Best friends forever?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Re: Best friends forever?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:24

je hebt "vrienden" voor kortere of langere momenten in je leven, die het meest passen in die fase van je leven kwa denken en doen. vaak als je in een andere fase komt door ouder worden of ervaringen raak je ze weer kwijt. Bv je gaat uit (zoals ik nu) ik ken echt echt veel mensen en meer als de helft beschouw ik als vriend/in en de helft daarvan zal ik waarschijnlijk straks niet meer zien en er alleen aan denken soms van pff toen dat was zoon leuke tijd.

Ik heb dus vele vrienden en heb wel dat er momenten zijn dat ik meer deel met een persoon dan met een ander.bv van november tot maart ging ik van donderdag tot zaterdag met een vriendin uit en twas super we belde veel zagen elkaar en wisten alles van elkaar nu heeft ze een vriendin (ze is idd lesbo) en tja die woont aan de andere kant van NL dus is ze veel daar.zie haar nu dus zelde laaste x dat ik dr zag was het weekend na pinkersteren!! maar wie weet zien we elkaar dalijk weer dagelijks. zo gaat dat nu eenmaal

ik heb 3 ECHT ECHT goede vriendinnen en de 4de zie ik helaas niet meer.
2 ken ik sins mn 4de levensjaar en waren mn eerste echte vriendinnetjes (2lingzusjes) momenteel zie ik ze zelde of nooit. belle af en toe maar als we elkaar zien is het alsof we elkaar een uur geleden nog gezien hebben. dat we het nu eenmaal druk hebben (de een werkt/school en woont samen maar wel in de buurt, de ander woont weer thuis en zoekt nu weer huisje met dr vriendje. en woont nu dus weer ff verder weg) toen ze toen dr tijd verhuizde is er wel een kleine breuk in gekomen omdat ze gewoon niet meer 15 min ver weg woonde....maar zie ze nog steeds als mn beste vriendinnen

dan eentje die ik ken sins mn 6de levensjaar en dat is tot mn 16de mn buurmeisje geweest. nu ben ik verhuist maar 1x per week komt ze toch zeker hierheen als niet meer is.Ik merk wel duidelijk dingen die verandert zijn we groeien een beetje uit elkaar maar als je er moeite voor doet lukt het zelfs als je helemaal niet meer op elkaar lijk...Ook zij is mn beste vriendin nog steeds

Dan een schoolvriendinnetje waarmee ik vroeger (toen het nog geen zoenen was enzo) zelfs het zelfde vriende had op de zelfde tijd haha die zag ik iedere dag!!! van de morge 8 uur tot de avond tussen 20 en 23 uur en int weekend en vakantie's bleef ze slapen. Nu kreeg ze een vriendje en was zo klef altijd dat ik na 2 maanden wat afstand heb genomen toen ging ze samen wonen en verhuisde wat verder weg. dan verhuis ik nog eens en komt ze nog vaker langs. en opeens is het school werk stage vriend, huishoude, zwanger worde en nu een kindje. moeten weer afspreken maar als je elkaar lang niet gezien hebt is dat altijd moeilijk Tong uitsteken al vind ik het niet erg als ze zou zitte schoonmaken in tussentijd.(wat vroeger niks uitmaakte mja als je elkaar lang niet gezien hebt heb je toch het idee tijd voor iemand te moeten maken)

nja ik denk dus dat het wel bestaat, afhankelijk van wat jij verwacht van een ander.

verwacht jij dat ze je minstens 1x per week ziet of accepteer je het ook als ieder even zijn leven lijd voor een tijd.als de een niet belt ondanks dat ze het zegt doe jij het dan... tis net als een relatie de gene die er het beste in is moet het doen! kan soms oneerlijk overkomen dat jij je meer moeite ervoor doet vergeleken met de andere partij maar die is er gewoon niet goed in. als je ze confronteerd dat men uit elkaar groeit zie je vaak dat ze op huilen staan. bij die 2ling moet ik ECHT ECHT alles doen. bellen, afspreken enc want hun vergeten het gewoon door hun drukke leven. nouja kan ik kiezen laat ik een 12jarige vriendschap zomaar varen of doe ik me er dan maar moeite voor en accepteer hoe het nu is.

Ik kan een vriendin een jaar niet zien is ze me niet minder waard voor....
Al mis ik nu ff ook die vriend/in waarmee ik ALLES bespreek. bedoel kan ze allemaal in mn tel opbellen afspreken en praten maar iemand waar je dat altijd mee doet, die jou levend dagboek is mis ik de afgelopen paar maandjes ook wel. maar komt wel weer...

IIG weet ik dus ZEKER dat het bestaat afhankelijk aan de eisen die men aan elkaar steld en hoeveel moeite je ervoor doet.

Mn moeder is nu 47 en dr beste vriend kent ze vanaf dr 17de jaar. dr beste kent ze vanaf dr 14de jaar. alles kan!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:39

ik denk er ook wel eens over na..
ik heb nu al zo 8 a 9 jaar dezelfde 'beste' vriendin..maar er is wel vanalles veranderd ondertussen.
'vroeger' toen we nog in de brugklas zaten waren we constant bij elkaar en werden we de siamese tweeling genoemd.
nu zien we elkaar een stuk minder, studeren allebei iets anders, op een andere universiteit en wonen ook verder uit elkaar. maar nog steeds kunnen we elkaars zinnen afmaken als we bij elkaar zijn, en ook als we elkaar een hele tijd niet zien hebben we niet het idee dat we uit elkaar groeien oid.

maar misschien is ook die vriendschap niet voor eeuwig.
als ik bijvoorbeeld over een paar jaar naar de andere kant van t land verhuis dan zullen op den duur alle vriendschappen verwateren die ik nu hier heb. (je wil het niet, maar het gebeurd nou eenmaal).

ik denk dat je pas echt 'vrienden voor het leven' maakt als je situatie niet meer veranderd, je bijv niet meer verhuist, een vaste baan hebt enz en de ander dit ook heeft.

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:10

Ik geloof niet meer in echte vrienden, vroeger toen alles nog goed met me ging had ik altijd veel vrienden en vriendinnen maar toen ik ze echt nodig had en het slecht met me ging bleef er 1 vriendin over, met haar ben ik heel lang goed geweest, we konden alles tegen elkaar zeggen ze snapte me als ik alleen met een bepaalde blik naar dr keek, maar zij kreeg een vriend en die vriend had een hekel aan mij en hij heeft zo'n invloed op haar dat ze me nu heeft laten vallen als een baksteen, zij was wel de laatste waarvan ik dacht dat ze me zou laten vallen.

Nee geen vrienden voor mij en best friends forever al helemaal niet! Ik zeg altijd ik heb alleen kennissen en familie, geen vrienden want uiteindelijk laten ze je toch vallen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:42

Wat is voor altijd?

Er kunnen altijd dingen komen waardoor je elkaar minder ziet, mijn beste vriendinnentje van de basisschool/middelbareschool/stal is helaas verhuisd en heeft het (net als ik) erg druk. Is moeilijk om dan nog vaak af te spreken en je ziet elkaar ook niet dagelijks meer zoals eerst.

Er zijn eigenlijk nog maar 2/3 personen die ik echt regelmatig (elke week) probeer te zien, soms zie je elkaar elke dag en soms een maand of langer helemaal niet.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:47

nee ik geloof er niet meer in
door wat vervelende dingen zijn mijn oude "bff" en ik uit elkaar gegroeid
achteraf gezien is ze nooit zo'n goede vriendin geweest als ik altijd heb gedacht
dus doe ik niet meer aan beste vriendinnen, ben te gekwetst geweest.
heb gelukkig wel hele "gezellige en goede" vriendinnen en vrienden en de belangrijke dingen deel ik met mijn vriend die ook echt meteen m'n beste maatje is en ik alles durf toe te vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:51

Ik dacht dat ik een beste vriendin had, iemand waar ik me niet aan irriteerde. Iemand waar ik alles aan kon vertellen, die me niet veroordeelde, me steunde, me trooste.
Totdat mijn relatie uitging, er bij haar uitkwam dat ze gevoelens had voor mijn ex en ze nu zelfs een relatie met elkaar hebben.

Dit is voor mij een reden geweest om te breken met haar, ik vind het not done. Als beste vriendin zijnde doe je dat gewoon niet en zeker niet zo snel. Ik zou het niet eens kunnen, zou doodgaan van schuldgevoelens.
Maar als hun op deze manier een fijne relatie kunnen hebben wens ik ze een fijn leven samen. (ze zit trouwens ook op bokt)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:18

Toevallig dit topic... Ik kreeg vandaag toevallig een brief binnen van mijn beste vriendin (vanaf onze geboorte goed bevriend) en het kwam er op neer dat ze twijfelt aan de vriendschap en het misschien wil beeindigen (zo heb ik het opgevat). Ik heb altijd gedacht dat wij voor altijd goede/beste vriendinnen zouden blijven! Ik heb nu toch zo mijn twijfels gekregen...

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 20:40

Ach gut Knuf voor Sence!
Wel vreemd dat ze dat zomaar kan schrijven eigenlijk. Zou ik absoluut niet kunnen. Lijkt me ook wel niet fijn dat je het eigenlijk zo te horen krijgt. Ze kan er toch net zo goed met je over praten. Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:27

Mensen willen graag geloven dat het bestaat, maar ik geloof er niet zo in. Vrienden komen en gaan, zelfs al lijkt het anders. Het gebeurt nu eenmaal. Ik geloof wel in het "best friends" gedeelte, al doe ik er zelf niet meer aan, maar het "forever"? Nee. Dat bestaat gewoon niet. Aan alles komt een einde.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:36

Geen idee of het bestaat. Zou wel mooi zijn. Maar in elke fase van je leven krijg je andere vrienden, en ook andere best friends. Klinkt misschien stom, maar heb meerdere "best friends" gehad, waar ik nu never nooit meer wat van verneem. Op de basischool, maar dan ga je veranderen etc, en zo verder.

Al hoop ik wel dat mijn best friends ook best friends for life zullen blijven. Maar dat vodn ik ook vanzelfsprekend bij vroegere mega goede vriendschappen. Tja, we zien wel.... Ik doe mijn best, en hoop van harte dat het wel bestaat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:01

"Forever", ik geloof dat het bestaat, maar dat het een uiterst zeldzaam fenoneem is.

En dat je alleen maar zeker weet dat je het hebt wanneer je aan het einde van je leven bent je nog altijd je 'best friend' hebt Haha! .

Als lager school kindje kan je dat zeker niet weten, mijn beste vrienden van toen zie ik nog nauwelijks meer.
Als middelbare school leerling weet je dat ook nog iemand. Iemand die 'best friend' was, heb ik na het middelbaar nagenoeg niet meer gehoord.
En zelfs als je al die scholen, zelfs de unief zou hebben overleefd en nog steeds 'best friends' bent, dan bestaat er nog iets als een gezin krijgen. Tenzij jullie allebei vrije vogels blijven met een eigen stekje of een kindloze relatie en veel vrije tijd naast het werk. Maar veel vrouwen hebben een kinderwens, gaan kinderen krijgen, trouwen, carrière maken,...en dan is het voor vele een hele kunst op met die oude best friends zo close te blijven.

Ik hoop dat ik later nog pas in het leven van mijn vriendinn(en zij bij mij!), maar ik durf echt niet te zeggen dat het nooit gaat veranderen.

Mijn tante overigens, tegen de 50 jaar aan, spreekt nog altijd elke maand met haar vriendinnen van de middelbare school af. Dat is niet meer echt het 'best friend' gedoe, maar ik vind het alleszinds toch een hele prestatie Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:19

Ik dacht dat een een Best Friend Forever had hoor.
Ik kende haar vanaf mijn geboorte. Onze ouders zijn vrienden.
Maar we zijn zo verschillend, ik ben heel sociaal en kom niet onzeker over.
En zij kent dat niet.
Ik ga vaak uit, zij bijna nooit.
We zijn uit elkaar gegroeit, wel als vriendinnen, maar geen BF meer.
Wel heb ik nog vriendinnen van de basisschool, dat zijn mijn beste maatjes. Lachen, huilen alles doen we samen.
En dat vind ik fijn. Ik denk dat ik hen over 10 jaar nog steeds wel als vriendinnen heb.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:18

Ik weet niet of het bestaat, ik ben pas 24. Tot nu toe zijn er van al die vriendinnen van vroeger 2 overgebleven. Die vriendinnen ken ik dus inmiddels al zo'n 10 tot 14 jaar. De relatie is uiteraard verandert: ik ben verder weg gaan wonen, de één werkt en de ander studeert, vriendjes komen en gaan, er is zelfs al sprake van baby's en bruiloften.. en natuurlijk verander je zelf ook als persoon.
Ik ben blij met de vrienden die ik nu heb, en met mijn vriend. Maar ik ga ik er niet vanuit dat deze mensen er over 10 jaar nog steeds zijn. Uit elkaar groeien is nu eenmaal een optie, hoe vervelend dat ook kan zijn.

Als je verwacht dat alles hetzelfde blijft, dan gaat het kapot. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Misschien zie je iemand nu iedere week, maar het is niet realistisch om dat je hele leven vol te houden. Maar zolang je daar flexibel mee om kunt gaan en oprecht interesse toont in elkaar, geloof ik best dat een vriendschap je hele leven kan duren.