Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:00

LimaMambo schreef:
zo heb ik, als fietster, zo ook mijn ergernissen aan autorijders.. Clown

Ik ook... ben je lekker aan het doorfietsen onderweg naar school, staat er opeens een auto midden op het fietspad, te laat nog door oranje gereden zodat er een kleine file komt te staan bij het fietspad of alleen met zichzelf bezig... Rolleyes Die haaientanden staan er toch echt niet voor niets en dat rode pad ook niet..

Laatst werd ik ook bijna aangereden door een bus Verward Ik fietste gewoon op het fietspad, ongeveer in het midden want aan de binnenkant fietste iemand naast mij, hoor ik opeens een dikke toeter achter me en 10 cm langs me komt die bus voorbij racen Scheve mond
Schrok me helemaal rot! Hij reed dus gewoon half op het fietspad.. Scheve mond

Wafel

Re: Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 05:52

Moet een meter tussen zitten met inhalen. Of zo iets was het.

Bussen kunnen idd ook best aso zijn !

Sabbientje

Re: Hebben jullie ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:16

Nouks schreef:
Miss_m schreef:
nee fietsers die naast elkaar fietsen en geen centimeter opzij gaan als je ze wilt inhalen met de scooter.
Ze schijnen niet te begrijpen dat ik niet met 10 km per uur achter hen kan blijven rijden als ik haast heb...
En boos dat ze worden als je toetert!

Maar indd fietsers die zomaar oversteken zijn ook irritant ! Vandaag had ik er een bijna onder mijn scooter Vork

Dat je niet achter ze WIL blijven rijden als je haast hebt of dat het niet KAN? Volgens mij KAN het namelijk best... Vaak genoeg scooters met fietsers op zien rijden.

Boos worden als je toetert... Je kunt toch ook even vriendelijk vragen of je even mag inhalen? Ik zou d'r ook niet van gediend zijn als er een of andere scoot-miep achter me zit te drukken en te toeteren.

Bovendien, wat doe je eigenlijk op het fietspad?

Vaak genoeg MOET je nog op het fietspad met je brommer Knipoog
Het grootste gedeelte van de weg die ik rij moet ik op het fietspad hoor. Het is niet zo dat overal de brommers op de weg mogen rijden namelijk Knipoog

En ik vind dat fietsers best wel eens even een beetje rekening kunnen houden met het overige verkeer.

Maar met 2 naast elkaar i.p.v. 3 of 4. Ik weet het is heeeeeeeeeel ongezellig als je niet naast je vriendjes kan fietsen, maar zo kunnen anderen mensen en de tegenliggers er ook door.
Gewoon even richting aangeven is ook wel handig. Want ik kan echt niet ruiken dat die fietser ineens volop op de rem gaat om het bochtje om te gaan.

Overigens fiets ik zelf ook regelmatig naar mijn werk. En ja, dat richting aangeven schiet er wel eens bij in, maar over het algemeen niet bij "drukke" kruispunten en ik duw niet even op een kruispunt door, terwijl er 2 auto's verder een gat is waar ik veilig tussendoor kan rijden.

LimaMambo schreef:
zo heb ik, als fietster, zo ook mijn ergernissen aan autorijders.. Clown

Dat heb ik als scooterrijder ook hoor Tong uitsteken
Gaan ze op het fietspad staan of blokkeren een oversteek.
en als het regent moeten ze snel naar huis, want dan word hun auto nat en kom je oversteekplaatsen al helemaal niet meer over.

Nu rij ik in het donker en met slecht weer met mijn regenpak aan. Dit is zo'n fluoriserend geel pak met van die strepen erop die reflecteren. Zo'n wegwerkpak zeg maar.
en dan durven automobilisten/vrachtwagenchaufeurs nog te zeggen "ik zag u niet".
Ik heb gevraagd aan de vrachtwagenchauffeur die ik nog net kon ontwijken (scheelde niet veel en in gedachte zag ik mezelf in de kreukels liggen) of hij mischien volgende keer zijn ogen open wilde doen.
(moet gelijk denken aan de pearl reclame "ik zie een grote roze wolk" (in mijn geval een gele))

Megamutsj

Re: Hebben jullie ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:41

Serendipity1 schreef:
bedoel als ik zelf in de auto zit...
als ik op de fiets zit heb ik er eig niet zoveel last van, die scooteraars Tong uitsteken

Oke sorry mijn fout, ik dacht dat je een fietser was! Maar idd, ik zit ook soms met grote ogen te kijken hoe scooters dan langs de auto's heen slingeren ed Ja