Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:09

Een rechtszaak duurt idd lang,heb er zelf 1 gehad en nu zijn we 3 jaar verder en is het eindelijk afgehandeld.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:10

hittepit_12 schreef:
Een rechtszaak duurt idd lang,heb er zelf 1 gehad en nu zijn we 3 jaar verder en is het eindelijk afgehandeld.

precies. ik zou willen dat ik mijn geld eerder kreeg, en alles zsm afgehandeld word, maar helaas..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:11

Wauw! Mooi aanbod Kiwiko! Wat zou ze daar dan mee verdienen in, zeg, een week? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:13

lautje76 schreef:
Wauw! Mooi aanbod Kiwiko! Wat zou ze daar dan mee verdienen in, zeg, een week? Knipoog

8 euro bruto ex vakantiegeld en dagen.......... tel maar uit Lachen van die 8 euro houd ze er 5 over netto..... alleen moet ik slaapplaats regelen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:14

Miracle_ schreef:
Misterylady schreef:
Sorry hoor, maar beter te weinig inkomen dan helemaal geen inkomen.
Het geld komt niemand aanwaaien dus je zult iets moeten doen.

Je vraagt om tips, denk dat er meer dan genoeg tips gegeven zijn.

Nee het geld komt zeker niet aanwaaien nee.. Maar aan weinig inkomen, heb ik netzoveel als geen inkomen. Van weinig inkomen, kan ik nogsteeds mijn stalling niet betalen!

Dat vind ik dus echt een instelling van niks.
Je vraagt hoe wij het zouden oplossen, nou door te werken. En of dat nu 10 euro of 100 euro oplevert, alles is meegenomen. Daar kun je of van sparen of alvast een deelbetaling doen. Maar alle oplossingen die aangedragen worden, daar heb je wel een excuus voor om het niet te doen. Je kunt nu eenmaal niet op je gemak zitten wachten tot die geweldige fulltime baan met supersalaris aangewaaid komt. Gewoon in de tussentijd de handen uit de mouwen steken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:15

KiWiKo schreef:
lautje76 schreef:

8 euro bruto ex vakantiegeld en dagen.......... tel maar uit Lachen van die 8 euro houd ze er 5 over netto..... alleen moet ik slaapplaats regelen

mooi bedrag, maar je kan niet van me verwachten bij een wildvreemde te gaan overnachten de hele week lang, en dan in de weekenden weer naar huis reizen, en weer terug.. of ben ik nou weer lui ?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:15

En waarom begin je dan überhaupt over een deken?
Heb je soms moeite met prioriteiten stellen?

En nog steeds geen antwoord over het aantal kilometers dat je paard bij je vandaan staat?
Als het niet meer dan 20km is,kan je het toch prima tijdelijk fietsen?

Echt heel typisch een luxeprobleem,dit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:16

kom op ik werk 20 uurtjes per week voor 3 euro..
ik verdien al 234 euro pm! (jaahaaa ik word rijk. Clown )
als jij 40 uur per week gaat werken voor het minimum kan je best je paard houden, jij verdient meer doordat je 18 bent..
je woont nog thuis dus die lasten heb je niet.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 23-09-08 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:16

Miracle_ schreef:
KiWiKo schreef:

mooi bedrag, maar je kan niet van me verwachten bij een wildvreemde te gaan overnachten de hele week lang, en dan in de weekenden weer naar huis reizen, en weer terug.. of ben ik nou weer lui ?

Nou als jij niet gaat,ga ik wel.
Als ik m'n dochter mee kna nemen,zou ik meteen bij je komen Kim,ookal weet ik niet eens waar je woont Clown

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:17

Ik ben ook een tijd op zoek geweest naar werk omdat ik door ziekte niet meer kon doen wat ik wilde. Ik was 26 toen en ben echt iedere dag langs uitzendburó's geweest. En had soms wel 3 banen tegelijk. Was even hectisch maar leverder wel geld op. Het werk varieerde van schoonmaken van gymzalen, parket sorteren, appels plukken, administratief werk enz. En dat met een hbo opleiding. Mannenwerk bestaat niet, en weinig uren zijn wel uren.

van fietsen gaat normaal niemand dood, even je tanden op elkaar zetten alle werk aanpakken, deken laten vor wat hij is. Paard red het ook wel zonder als ie niet geschoren is. Dan ben je zo door je problemen heen.

Klinkt misschien hard maar zo werkt het wel in de echte wereld.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:19

Misterylady schreef:
Je vraagt hoe wij het zouden oplossen, nou door te werken. En of dat nu 10 euro of 100 euro oplevert, alles is meegenomen. Daar kun je of van sparen of alvast een deelbetaling doen. Maar alle oplossingen die aangedragen worden, daar heb je wel een excuus voor om het niet te doen. Je kunt nu eenmaal niet op je gemak zitten wachten tot die geweldige fulltime baan met supersalaris aangewaaid komt. Gewoon in de tussentijd de handen uit de mouwen steken.

Bedankt.
Dus jij vind, dat ik voor, ik zeg maar wat, 2 dagen in de week voor 3 euro per uur moet gaan werken(misschien een beetje overdreven, maar het is maar een voorbeeld!).. Terwijl ik mijn paard moet onderhouden?! Zo kom ik uiteindelijk in de schulden denk je niet? Want mijn stalling is 180 euro in de maand, en als ik bv. 80 pm. verdien, heb ik elke maand 100 euro schuld.. Of zeg ik nou alweer wat stoms????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:19

Miracle_ schreef:
KiWiKo schreef:
]

keuzes schat.......... keuzes............. wat jij wil..... jouw keuzes! maar niet huilenbalken........... want ik weet dat er honderd mensen zijn die dit aanbod aan willen nemen.......... als het ze gedaan worden........ KEUZES daar draait het allemaal om

" Ik wil" is in sommige situaties niet van toepassing.......... je moet eens weten wat IK allemaal wil!!!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:19

Miracle_ schreef:
Misterylady schreef:

Bedankt.
Dus jij vind, dat ik voor, ik zeg maar wat, 2 dagen in de week voor 3 euro per uur moet gaan werken(misschien een beetje overdreven, maar het is maar een voorbeeld!).. Terwijl ik mijn paard moet onderhouden?! Zo kom ik uiteindelijk in de schulden denk je niet? Want mijn stalling is 180 euro in de maand, en als ik bv. 80 pm. verdien, heb ik elke maand 100 euro schuld.. Of zeg ik nou alweer wat stoms????

En als je NIET WERKT heb je 180 euro schuld...
stuk minder erg dan 100 euro natuurlijk Rolleyes
Of zeg ík nou weer iets stoms?

Ik heb toevallig zelf een krantenwijkje gelopen.
en zelfs daar krijg je 200 euro per maand voor,dus 80 euro is wel erg dramatisch he?
Bovendien kun je ook nog méérdere baantje nemen? Pling
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 23-09-08 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:21

_Tivoli_ schreef:
Nou als jij niet gaat,ga ik wel.
Als ik m'n dochter mee kna nemen,zou ik meteen bij je komen Kim,ookal weet ik niet eens waar je woont Clown

ik heb net een extra etage op mijn huis laten bouwen........... je bent van harte welkom Lachen Lachen echt........ ik zit te springen om mensen!

Vjestagirl

KiWiKo schreef:
Miracle_ schreef:

keuzes schat.......... keuzes............. wat jij wil..... jouw keuzes! maar niet huilenbalken........... want ik weet dat er honderd mensen zijn die dit aanbod aan willen nemen.......... als het ze gedaan worden........ KEUZES daar draait het allemaal om

" Ik wil" is in sommige situaties niet van toepassing.......... je moet eens weten wat IK allemaal wil!!!

Als ik geen opleiding had zou ik het zo doen. Ik kan t geld ook goed gebruiken voor van de winter, als ik geen werk meer heb.

LovingTweety

Mannenbanen bestaan idd niet meer. Mijn vorige baan was chauffeur (of in mijn geval chauffeuse) en liep dus net zo goed met dozen te slepen of op bouwterreinen om spullen op te halen. Nee, niet in een vrachtwagen. Mijn toenmalige baas wil alleen maar vrouwen en heeft grote problemen die te vinden omdat veel mensen denken dat het een mannenbaan is.
Alles is minder waar en wij meiden hadden de grootste lol op de weg.

Michael1104

klinkt simpel maar als je morgen wil werken, hoef je maar een uitzendbureau naar binnen te gaan en je hebt een baan. Het zal niet veel zijn maar iets is beter dan niets en je kan daar wekelijks loon ontvangen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:22

_Tivoli_ schreef:
En waarom begin je dan überhaupt over een deken?
Heb je soms moeite met prioriteiten stellen?

En nog steeds geen antwoord over het aantal kilometers dat je paard bij je vandaan staat?
Als het niet meer dan 20km is,kan je het toch prima tijdelijk fietsen?

Echt heel typisch een luxeprobleem,dit.

Ik wil ook best fietsen naar mijn stal, geen probleem.. 10 km als je het per se wil weten. dan kan je me wel lui vinden, maar ik heb een slechte conditie vanwege mijn hyperventilatie.. en nee dat is geen smoesje oid.......

Luxeprobleem? wat een onzin.. ik vraag gewoon wat jullie in zo'n maandje doen, als t geld even niet " aan komt waaien" zoals jullie het noemen.

Ik heb tot nu toe altijd een fulltime baan gehad, en ik wertke mezelf kapot soms.. Ik maakte veel overuren en draaide koopavonden enz enz.. dus luxe? nee dat zeker niet..

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:22

wat bij mij ook altijd goed helpt is in excel even een lijstje maken: hoeveel verdien je, hoeveel krijg je vats binnen, en hoeveel meot je gaan betalen? wat kom je dan exact te kort?

En dan vanuit dat lijstje kan je kijken hoe je dat gaat opvullen Pling geen van je problemen klinken als nood, dus in een maandje kan je dat wel opgelsot hebben Pling

en we zeggen niet dat je eindeloos voor weinig uren moet gaan werken, maar dat je dat nu even alla minute op moet pakken, dan heb je in elk geval al iets, en dan ondertussen wle blijven solliciteren, dan heb je nu stel 4 maanden lang maar 100 euro in de maand ofzo, dus 400 euro toch wel verdient, en dan vind je over 4 maanden misschien een baan met meer uren, en zo kan je steeds omhoog, en uiteindelijk heb je dan wel een baan met veel uren, maar dan heb je in elk geval in de tussentijd iets! beter als nu 4 maanden lang niets krijgen, en dan pas beginnen met geld binnen krijgen omdat je dan pas een baan hebt. Het gaat er maar om dat je nu in de tussentijd iets hebt!

en dat over dta je net zo goed neit kan werken als je bijna neits verdient:

een miljoen begint met een duppie zegt mijn moeder altijd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:22

Miracle_ schreef:
Misterylady schreef:

Bedankt.

volgens mij brengt geen werk en geen inkomen je meer in de schulden dan een beetje werk met een beetje inkomen/........ of ben ik nou gek?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:23

_Tivoli_ schreef:
Miracle_ schreef:
Bedankt.

En als je NIET WERKT heb je 180 euro schuld...
stuk minder erg dan 100 euro natuurlijk Rolleyes
Of zeg ík nou weer iets stoms?

Ik heb toevallig zelf een krantenwijkje gelopen.
en zelfs daar krijg je 200 euro per maand voor,dus 80 euro is wel erg dramatisch he?
Bovendien kun je ook nog méérdere baantje nemen? Pling

@_Tivoli_ : jij snapt 'm Knipoog

@TS: wat wil je nou eigenlijk van ons horen? Dat vraag ik me nu echt serieus af.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:23

Crosspost Haha!
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 23-09-08 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:24

Miracle, ik heb astma maar heb ook een hele tijd 10 km naar mijn werk gefietst. Dan maar iets minder tempo. Gewoon alles rustig aan doen en dan krijg je ook geen last van je HV.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:24

Slechte conditie wordt vanzelf beter als je gaat fietsen. Dan doe je er maar een uur over per keer. So what.je hebt toch de tijd als je geen werk hebt. Tong uitsteken WIj moesten 16 km enkele reis met de fiets naar school.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:24

KiWiKo schreef:
Miracle_ schreef:

pfffff.. huilenbalken, ik zit hier helemaal niet te huilenbalken.. jeetje, ik vraag om advies, niet of jullie mijn leven willen gaan bepalen en schtesen.. Lachen