Hyves is geblokt op onze school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Hyves is geblokt op onze school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:17

Bij ons ook!
Net zoal nog vele andere site's.. Behalve Bokt.. Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:19

Bij ons is er helemaal niks geblokt, zelfs msn niet. Best een toffe school als je het zo bekijkt al weet ik niet of ze er bij de dagleerlingen ook geen probleem van maken.

Wij mogen zoveel meer dan de 16-jarige garde.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:33

Ik heb gelukkig bijna nooit tussenuren. Als ik er een heb kan ik die nog wel vullen met hw, maar als ik er echt meer zou hebben had ik bijna geen hw meer om het mee te vullen. Krijg het meeste wel af in de lessen en leren doe ik in de stilteruimte. Lachen

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:35

Bij ons is hyves ook geblokeerd, puur en alleen maar omdat iedereen anders alleen maar zit te hyven, en niet meer serieus aan zijn/haar opdracht aan het werken is.
Ik begrijp het wel, maar idd heel jammer Vork

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:18

Nouja sorry hoor, ik vind veel standpunten in dit topic nogal overdreven. Nagelbijten / Gniffelen

Even vanuit mijn oogpunt gezien.
In 4 havo had ik 14 tussenuren in een week gemiddeld.
Ik ben een snelle leerling dus had mijn huiswerk netjes af tijdens 2, hooguit 3 tussenuren.
Bovendien was ik de enige die zoveel tussenuren had en áls ik dan een keertje het geluk had dat er iemand nog meer een tussenuur had, moest diegene huiswerk maken of had andere bezigheden. Knipoog
En jawel, ik had wél vrienden. Maar die vrienden hadden 9 van de 10 keer les als ik een tussenuur had, omdat ik was blijven zitten.

Geloof me, na 2 weken zo'n rooster te hebben gehad snak je naar een uurtje msnen of hyven.
Ik was dolblij dat bokt het nog gewoon deed, hotmail deed het ook nog gewoon maar msn.. no way..
Op mijn huidige school (HBO) is niks geblokkeerd en staat msn zelfs geinstalleerd op elke computer.
Ideaal, want hier hebben we niet zoveel tussenuren en zit iemand er hooguit een halfuurtje op te msnen.

Ik vind dat msnen en hyven op middelbare scholen wel zou moeten mogen, anders gaan mensen maar ongein uithalen. Denk aan 'ik mag niet op de computer dus ga ik maar buiten hangen'-instelling.
Liever dat ze op de computer zitten te hyven dan dat ze overlast veroorzaken, niet?

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:39

MissHaffie schreef:
Bovendien was ik de enige die zoveel tussenuren had

Voila, je zegt het zelf. Ik vermoed dat jouw geval meer de uitzondering is dan de regel. Zo veel tussenuren vind ik zelf ook niet kunnen.
Overigens vind ik het geen logisch oorzaak gevolg verband: als we niks te doen hebben gaan we maar rottigheid uithalen. Zeker niet op 4 havo.

En misschien is mijn mening wat getint, want ik heb een hekel aan hyves. Zelfpromoting. Het idee dat je zulke electronica nodig hebt om je sociale leven op peil te houden. (Een vriend van mij had er een voor mij gemaakt. Ik heb het wachtwoord geeist en toen ik de pagina wilde verwijderen melde de site dat ik er mijn sociale leven mee kapot zou maken, of iets dergelijks. Rolleyes )

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:42

Ja idd MissHaffie als je zoveel tussenuren hebt en je werkt ook in de lessen goed dan wordt het toch best moeilijk om dat allemaal met hw te gaan vullen. Of je zou in de lessen minder moeten doen. Tong uitsteken Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling want op school moet je werken. En je vrienden hebben heus niet altijd toevallig ook een tussenuur. Hyves en msn zijn toch leuker dan het hele uur helemaal niks kunnen doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:49

botje schreef:
Voila, je zegt het zelf. Ik vermoed dat jouw geval meer de uitzondering is dan de regel. Zo veel tussenuren vind ik zelf ook niet kunnen.
Overigens vind ik het geen logisch oorzaak gevolg verband: als we niks te doen hebben gaan we maar rottigheid uithalen. Zeker niet op 4 havo.

....

Jawel, was ook meer uitzondering, maar klasgenootjes hadden er toch heus ook wel een aantal.

Máár ik denk dat het je zou verbazen als je wist hoeveel rottigheid er op 4 havo nog wordt uitgehaald.
Onze school lag in een woonwijk en al viel de overlast mee, er waren toch een aantal klachten.
Lijkt me dat dat niet alleen op onze school was. Lachen

Hyves kan echter ook best leuk zijn. Ik heb voornamelijk hyves om oude contacten bij te houden, met mensen te spreken die ik niet meer zo vaak zie, om up-to-date te blijven over alles wat er gebeurt bij mijn vrienden..
En niet omdat ik zo graag wil laten zien van 'goh, kijk, ik heb zoveel vrienden. Vork'
Er is een tijd geweest dat ik een aantal bokkers toevoegde, maar die heb ik vrijwel allemaal verwijderd, op degene die ik gemeet heb na.
Krijg nu nog steeds uitnodigingen van 'hoi, ik ben van bokt, wil je me toevoegen?'. (eerder 'hEj IcK BeN VaN BoKt WiL JuH Me T0eFoEge?' Haha! maar goed)
Die accepteer ik niet.
Ik denk dat sommige mensen ook eens de voordelen van hyves kunnen inzien. Hoe leuk is het als je je ex-buurmeisje die je al 20 jaar niet gezien hebt, terugvindt op hyves. Of een oude liefde, een goeie vriendin van vroeger, noem maar op.

Ik vind dat het ieders keus blijft, maar da's een andere discussie lijkt me.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:53

Mijn dochter van 14 mag niet meer op hyves van mij, wat een gezeik komt daar van zeg.Allemaal geleuter en het gaat nergens over, van de week is ze tegen de grond gesmeten door iemand die niet eens op school zit bij haar.Ik haat jou, en bla bla bla.Komt allemaal van dat hyves.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:05

Tja, op me werk is Hyves ook geblokt, omdat we moeten werken!

Ook ik ben van mening dat er veel ellende komt van Hyves vandaag, van stokers tot pesters en wannabe's

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:05

marleen_usar schreef:
Mijn dochter van 14 mag niet meer op hyves van mij, wat een gezeik komt daar van zeg.Allemaal geleuter en het gaat nergens over, van de week is ze tegen de grond gesmeten door iemand die niet eens op school zit bij haar.Ik haat jou, en bla bla bla.Komt allemaal van dat hyves.

Gatverdarrie zeg. Ja dat krijg je dus als iedereen met alles wat je doet kan meekijken.
En het gaat inderdaad nergens over: Hej, hoe gaat het met jou? Goed, en met jou? Leuk hè, gisteren... Bladiebla.
Ieder zijn ding, maar dat het op school niet de bedoeling is snap ik wel ja.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:11

Je kunt je instellingen ook op privé zetten. Lachen

Maar ik vind 't wel erg kort door de bocht als je zegt dat hyves voor gedonder zorgt.
Heb je het er met je dochter over gehad, marleen_usar, en zegt zij dat dat komt door hyves?
Je kunt mensen ook gewoon blocken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:14

marleen_usar schreef:

Hoezo komt dat via hyves? Ben nog nooit tegen de grond gesmeten en zit toch best vaak op hyves.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:16

Iemand van school had gestookt en had tegen die persoon gezegd je moet op hyves eens kijken bij haar profiel,dat deed die persoon en vond het na aanleiding daar van nodig haar tegen de grond te smijten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:17

Wat staat er dan op haar profiel?
Heb je dat al eens gezien?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:18

marleen_usar schreef:
Iemand van school had gestookt en had tegen die persoon gezegd je moet op hyves eens kijken bij haar profiel,dat deed die persoon en vond het na aanleiding daar van nodig haar tegen de grond te smijten.

Dan vraag ik me af wat er in haar profiel stond, profiel kun je ook prive zetten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:18

Ja er staat niks bijzonders op, gewoon een leuke foto en wat ze graag eet verder niks bijzonders.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:19

Waarom zou dat een reden zijn om iemand tegen de grond te smijten dan Verward

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:20

probeer het eens via hidemyass.com
dat deden wij met hyves want dat was ook geblokt, toen hebben ze hidemyass.com geblokkeerd en toen deden wij hyve.nl want dat wil lekker wel Knipoog

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:32

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:41

Op mijn MBO school, waren ook veel internetsites geblokt, als je er toch op was, werden ze dan alsnog geblokt. Je werd gewoon in de gaten gehouden.

Nu op het HBO is alles vrij, ik neem vaak m'n eigen laptop mee naar school als ik tussenuur oid heb. Dan kan ik typen en internetten (msn, hyves) tegelijk. Harstikke handig. Lachen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:43

Bij ons is Hyves ook geblokkeert.

Ik vind het wel logisch, in onze studiezaal zit je om te leren.. Lachen

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:48

www.hyve.nl

dus zonder s!
Het is niet de ''gepimpte'' versie maar bij ons kan je hier wel op!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:52

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:10

Bij ons was hotmail zelfs een tijd geblokt. Knipoog