relatie over, woonde samen, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: relatie over, woonde samen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:41

pff, wat heftig zeg. Ik heb ongeveer dezelfde situatie (ook voor mijn vriend naar de andere kant van het land verhuist, in zijn huis), dus het zou mij ook zomaar kunnen overkomen, alhoewel mijn vriend nu zegt dat hij me dan iig de kans geeft om een andere ruimte te zoeken.

Erg moeilijk wat je nu moet doen, geen vrienden of bekenden aan die kant van het land waar je een paar weekjes kan blijven misschien?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:50

mijn vriend heeft ook aan mijn ouders en mij beloofd dat ik niet of straat zou komen te staan als zoiets mocht gebeuren... maakt hij nu niet helemaal waar.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:18

Wat heftig en verschrikkelijk zeg, sterkte meid. Ik heb zelf ook een tijdje rondgekeken om omgeving amsterdam te wonen, je hebt in Amsterdam Noord veel woningen die je voor weinig geld kan huren. Daar liep ik toen tegen aan iig. Ik zal ook eens rondkijken voor je!

Hier zijn wel wat woningen, ook in Haarlem. http://www.houselink.nl

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:34

http://www.directwonen.nl./zoek/zoekres ... lijst.aspx

Voor als je alleen wilt:
Dr Leijdsstraat in Haarlem
Bruto prijs: € 444,-
Type: Studio
Buurt: Noord
1 kamers, 42 m2 - Tuin

Klein Heiligland in Haarlem
Bruto prijs: € 370,-
Type: Kamer
Buurt: Centrum
1 kamers, 25 m2 -

En samen met je vriendin:

Westergracht in Haarlem
Bruto prijs: € 750,-
Type: Appartement
Buurt: Leidse buurt
4 kamers, 104 m2 - Dakterras

Kleine Houtstraat in Haarlem
Bruto prijs: € 795,-
Type: Tussenwoning
Buurt: Centrum
3 kamers, 85 m2 -
Bezichtiging: 8-10-2008

Zomaar een kleine greep uit het aanbod. Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:39

Merilyn schreef:
Tsja als het echt niet anders kan kun je wel een week of 2 een kamer bij mij betrekken. Ik ken je welliswaar niet, maar er is nog een kamer vrij die niet verbouwd is. Ik heb nog zo'n mega luchtbed en de rest van alles in mijn huis kun je gewoon gebruiken. Wel totdat je wat anders hebt. Ik ben nagenoeg nooit thuis overigens. wel om te slapen natuurlijk...

hier een zelfde bericht, ik zou het natuurlijk wel moeten overleggen met mijn vriend (maar die is niet zo moeilijk), maar wij hebben eventueel ook nog een logeerkamer in de aanbieding hoor. Je hoeft je dus iig niet druk te maken dat je op zoek moet naar een grote kartonnen doos... Lachen . Heel veel sterkte en hopelijk vind je ook gauw een plekje voor jezelf.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 07:41

die van direct wonen heb ik allemaal al gezien

zit nu tijdelijk bij mijn vriendin en we hebben gisteren een advertentie geschreven voor in de krant die zaterdag uitkomt. nu maar hopen dat we daar ook een paar reacties op krijgen.

gisteren was ik nog ven "thuis" omdat ik pas om 7 uur bij mij vriendin kon zijn. heb Lars ook nog gezien en we hebben vreselijke ruzie gehad.
toen ik namelijk thuiskwam was hij in geen velden of wegen te bekennen terwijl hij niet op zijn werk was. de laptop was foetsie en daar was ik nogal boos over aangezien we die samen hebben gekocht.
ik had hem gebeld en hij pakte niet op, daarna nog een keer gebeld en toen ging zijn telefoon aan in zijn broekzak en hoorde ik hem tegen een meisje zeggen dat hij heel blij was dat hij haar had leren kennen. ik herkende de stem van haar niet, dus ik zat natuurlijk helemaal in de stress.
heb hem daarmee geconfronteerd toen hij thuiskwam en hij zei dat het zijn beste vriendin was geweest en dat hij het belachelijk vond dat ik zo dacht.

ik wil dit gezeik allemaal niet, ik wil het gewoon netjes als 2 volwassenen oplossen en alles regelen. hij zegt dat ook te willen, maar daar merk ik momenteel aardig weinig van...

vannacht heb ik weer niet kunnen slapen, lig alleen maar te piekeren over alles en te huilen.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:59

wat sh*t zeg! hoop dat je snel woonruimtwe hebt

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:57

Sterkte Lissy!
Ik kan je helaas niet helpen. Alle tips en internetsite's zijn al gegeven.

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:27

Jeetje meid, wat erg voor je!
Is antikraak niks?
dan zit je tijdelijk (van een paar maanden tot een aantal jaar) in een huurwoning die bijv. gesloopt gaat worden, voor heel weinig geld. Dit om te voorkomen dat zo een woning wordt gekraakt.

En kun je geen urgentie krijgen voor een huurwoning?

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:38

he,wat een klote situatie zeg...ik woon absoluut niet in de buurt dus kan je daarmee niet helpen verder.
Maar inderdaad,antikraak is misschien een optie,wilde ik ook voorstellen maar Mar_Gypsy was me voor.

Hoe dan ook,heel veel sterkte!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:50

Wat een ellende, en dan alsof het allemaal al niet vervelend genoeg is verdwijnt dus ook de laptop en hoor je zo'n vaag gesprek tussen hem en een ander...
logisch dat je zo gaat denken, hij maakt ineens een eind aan de relatie én je hoort zo'n gesprek, wat moet je dan nog denken?

ik heb in dezelfde situatie gezeten maar gelukkig woonden mn ouders op 15 km afstand, waar ik 'even' zou gaan wonen, ivm problemen met de paarden, dure DA rekeningen, nieuwe auto ivm auto total loss en nu langdurig ziek zijn zit ik er dus alweer 1,5 jaar...
ik kon ook nergens heen, ja als ik de paarden wegdeed en geen nieuwe auto aanschafte had ik een huurhuisje kunnen betalen maar daarvoor was een laaaaange wachtlijst.

ik ben nu langzaam maar zeker een nieuw leven met nieuw vriendje aan het opbouwen, heb een flinke tik er aan overgehouden(ex was gokverslaafd) en heb daardoor moeite met vertrouwen.
áls vriendje en ik gaan samenwonen is het in een huurhuis op míjn naam, ik kom geen 2e keer op straat te staan
Sta nu vrij ver bovenaan de wachtljijst bij de woningstichting, vriendje komt 130 km hier vandaan en geeft in principe alles op voor mij, maar kan altijd terugvallen op een kamer op de kazerne(is militair)

Fijn dat er bokkers zijn waar je tijdelijk terecht kan en ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd, hoop dat je snel de belangrijkste dingen kan regelen en zonder je ex een nieuw begin kan maken.
Hoop ook dat je ex enigsinds mee wil werken en niet te moeilijk gaat doen over spullen verdelen etc.
En verder, het is dan wel zíjn huis maar neem aan dat jij afgelopen jaar ook hebt meebetaald aan de kosten etc, als je aan de hypotheek hebt meebetaald zal hij je financieel een beetje tegemoet moeten komen, ben wat dat betreft erg blij dat ex en ik een koophuis van ons samen hadden+samenlevingscontract.

Nogmaals sterkte!

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:55

Oja, heb ook nog een tweezittertje voor je (leer). Mag je gratis af komen halen. De katten hebben er wel aan gekrabt, maar hij is verder nog prima te gebruiken hoor!
PB maar even als je interesse hebt!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:07

Pfff, ben nogmaals blij dat mijn ex totaal makkelijk was over alles toen we uit elkaar gingen. Voelde zich al schuldig genoeg en deed echt helemaal nergens moeilijk over gelukkig.

Maar hij is dus nog steeds niet van plan om even naar zijn ouders te gaan? Had hem toch wat meer onder druk gezet, aangezien hij hier zomaar ineens mee komt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:23

hij is inderdaad nog steeds niet van plan om een week of 2 bij zijn ouders te gaan zitten. misschien dat hier in het westen die mentaliteit toch anders is ofzo.
ik snap ook heus wel dat het zijn huis is en dat hem voor hem ook niet ideaal is om naar zijn ouders te gaan. maar hij KAN tenminste nog naar zijn ouders, ik wou dat ik dat kon.

er was vandaag een leuke woning op huurhuis.nl bijgekomen in Haarlem. groot genoeg voor mijn vriendin en mij samen, dus heb meteen gemaild. nu hoop dat ik daar wel een reactie op krijg. om al mijn mailtjes heb ik tot nu toe namelijk nog geen enkele reactie gehad...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:31

Kan je niet bellen? Misschien reageren ze er dan wel op.

Mijn vriend is voor mij vanuit Beverwijk gekomen en woont dus ook in mijn huis. Mocht het om wat voor reden dan ook onverhoopt fout gaan ga ik toch echt tijdelijk naar mijn ouders zodat hij zijn dingen kan doen. Denk echt dat het persoonsgebonden is. Wij zitten ook echt in de randstad maar ik zou zeker een stapje opzij doen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:41

Ik hoop dat die kamer in Haarlem wat is dan!
Echt lastig allemaal, kan er over meepraten. Ik ben ook druk op zoek naar een woning, woon ook bij mijn ouders nu, maar goed, mijn werk is daar maar 45 km vanaf met veel files, maar wil toch daar in de buurt blijven wonen waar ik nu woon. Kan je niet een andere stage zoeken dichterbij je ouderlijk huis? Zodat je bij nu kan intrekken tijdelijk?

Super dat sommige Bokkers je een woonruimte aanbieden als je echt niks kan vinden.
Veel succes en sterkte nog meid!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:44

er staat helaas geen telefoonnummer bij die advertentie. het lijkt me wel ideaal. een bovenverdieping van een woonhuis met eigen ingang. 2 slaapkamers, woonkamer en rommelhok. eigen keuken douche en toilet. 700 euro per maand.
staat er sinds vandaag op, dus hoop dat ik snel genoeg ben geweest

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:46

Ik hoop het ook voor je!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:57

Ik wil je toch ook nog even heel veel sterkte wensen! Ach gut
Ik hoop voor je dat die ene woning wat wordt!
Succes verder!

klaziena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:38

Jeetje wat rot voor je!! Ik zag op hyves een kamer voorbij komen in Haarlem 20m2
voor de rest niet echt naar gekeken omdat ik niet opzoek ben maar zou ff kijken als ik jou was! succes

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:20

Om even terug te komen op het feit dat Lars niet voor 2 weken naar zijn ouders wil... Hadden jullie een samenlevingscontract of testamenten ofzo? Toen ik met mijn ex ging samenwonen (in 1997) was dat ook in het koophuis van mijn ex. Omdat ik nog studeerde, kon ik geen hypo afsluiten en is dit alles op zijn naam gedaan. De notaris vertelde toen, dat bij uit elkaar gaan, ik voor max 6 maanden op zijn (mijn ex) kosten in zijn huis mocht wonen, omdat de afstand tussen mijn ouders en mij groter was dan de afstand tussen zijn ouders en mijn ex.

Bel gewoon even de wetswinkel (oid) en vraag er eens naar. Misschien geldt dit nog steeds en hoewel je liever "fatsoenlijk" uit elkaar gaat, geeft dit misschien wel even wat lucht voor je.

Kan me voorstellen dat je helemaal geen 6 maanden in dat huis wilt zitten (ik zou het niet willen), maar als Lars nu al zo dwars ligt, zou ik hem er zeker mee confronteren.

Mocht je het doen, dan ben ik heel benieuwd of die regel van 10 jaar terug nog steeds geldt!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:24

@ Rocamor: die regel staat nog steeds standaard in een samenlevingsovereenkomst. Je kunt m eruit halen, wij hebben dat niet gedaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:33

Kaka, maar mijn ex en ik hadden geen(!!) samenlevingscontract en toch was dat voor ons ook van toepassing. Ik heb er toen geen gebruik van gemaakt overigens, maar kan me voorstellen dat het voor TS misschien wat lucht zou kunnen geven, voorlopgi!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:20

ik heb geen samenleveningscontract o.i.d. gehad, niets stond dus op papier. het enige "bewijs" dat ik daar woonde is dat ik ingeschreven stond/sta op dat adres.

ik heb ook wel eens iets van die regeling gehoord, maar heb dus geen idee of dat in mijn geval ook zo is.
vind dat trouwens ook geen ideale manier, daarmee stoot ik hem alleen maar voor het hoofd en krijg ik nog minder gedaan ben ik bang

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:34

Maar je hebt misschien wel wat "ruilmateriaal" achter de hand. Zeker als hij dwars gaat liggen, kun je aangeven dat dit soort regelingen bestaat. Het is dan allemaal op zijn kosten (ook lekker), dus je zou, theoretisch gezien, in die tijd een en ander kunnen sparen.

Als je bang bent dat hij op een bepaalde manier gaat dwarsliggen, schrijf je dan voorlopig nog niet uit van dit adres. Je hebt dan ten alle tijde recht tot toegang, ook als hij bijvoorbeeld de sloten zou veranderen. Je zou dan zelfs een ruit mogen ingooien en je spullen uit huis halen, want je kunt niet inbreken in je eigen huis!

Maar goed, dit zijn dingen om in je achterhoofd te houden en voorlopig te vergeten! Eerst kijken of je het op een goede manier kunt afronden!

Wat zeggen jouw en zijn ouders er eigenlijk van (dat hij zijn afspraken niet na komt?!)