Morgen file vrije dag, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

Re: Morgen file vrije dag, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:06

Ik had sowiso vandaag niet in de auto gestapt vandaag, omdat ik vandaag lekker dicht bij huis moest werken. Fietsafstand.
Helaas ben ik andaag de hele dag al niet de deur uit, omndat ik een barstende migraine heb Verdrietig

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:55

Hier, zoals gewoonlijk, geen files vandaag. Cool

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:15

Op de heenweg was het bij mij zeker rustiger dan normaal, was dan ook een kwartier te vroeg..

Terugweg had ik een beetje file waar normaal nooit file is :s

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:47

*LOL* Ik heb geen file gezien vandaag. Maar da's ook niet zo verwonderlijk. Clown

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:50

Filevrije dag? Waar dan? Haha!

Vanmorgen klem gestaan en vanmiddag weer, net als alle andere dagen. Ach, je raakt er aan gewend, stukje goede muziek op, fles drinken een cigaretje en dan kom ik de tijd wel door Knipoog

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:38

Dat is vandaag eh Tong uitsteken
Ik heb de auto nog niet gebruikt, maar strakjes wel.
Ik zal niet over de autobaan gaan Schijnheilig

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:42

Het kan natuurlijk zijn dat op andere plekken deze dag wel goed werkte, bij mij stond er nou net op dat punt waar nooit file staat, een file! En dus lekker 50 minuten vertraging met de bus... Clown

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:52

Nou, goed te merken inderdaad... Schijnheilig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:05

Lancome schreef:
Filevrije dag? Waar dan? Haha!

Vanmorgen klem gestaan en vanmiddag weer, net als alle andere dagen. Ach, je raakt er aan gewend, stukje goede muziek op, fles drinken een cigaretje en dan kom ik de tijd wel door Knipoog

ik heb sinds kort mobiel internettten met een minilaptop Lachen Lachen ik verveel me helemaal niks in de file Lachen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:24

Net op TVGelderland bij het nieuws, de filevrije dag in Gelderland is compleet mislukt, er stond meer file dan anders.
Onder andere door werkzaamheden van rijkswaterstaat die uitgelopen waren. Slapen

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:57

Filevrije dag..al weken worden we via de matrixborden boven 's lands wegen attent gemaakt op de NATIONALE FILEVRIJE DAG..en vandaag was het dan zover...
Zou het dan toch?? Het weer was prachtig, daar lag het niet aan..maar..je moet de dag natuurlijk niet prijzen voor het avond is.
het eerste gedeelte van mijn dagelijkse kwelling viel zowaar mee, we konden rijden, tot bijna voor de Coentunnel...ter geruststelling zag ik in de verte de matrixborden al oplichten...ja hoor aansluiten maar. Na de Coentunnel doorgehobbeld te zijn konden we weer doorrijden. Al met al viel het mee, maar..niet filevrij.
Dan weer terug..ja dat was andere koek natuurlijk. Nog niet eens op de A10 stond ik al stil op de toerit, net zoals alle anderen daar toevallig ter plekke. Invoegen en kruipen maar, 10 kilometer lang..filevrij dag in Nederland?? My ******...!!
Dat ga je in dit volgepropte land never nooit meer redden, hoe naiief en onschuldig van de ANWB! Ach gut

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:07

Maar hou je vast he...we worden al voor morgen gewaarschuwd, dat moet een drama worden ivm. de herfstvakantie... Bloos files worden al vanaf het middaguur verwacht...dat wordt een dagje lol!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:11

Vanmorgen in ieder geval wel lekker door kunnen rijden!
Ben nog aan het overwegen om vanmiddag vroeg naar huis te gaan en daar maar verder te gaan werken...
Bovendien is vanavond Marco Borsato in het Gelredome, wordt weer leuk in en rond Arnhem vandaag schat ik zo..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:14

Ik heb gisteren ook net zo lang in de flie gestaan als op alle andere dagen. En de andere richting op stond gewoon nog meer file dan normaal....filevrije dag......

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:35

Filevrije dag waar ????? Ik geloof niet dat dat in nederland was, zullen ze zich soms vergist hebben en dat de filevrijedag in buitenland ergens plaatsgevonden heeft Vork Haha!

Want tja zoals gewoonlijk heb ik aardige file gehad gister het gezeik begon al in de bocht met aasluiting A10(vanaf zeeburgertunnel) de bocht om naar de A1 richting amersfoort/almere...Zoooo wat een gekloot daar elke dag zeg alsof automobilisten niet geleerd hebben hoe in te voegen etc pfffffffffffffff elke dag een drama!!!

En dan s´morgens op de A1 in de bocht met aansluiting A10(richting zeeburgertunnel) de rijkswaterstaat mag voortaan op de linkerrijbaan in de bocht dat rode kruis wel achterwegen laten want die is nergens voor nodig, dat is namelijk vragen om files!!!! Want dat is gewoon weg niet eerlijk 1 baan over 3....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:18

Wllicht moeten 'we' niet kijken naar of het gelukt is qua geen files (dat was toch onhaalbare kaart tegenwoordig helaas), naar mijn idee is de filevrijedag in 1 opzicht heel goed gelukt : Namelijk meer aandacht, en hopelijk bewustheid daarmee ook.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:24

Gister moest ik voor mijn werk naar een aantal locaties. Ik in de auto gestapt, zat nog te denken.. filevrije-dag Haha! Haha!
Maar helaas heb ik constant in de file gestaan.. Vooral de spits was weer vreselijk Haha!
Ik vind het een leuk initiatief, maar helpt het ook echt vraag ik me af Haha!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:49

daffodil schreef:
Welke idioot heeft dit bedacht?? Ik snap zowiezo niet hoe iemand maar ineens kan bedenken dat iedereen de auto moet laten staan, das toch onzin. Ok, het is een mooie dag om te fietsen maar wie gaat voor mij bepalen dat ik er ipv 3 kwartier ineens 2 uur over kan doen om op mijn werk te komen? Ik vind dit bemoeizucht van de hoogste klasse en weiger ook pertinent om daar aan mee te werken....

Nou had ik een vrije dag omdat er paardenmarkt is, maar anders zou ik gewoon in de auto gestapt zijn. En dat openbaar vervoer, bah, ik snap dat als je ervan afhankelijk bent, je roeit met de riemen die je hebt maar ik ga daar echt niet uit vrije wil inzitten. Ja met Koninginnedag om in Utrecht te komen maar das dan ook echt de enige keer!

Nou zeg, iedereen zeurt over de files maar als iemand eens met een diee komt om het misschien een beetje op te lossen dan is het Idioot en Bemoeizuchtig. Vind t een beetje rare reactie. Niemand Dwingt jou toch om je auto te laten staan? De filevrije dag is imo alleen bedoeld om mensen te laten zien dat we dit probleem met zn allen moeten oplossen.
Of zullen we maar gewoon heel Nederland volpleuren met asfalt?!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:10

wat mij betreft mogen ze ook wel van die regels doen zoals in Bejing.. Even en oneven dagen met kentekens Huilen van het lachen

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:21

Ja leuk goed idee, maar de dag dat mijn kenteken niet aan de beurt is..ehm..ga ik ECHT niet met het OV, wat een drama! Boos!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:56

Lotte1990 schreef:
daffodil schreef:
Welke idioot heeft dit bedacht?? Ik snap zowiezo niet hoe iemand maar ineens kan bedenken dat iedereen de auto moet laten staan, das toch onzin. Ok, het is een mooie dag om te fietsen maar wie gaat voor mij bepalen dat ik er ipv 3 kwartier ineens 2 uur over kan doen om op mijn werk te komen? Ik vind dit bemoeizucht van de hoogste klasse en weiger ook pertinent om daar aan mee te werken....

Nou had ik een vrije dag omdat er paardenmarkt is, maar anders zou ik gewoon in de auto gestapt zijn. En dat openbaar vervoer, bah, ik snap dat als je ervan afhankelijk bent, je roeit met de riemen die je hebt maar ik ga daar echt niet uit vrije wil inzitten. Ja met Koninginnedag om in Utrecht te komen maar das dan ook echt de enige keer!

Nou zeg, iedereen zeurt over de files maar als iemand eens met een diee komt om het misschien een beetje op te lossen dan is het Idioot en Bemoeizuchtig. Vind t een beetje rare reactie. Niemand Dwingt jou toch om je auto te laten staan? De filevrije dag is imo alleen bedoeld om mensen te laten zien dat we dit probleem met zn allen moeten oplossen.
Of zullen we maar gewoon heel Nederland volpleuren met asfalt?!

Nederland en veel asvalt valt best mee hoor vind ik, ze doen het alleen belachelijk dom, hier in breda een kruising met naar elke richting 2/3 banen die allemaal uitkomen op 1 baan, ja dat werkt Clown
Als ze zo graag willen dat je met het ov gaat, moeten ze ervoor zorgen dat je geen uren staat te wachten wegen vertraging, en dat het niet zo duur is.
Maar nee, er moet weer een onnuttige acie bedacht worden.

even & oneven nummerborden werkt denk ik ook niet, dat kopen mensen met voldoende geld gewoon 2 auto's denk ik. Huilen van het lachen

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:47

Ik vond het ook een leuk initiatief, maar als ze het echt willen laten werken moeten ze bijv bepaalde wegen afsluiten. Of iedereen gratis toelaten tot bus en trein. Als ze er verder niks omheen verzinnen heeft het ook geen nut.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 01:08

Ik snap het soms niet helemaal; laatst was er op tv iemand, die normaal gesproken dagelijks met de auto op de A2 van Amsterdam naar Utrecht (of andersom) reisde.
Maar nu er werkzaamheden aan de A2 zijn, kreeg hij ter motivatie een soort goedkope treinkaart en bij de vraag of het lastiger/ tijdrovender etc. voor hem was, antwoordde hij: nee hoor ik ben er soms zelfs sneller dan met de auto.
Dat snap ik dan weer niet Verward

Ik zou er zelf geen problemen mee hebben om met de trein te reizen, maar er is bij ons geen station en op mijn werk ook niet
Tot mijn 27e heb ik geen rijbewijs gehad en heb ik altijd met het OV gereisd en gefietst, maar anderhalf uur naar Amsterdam waar ik met de auto 20 minuten over doe: nooooooit meer
Waardeloos, echt waar, je kan dan nooit naar de film of theater of concert doordeweeks (bussen stoppen te vroeg)
Ik moet wel bekennen, dat ik sindsdien ook de fiets laat staan Bloos maargoed ik rij bijna nooit in de spits dus ik ben niet echt een filerijder.

dlientjuh schreef:
maar als ze het echt willen laten werken moeten ze bijv bepaalde wegen afsluiten.

Als ze dan even de A2 en de A27 afsluiten, kan ik beter mijn kampement op mijn werk neerzetten Clown