Wat vind je van leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat vind je van leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:12

Plien91 schreef:
18 en 32 vind ik echt een heel groot verschil, té groot. Dan zit je écht allebei in een hele andere levensfase, 32 wil je meestal wel een kindje en 18 ben je toch nog wat meer van het feesten en studeren enzo. Uitzonderingen daargelaten.

Zijn het niet vaak juist die "uitzonderingen" die een vriendje zullen hebben dat zo veel ouder is dan zijzelf?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:13

Daar zit wel wat in nouks Haha!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:17

Als ik zo om me heen kijk bij vrienden (dertigers) hebben de meesten ooit wel eens iets gehad met iemand die veel ouder of jonger was.

Mijn indruk is dus dat heel veel mensen het wel een keer proberen maar dat het vaak als snel stukloopt. De stellen waarbij zo´n relatie langer duurt zijn de uitzonderingen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:42

ik was 19, mijn vriend 30. Ik ben nu 20, mijn vriend 30.

Waarom zou het niet kunnen? Hij wil voorlopig nog niet denken aan kinderen en is er ook totaal niet mee bezig. Hij zit in een heel andere fase, we zitten op een lijn. Ik voel me fijn bij iemand die wat ouder is, wordt ik rustiger van. En ik houd hem lekker jong Knipoog

Mijn ouders hebben er nul problemen mee, hij ziet er jong uit, gedraagt zich jong, is lief, leuk, gezellig en alles wat ik wil.

En volgende maand gaan we samenwonen!! Spannend!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:52

Ik denk dat de meesten (onbewust) de grens trekken bij zichzelf. Als je een relatie hebt met iemand tien jaar ouder zal je daar bij een ander geen problemen in zien, bij een kleiner verschil zal men wsl meer bezwaren vinden Knipoog .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:01

Leeftijd is maar een getal. (levens)ervaring niet. Als jij 15 bent en je gaat nog naar school, je gaat uit enz. En je gaat uit met iemand van 30 die een vaste baan heeft, vind ik het niet kunnen.
Als jij 25 bent en op het punt staat af te studeren en je hebt een vriend of vriendin van 40 die een vaste baan heeft, is het een héél ander verhaal.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:03

Nouks schreef:
Plien91 schreef:
18 en 32 vind ik echt een heel groot verschil, té groot. Dan zit je écht allebei in een hele andere levensfase, 32 wil je meestal wel een kindje en 18 ben je toch nog wat meer van het feesten en studeren enzo. Uitzonderingen daargelaten.

Zijn het niet vaak juist die "uitzonderingen" die een vriendje zullen hebben dat zo veel ouder is dan zijzelf?

Mischien ook wel. Maar een meisje uit mijn klas heeft ook een vriend van 32 ( zij is 20 volgens mij ) en ik hoor haar regelmatig vertellen dat ze veel ruzie hebben omdat zij graag mag uitgaan enzo.
Maar ik geef je ook wel gelijk, de "uitzonderingen" houden het dan denk ik wel langer uit met elkaar, om het zo maar even te zeggen. Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:05

@Brennivin: Waarom vind je dat niet precies kunnen dan (van die levenservaring dan, niet van die leeftijden)?

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:01

ik ben 22 en mijn vriend 36 en in het begin keek iedereen wat raar vanwege het leeftijds verschil maar nu 2 en half jaar later is iedereen er wel aan gewend en vinden ze het niet raar meer

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:17

ik ken een stel die schelen 40 jaar!!!
zij is 25 en hij is 65.
ze zijn nu een jaar of 5 bij elkaar maar zijn al wel een paar keer uit elkaar gegaan,mijn mening is dat zo n groot verschil als deze niet kan werken,waarom.....zij wil graag kinderen,hij niet hij heeft er al 3(van twee verschillende vrouwen waar hij getrouwd mee is geweest)ik vind personlijk dat ze zo haar leven vergooit,maar toch houden ze echt van elkaar,en respecteer hun keus,maar worden er wel raar op aan gekeken hoor.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:29

Mijn vriendje is 14 (word in april 15) en ik ben word over een maand 16. Hij zit in de 2de(onderbouw) en ik in de 4de. Veel mensen hebben me uitgelachen, maar hij lijkt 16/17 en gedraagt zich veel volwassener, dus ik heb er niet zoveel problemen mee en ik ben heel blij met hem. Lachen Ik pas nu trouwens wel op wie ik vertel hoe oud hij is. Nagelbijten / Gniffelen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:33

lautje76 schreef:
De stellen waarbij zo´n relatie langer duurt zijn de uitzonderingen.

Álle stellen waarbij een relatie langer duurt zijn een uitzondering ROFL

Het scheelt alvast de helft als er één wat meer perspectief heeft Go jij! Go jij!

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:36

amazone77 schreef:
ik vind personlijk dat ze zo haar leven vergooit,.

Ik heb het hier al een paar keer gevraagd maar heeft nu íemand al eens opgezocht hoe lang de modale´duurzame´relatie in NL duurt?

Hint: dat is korter dan de uiterste houdbaarheidsdatum van de 65jarige....

Nognognogmaals; álles verandert en het leven is eindig ,dus LÉÉF!

hc

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:40

amazone77 schreef:
ik ken een stel die schelen 40 jaar!!!
zij is 25 en hij is 65.
ze zijn nu een jaar of 5 bij elkaar maar zijn al wel een paar keer uit elkaar gegaan,mijn mening is dat zo n groot verschil als deze niet kan werken,waarom.....zij wil graag kinderen,hij niet hij heeft er al 3(van twee verschillende vrouwen waar hij getrouwd mee is geweest)ik vind personlijk dat ze zo haar leven vergooit,maar toch houden ze echt van elkaar,en respecteer hun keus,maar worden er wel raar op aan gekeken hoor.

Die dacht zeker: van een ouwe fiets moet je leren! Clown

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:49

ik moet er niet aan denken om smorgens langs hem wakker te worden Knipoog (hij is mijn baas geweest Bloos )
eerst dagt ik dat ze het deed om de manege,maar zag dat denk ik fout in,want ze zijn nu nog bij elkaar en zij is echt helemaal verliefd op hem.
en hij valt nu eenmaal op jongere vrouwen,maar als ze nu eens 20 jaar vol zouden houden,dan is zij pas 45,en kinderloos!!! wat toch wel een wens van haar is om die te kunnen krijgen,maar hij wil niet.ze is nu nog jong en wie weet hoe het over 5 jaar is.niemand kan in de toekomst kijken.
maar ik vind personlijk nogmaals 40 jaar erg veel.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:56

Merilyn schreef:
Voor mijzelf (ik ben 27 bijna 28) heb ik echt als maximum 35 jaar voor mijn partner. Ik heb al eerder mannen laten lopen die dus ouder waren dan 35. Ik zou echter niet weten wat ik zou doen als ik onverhoopt stapel verliefd zou worden. Ik ben dat echter nog niet tegengekomen.

Ik had voor mezelf net besloten dat ik niets meer wou met mannen ouder dan 40 en ik werd smoorverliefd op een man van 50.
Daar ben ik zo'n 16 maanden mee samengeweest en ik heb nooit echt problemen ondervonden van het leeftijdsverschil.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:06

Ik ben zelf 16, en als ik iemand zoek is dat tot 18/19 jaar.
2/3 jaar verschil.
Ik heb zelf nou iets met een jongen van 16, die November 17 word.
Dus vind het wel goed zo, we denken niet veel anders dus dat scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:09

Vealosz schreef:
2/3 jaar verschil.

Waarom leg je jezelf die grenzen op? Wat als je een heel leuk iemand tegen komt van 20 of 21?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:12

Nouks schreef:
Vealosz schreef:
2/3 jaar verschil.

Waarom leg je jezelf die grenzen op? Wat als je een heel leuk iemand tegen komt van 20 of 21?

Omdat ik héél anders denk dan jongens van 20/21.
Ik kan nog wel eens echt als een kind van 12 gedragen.
Ik hou niet altijd van dat serieuze gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:22

Vealosz schreef:

Maar er zullen ook vast jongens van 20/21 zijn die zich jonger gedragen dan dat ze zijn... Vergeef me m'n woordkeuze, maar ik vind je behoorlijk kortzichtig als je jezelf dergelijke beperkingen oplegt. De ene 20-jarige is de andere niet.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:39

Nouks schreef:
Vealosz schreef:

Maar er zullen ook vast jongens van 20/21 zijn die zich jonger gedragen dan dat ze zijn... Vergeef me m'n woordkeuze, maar ik vind je behoorlijk kortzichtig als je jezelf dergelijke beperkingen oplegt. De ene 20-jarige is de andere niet.

Ik vind 20/21 jaar gewoon op mijn leeftijd té oud.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:23

Nouks schreef:
Vergeef me m'n woordkeuze, maar ik vind je behoorlijk kortzichtig als je jezelf dergelijke beperkingen oplegt.

Het wémelt in dit topic van de vreemde verwachtingspatronen.
De modale duur van een duurzame relatie is rond de 5 jaar.
Dat houdt in dat je er op jonge leeftijd vanuit moet gaan dat de eerste relatie(s) geen leven lang zullen duren.
Alles verandert en zelfs bij leven en welzijn is in de huidige maatschappij duurzaam niet voor altijd.
Investeer in je relatie alsof die voor altijd is, maar sluit niets uit op basis van wereldvreemde verwachtingen.

Een punt wat heel opvallend is in het ontbreken is dat veel jongere vrouwen het bewust of onbewust niet vervelend vinden om in het gespreide bed van een oudere partner te kunnen duiken.
Daar is niets mis mee, gewoon een heel valide motief. Huisje-boompje-beestje ís voor de vrouw in het algemeen een belangrijk streven en hela, daar is iemand die dat zó aanlevert Haha!

Kinderwens met leeftijdsverschil? Wel, een wat oudere vader maakt doorgaans meer tijd en legt vaak meer prioriteit bij zijn broed dan een angry young man.

Ik ben een man en ken mezelf Haha!
Ik ben nu een véél betere partij voor een zeg 20 jaar jongere miep dan toen ik 20 jaar jonger was. Ik heb op álle punten meer te bieden en de kans op duurzaamheid is onvergelijkbaar veel groter omdat ik nu kies voor wat ik wíl omdat ik wéét wat ik wil Cool
Over smáák valt niet te twisten Knipoog

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:32

Huertecilla schreef:

hc

Dat weet ik, en ik wil haar ook echt niet aan de "oudere man" helpen ofzo hoor. Maar het gaat er bij mij echt NIET in dat iemand kan zeggen "ik ben OP ZOEK naar een RELATIE en ik zoek ALLEEN 18- en 19-jarige jongens. PARDON? Wat als er iemand van 16, 17, 20, 21, 22 rondloopt die veel beter bij je past? Wat nou als je op slag verliefd wordt op iemand die (oh wee) 4 jaar ouder is dan jijzelf, maar het KLIKT? Moet je dan maar zeggen "sorry, maar je bent te oud voor me"?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:45

Nouks schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Dat weet ik, en ik wil haar ook echt niet aan de "oudere man" helpen ofzo hoor. Maar het gaat er bij mij echt NIET in dat iemand kan zeggen "ik ben OP ZOEK naar een RELATIE en ik zoek ALLEEN 18- en 19-jarige jongens. PARDON? Wat als er iemand van 16, 17, 20, 21, 22 rondloopt die veel beter bij je past? Wat nou als je op slag verliefd wordt op iemand die (oh wee) 4 jaar ouder is dan jijzelf, maar het KLIKT? Moet je dan maar zeggen "sorry, maar je bent te oud voor me"?

Dat slaat inderdaad nérgens op en is waar ik onderbouwing voor geef.
Mijn duurzame relatie was ook niet op zoek naar een oudere partner en heeft nu een jongere die een eerdere geboortedatum heeft Knipoog

Omgevingsdruk is wel een factor die niet onderschat mag worden doch hoe zwaar deze weegt is volledig afhankelijk van hoe sterk de betrokkenen in hun eígen schoenen staan.
Hoe jonge iemand is, hoe minder sterk in de eigen schoenen vaak en dan snijdt een groot leeftijdsverschil van twee kanten. Dat ligt dan echter níet aan dat leeftijdsverschil maar aan de schoenen Haha!

hc

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:07

quote="Vealosz"]
Nouks schreef:
Vealosz schreef:
2/3 jaar verschil.

Ik hou niet altijd van dat serieuze gedoe.[/quote]

Ach daar kan je echt niets over zeggen als je niet in die situatie zit.
Zo dacht ik dus ook tot ik, als 17-jarige, mijn vriend, van toen 23 (bijna 24), tegenkwam. Het klikte super, en sja wat moet je dan? Als het gevoel er is moet je dat niet tegenhouden.
We zijn ondertussen al een hele tijd samen en ik ben er gewoon heel zeker van dat ik niemand vind waarmee het beter klikt, kan heerlijk serieus met hem praten, maar soms zijn we ook net kinderen van 12 Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Heb overigens ook van niemand negatieve reacties gekregen. Misschien dachten sommigen in het begin wel van "waar begint die aan", maar dat zeiden ze niet en ondertussen weten ze ook dat wij gewoon samen horen Ja

Ik denk zelf niet dat ik verliefd zou kunnen worden op iemand van 20 jaar ouder ofzo, die zie ik toch eerder als een vaderfiguur ofzo... Maar ik zeg ook niet nee, nog niet in die situatie gezeten dus weet eht gewoon niet.