Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Anoeska schreef:Nederlanders hebben altijd te klagen. We hebben (in vergelijking met heeeeeel veel landen) een fantastisch zorgstelsel. Mensen worden hier hardstikke oud, en zijn over het algemeen goed gezond. Moet je eens in grote delen van Afrika of Azie gaan kijken. Maar nee, NL-ers willen weer voor een dubbeltje op de eerst rang zitten. Vroeger was het toch ook allemaal veel goedkoper... Ja, en een brood kostte in de jaren 50 ook een kwartje. Maar sommige dingen worden nou eenmaal duurder.
Iedereen heeft garantie op medische zorg in NL, ook als je het niet kan betalen. Dus dat mensen niet naar de dokter gaan, omdat ze bang zijn dat ze het geld niet hebben is gewoon onzin.
Ik vind het ook veel geld, elke maand weer. En ik ben dolgelukkig dat ik het al jaren voor niets betaal, want ik hoef eigenlijk bijna nooit naar de dokter. Maar als er ooit wel iets ernstigs met me aan de hand is, dan ben ik blij dat ik een goede verzekering heb, want de echte kosten zijn door niemand te betalen (van bv chemokuren, operaties enz. enz.)
We zouden in NL eens wat minder moeten klagen, en wat meer beseffen hoe goed we het hebben in ons landje.

luuntje schreef:Naar mijn weten valt de huisarts niet onder eigen risico.
alleen de medicijnen die hij voorschrijft weer niet.Anoeska schreef:We zouden in NL eens wat minder moeten klagen, en wat meer beseffen hoe goed we het hebben in ons landje.
IndianLady schreef:Weet je waar ik altijd moe van word, dat iemand dan zegt: ja kijk eens naar de 3de wereldlanden. Ja die hebben mijn kleren en mijn dvdverzameling niet. Ik leef in Nederland en ik baal van het zorgstelsel, waarom worden er dan altijd maar weer die arme landen bijgehaald. Daar kan ik niks aan veranderen en hun ook niet.
KiWiKo schreef:het is jammer dat die individuele gevallen steeds meer voorkomen.......... EN steeds schrijnender zijn!
Chiqa schreef:KiWiKo schreef:het is jammer dat die individuele gevallen steeds meer voorkomen.......... EN steeds schrijnender zijn!
Dan ben ik één van die indiciduele gevallen, maar mij hoor je niet klagen ik vind dat je dan echt verkeerd bezig bent.
Elaine schreef:Nou ja, dan ga je lekker ergens in Afrika wonen. Daar heb je pas een lekker zorgstelsel! Weet je zeker dat je Aids krijgt en geen hond je helpt.
Je kan klagen wat je wilt, maar je krijgt hier wel goede medische zorg. Je mag best wat overhebben voor je gezondheid.
luuntje schreef:Naar mijn weten valt de huisarts niet onder eigen risico.
Ziekenhuizen wel.
KiWiKo schreef:OB Somatisch en OB Palliatief wordt nog steeds in ZIN gegeven, maar gaat volgend jaar over naar de WMO.
Ik lever nu beide een aantal klanten via ZIN en een aantal via PGB....... de zin klanten moeten volgend jaar over naar een PGB om nog OB te kunnen ontvangen.
beantsje schreef:KiWiKo schreef:OB Somatisch en OB Palliatief wordt nog steeds in ZIN gegeven, maar gaat volgend jaar over naar de WMO.
Ik lever nu beide een aantal klanten via ZIN en een aantal via PGB....... de zin klanten moeten volgend jaar over naar een PGB om nog OB te kunnen ontvangen.
Apart; voor mijn hoogbejaarde chronisch zieke schoonouders (ze komen de deur niet meer uit) heb ik een paar maand geleden geprobeerd een indicatie OB te regelen maar dat ging niet door. Het CIZ zei dat dat alleen voor PG wordt afgegeven. banketstaaf want ze kunnen zelf nog geen brief posten, laat staan een boodschapje doen.
En dat terwijl er wel een VP-indicatie afgegeven is...
triest want ik lever OB beide soorten en zowel via ZIN als PGB.......... dit is wel de gebruikelijke kluitje/riet verhaal.
........ Mensen laten zich hier makkelijk mee afschepen, omdat ze het gewoon niet weten. 

KiWiKo schreef:Elaine schreef:Mensen, dat is gewoon je eigen risico.
Kan je je lang of kort over opwinden, het is gewoon zo.
Wees blij dat Nederland zo'n goed zorgstelsel heeft en dat al ontzettend veel voor je betaald wordt, maar daar denkt niemand bij na zeker?
PARDON!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
waanzinnig goed zorgstelsel joh! helemaal TOP..........
Anoeska schreef:En ik denk dat Kiwiko in haar werk ook meer dan gemiddeld tegen schrijnende gevallen aanloopt. Als zelf in de zorg werkt, kom je nou eenmaal meer mensen tegen die zorg nodig hebben, en heb je dus ook meer kans om schrijnende gevallen tegen te komen. Blijven natuurlijk vreselijke situaties waar iets aan gedaan moet worden, maar is niet de gemiddelde situatie.
KiWiKo schreef:ik zie zelf als ondernemer soms de bomen door het bos niet meer........... het is zo ingewikkeld allemaal, nodeloos ingewikkeld ook nog
Invisible schreef:Wij krijgen dit werk straks niet meer vergoed, dus moet ze het zelf gaan doen........... lachen, een suicidaal iemand een zak pillen mee geven waar je half Den Haag mee kan omleggen......... ??? Super hoor, die vrouw krijgt echt de zorg die ze nodig heeft
------
Hier heb je juist toch een apotheek voor?
Wij hebben ook 3 mensen waarvan wij de medicijnen uitzetten in een tray
en 1 tray gaat zelfs naar een ziekenhuis en zij krijgt per dag ook haar medicatie van het ziekenhuis..
..
beantsje schreef:KiWiKo schreef:ik zie zelf als ondernemer soms de bomen door het bos niet meer........... het is zo ingewikkeld allemaal, nodeloos ingewikkeld ook nog
ik snap wat je bedoelt! (werk zelf in een vph, deels administratie, deels kwaliteit) De bureaucratie is in 1 woord absurd; en wordt alleen nog maar erger, nu met de ZZP-financiering.
VP iod......... niet 2 uur........... nee 1,9