Hebben jullie je eerste auto nieuw of tweedehands gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Hebben jullie je eerste auto nieuw of tweedehands gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:57

ook al zouden wij het geld er wel voor hebben, kopen we onze auto's niet nieuw. Ook niet van een jaar of 6 of ouder, maar zo als ze 2/3 jaar oud zijn. Ook dan is het nog even sparen, maar ik wil zeker weten dat hij ons een aantal jaartjes vervoert zonder hoge kosten.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:58

Mijn 1e autootje was 2e-hands. Een witte suzuki Alto ben roze binnenbekleding!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:25

Vandaag met mijn broer een auto gekocht voor hem, een hele leuke Suzuki Baleno uit 99 met maar 55.500 op de teller! En blij dat hij ermee is Haha!

2e hands auto's zijn echt ideaal om mee te beginnen Lachen

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:06

Mijn eerste auto was een kadett gsi, gekocht voor 350 euro. Motor liep niet, maar een kennis werkt bij opel dus voor zon 200 euro opgelapt. Dus echt geen 2000 euro. Dat kon ik echt niet betalen en nu nog niet trouwens.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:34

Ik heb mijn eerste autootje pas een maand. Hij is 2e hands. Nieuw zou ik niet kunnen betalen.
Het is een golf 3 (Volkswagen)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:42

Mijn eerste autootje was een tweedehandsje. Ik geloof dat ik er €1800 voor betaald heb, en voor mij was dat een hoop geld.
Maar ik heb er een jaartje fijn in rondgetuft en heb er behalve de normale onderhoudskosten (lees: APK, nieuwe remblokken en een grote beurt) geen kosten aan gehad.
Intussen ben ik over gegaan op een diesel ivm de kilometers die ik rijd en heb ik mijn eerste autootje aan mijn moeder overgedaan.
En ja, nu rijd ik een VW Polo uit '98. Ja, 10 jaar oud, nou en? Motorisch is hij prima in orde en hij rijdt fijn. Ik kan geen meerwaarde verzinnen van een gloednieuwe auto. Ik zou alleen maar bang zijn dat er iets mee gebeurt.
Daarbij heb ik er simpelweg het geld niet voor over. Ik hoop dat deze auto nog een hele tijd meegaat en daarna koop ik weer een tweedehands, denk ik. Niks mis mee volgens mij.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:00

Mijn eerste auto was een Seat Arosa 2e hands ( toen 3jaar oud en 6000km op de teller)

Mijn tweede auto kwam jaartje daarna, een Seat Ibiza Freestyle en die heb ik samen met mijn vriend helemaal nieuw gekocht.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:21

Da's wel heel weinig km Megan. Ik snap nooit waarom mensen die zo weinig kilometers maken een nieuwe auto kopen. Die auto heeft per jaar maar 2000 kilometer gereden. Het dubbele red ik per jaar al op de fiets. (en ik ben niet zo'n fietser)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:36

Anne_GTI schreef:
Da's wel heel weinig km Megan. Ik snap nooit waarom mensen die zo weinig kilometers maken een nieuwe auto kopen. Die auto heeft per jaar maar 2000 kilometer gereden. Het dubbele red ik per jaar al op de fiets. (en ik ben niet zo'n fietser)

Boodschappenwagentje... Heb toevallig vandaag nog in zo'n boodschappenwagentje gezeten, 2 jaar oud en 7000 km's op de teller.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:17

Kieffer schreef:
Anne_GTI schreef:

Boodschappenwagentje... Heb toevallig vandaag nog in zo'n boodschappenwagentje gezeten, 2 jaar oud en 7000 km's op de teller.

Dan kan je beter zo'n kar voor achter je fiets kopen en eem sparta ion. Ben je een stuk goedkoper uit. Alleen de afschrijving voor zo'n auto weegt niet op tegen het aantal kilometers. Zeker binnen een stad kan je altijd met de bus heen; als terug niet lukt ivm het late tijdstip kan je elke keer een taxi pakken en nog veel goedkoper uit zijn per saldo Maar goed, ik dwaal af....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:22

Anne_GTI schreef:
Dan kan je beter zo'n kar voor achter je fiets kopen en eem sparta ion. Ben je een stuk goedkoper uit. Alleen de afschrijving voor zo'n auto weegt niet op tegen het aantal kilometers. Zeker binnen een stad kan je altijd met de bus heen; als terug niet lukt ivm het late tijdstip kan je elke keer een taxi pakken en nog veel goedkoper uit zijn per saldo Maar goed, ik dwaal af....

Waar maak je nu zo'n probleem van,
jij hoeft het toch niet te betalen? Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:30

Tweedehands. Ik ook niet dat er hier ooit een nieuwe auto komt, ook al kunnen we het prima betalen.
Mijn nu 12-jarige polo heb ik nu anderhalf jaar, maar er mankeert werkelijk niets aan.
De 18-jarige swift van mijn vriend zit nu in zijn laatste jaar (is die auto eindelijk volwassen Go jij! Go jij! ) maar die hebben we 5 jaar geleden gekocht voor het enorme bedrag van 1500 euro Huilen van het lachen

Op zich hebben we het geld wel voor een nieuwe auto, maar we besteden het liever aan andere dingen Ja

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:43

2de hands. Ik denk dat er ook maar weinig mensen zijn die een splinter nieuwe auto als eerste auto kopen..

Mijn eerste auto was echt een krak ding! Maar goed hij reed en daar ging het om. Ik besteed mijn geld ook liever aan andere dingen. Met een auto vind ik het alleen belangrijk dat hij zuinig is en mij van a naar b brengt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:24

Anne_GTI schreef:

Ik denk niet dat het aan jou is om dat voor andere mensen te beslissen.

Het aantal kilomters op een auto of de afschrijving ervan zegt toch niks over het plezier/gemak wat iemand er van gehad heeft?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:46

Heb gister 2e hands fiat punto gekocht.
Ten eerste zou ik een nieuwe auto niet kunnen betalen.
En wat er al gezegd werd je zal misschien nog wel eens een deukje rijden en met een nieuwe auto zou k daar dus echt wel ziek van zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:50

eerste auto: knalgele seat ibiza evo 1, gekocht van vriend zijn vader die hem daarna teruggestolen heeft...
tweede auto: tweedehandse mitsubishi colt van 1989
derde auto: zwarte seat ibiza evo 1, tweedehands
vierde auto: opel vectra GTS sportmodel, tweedehands
vijfde auto zal zijn: nieuwe Opel Agila of nieuwe Opel Insignia Break Haha!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:59

Mas schreef:
Anne_GTI schreef:

Waar maak je nu zo'n probleem van,
jij hoeft het toch niet te betalen? Clown

Nee, maar ik moet er wel achter rijden Clown

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:09

Ik heb een tweedehandse auto. Nieuw is helaas echt te duur voor mij. Ik ben een werkende student. Ga een dag per week naar school, en de rest werk ik. Omdat ik een auto voor mijn werk nodig heb, heb ik er een gekocht.
Een 9 jaar oude matiz met nog geen 38.000 op de teller voor 3700 Haha! Haha! Haha! Hebben flink weten af te dingen Knipoog Komt wel bij een garagebedrijf vandaan Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:37

Mijn eerste toetoet was een VW Polo'tje uit '92. Rood, vreselijk lelijk (de lak was op sommige plekken helemaal vervaagd tot roze) maar hij reed als een treintje en heeft me nooit laten staan. Ik kwam er overal mee, superbetrouwbaar en nog zuinig ook.
Toen ik een tijdje fulltime gewerkt had en het wat lastiger werd om wanneer ik de trailerr gebruikte de auto van mn vader te lenen, wilde ik wat anders. Ik heb nu een Daihatsu Feroza, en dit is echt mijn autootje Lovers
De Polo was destrijds een kadootje ivm onbereikbaar stageadres, die had via een vriend 300 euro gekost incl. apk en nieuwe bandjes. De Ferooz heb ik zelf gekocht, daar zat wel wat werk aan, maar volgens mn monteur is het een sterke auto en was ie het zeker waard (hij bleek wat achterstallig onderhoud te hebben, dus de eerste x apk bij mij was feest *not*. Die heeft me nu incl. reparaties zo'n 2000 euro gekost. (en ja, ook ik vind dat echt een hoop geld)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:39

Eerste auto (oke van vriendje, maar die is van ons samen) was een suzuki baleno sport Clown
Vreselijk ding! wit, vriendje had hem verlaagd en er zo'n lawaaifilter opgezet zodat het stoer klonk. *schaam*

Nu hebben wij al een half jaar onze tweede auto, erfenis van opa Lachen
Een mooie blauwe mazda 262 (geloof ik), een echte gezinsauto hahah Tong uitsteken Fijne degelijke auto zonder rare toeters en bellen (en die mocht mijn vriend er ook niet op plaatsen!!! )

Mijn ouders hebben nu wel een splinternieuwe peugeot 407 gekocht, maar ik vind die nieuwheids geur vreselijk Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-10-08 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:43

Mijn eerste auto was tweedehands. Evenals alle daarop volgende.
Ik vind een nieuwe auto prima maar ik zou er alleen een kopen als ik hem zou kunnen betalen zonder lening. Ik vind geld voor een nieuwe auto lenen helemaal niks, als je pech hebt maak je brokken en weg nieuwe auto maar nog wel een fikse lening bij de bank.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:53

Anne_GTI schreef:
Nee, maar ik moet er wel achter rijden Clown

Wat is dit nou weer voor een vreemd vooroordeel? Iedereen met een boodschappenautootje rijdt langzaam/slecht?

Waar baseer je dat op?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:43

Ik heb een nieuwe tweedehands, mag dat ook? Haha! Mijn auto had 25000 km gelopen toen ik hem kocht. Heel weinig dus. Hij rook ook nog helemaal nieuw. Ik moest grote afstanden rijden en wilde daarom geen al te oude of kleine auto en ben toen hier op gekomen. Ik had veel gespaard dus ik kon het me permitteren. Helemaal nieuw zou ik niet snel doen als eerste auto. Eer je de garage uit bent gereden is hij al een paar duizend euro minder waard. Ik ga deze auto ook helemaal oprijden. Tenzij ik morgen de lotto win of een rijke vent tegenkom. Knipoog

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:48

Ik heb sinds vorige week een nieuwe peugeot 107 Haha!
K vind 2e hands auto's niet altijd even fijn. Maar das persoonlijk.
Ik ben uiteraard wel er om wezen kijken, maar er was of in gerookt, had niet alle beurten gehad, vieze bekleding of een rare kleur.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:49

ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht,we hebben er wel geld voor maar vinden het zonde om dat uit te geven aan een nieuwe auto....als het maar rijdt.
we hebben nu drie auto's,allemaal gekregen....ze rijden prima en we hebben er amper kosten aan,op wat kleine vervangingen na,die we ook nog zelf doen.