vriendje weg en ik trek het niet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: vriendje weg en ik trek het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:01

Frouk schreef:
ik denk niet zozeer dat het gaat om wie er voor wat belangrijker is, maar meer om het feit dat hij het 1 met haar heeft afgesproken maar vervolgens totaal wat anders doet, en dus zn beloftes niet nakomt, en ja dat zou ik wel vervelend vinden.

inderdaad...als de ts en haar vriend nog niets hadden afgesproken dan zou het nog niet zo vervelend zijn.
maar naar wat ik begrijp hadden ze al afgesproken, en gaat een deel daarvan al niet door omdat haar vriend naar een wedstrijd gaat, en wil hij nu ook het andere deel afzeggen.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 19:40

@LinaMambo: nee hij ziet die vriend bijna nooit dus ik vond het ook geen probleem maar wel als hij het zo brengt.
@Frouk en Zwitsal: Ja jullie slaan precies de spijker op zn kop. Dat hij naar voetbal gaat heb ik me al een half jaar geleden bij neergelegd. Bovendien heb ik ook mijn paard en die gaat ook voor

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:42

Frouk schreef:
ik denk niet zozeer dat het gaat om wie er voor wat belangrijker is, maar meer om het feit dat hij het 1 met haar heeft afgesproken maar vervolgens totaal wat anders doet, en dus zn beloftes niet nakomt, en ja dat zou ik wel vervelend vinden.

Ben ik helemaal met je eens. Ja

Wat ik bedoelde is: het is zo makkelijk om te zeggen 'vriendinnetje is belangrijker dan voetbal', maar als er gezegd wordt 'vriendje is belangrijker dan paard' staat half Bokt op z'n kop. Om het contrast even aan te geven. Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:58

Karin schreef:
WinSel schreef:
Jij bent toch belangrijker ???? dan voetbal

Is 'hij' ook belangrijker dan 'je paard'? Knipoog

(tussen aanhalingstekens, want ik bedoel in het algemeen)

In principe is hij dat natuurlijk niet.
Maar als hij terug komt van lang weggeweest, ben je wel bereidt om wat te schuiven. Een dagje vrij nemen, overdag paardrijden, 's avonds vriendje weer zien, bijvoorbeeld.
En als je wat afspreekt, dan moet je die afspraak ook nakomen.
In dit geval is het een vriend die hij lang niet heeft gezien, maar die vriend is er de dag erna ook nog wel, toch?
Ik persoonlijk vind dat het vriendje van TS toch wel wat meer aandacht aan haar mag geven!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:06

Zie mijn reactie boven die van jou. Knipoog

Mijn opmerking over 'belangrijker zijn' was een algemene opmerking, gericht op de opmerking die WinSel maakte. Knipoog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:09

Karin schreef:
Frouk schreef:

Ben ik helemaal met je eens. Ja

Wat ik bedoelde is: het is zo makkelijk om te zeggen 'vriendinnetje is belangrijker dan voetbal', maar als er gezegd wordt 'vriendje is belangrijker dan paard' staat half Bokt op z'n kop. Om het contrast even aan te geven. Knipoog

Dat is ook zeker zo Ja Wat dat betreft kun je daar het beste vanaf het begin goede regels over afspreken. Heb ik met mijn huidige vriend ook gedaan, die zeilt, en ja met zeilen ben je toch meer weersafhankelijk dan met bv voetbal, en als het op een dag een keer mooi weer is en hij wilt gaan zeilen, dan zetten we daar soms afspraken voor opzij, maar alleen als deze niet zo belangrijk zijn (dus een keer niet afspreken ofzo, maar als we een verjaardag hebben , of we zijn zoveel maand bij elkaar, dan zetten we het niet opzij) En op die manier gaat het prima Lachen dan weet je ook wat je aan elkaar hebt en kun je vriendje en hobby makkelijk combineren Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:19

Karin schreef:
Zie mijn reactie boven die van jou. Knipoog

Mijn opmerking over 'belangrijker zijn' was een algemene opmerking, gericht op de opmerking die WinSel maakte. Knipoog

Ik zat even met mijn hoofd ergens anders Knipoog
Nee, ik begrijp nu volkomen wat je bedoeld.
En wat ik ook bedoel met mijn reactie, is dat hij ook best wat kan schuiven voor zijn vriendin.. Aangezien zij waarschijnlijk ook een hoop ervoor over heeft om wat voor hem te verschuiven.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar ik weet wel dat mijn vriend van 22 soms nog net een klein kind is, en allemaal afspraken tegelijk maakt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:21

Of lastig nee kan zeggen, dat kunnen sommige volwassenen ook niet. Alles is leuk en je wilt iedereen tevreden stellen, maar dat lukt gewoon niet. Ik herken het wel. Knipoog

Ik snap in dit geval ook heel goed dat de TS het niet leuk vindt dat een eerder gemaakte afspraak opzij gezet wordt. Zou ik ook niet leuk vinden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-10-08 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:22

ik zou net zeggen je vriend kan nog zo oud zijn (de mijne is 25) maar met sommige dingen blijven het altijd kleine kinderen Knipoog
Maargoed ik zal niet meer offtopic Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:28

Karin schreef:
Of lastig nee kan zeggen, dat kunnen sommige volwassenen ook niet. Alles is leuk en je wilt iedereen tevreden stellen, maar dat lukt gewoon niet. Ik herken het wel. Knipoog

Ik snap in dit geval ook heel goed dat de TS het niet leuk vindt dat een eerder gemaakte afspraak opzij gezet wordt. Zou ik ook niet leuk vinden.

Ik snap het ook heel goed. Ik zat in dezelfde situatie toen hij terug kwam van vakantie.
Hadden een half jaar. Komt hij net terug van lang weggeweest, gaat hij meteen weer weg.
Zie je hem amper. Een poedersuiker, bij mij komt dan meteen alle onzekerheid naar boven, wat is er gebeurd? Heeft hij een ander gehad?
Oke, nu is de vriend van TS voor het werk weggeweest. Maar na een twee weken elkaar amper zien hoop je toch wel dat hij niets liever wil dan jou zien.
Het is echt heel sneu voor de TS.. maar ik zou hem eens goed zeggen waar het op staat. Helpt altijd. Duidelijkere afspraken maken, etc.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:01

bedankt voor de reacties!!
Nou hij is nu dus terug. We hadden vrijdag een half jaar. We hadden allebei geen zin in uit eten dus hebben lekker samen gekookt. Zaterdag is hij gewoon wezen eten met die vriend en voetbal. Daarna zijn we lekker uitgeweest.
Het vervelende is dat ik gewoon zo ontzettend onzeker ben dat ik heel erg ga claimen en hem daarom dus ook erg moeilijk los laat. Hij begint dat erg vervelend te vinden want ik word sjaggie zodra het over andere meiden gaat of als hij weer veel aandacht krijgt. Hij valt dus vrij goed bij de meiden (had ik al gezegd) en dat vind ik ook moeilijk... Iemand hier nog tips voor?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:23

Gelukkig dat het weer goed is!
Vertel hem één keer goed, hoe je je voelt als hij het over andere meiden heeft. Vertel hem ook waarom je je zo voelt, en wat je precies voelt.
Veel voorbeelden en duidelijke redenen, zodat hij het beter begrijpt. Vraag ook of hij het begrijpt.
En als hij dan vraagt wat hij er aan kan doen, waarschijnlijk op niet een heel meelevende manier Nagelbijten / Gniffelen
Dan vertel je hem dat elke vrouw het nodig heeft, te weten dat haar 'mannetje' van haar houdt. Dat het voor mannen vanzelfsprekend is dat hij van je houdt, maar dat het voor de vrouw wat minder vanzelfsprekend is. Dat hij best eens een smsje mag sturen dat hij van je houdt, zonder iets nuttigs er verder in. Of een krabbeltje op hyves. Of gewoon een lief gebaar, een arm om je heen. Een lief kusje uit het niets.
Dat was mijn probleempje, en dat heb ik gezegd. En wauw.. Lachen Wat een resultaat Knipoog