'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: 'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:04

MoonChloe schreef:
Wil je vegetariër zijn, word maar meteen veganistisch..
Ik denk dat in zo'n 90% van snoep/koek/voedsel wel een dierlijk product in zit verwerkt. (denk aan gelatine bijv)

Dat is waarom ik het totaal onzin vind! Geen vlees maar wel snoep, melk, eieren etc.

Dus ik blijf lekker vlees eten, hoe slecht ook voor die arme beestjes.. Ik kan het niet laten staan.
En ik kan de vegetariers eigenlijk echt niet respecteren, ze zijn ontzettend hypocriet. Geen vlees maar wel kaas, wat zit er in?? Juist: 'wei' en dat is dus uit de lebmaag van een koe.. En daar hebben ze dus een koe voor moeten slachten om een kaas te kunnen maken. Verdiep je zelf eens in..

Verdiep jij je er dan ook maar wat meer in, meid, voordat je allerlei onzin uit loopt te kramen. Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:05

__Robijn__ schreef:
indd.. en lijkt me dat ook niet in plastic schoenen loopt of op een plastic bank zit????

Toevallig heb ik NEPlederen laarzen met hak, allstars van stof en teenslippers van nepleer Knipoog
En onze bank is van stof Knipoog
Om maar in te gaan op jou voorbeelden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:05

Prima, dus TS eet geen snoep, heeft helemaal niets van dierlijke stoffen in huis. Denk aan tassen, schoenen, riemen etc. Toch opmerkelijk dan dat je een magnum in je ava hebt.... melk, gelatine hmm wat nog meer?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:07

LovingTweety schreef:
Prima, dus TS eet geen snoep, heeft helemaal niets van dierlijke stoffen in huis. Denk aan tassen, schoenen, riemen etc. Toch opmerkelijk dan dat je een magnum in je ava hebt.... melk, gelatine hmm wat nog meer?

Meid, je leest niet goed..

MoonChloe; dan scheer je elk vegamens over 1 kam. Als je zegt dat je toch alleen maar van die "nep-vega's" tegekomt Knipoog

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:07

Hoor ook heel vaak dat het geen zin zal hebben om vegatarisch te zijn, zelfs mensen die zomaar vlees op mijn bord gooien omdat ze het belachelijk vinden dat ik geen vlees eet. Maar het is mijn keuze, ieder maakt de keuze voor zichzelf wat een ander naar mijn idee gewoon heeft te accepteren en accepteer je het niet dan is dat jouw probleem Clown .
Natuurlijk kan de vleesindustrie in Nederland veel beter zijn dan de vleesindustrie van bijvoorbeeld een minder ontwikkeld land. Alsnog zijn er beesten die nooit buiten komen, in een hokje gepropt zitten en zo snel als mogelijk dik moeten zijn, Nee die hoef ik echt niet op te eten maar wat een ander doet is ZIJN keuze. Ik veroordeel niemand erop dat zij vlees eten en verwacht/ hoop dat mijn keuze om geen vlees te eten ook gewoon geaccepteerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:07

Wat een geneuzel hier... als je vegetarier bent doe je nog altijd meer dan als je gewoon vlees eet. En natuurlijk doe je meer als veganist, maar vegetarier is tenminste ook al begin. Dat kan je best hypocriet noemen, MC... maar nog vele male hypocrieter is het om vegetariers aan te vallen op zoiets terwijl je zelf gewoon lekker je stukje vlees eet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-08 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:08

Magnummm schreef:
LovingTweety schreef:

Meid, je leest niet goed..

MoonChloe; dan scheer je elk vegamens over 1 kam. Als je zegt dat je toch alleen maar van die "nep-vega's" tegekomt Knipoog

Ik ben 5 jaar ouder dan jij Knipoog Beetje vreemd om mij dan meid te noemen.

Maar ik heb nog even naar die foto's gekeken. Je ziet er daar niet uit als iemand onder de 10 oid.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:09

Voor sommigen hier zeg ik: Lees de beschrijving in de Wikipedia eens. Dan kun je precies zien waar wat onder valt.
Kan hier de hele tekst gaan kopieeren, maar doe zelf de moeite maar om je ergens echt in te verdiepen. Knipoog

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:09

* zucht *

Volgens mij voelen sommige mensen zich een beetje in een hoekje geduwt, en komen daarom met van die scheve argumenten...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:10

NiN_ME en WW; met jullie eens.

Nelleke; idd. Mensen moeten vooruitzichten bekijken, in de toekomst kijken. Dan zul je zien dat (als mensen zich er voor inzetten) er over 50 jaar minder dieren gefokt worden.. En de dieren die gefokt worden, leven dan beter -hoop ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:11

Magnummm schreef:

Nelleke; idd. Mensen moeten vooruitzichten bekijken, in de toekomst kijken. Dan zul je zien dat (als mensen zich er voor inzetten) er over 50 jaar minder dieren gefokt worden.. En de dieren die gefokt worden, leven dan beter -hoop ik.

Leven de mensen die van die opbrengsten (moeten) leven dan ook beter tegen die tijd? Of teren die straks op een uitkering waar ik me drie slagen voor in de rondte werk??

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:12

Nelleke, dat denk ik ook, vandaar dat ik ze maar eens doorstuur naar de omschrijving van vegetarisme, veganisme en diverse stromingen..... Haha!

Vind het op z'n zachtst gezegd een beetje achterlijk om als vegetarier te horen te krijgen dat ik niet gerespecteerd wordt, omdat ik zoveel mogelijk biologische voedingswaren koop, maar wel eens een harlekijndropje eet (zit helaas gelatine in, maar is zoooo lekker Bloos ). Ik heb ook nooit beweerd dat ik perfect ben. Duivel

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:12

LovingTweety, kan je alleen maar met argumenten komen waarin je een ander afbrand of kan je ook écht wat nuttigs zeggen...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:13

Goof schreef:
Magnummm schreef:

Leven de mensen die van die opbrengsten (moeten) leven dan ook beter tegen die tijd? Of teren die straks op een uitkering waar ik me drie slagen voor in de rondte werk??

Pardon? die mensen kiezen er toch zelf voor om dieren te houden? Jullie kiezen er zelf voor om gewoon vlees te eten, kom dan zelf de gevolgen onder ogen.
Ik kies voor vega zijn..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:13

_Nelleke_ schreef:
LovingTweety, kan je alleen maar met argumenten komen waarin je een ander afbrand of kan je ook écht wat nuttigs zeggen...

Ik kom er achter dat dat zadel waar ze het over had, niet eens mijn zadel is.. Huilen van het lachen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:13

Wat ik mij trouwens afvraag hè.

Ik vind vlees heerlijk! Kan niets anders zeggen. Maar ik zit wel bij verschillende goede doelen om de kwaliteit van hun leven beter te maken. Jullie ook? Of mag van jullie gewoon niemand meer vlees eten? Terwijl er verschillende oplossingen zijn om de kwaliteit van het leven te verbeteren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:14

MIsschien zijn sommigen er gewoon in gerold door een traditie, familiebedrijf. Er zijn zat mensen die hun best doen goed te zijn voor hun bedrijf en beesten en die proberen te overleven in de toch al rotte maatschappij.
Deze mensen hebben straks steeds minder en minder inkomsten, toch vervelend.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:15

LovingTweety, makkelijk hè, een beetje geld doneren aan een goed doel om je eigen geweten te sussen...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:15

Magnummm schreef:
_Nelleke_ schreef:

Ik kom er achter dat dat zadel waar ze het over had, niet eens mijn zadel is.. Huilen van het lachen

jij (of iemand anders) zit er wel op. En dat is bewust Knipoog
Jullie kunnen mij hier aanvallen hoor. Maar ik vertel geen leugens. Ik heb absoluut respect voor veganisten. Ook voor mensen die gewoon geen vlees eten. Vriendin van mij doet dat ook niet en daar kook ik net zo makkelijk vegetarisch voor.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:16

LovingTweety schreef:
Wat ik mij trouwens afvraag hè.

Ik vind vlees heerlijk! Kan niets anders zeggen. Maar ik zit wel bij verschillende goede doelen om de kwaliteit van hun leven beter te maken. Jullie ook? Of mag van jullie gewoon niemand meer vlees eten? Terwijl er verschillende oplossingen zijn om de kwaliteit van het leven te verbeteren.

*zucht, zoals ik zei heb ik NIKS tegen vleeseters die weten wat ze doen..
Wel heb ik een gloedhekel aan mensen die respectloos met vegetariers omgaan en die niet onder ogen willen komen wat ze doen/aanrichten..

Iedereen moet weten wat ie eet/doet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:16

Goof, er is toch ook een andere tak van de industrie aan het groeien waar een ander afneemt... Neem alle Valess, Soja en andere vleesvervangers eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:16

Goof schreef:

Er ontstaan met het verdwijnen van de bio-industrie toch ook weer nieuwe banen- op een eerlijke manier dieren fokken voor de slacht zal toch meer mensen, tijd en ruimte kosten dan via de bio-industrie, en ook de opkomst van meer vleesvervangers zal voor nieuwe banen zorgen.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:17

Goof schreef:
MIsschien zijn sommigen er gewoon in gerold door een traditie, familiebedrijf. Er zijn zat mensen die hun best doen goed te zijn voor hun bedrijf en beesten en die proberen te overleven in de toch al rotte maatschappij.
Deze mensen hebben straks steeds minder en minder inkomsten, toch vervelend.

Zo zit het toch ook met gewone bedrijven.
Als de economie verslechter zullen er ook best failliet gaan.. Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:17

_Nelleke_ schreef:
LovingTweety, makkelijk hè, een beetje geld doneren aan een goed doel om je eigen geweten te sussen...

Ha, verkeerde denkwijze, ik doe het expres omdat ik wil dat dieren een beter leven hebben. En ja ik begin bij mezelf. Die van mij staan niet standaard in een stal en ik probeer dus door middel van geld het leven van de arme dieren in een stal beter te maken.

Alleen laat ik daar mijn vlees niet voor staan Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:18

Juist WW en Nelleke Knipoog