wil zwanger worden zonder vriend!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: wil zwanger worden zonder vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:47

Ik heb gewerkt met jongeren tot 24 jaar in de bijstand en die denken allemaal dat ze vanzelf een hogere uitkering krijgen als ze een kind krijgen.

Die kwamen van een hele koude kermis thuis. We stuurden ze gewoon voor 40 uur per week de fabriek in. Gewoon recht op 16 weken zwangerschapsverlof en niks anders.
En weigeren is einde uitkering en dan zoek je het maar helemaal uit. Er heerst het idee dat je altijd wel ergens recht op hebt in NL maar geloof me, dan krijg je helemaal niets en kan je nergens meer aankloppen.

Toen dat eenmaal bekend was in de stad daalde het aantal tienerzwangerschappen behoorlijk kan ik je vertellen!

Want zo´n levende pop vinden ze allemaal leuk, maar niet als ze écht verantwoordelijk moeten zijn.
(enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

En dit verhaal klinkt mij als heel ondoordacht en kinderlijk in de oren. Niet doen dus, totdat ze gewoon werk heeft. En dan maar eens kijken of ze er nog zoveel zin in heeft.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:17

KiWiKo schreef:
Redrumfox schreef:
Ja ik weet KiWiKo. Haha! Maar ik heb het over zorg, daar hoort uiteraard ook voeren bij Clown en een verantwoorde leefomgeving waarin iets te bieden valt: het is financieel goed geregeld dus. Dat je financieel goed moet zitten lijkt me vanzelfsprekend, als je jezelf al nauwelijks kunt onderhouden dan moet je er ook geen kinderen bij nemen.

kinderen hebben flesjes nodig, spuugdoekjes, melk, luiers (en die zijn echt duur!!!) kleding, bedje, beddengoed, badje, shampoo, zalfjes en poedertjes........ moet allemaal gekocht worden! en dat gaat iets lastig van het minimum van het minumum Lachen

Dit is precies wat ik bedoel.. Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:40

BiatCh_ schreef:
Quellian schreef:
Wat een geweldig topic Haha! Wat kunnen mensen toch ongelofelijk dom zijn Haha! Haha! Haha!

sommige reacties ook Knipoog

Sorry, maar ik ben het wel met Quellian eens, hoewel ik het misschien iets vriendelijker zou verwoorden... Ik vind zo'n keuze iig behoorlijk egoïstisch, een kind neem je niet zomaar omdat het je 'wel leuk' lijkt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:44

Esmeralda schreef:
Mocht het toch zover komen dat zij idd zwanger raakt, dan hoop ik dat de opa en oma hun toch wel
een dak boven het hoofd bied. Evt. zorg ect, zodat moeders zich verder kan ontwikkelen.

Dus pa en ma maar met de zorg voor een kind opzadelen omdat zij het zo graag wil? Nee hoor, dan wacht ze maar een paar jaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:50

lautje76 schreef:
Ik heb gewerkt met jongeren tot 24 jaar in de bijstand en die denken allemaal dat ze vanzelf een hogere uitkering krijgen als ze een kind krijgen.

Die kwamen van een hele koude kermis thuis. We stuurden ze gewoon voor 40 uur per week de fabriek in. Gewoon recht op 16 weken zwangerschapsverlof en niks anders.
En weigeren is einde uitkering en dan zoek je het maar helemaal uit. Er heerst het idee dat je altijd wel ergens recht op hebt in NL maar geloof me, dan krijg je helemaal niets en kan je nergens meer aankloppen.

Toen dat eenmaal bekend was in de stad daalde het aantal tienerzwangerschappen behoorlijk kan ik je vertellen!

Want zo´n levende pop vinden ze allemaal leuk, maar niet als ze écht verantwoordelijk moeten zijn.
(enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

En dit verhaal klinkt mij als heel ondoordacht en kinderlijk in de oren. Niet doen dus, totdat ze gewoon werk heeft. En dan maar eens kijken of ze er nog zoveel zin in heeft.

dsaar dacht ik net ook aan, ik kende ook een meid die in bijstand zat en extra zwanger werd, want jaaaaaa,,, dan hoefde ze de komende 18 jaar niet meer te werken
nou nee dus

zeg maar tegen je stiefzus dat een huishouden, een fulltime baan, geen vent en wel een kind behoorlijk zwaar is
als ze nu per ongeluk zwanger was, ok,,, het is te doen, maar nu bewust zwanger worden is domste wat ze kan doen

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:35

Ze wil ook wel uit de bijstand Lachen maar is druk op zoek naar werk maar niet heel makkelijk te vinden..

problemen even op en rij
* geen baan
* geen woning
* geen vriend
* geen rijbewijs
* paarden en honden

het woning probleem, ik hoorde dat er wachtlijsten van wel 6 jaar zijn en er in onze plaats bijna nix te huur is !!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:43

BiatCh_ schreef:
Ze wil ook wel uit de bijstand Lachen maar is druk op zoek naar werk maar niet heel makkelijk te vinden..

problemen even op en rij
* geen baan
* geen woning
* geen vriend
* geen rijbewijs
* paarden en honden

het woning probleem, ik hoorde dat er wachtlijsten van wel 6 jaar zijn en er in onze plaats bijna nix te huur is !!

Geen rijbewijs hoeft geen probleem te zijn. Je kan heel ver komen op de fiets of met de benenwagen.
Maar ja, het is héél dom van haar om nu een kind te willen! De argumenten waarom zijn al meerdre malen gegeven.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:46

Die wachttijden zijn voor de woningbouwvereniging.
Er is nog een hele wereld buiten uitkeringen, woningbouw en andere overheidshulp.

Namelijk gewoon voor jezelf zorgen. Hard werken en particulier huren of op kamers. Een meisje van 23 hoeft echt geen 3 kamer appartement te hebben. Welcome to the real world!

En pas als je voor jezelf kan zorgen kan je aan kinderen gaan denken. Hoewel je daar dan waarschijnlijk veel minder behoefte aan hebt omdat je dan een leven hebt Knipoog

En geef je zus ff een link naar dit topic.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:26

Niet slim, niet doen, niet verstandig.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:03

Ze zit in de bijstand?
Zou ze dan niet eerst proberen een baan te zoeken?
Dat is zonder kind een stuk makkelijker dan met kind, nu hoeft ze iig niet aan oppas te denken.
Ik werd zwanger toen ik 17 werd en heb het kindje gehouden, en sinds kort zijn zijn vader en ik uit elkaar, geloof me een kind alleen opvoeden is niet makkelijk. En mijn zoontje is 4.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:14

Ik denk wel eens hoe moet ik het later combineren, paard, baan, vriend, vrienden en dan zouden er misschien nog kinderen bij komen ook, help!
Maar dit is gewoon niet slim, als je zo weinig al zelf hebt, wacht dan met kinderen tot de situatie er beter voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:17

Hup, paarden eruit, dat is een luxe. Als je echt geld over wil houden zul je die weg moeten doen. Dan eerst eens kijken of ze het aankan, of ze uberhaupt voor zichzelf kan zorgen. Nu kan ze dat absoluut niet, anders zat ze niet in de bijstand. Pas als dat allemaal goed zit, ze tegen de 35 loopt en desperate is dat er nog steeds geen kind is (en ze dus zonder kerel zit) kun je je dit soort dingen pas gaan bedenken. Maar nu nog niet, zoals je de situatie beschrijft, anders is ze echt achterlijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:49

Ze wil ook wel uit de bijstand Lachen maar is druk op zoek naar werk maar niet heel makkelijk te vinden.. Als ik vandaag bij een bedrijf naar binnen loop wat vakkenvullers, schoonmakers of wat dan ook nodig heeft, dan ben ik morgen aan het werk..

problemen even op en rij
* geen baan ( Ze wil waarschijnlijk heel specifiek werk, want iedere supermarkt heeft vakkenvullers nodig )
* geen woning ( Kan ik me wat bij voorstellen, die heb je tegenwoordig niet zomaar )
* geen vriend ( Geen vriend is niet echt handig, KI is een optie, maar erg dom )
* geen rijbewijs ( Kind zal toch koorts hebben en zsm naar ziekenhuis moeten )
* paarden en honden ( Doe die maar weg, daar ga je geen tijd meer voor hebben en kind kan allergisch zijn)

het woning probleem, ik hoorde dat er wachtlijsten van wel 6 jaar zijn en er in onze plaats bijna nix te huur is !! (Dan moet ze kopen, maar dat gaat niet met deze manier van leven, ze zal dus ten alle tijden bij je ouders moeten blijven wonen.. )

Jouw zus is, zoals ik het zie, een buitengewoon egoistisch meisje met totaal geen kennis van wat er echt in de wereld speelt.. Sorry dat ik het zo hard zeg!

En dat ze paard en hond weg kan doen meen ik serieus.. KINDEREN ZIJN HANDENBINDERTJES.. En al helemaal als je alleenstaand bent..

Dinnetje van mij is blij met de baby, maar ze kan dus niks meer spontaan beslissen, niet meer zomaar een avondje gaan paardrijden zonder vooraf oppas te regelen.. En dan woont ze nog wel samen met de vander van het kindje, welke ook niet zomaar weg kan Knipoog

Vooral doen dus, als je zus in de ellende wil komen, geen leven meer heeft, geen geld en uiteindelijk halen ze het kind vanzelf bij haar weg..

En een kind neem je trouwens niet, die krijg je Tong uitsteken

Sorry dat ik zo fel ben, maar ik kan er met de pet niet bij Nagelbijten / Gniffelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:54

Paarden en honden moeten weg. Daar heb je geen tijd en geen geld meer voor.
Verder moet je een baan hebben en ook wel een eigen plekje lijkt me. Met een kind bij je moeder zitten is ook niet alles. (en ik kan het weten)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:57

En als ze eenmaal naar school gaan betaal je toch al gauw een eurootje of 1500 euro per jaar.. Ik zou als ik haar was nu alvast stoppen met leven en eten..

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 16:41

Ze wil het eigenlijk nog steeds. ze kijkt ook babykleren enzo Nagelbijten / Gniffelen

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:51

Ookal is alles wel zo'n beetje al genoemd, ik wil toch even reageren nog..

In mijn werk zie ik vooral de gevalletjes waarbij het niet best is gelopen. En dit soort gevallen. Mensen die alleen maar zien wat zij willen en die te beroerd zijn om ervoor te werken.
Eerlijk gezegd ben ik het goed beu. Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje, al jaren, maar wij hebben wel de moeite genomen eerst onze zaken op een rijtje te krijgen. Allebei afstuderen, goede baan, huis gekocht etc.. Dat waren onze "eisen", het kindje een financieel en emotioneel zo stabiel mogelijke omgeving bieden. En als ik dan zie hoe sommige meiden idd maar zwanger worden van de eerste de beste met geen enkele intentie om voor zichzelf te zorgen, of om samen voor het kindje te zorgen, daar kots ik werkelijk op. Bijstand is een noodmaatregel, geen vrijkaartje!
En geheid dat er fikse schulden van komen, want tja, die types vinden dat ze net zo goed als ieder ander recht hebben op dure telefoontjes, internetabonnementen, kleding etc. Maar betalen ho maar, wänt "van een kale kip kun je niet plukken".

Kortom. NIET DOEN! Het is egoistisch en onvolwassen. Klaar.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:52

geef haar en pop cadeau, zo eentje die om de 3 uur begint te janken.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:29

amondi schreef:
geef haar en pop cadeau, zo eentje die om de 3 uur begint te janken.....

Dan is de lol er snel af ja Knipoog

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:37

BiatCh_ schreef:
Ze wil het eigenlijk nog steeds. ze kijkt ook babykleren enzo Nagelbijten / Gniffelen

heb je haar wel dit topic laten lezen? Tong uitsteken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:44

Niet te geloven..

As ik zo'n dochter had gehad, dan had ik haar het huis uitgezet zdat ze kan zien of ze zichzelf kan onderhouden, als dat lukt, kan ze ook een kind onderhouden.. Kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks..

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:39

O wat vreselijk dit, hoe egoistisch en dom kan iemand zijn.

Mocht ze straks wel werken wie gaat er voor het kindje zorgen als zij 36 uur werkt? Kindje naar de creche of gaat ze je ouders er mee opzadelen? Dat werkt toch niet, daar krijg je toch geen kind voor.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:44

Wow, sla echt steil achterover van dit bericht...mijn excuses voor deze uitlating Knipoog
Vind dit idd ook alles behalve slim..zeer onverantwoordelijk en ondoordacht om aan een nieuw leven te willen/hopen beginnen, terwijl alles wat je niet wenst voor je kindje, gaande is in je stiefzus dr leventjes..denk aan de bijstand, geen eigen woonruimte, dus gezeul met het kindje (lekkere stabiel), geen baan etcetc....
Ik kan je stiefzus zo vertellen dat zij gewoon sollicitatieplicht heeft hoor, dus ook met kindje..kom je niet zelf aan werk, dan kom je in zo'n reintregatietraject die er wel voor zorgt dat je weer aan het werk gaat..en wie moet er dan voor de verzorging van haar kindje opdraaien?
Ik zou het een vreselijk egoistische keuze van haar vinden om in een situatie als deze aan een kind te beginnen..zo'n bewuste keuze notabene.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:45

Westenwind schreef:
O wat vreselijk dit, hoe egoistisch en dom kan iemand zijn.

Mocht ze straks wel werken wie gaat er voor het kindje zorgen als zij 36 uur werkt? Kindje naar de creche of gaat ze je ouders er mee opzadelen? Dat werkt toch niet, daar krijg je toch geen kind voor.

En jij gelooft dat die 36 uur gaat werken? Nagelbijten / Gniffelen
Werkt nu al niet, laat staan als er straks ook nog een kindje is...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:46

waarom krijg ik hier het idee dat zus een aandachtsprobleempje heeft ?
en ik hoop ook dat ik het goed heb en dat het daarbij blijft

anders rest mij niets anders dan heel hard mijn hoofd te schudden