Hoe lunch geregeld op werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Hoe lunch geregeld op werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:24

Bij ons (AH) kan je zelf meenemen of gewoon in de winkel kopen. Koffie (en cappucino enzo) zijn gratis. Als je moet avondeten mag je voor ong €5 aan eten uitzoeken (drinken, broodje+beleg/pizza/maaltijdsalde/watjewilt + toetje).

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:09

Ik heb dan alleen op zaterdag te maken met lunch op m'n werk, want het is een bijbaantje (bij V&D).
Maar voor de lunch krijgen we een half uur. We mogen zelf eten etc. meenemen, maar we mogen ook met forse korting bij La Place wat eten halen. En koffie/chocolademelk/thee etc. zijn gratis Ja

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:35

Ik werk in een speelgoedzaak, met een ruime bovenverdieping als kantine..
Ik neem altijd zelf mijn boterhammen mee, verder een cup a soupje ofzo.. Heel soms haalt de bazin iets lekkers voor erbij, of gaan we belegde broodjes halen..
Ook drinken neem ik zelf mee, koffie en thee is er verder in overvloed..

Op koopavonden eten we wel op de baas zijn kosten, maar dan nog moeten we t zelf halen.. Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:00

ma_rie_tje schreef:
Fruit, cup a soup (6 verschillende smaken in zo'n draaiding), thee, koffie en ontbijtkoek worden bij ons dus door de baas betaald (en limonade siroop, melk en karnemelk).

De echte lunch dingen worden betaald door het personeel zelf.

@ AaronYve : Dat deed mijn baas dus eerst ook. Nadeel daarvan is dat het officieel niet mag (belastingdienst) omdat het dan als verkapt salaris wordt gezien waar geen belasting over wordt betaald. En tja, daar kan je flinke boetes voor krijgen!

Meen je dat nou?
Dat ga ik eens aan hem navragen, hij is zelf een jurist dus die zal het wel moeten weten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:04

Ik werk op kantoor, ik neem gewoon mijn eigen brooddoos mee. Nog nooit anders meegemaakt eigenlijk, behalve in de horeca, dan at je uit de keuken mee voor een vast bedrag per keer.
Er is hier wel een bedrijfskantine, waar je voor inkoopprijs een soepje of een tosti ofzo kan halen. Maar ik ga liever een wandelingetje maken in mijn pauze, dus dan eet ik mijn bammetjes achter mijn bureau op tijdens mijn werk.
Soms loop ik ff langs de super een haal nog wat drinken of wat lekkers.
Koffie, thee en chocomel kan je gratis uit de automaat halen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:08

Citaat:
Ja, dat is mijn vraag!

Hoe is bij jullie de lunch geregeld op werk?

Niet Huilen van het lachen
Zit hier in me eentje(behalve op dinsdag en donderdag) dus moet ook zelf voor men lunch e.d zorgen Clown

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:16

Ik heb een tijdje in de horeca gewerkt.
We mochten eten op kosten van de baas!
Hij maakt het klaar, daar zijn geen mitsen of maren over.
Maar zeg nou zelf, als het gratis kan ga je er toch niet voor betalen Knipoog.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 10:15

AaronYve schreef:
ma_rie_tje schreef:

@ AaronYve : Dat deed mijn baas dus eerst ook. Nadeel daarvan is dat het officieel niet mag (belastingdienst) omdat het dan als verkapt salaris wordt gezien waar geen belasting over wordt betaald. En tja, daar kan je flinke boetes voor krijgen!

Meen je dat nou?
Dat ga ik eens aan hem navragen, hij is zelf een jurist dus die zal het wel moeten weten.

Ja dat meen ik...
Dingen die je buiten de lunch nuttigd (zoals ontbijtkoek, koekjes, cup asoup, fruit) en drinken (melk karnemelk limonade, frisdrank) morgen dan weer wel

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:05

Ik werk in een winkel op schiphol en draai wisseldiensten.
Op de thee, koffie en cup-a soup moet ik alles zelfs betalen. Schiphol is duur dus neem 9 van de 10x alles zelf mee van huis.

Koekjes momen uit de fooien pot.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:47

Nouks schreef:
Ik heb ooit in een grijs verleden bij de V&D gewerkt. Lunch met 80 of 90% korting (weet niet meer zeker hoe veel) bij de inpandige panini-lunch-dinges (+ verse sapjes), avondeten bij La Place voor net zo veel korting. Opeten wel in de bedrijfskantine, maar wel altijd lekker eten dus.

Daar heb ik ook gewerkt, maar volgens mij was het bij ons niet zoveel korting, 60% denk ik.
Ik heb verschillende baantjes gehad, van zelf eten meenemen tot bedrijfseten met korting (bij de v&d of smullers krijg je dus korting) en waar ik nu werk, in een oliebollenkraam, haalt de baas altijd eten. 's Middags lekkere broodjes, 's avonds warm, en laatst had zijn vrouw thuis gekookt dus hadden we gewoon lekker verf warm eten.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:50

wij hebben een hele grote kantine met catering, je kan dus zelf brood meenemn of in de kantine kopen, ze hebben echt alles, belleg, soep,salades, friet, toetjes, noem het maar op en ze hebben het. vind dat wel heel fijn. en het is heel erg goedkoop, voor een bakje verse soep betaal je 50 cent , 2 boterhammen met belleg is 70 cent. dus vind dit wel een fijne manier.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:09

Bij ons op het werk (werk op een woning met 6 gehandicapte mensen) kunnen we niet naar de kantine dus hebben we ook geen pauze. Ons hoofd vond het toen wel zo netjes dat we met de mensen mee eten dus eten wat de pot schaft. Brood met beleg melk, koffie en thee om 12.00 uur en om 17.00 uur koken we zelf volgens een week menu. Dus daar eten we ook van mee gister avond heb ik gewerkt en er was bloemkool met hamburger en aardappels met toetje na. Het is daar prima geregeld.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:12

ik werk in de horeca
en koop een soort lunchbonnen voor 1,25 per stuk.
VOor 1 bon heb je of iets van een broodje
en savonds voor 1 bon 1 frietje + 1 snack en voor 2 bonnen dus 2,50 euro een bord met gewoon eten het dagmenu van die dag.

En drinken is gratis alles...