker bij mensen die wat meegemaakt hebben. Dat kan echt wel goedkomen, zo lang als die vriend begripvol en eerlijk is en deze meid oplet dat ze niet doorslaat (wat ze volgens mij ook heel goed doet).

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 06:57

Als haar vent zegt dat het ok is, en zij blijft twijfelen ookal laat ze het niet merken.. dan is de relatie niet gebaseerd op vertrouwen!! En als je je partner niet vertrouwd, gaat het geheid een keer fout..

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:35

Je zegt in het openingsbericht dat dit een van je collega's is die je als goede vriend beschouwt. Ik vind het vreemd dat je iemand als goede vriend beschouwt terwijl je zijn levenspartner niet eens kent.

Ik was ooit ook zo naïef hoor, wat een rare jalourse vrouwen van die collega's die toch altijd maar "gewoon" aardig waren tegen mij. En al die secretaresses die maar zeuren of ongewentste intimiteiten, zal allemaal toch best meevallen? (Of ze zullen het wel uitlokken Koe ). Bleek achteraf altijd een goede grond voor dit "vreemde" gedrag van deze vrouwen te zijn. Ben tegenwoordig dus ietsje meer op mijn hoede. Heb van directeur tot magazijnman meegemaakt die uiteindelijk toch wat probeerden, altijd getrouwd en minstens 25 jaar ouder. Nou niet bepaald het type waar ik op val Clown Maar ze beginnen altijd gewoon met normaal aardig doen, waar je niks achter zoekt.

O heel toevallig moest ik als jong volwassenen een aantal keer geopereerd worden en was veel ziek, het lijkt inderdaad wel of bepaalde types bijna bejaarde mannen daar nog al eens op valt (of achteraan gaat).

Wat hier aan de hand is weet ik natuurlijk niet en kan me ook niet schelen. Maar krijg wel het idee dat TS wat naïef is. Haar beschuldigen dat ze tussen een relatie komt, vindt ik niet terecht. Maar ik zou op mijn hoede zijn als ik haar was.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:50

niet zo generaliseren! ik voel me nl. nogal beledigd door teksten zoals bovenstaande en jaloerse partners van vrienden/-innen! Want niet alleen vertrouwen ze hun eigen partner niet maar trekken ze ook mijn integriteit in twijfel.
volgens mij is jaloezie niet goed te praten en in mijn ogen echt een stoornis en vooral een probleem van de jaloerse.
De excuses die hier gegeven worden vind ik ook niet terecht aangezien er ook zat gekwetsten daar niet jaloerser van worden.
Ik weet zelfs zeker dat het in een aantal gevallen een kwestie is van 'zoals de waard is...' en wie zegt dat de vrouw in kwestie niet zélf een vreemdgangster is en daarom zich kan voorstellen dat een ander net zo is? Knipoog

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:56

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, en ik ken het probleem ook niet.
Maar misschien kun je al je moed bij elkaar schrapen, en er een keertje op visite gaan.
Vervolgens een rustig uit leggen wat er is. En laten zien dat jullie niets anders dan goed bevriende collega's zijn.

Ik ben zelf niet jaloers aangelegd, maar kan me snappen dat als je dat wel bent en je man gaat mailen met een vrouwelijke collega, dat je dat niet lekker zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:13

Jaloezie komt inderdaad voort uit een gebrek aan vertrouwen. Maar dat gebrek aan vertrouwen is vaak ook niet onterecht, vaak zit je gevoel al ergens niet lekker over. Soms gebeuren er dan nog kleine dingen waarvan je dan denkt: Zie je nou wel...
En zodra je erachter komt dat je partner je jarenlang heeft voorgelogen, verhalen heeft zitten verdraaien en je al die tijd aan het lijntje heeft gehouden, dan weet je de echte reden waarom je jaloers was.

In een echt goede relatie hoort geen ziekelijke jaloezie te zijn. Wederzijds respect en vertrouwen en elkaar vrij laten om jezelf te kunnen zijn.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:15

femmefatale1 schreef:
Citaat:

Ik vind dat niet waar, zoals ik al zei is dat gevoel er niet áltijd, en op zo'n moment maak ik mezelf idd gek, denk er dan zelf ook aan om ermee te stoppen, maar die momenten zijn maar zeldzaam en ik zou me relatie er niet voor willen opgeven. En zoals limamambo zegt, hoe zou ik ooit weer vertrouwen in iemand moeten krijgen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:18

pharagirlke schreef:
Jaloezie is een gebrek aan vertrouwen. Als je weet dat je je partner kan vertrouwen, dat ie niet met een ander gaat lopen, ben je niet jaloers. En zonder vertrouwen = er voor mij geen relatie.

Ik ben van tijd tot tijd best jaloers, maar ik vertrouw mijn vriend volledig...

Jaloezie hoeft geen teken te zijn dat je een persoon niet vertrouwt, ik denk dat het eerder een reactie is op 'het niet willen delen'. Iemand kan je zo dierbaar zijn dat je niet wilt dat je hem/haar met iemand moet delen. Uiteraard speelt ook de angst hem/haar te verliezen een rol...

De vraag hoever je hierin gaat verschilt van persoon tot persoon...

Maar op bot te stellen dat je een persoon niet vertrouwt wanneer je jaloers bent is te generaliserend...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:58

ik vind dat dan een verkeerde reactie. Want afgezien van dat ik 'niet willen delen' enz al eng bezitterig vind klinken, (maar begrijp wel wat je bedoelt, denk ik Knipoog ) wil ik m'n vriendin ook niet graag missen maar ben toch nooit jaloers. Daarnaast is 'bang te verliezen' dus onzekerheid en een probleem van de jaloerse. Er zijn ook mensen (o.a. door ervaring) onzeker maar niet jaloers! Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:06

sflj schreef:
ik vind dat dan een verkeerde reactie. Want afgezien van dat ik 'niet willen delen' enz al eng bezitterig vind klinken, (maar begrijp wel wat je bedoelt, denk ik Knipoog ) wil ik m'n vriendin ook niet graag missen maar ben toch nooit jaloers. Daarnaast is 'bang te verliezen' dus onzekerheid en een probleem van de jaloerse. Er zijn ook mensen (o.a. door ervaring) onzeker maar niet jaloers! Knipoog

Citaat:
De vraag hoever je hierin gaat verschilt van persoon tot persoon...

Het kan dus in erg bezitterig over gaan, maar dat hoeft niet, zoals ik al zei: Dit verschilt per persoon...

Knap dat jij nooit jaloers bent, maar het is een karaktereigenschap die niet altijd even goed te onderdrukken valt. Ik denk dat jaloezie in de minder extreme gevallen juist een mooi teken is dat je van iemand houdt...

Citaat:
Daarnaast is 'bang te verliezen' dus onzekerheid en een probleem van de jaloerse.

Dus je kunt niet bang zijn om iets te verliezen omdat het een essentieel deel van je leven uit is gaan maken...? Je moet dus meteen onzeker zijn?

Onzeker ben ik niet, en toch heb ik soms de angst mijn vriend te verliezen, omdat ik niet weet of mijn leven zo geweldig zou lopen zonder hem...en dat doet het nu wel. Je hoeft dus niet onzeker te zijn, maar je kunt gewoon bang zijn jouw 'geluk' verliezen...

En hoever je je laat beinvloeden door je angst, dat bepaald voor een groot deel je jaloezie en hoe je het kunt oderdrukken...

Veel mensen kunnen hun jaloezie geweldig onderdrukken en beweren dan niet jaloers te zijn, grote onzin natuurlijk, je zelfbeheersing is gewoon net een stukje groter dan bij iemand anders....

Ik ben niet onzeker en durf te laten zien dat ik soms jaloers ben, mijn vriend vind dit helemaal geweldig en doet het zelf net zo, waar ik ook van geniet. Het is niet per se bezitterig zijn, eerder voorzichtig, iets dierbaars willen koesteren (lees: koesteren, je niet er aan vastklampen...)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:35

jaloezie is ook een teken dat je heeeeel heeel erg veel van iemand houd.. en dat je bang bent diegene kwijt te raken..

dus zo heel erg fout is jaloezie niet.. maar het moet niet doorslaan..
en als je jezelf kan inhouden wbt jaloezie.. dan hoeft je vriend hier toch geen last van te hebben?