Fatale ongelukken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: Fatale ongelukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:21

wat erg wat hier allemaal voorbij komt Bloos!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:29

Tijdens een buitenrit mn oom dood zien gaan aan een hartaanval. het is dan niet echt een ongeluk geweest, maar komt toch hard aan en het achtervolgd je nog lang..had ik m niet kunnen redden? (was toen 11 jaar oud) maar idd..het went uiteindelijk. het vormt je, het maakt voor een deel hoe je daarna bent.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:45

Jeetje wat een verhalen.. Ik wordt er helemaal stil van Scheve mond
Gelukkig heb ik zelf nooit wat gezien.. Ik denk dat je het nooit maar dan ook echt nóoit meer los kunt laten.. Iets wat je je hele leven (stil) met je meedraagt.

Wel kwam ik 6 jaar geleden eens op school, en het was helemaal stil. Niemand sprak eigenlijk, er 'hing' een bepaalde sfeer rond. Buiten de leraren wist niemand nog wat er gebeurt was maar je kon gewoon voelen dat er iets heel erg ergs was gebeurt. Na een kwartier moest iedereen naar zijn klas en werd verteld dat een jongen van school was verongelukt. Ik zat toen op een erg kleine, vrij persoonlijke middelbare school. De jongen was nogal een opvallende verschijning dus iedereen wist ook wie het was. De hele school was in shock eigenlijk, en helemaal zijn klasgenoten (hij zat in het 6e jaar, eindexamenjaar dus). We hebben toen ook vrij gekregen omdat eigenlijk de leraren al helemaal niet meer fatsoenlijk konden functioneren. De jongen was die avond ervoor met zijn broer een stukje gaan rijden. De broer reed en ze zijn uit de bocht gevlogen. Mijn schoolgenoot is toen uit het raam geslingerd en was op slag dood. Het naarste eraan is dat zijn vriendin op hem aan het wachten was, en steeds maar belde en belde, maar hij nam natuurlijk niet op.. Het is wel iets wat ik ook nooit zal vergeten. Zijn broer heeft het wel overleefd trouwens.
Vlak na zijn dood was er een zogenaamde 'stuntdag', de laatste schooldag van de eindexamenklassen. Normaal was het een groot feest, maar dit keer hebben ze 500 witte balonnen opgeblazen met kaartjes eraan, die alle leerlingen hebben losgelaten met een boodschap. Mooi gebaar.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:09

Zelf nog nooit iets voor mijn ogen zien gebeuren, maar mijn vader heeft me wel een keer meegenomen naar de schade-afdeling van het bedrijf waar hij werkt (autodealer met een schadeservice). Daar stond ook een auto, oude Golf 3 waarvan het linkervoorportier ongeveer ter hoogte van het rechterportier zat. De jongen die erin reed had veel en veels te hard gereden en was een kasplantje. De infuusnaalden lagen nog in de auto, bloedspetters op het plafond.
Mijn vader heeft mij dit expres laten zien zodat ik nooit onverantwoordelijk zal rijden. Blijft je wel bij zo'n beeld..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:21

Heb meerdere keren mensen zien verongelukken. Als klein kind zag ik een auto de bocht niet halen en tegen een boom in stukken slaan, een zelfmoord uit een hoogspanningsmast en iemand die voor ons huis de bocht uit vloog. Het gekke is dat ik van die laatste alleen nog herinner dat de melkbussen alle kanten opslingerden.

Op latere leeftijd zelf ter nauwer nood tussen een fataal ongeluk doorgereden op weg naar de vakantiebestemming. Het gebeurde om ons heen. Auto's caramboleerden alle kanten op via de vangrail door een losgeraakte aanhanger en wonder boven wonder kwamen wij er door juist flink gas te geven net tussendoor. Helaas lukte dat de meeste mensen om ons heen niet; 7 doden.

Tijdens een toertocht met motoren een vriend zien verongelukken door een onoplettende automobilist was ook heftig evenals het verongelukken van onze achterbuurman voor mijn huis.

Al deze ervaringen hebben mijn leven wel veranderd denk ik. Bij calamiteiten weet ik door ervaring precies hoe te handelen.
Mijn hart slaat nog steeds een keertje over als ik heel hard remmen hoor en als er daadwerkelijk iets gebeurt is,nadat de hulpverleners er zijn, heb ik ernstig behoefte aan een hele stevige borrel en een sigaret omdat ik dan sta te trillen op de benen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:12

Heb afgelopen januari iemand dood zien vallen op de skipiste. Hij nam een vrij heftige schans veel te hard, zette een backflip in, die door de snelheid 1,5 backflip werd, zijn rug overstrekte enorm, en belandde uiteindelijk recht op zijn hoofd.

toen ik 16 was ongeveer, heb ik bijna een heel gezin zien verongelukken op de snelweg... Later las ik in de krant dat er nog maar 1 meisje in leven was...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:25

grote genade wat een narigheid allemaal Ach gut

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:09

Vreselijk allemaal!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:43

Wat een verschrikkelijke verhalen zeg!
Ik heb nog nooit een fataal ongeluk zien gebeuren (voor zover ik weet) maar ben wel altijd langs gereden op het moment dat ambu en politie etc. bezig zijn.

Mijn moeder heeft een dodelijk ongeluk mee gemaakt, ze zat ik de trein en de trein reedt tegen een vrachtwagen aan. Daarna is ze nooit meer met de trein gegaan. En ik reis sindsdien achteruit Knipoog.

Ik heb we leens een ongeluk meegemaakt en daar heb ik nog steeds last van: mijn vriend en ik zijn aangereden door een tram, hele auto krom, glas tot in onze onderbroeken enzo, maar goddank allebei ongedeerd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:59

Talonius schreef:
Hier komt een lang verhaal van wat wij ooit hebben meegemaakt, helaas.....

Wij (m'n vriend en ik) hebben op 11 december 1999 's morgens rond 06:00 uur een auto gevonden langs de A12 ten hoogte van Woerden. We werkten beiden in een discotheek en waren onderweg naar huis toen we een auto langs de middenberm zagen staan. De achterlichten brande nog en de auto stond tegen de rijrichting in. Van wat we konden zien was de auto tegen een paal aan gereden en een halve slag omgedraaid.
We zijn gestopt en keken snel door de voorruit naar binnen, maar zagen niets. Toen we weer naar onze eigen auto liepen om de politie te bellen dat er een lege auto stond hoorden we ineens iemand om hulp roepen. Zo'n 30 meter verderop lag er een meisje in het gras die helemaal onder het bloed zat en hoog zwanger was. Mijn partner is bij haar gebleven en ik ben snel naar de auto gerend om 112 te bellen. Het meisje vroeg naar haar vriend die nog in de auto zat, maar wij hadden daar niemand in gezien. We zijn toen nog een rondje om de auto gelopen en toen hebben we hem aan de andere kant gevonden. Op 1 of andere manier voel je gelijk aan of iemand overleden is...hij was uit de wagen geslingerd en had zijn nek gebroken. We hadden het meisje niets gezegd, maar ik denk dat ze het al wist.

Daarna ben ik op de A12 gaan staan om auto's aan te houden voor hulp. Nadat er eerst een stuk of 5 waren doorgereden stopte er een wagen met 2 mensen die beiden dierenarts waren en gelijk het meisje hebben gestabiliseerd en een droge jas hebben omgehangen. Er volgde vrij snel een motor agent die wat dekens bij zich had en gelijk verdere hulp inschakelde. Na (voor mijn gevoel) een eeuwigheid te hebben gewacht, kwam er nog een politiewagen en de ambulance. Het meisje is gelijk overgebracht naar het ziekenhuis en wij moesten een verklaring afleggen en onze gegevens achterlaten ook voor evt. slachtofferhulp. Nadat de ambulance weg was, zijn ook wij naar huis gereden, we waren verkleumt, het was rond het vriespunt en we liepen beiden in een t-shirt omdat we onze kleding hadden gebruikt voor het meisje. Helemaal beduusd van wat we hadden gezien, hebben we veel gepraat en uiteindelijk hebben we even geslapen. Later in die week ontving ik een telefoontje van de agent die vertelde dat het meisje geopereerd was en zelfs tijdens de operatie 2x was weggevallen en dat ze haar terug hebben moeten halen. Ze had veel botbreuken, bloedingen en helaas door de bloedingen is ze haar kindje verloren. Ik geloof dat ze al iets van 7 of 8 mnd zwanger was. Ze hebben haar slapend gehouden zodat ze kon genezen en hebben haar pas later verteld dat haar kindje en partner waren omgekomen. Volgens de artsen had ze niet later binnen moeten zijn gekomen, want dan had ze het niet gered.
Ik heb later gehoord dat de jongen samen met hun kindje is begraven. Haar moeder heeft ons in die week ook nog een keer gebeld en verteld hoe het met haar was. En ongeveer een 6 mnd verder belde het meisje ons op, of we langs wilde komen zodat ze ons kon bedanken. Het was behoorlijk vreemd om alles te vertellen, maar voor haar heel belangrijk omdat ze veel stukken kwijt was. Achteraf denken ze dat ze beiden in slaap waren gevallen en de auto via de heuvel op de middenberm is gelanceerd tegen de paal. Ze hadden geen gordels om, dus zijn uit de auto geslingerd. Het ergste was nog dat het waarschijnlijk tussen 24:00 en 13:30 gebeurt is en wij ze pas rond 6:00 hebben gevonden. Ik kan er nog steeds niet bij dat niemand die auto heeft zien staan......Het meisje heeft dus enkele uren in de vrieskou en motregen gelegen langs de weg, terwijl er tig auto's voorbij zijn gekomen en niemand is gestopt of het heeft opgemerkt.

Inmiddels zijn we vele jaren verder, maar als we langs de paal rijden waar het is gebeurt, dan denken we beiden nog terug aan die nacht. Gelukkig had het meisje een sterke wil en stond ze erg positief in het leven en dat deed me erg goed. Ik ben blij dat we haar nog gesproken hebben en ik hoop van harte dat het nog steeds goed met haar gaat.

Pff Tallie, moet ook erg voor jullie zijn geweest. Ach gut

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:07

bij mijn oom:(

ze hadden wat gedronken bij ons ( geen alcohol) en gingen terug naar huis . in een bocht komen ze een spookrijder tegen en knallen er vol tegen aan. mn oom en zn vriendin op slag dood en de (dronken) automobilist is er met niks vanaf gekomen.

pas geleden hadden we het er op stal over. over ongelukken dus ik vertelde dat zo. en toen vroeg een vrouw mn achternaam. dus ik vertelde dat het van mn moeders kant was. blijkt is het haar zusje die omgekomen is ( vriendin van mn oom). en we wisten dat allebei niet van elkaar. en toen ben ik zelf ook best wel geschrokken.

Mn ouders hebben ook een lange tijd een schuld gevoel gehouden daarover. van had ik maar nog wat te drinken aangeboden of juist niet. maar dat houd je toch altijd wel bezig.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:21

Wat een verhalen allemaal zeg..
Ik heb zelf gelukkig nog nooit zoiets gezien. Wel is een klasgenootje van me verongelukt en daar waren 2 andere klasgenoten bij. 3 jaar later is 1 van die klasgenoten preciés voor het huis van die verongelukte klasgenoot onderuit gegaan met z'n brommer. Hij had zwaar hersenletsel en is met trauma helikopter weggebracht. Hij had toen maar iets van 2% om te overleven en zou nooit meer de oude worden. Toch heeft hij het overleefd en kan nu zelfs gewoon weer praten en (kleine stukken) lopen. Zoiets kan gewoon geen toeval zijn..

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:24

jeetje wat komen hier ernstige dingen naar voren!

mijn vader gaat altijd op de motor naar school, en was op de terug weg.
hij stond voor een stoplicht te wachten met auto's voor hem.
er kwam een auto van achteren en die heeft hem geramd, hij keek niet goed voor zich.
mijn vader is tegen zn rugsteuntje aangeklapt, op de vooruit van de auto achter hem, en toen een paar meter naar voren gevlogen!
hij kwam precies terecht op een berm van max. 1 meter breed!
hij heeft echt een engeltje op zijn schouder gehad dat hij daar terecht kwam! Gelukkig heeft hij er niet veel van over gehouden, wel was hij lichtelijk zijn geheugen kwijt, wist even niet hoe die heette, kende mij niet meer. hij wist gelukkig nog wel ons telefoonnummer, iemand heeft ons opgebeld en toen wou mijn vader het mn moeder zelf vertellen.
we schrokken ons natuurlijk dood!
hij werd thuisgebracht met de ambulance, hij zag er heel belabberd uit, als een man die voor het eerst in ons huis kwam en niet wist wat hem overkwam. gelukkig had hij niks gebroken! hij had wel zn rug ?gekneusd? en een hersenschudding. mijn moeder moest hem elke 2 uur wakker maken en vragen stellen.
de volgende dag stond er een ambulance voor de deur toen ik thuis van de stad kwam met een vriendin van me, ikschrok me dood en begon als een gek naar mn huis te rennen. toen ik dichterbij kwam zag ik dat het de dierenambulance was die pal voor onze deur stond!(bovenbuurvrouw werkte daarbij en werd weggebracht!).

gelukkig geen dodelijk afloop! later heben we de foto's nog binnen gekregen van iemand die die heeft gemaakt, de motor kon naar de schroot, dat was een pakje geworden, helemaal verrot!

2 jaar ofzo geleden in duitsland geloof ik waren we in een stad, met onze familie de camper geparkeerd en iedereen de stad in. ik ging weer terug naar de campers want had het wel gezien! ik wachtte bij een kruising om over te steken, wordt er vlak voor mn neus een wat oudere man op een fiets geramd door een auto! ik stond aan de grond genageld! die fiets kwam een halve meter voor me op de grond terecht! ik heb om toch maar iets te kunnen doen de boodschappen bij elkaar gezet en toen snel naar de campers gegaan! ik durfde gewoon niet naar die man, hij zat te huilen en te schreeuwen van de pijn en er waren al meerdere mensen bij! ik was zoo bang!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:38

Wat een verschrikkelijke verhalen allemaal...

Ik zelf heb nooit een (fataal) ongeluk zien gebeuren gelukkig.

Voor de mensen die auto-ongelukken hebben meegemaakt/gezien: ik snap het 'uit de auto geslingerd worden' niet echt. Hoe kun je nou uit de auto geslingerd worden als je je riem om hebt en de deur dicht is? Of gaat door de klap de deur open?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:40

Jukurensha schreef:
Wat een verschrikkelijke verhalen allemaal...

Ik zelf heb nooit een (fataal) ongeluk zien gebeuren gelukkig.

Voor de mensen die auto-ongelukken hebben meegemaakt/gezien: ik snap het 'uit de auto geslingerd worden' niet echt. Hoe kun je nou uit de auto geslingerd worden als je je riem om hebt en de deur dicht is? Of gaat door de klap de deur open?

Zonder riem ga je dwars door de raam heen!

Mijn broer had een riem om maar bij de eerste boom is zijn ruit kapot gegaan en bij de tweede boom is hij met zijn hoofd tegen aan gekomen!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:50

Wat een verschrikkelijke verhalen hier zeg!

Ik zelf heb nog nooit een fataal ongeluk meegemaakt. Wel een jongetje op de basisschool die toen bij de stoplichten is dood gereden. Dat is me wel altijd bijgebleven

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:01

Ik heb wel een keer gehad dat ik naar school ging, zag ik mijn zusje haar fiets in kreukels op de hoek staan. Echt compleet in de kreukels. Ik mijn vader gebeld en hij naar school gebeld maar mijn zusje was niet op school verschenen... Uiteindelijk ben ik naar school gefietst zat mijn zusje bij de conciërges helemaal in paniek. Bleek dat er een touringcar bus haar niet gezien had toen hij door de bocht ging. Mijn zusje kon net op tijd van haar fiets springen maar de fiets kwam onder het wiel. De chauffeur was geschrokken en heeft toen de fiets bij ons op de hoek gezet en mijn zusje naar school gebracht. In plaats van dat ze gewoon naar huis was gekomen.. Ik ben me echt nog nooit zo dood geschrokken.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:31

Pfff heftige verhalen allemaal. Heb nog nooit zoiets met mensen mee gemaakt, alleen met een paard. Zij kreeg een hartaanval toen ik een buitenrit met haar maakte, alleen. Vond en vind nog steeds, dat al erg heftig. Laat staan met mensen!

Knap voor een ieder die hier zijn verhaal doet!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:38

JorisDy schreef:
Wat een verschrikkelijke verhalen hier zeg!

Ik zelf heb nog nooit een fataal ongeluk meegemaakt. Wel een jongetje op de basisschool die toen bij de stoplichten is dood gereden. Dat is me wel altijd bijgebleven

Het is ook logisch dat je zulke dingen bij blijven. Dat is een bekende die je ineens nooit weer ziet. In mijn geval vind ik het makkelijker om de dood van iemand te verwerken als ik erbij ben geweest op het moment van overlijden dan dat je alleen nog een kist ziet zakken in de grond.

Mijn buurjongen is ook verongelukt en had ik heel veel contact mee. Ondanks dat je weet dat ie overleden is verwacht je onbewust toch dat je hem nog weleens tegenkomt. Idem met een clubgenoot. Had haar een half uurtje voor de fatale hersenbloeding nog gesproken en samen gereden. Ze klaagde wel over hoofdpijn maar dat had ze wel vaker. Voor ik wegging heb ik nog gezegd "doe maar kalm aan, zie je morgen wel weer" Niet dus, ineens weg....

Sindsdien is mijn levensmotto ook "haal het maximale uit elke dag want je weet nooit of je d'r morgen nog bent"

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:55

Een keer toen we in de bus richting Inzell zaten, door de gladheid veel ongelukken gezien maar 1 staat nog steeds op mijn netvliezen gebrand. Een personenauto volledig onder een vrachtwagen geschoven en daarna volledig uitgebrand, de brandweer stond erbij met een houding van tja wat moeten we hier nog mee......

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:02

patjelisa schreef:
Zonder riem ga je dwars door de raam heen!

Mijn broer had een riem om maar bij de eerste boom is zijn ruit kapot gegaan en bij de tweede boom is hij met zijn hoofd tegen aan gekomen!

Ja precies, zonder riem kan ik nog begrijpen.. Ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken hoe gigantisch die klap is!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:30

Mijn ex vriendje die heeft een keer een brommer ongeluk gehad.
Ik heb het niet gezien ben er wel zelf achter gekomen zeg maar.
En dan volgen er heel veel operaties en bezoekjes, en elke dag ben ik op mijn scooter heen en weer gereden.
Het blijft je wel altijd bij, als ik nog wel eens dingen op tv zie over een ziekenhuis kan ik nog wel eens wit weg trekken en dan gaan mijn gedachten meteen naar hoe ik mijn ex 3 weken en 5 dagen lang op het ic heb zien liggen....

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:13

Volgende week dinsdag (7 oktober) komt bij Fataal de reconstructie van het auto ongeluk waarbij mijn twee vroegere oppaskinderen zijn omgekomen. (Kim en Michelle) Was er niet bij maar heb het dus wel van erg dichtbij meegemaakt, echt verschrikkelijk. Ik ben er nog niet uit of ik ga kijken..

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:44

@ pannie; ik snap wat je bedoeld. Mijn moeder heeft borstkanker gehad en tegelijkertijd moest mijn vader geopereerd worden aan zijn hernia, Vlak daarna kreeg mijn vader een hartinfarct. Hij heeft het wel overleeft gelukkig maar op zo'n moment is het heel moeilijk om ermee om te gaan. Je moeder is ziek van de chemo en je vader ligt op de grond omdat hij pijn heeft aan zijn hart...

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:09

Ik heb ook in Zweden, Stockholm, een walgelijk ongeluk meegemaakt in de metro.. Een man zat met de zijkant van zijn jas vast tussen de deuren (die sloegen toen werkelijk dicht met een klap). De metro begon te rijden en maakt supersnel vaart. Op het punt waar de metro echt onder de grond in een tunnel verdwijnt, is een ijzeren hekwerk náást de tunnel.
Die man heeft met de metro mee moeten rennen, en is met volle vaart zijn eigen dood tegemoet gerend tegen het ijzeren hek. Zijn romp lag op het perron, en de onderste helft van zijn lichaam onder de metro.
Voordat mensen in de gaten hadden wat er was, was het al te laat: er heeft nog iemand aan de noodrem getrokken, maar we stonden pas met een klap stil ín de tunnel.
Dit is me jaren bijgebleven, en nóg denk ik er vaak aan als ik ergens nog eens in de metro stap (vooral in het buitenland).

Verder nog niet zo lang geleden een zelfmoord van iemand die op het spoor lag. Een klap, en ik zat net in de coupé waar de resten van die persoon lagen: een gedeelte van het hoofd staarde me dor de raam op een bizarre manier aan. De conducteur stond buiten over te geven en was compleet van zijn stuk.
Ik heb contact gehad met slachtofferhulp, en achteraf te horen gekregen dat het ging om een jonge vrouw. Ook contact gehad met de NS, en een kaartje gestuurd naar de conducteur en machinist: dit werd ontzettend op prijs gesteld, en ik móest het gewoon doen. Gek genoeg heeft het beeld van de giga overgevende conducteur érg veel indruk op me gemaakt.