Opa/ Oma nooit gekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Re: Opa/ Oma nooit gekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:23

Ik heb mn opa's nooit gekend..... en ik denk toch wel dat het een gemis is, had ze graag leren kennen.

Ene opa is een maand voordat ik geboren werd gestorven aan een hersenbloeding, andere opa is al in mn moeders jeugd overleden.
Nu is dit jaar ook mn ene oma overleden... dus nog maar 1 hele lieve oma over.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:29

Mijn ene opa is al overleden toen mijn vader 12 was. Ik hoor er eigenlijk ook niet zo vaak iets over, en heb dan ook het idee dat het over een vreemde gaat.. en mis het niet echt. Had hem liever wel gekend, maar het voelt niet alsof ik hem mis. Ken hem immers toch niet..
M'n andere opa is overleden toen ik 2 maanden was. Heb nog wel foto's van hem, en ik was er (blijkaar Clown ) bij toen hij overleed. Ik was zijn eerste kleinkind etc. Hem mis ik wel een beetje.. ken hem ook niet, maar dat staat veel dichterbij. Heb ook waarschijnlijk van hem een deel van de paardenliefde geërft, want als baby nam hij me al mee naar zijn keuringen van de trekpaarden, ringrijden etc Knipoog

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:53

Ik heb mijn opa&oma van mijn moeders kant wel gekent, mijn oma is een aantal jaar geleden jammer genoeg overleden, maar mijn opa bezoeken we nog vaak! Lachen

Mijn opa&oma van mijn vaders kant heb ik nooit gekend, mijn ouders hebben geen contact meer met ze om persoonlijke redenen, mijn opa is vorig jaar overleden, en ik heb hem nóóit gezien, ik heb er geen spijt van, en heb er ook nooit behoefte aan gehad, uit de verhalen alleen al leek het me een akelige vent. Mijn oma heb ik laatst op een begrafenis gezien, heb haar een hand gegeven, voorgesteld maar ze deed net alsof ze niet wist wie ik was, wist ze dondersgoed uit verhalen, en mijn vader (haar zoon) stond er naast, ze wist dat ik bestond, wie ik was enz, maar ze had me gewoon nooit gezien, ook toen ik zei dat ik Shannon was, de zoon van Dirk, deed ze nog alsof ze me niet kende ..

Zou haar wel willen leren kennen, maar ik weet dat mijn ouders dat niet leuk zouden vinden, dus uit respect voor hun hou ik het zo

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:58

De moeder van mijn moeder (mijn oma dus) heeft een ongeluk gehad en is overleden voordat ik geboren was. Mijn opa is wel weer opnieuw getrouwd, dus ik heb altijd wel 'een' oma aan die kant gehad.
Ik weet niet wat ik er van vind, ik sta er eigenlijk niet bij stil. Ik weet ook nagenoeg niets van mijn overleden oma, en ik weet dus ook niet wat voor persoon ze was. Misschien ben ik wel een heel mooi persoon misgelopen in mijn leven, maar met die gedachte kan ik verder eigenlijk niets. Ik zal het toch nooit weten...

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:59

Ik heb geweldige grootouders, de ouders van mijn moeder wel te verstaan. Helaas is mijn opa 2 jaar geleden overleden, maar gelukkig heb ik mijn oma nog.

De ouders van mijn vader, dat zouden dus mijn 'opa en oma' zijn, willen ons niet erkennen als kleinkinderen. Sterker nog, ze erkennen mijn vader niet meer als zoon.

Ik vind het prima, ze kunnen mij niet boeien, maar het is jammer dat onkruid niet vergaat... en ik dus mijn geweldige opa wel moet missen.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:12

ik heb ze allemaal gekent
8 jaar gelede is mijn ene opa overleden (was toen 16 jaar)en half jaar daarna me andere opa overleden,

en maandag is mijn oma overleden (86 jaar) is vandaag gecremeert heb nog 1 oma.

maar heb ze gelukkig allemaal gekent

:edit en ken heb er nog 1 gelukkig

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:03

Mijn oma is overleden bij de geboorte van mn moeder, mn opa is overleden toen mijn moeder 14 was.
Mijn andere opa heb ik niet bewust meegemaakt, mijn opa en oma gingen scheiden toen ik 5 was.
Mijn oma heb ik tot op een paar weken geleden altijd wel meegemaakt en zij had een vriend die een paar weken geleden overleden is. Hem heb ik nooit als opa gezien, mijn echte opa die k nog wel eens zie ook niet (is niet zo'n fijne vent)
Mijn oma wil niks meer met ons te maken hebben om verschillende redenen, heb daar ook niet zo'n probemen mee, als ze daar gelukkig van word, het zij zo..

Ik heb het nooit anders gevoeld dan andere kinderen die wel opa's en oma's hebben, al weet ik wel dat mijn ouders en schoonmoeder super opa en oma's worden en dat vind ik wel heel fijn.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:08

Ik heb allebei mijn opa's nooit gekend, die waren al overleden toen ik geboren werd.
Allebei mijn oma's leven ook niet meer, maar die heb ik gelukkig wel gekend Lachen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:53

Mijn oma is overleden bij de geboorte van mijn moeder en haar tweelingbroertje. Ze waren er op het nippertje bij anders hadden ze het beide niet overleefd. Mijn oma had een of andere vergiftiging. Aan mijn opa heb ik ook niks gehad en mijn moeder heeft er geen vader aan gehad. Het was een Jan Doedel eerste klas. Ik zal jullie de details besparen. Gelukkig hebben we aan de ouders van mijn vaders kant een echte opa en oma gehad en mijn vader gelukkig echte ouders waar vroeger veel kon.
Ik vind het wel jammer mijn oma niet te hebben gekend, weet absoluut niet hoe ze was. Daar werd vroeger niet over gepraat. Zelfs mijn moeder weet zo goed als niks. Toch mis je dan een stukje.
Zou graag wat meer te weten komen, maar die generatie van toen is al uitgestorven.
Ik probeer wat te weten te komen nu ik bezig ben met het uitpluizen van de stamboom van zowel mijn man's kant als van de mijne.
Misschien vinden de jongens het later wel leuk om door te kijken. Nu zijn ze in elk geval nog niet geinteresseerd.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:01

ik heb de moeder van mijn moeder nooit gekend, mijn moeder al nauwelijks! Ze isoverleden toen mijn moeder 6 was, aan een nier aandoening.
Mijn opa's herriner ikme nauwelijks wat van, erg jammer, vooral omdat 1 van mijn opa's banketbakker was, en ik erg veel van kokkerellen hou! Mijn stiefoma is overleden toen ik 6 was, maar die heb ik ook nauwelijks gekend.
Ik mis het eigelijk niet, maar laatst ging ik met mijn vriendin bij haar opa en oma slapen en dan besef ik me dat het toch wel erg jammer is!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:03

Ik heb maar 1 oma gekent, en die is erg jammer genoeg ook overleden, een wereldvrouw!zo lief!
Ik vind het jammer dat ik mijn andere grootouders niet gekent heb,vooral de vader van mijn moeder want wij hebben volgens mij veel de zelfde intresses :paarden,die fokte hij, en hij had een melkveebedrijf en later vleesvarkens,wat mijn moeder toen der tijd had overgenomen. En daar liggen mijn interesses ook.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:08

Ik heb 1 oma niet gekend.. Ze is overleden vlak nadat mijn (5 jaar) oudere broer werd geboren. Ze had een hartkwaal (ik weet niet precies wat) en heeft heel lang op de wachtlijst gestaan om geopereerd te worden. Toen ze eindelijk aan de beurt was was het eigenlijk al te laat en ze is tijdens de operatie overleden... Ze was toen 57 jaar.

Ik vind het echt heel jammer dat ik haar nooit heb gekend. Wat ik heb gehoord van de verhalen van mijn vader en ooms en tantes was het een heel lieve vrouw die van veel gezelligheid hield. Iedereen was altijd welkom in huis.
Ik had haar graag leren kennen, volgens mij was het een heel leuke oma geweest.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet vaak over na denk, maar nu ik dit schrijf zit ik toch wel met waterige ogen..
Laatst bijgewerkt door _Emm_ op 26-09-08 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:10

ik heb mijn opa's nooit gekent:(
de 1 is op mijn geboorte overleden aan kanker:(:'(
en de andere is 9 dagen daarna ook overleden en ook weer aan die vreselijke ziekte...
af en tioe denk ik aan ze maar ik merk er weinig van omdat ik ze natuurlijk nooit gekent heb..
vroeger zat ik er wel altijd mee
gelukkig heb ik nog wel allebei mijn oma's

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:00

mijn ene opa is gestorven toen ik 10 maanden oud was, de andere toen ik 4 jaar was. dus heb ze eigenlijk beide niet bewust meegemaakt.
Oma's wel iets beter, maar toch nog altijd in de kindertijd, eentje met 11 jaar en eentje met 13 jaar.
dus vanaf mijn 13e geen opa's en oma's meer gehad Verdrietig

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:03

Ik ken allebei mijn opa's niet..
De vader van mij moeder is overleden toen mijn moeder zelf 21 was ongeveer, en mijn vader heeft geen contact met zijn vader, dus die heb ik ook nooit gezien. Of nouja.. 1 keertje dan.. toen ie boodschappen kwam doen bij mij in de winkel heeft mijn vader m aangewezen. haha

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:10

Mijn biologische opa heb ik nog nooit gezien en ken ik dus ook niet. Mijn oma is bij hem weggegaan toen ik er nog niet eens was. Mijn opa wilde niks van zijn kinderen weten (mijn moeder dus onderandere. Mijn oma is hertrouwd en die man is voor mij mijn opa. Dat voeld als mijn opa en hij voelt zich ook opa. Ik zeg gewoon opa tegen hem en ook al is hij niet mijn echte opa het voelt toch echt als mijn eigen bloed zeg maar.
De rest van de familie van mijn moeders kant ken ik ook niet echt. Mijn oma en nu mijn opa hebben samen nog een zoon en een dochter gekregen dus de half zus en broer van mijn moeder en dat zijn gewoon mijn oom en tante. De halfzus van mijn moeder van mijn echte opa zijn kant heeft 1 keer contact gezocht is een keer langs geweest en heeft ons toen weer laten stikken dus die hoef ik ook niet meer te zien. Mijn moeder heeft het er wel erg moeilijk mee (altijd al gehad) vooral nu hij oud word, ziek is en weer contact zoekt. Ik hoef hem niet te zien hij is er nooit voor mij als opa geweest dus waarom zou ik hem nog willen zien....

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:05

Ik heb één van mijn opa's nooit gekend. Hij en mijn oma waren gescheiden (kwam ik later achter) en hij overleed toen ik 2 was. Aangezien het een nare man was maakt het me niet uit. Lachen

Mijn andere opa overleed toen ik 5 ofzo was, daar kan ik me eigenlijk ook niet zoveel van herinneren...

Ik kan me wel mijn oma's goed herinneren. De ene overleed toen ik ongeveer 9 was (kanker), ander toen ik 13 was (kerngezond, kon alles nog zelf, net 80 geworden en gewoon dood neergevallen in haar huis; precies hoe ze wilde gaan, zonder lijden).

Ik moet zeggen dat ik ze niet speciaal mis of het jammer vind dat ze zijn overleden toen ik nog zo jong was. Ik denk dat ik het er zelf later, zoals nu, meer moeite mee zou hebben gehad omdat je dan een sterkere band met ze hebt enzo... En de laatste is ook mooi overleden vóór de puber-periode dat je niet zo nodig meer bij oma wil blijven slapen in vakanties enzo, dus voor m'n oma's zelf ook wel fijn. Clown

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:09

allebij mijn (biologische) opa's heb ik nooit gekend.
Mijn ene opa overleed toen mijn vader heel jong was. En de vader van mijn moeder 2 jaar voordat ik geboren werd.

Eigenlijk heb ik er nooit echt een gemis aan gehad .
Omdat ik ook niets over hun weet denk ik?

Mijn ene oma is hertrouwd, toen ik nog niet geboren was. Dus die man heb ik altijd als mijn opa beschouwd. End at vind ik nog steeds mijn echte opa. Ookal is dat niet biologisch! Voor mij was het opa.

dus eigenlijk heb ik 1 opa nooit gekend

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:15

Ik heb mijn opa van mn vaders kant nooit gekend.. Die is overleden toen mijn vader 13 was.. Mijn oma heeft wel een hele oude zwart/wit foto van hem in de kamer hangen, maar verder weet ik ook niet hoe hij was of hoe hij er uit zag.. Die foto is namelijk heel onduidelijk.. wel jammer.. Mijn vader is ook niet bij zn crematie geweest.. Vond mijn oma hem te jong voor.. En mn opa is ook uitgestrooid op zee, dus mijn vader heeft geen plekje waar hij heen kan gaan.. Vind hij soms heel moeilijk.. (geboorte mij/mn broertje, trouwen, eigen zaak, etc..)
Ben soms best benieuwd hoe het was geweest als hij er wel was.. Volgens mijn oma was hij best een strenge, maar ook een geweldig lieve vader.. Zou eigenlijk wel willen weten hoe hij vooral naar mijn vader kijkt nu..

Mijn oma van vaders kant, en mn andere opa en oma leven nog Lachen Ik zie ze allemaal regelmatig en dat vind ik ook fijn.

Mijn overgrootoma heb ik nog wel gekend. Die is afgelopen mei overleden (96 jaar!) en mijn oud tante (de tante van mijn opa) leeft nu nog. Ze is inmiddels 102 Wow!
Ik ben nu 17 trouwens.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:43

oma en opa aan mijn moederskant heb ik nooit gekend volgens mij heeft die oma mij alleen gekent toen ik nog in de buik zat.

was zo ie zo wel sneu mijn moeder was zwanger toen mijn opa overleed en later ook toen mijn oma overleed. volgens mij zit je dan in een heel dubbel gevoel.

mijn opa van mijn vaders kant is overleden toen ik +/- 6 jaar was. en kan die ook niet zo heel erg goed herinderen.
mijn oma van mijn vaders kant heb ik gelukkig wel.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:51

Ik ben 15 en ik heb allebei mijn oma's en opa's nog.
Mijn vader is overleden 3 jaar terug en nu is de band tussen ons en mijn opa en oma(vaders kant) heel slecht dus die zie ik bijna niet meer.
Mijn andere opa en oma zijn echt hele lieve mensen.Lovers ik kom er niet zo vaak(wonen heel ver weg) maar vind het heel fijn als ik bij ze ben.Lachen

En ik ben heel blij dat ik al mijn oma en opa's heb mogen kennen.Lachen

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:23

Ik heb me opa van me vaders kant nog noooit gekent.
Hij is gestorven aan iets met zijn nieren volgens mij..
Mijn vader praat er nooit over maar als we het erover hebben zie ik wel dat hij het heel moeilijk mee heeft, ik weet alleen dat het een goede,zachte en lieve vader was voor me vader. Dus ik vind het ook heel jammer dat ik hem niet gekent heb.

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:37

Van moeders kant allebei nooit gekend.
Van vaders kant:
Opa nooit gekend (vader kende zijn eigen vader niet eens, die was al weg bij de geboorte en is er nooit achter kunnen komen wie het was)
Oma tot mijn 9e/10e gekend.
Heb nu dus niks meer, al een hele tijd Tong uitsteken

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:15

Veel verhalen hier van mensen die toch wel tenminste 1 opa of oma hebben gehad. Ik heb mijn beide opa's en oma's nooit gekend. De ouders van mijn moeder zijn helaas al overleden voordat ik geboren werd. En de ouders van mijn vader zijn overleden toen ik een baby was.
Voor mij is het niet heel erg, omdat ik eigenlijk niet weet hoe het is om een opa of oma te hebben. Alhoewel ik ze toch heel graag zou willen hebben. Voor mijn moeder is het wel eens moeilijk dat haar ouders nooit haar kinderen hebben gezien..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:17

Ik heb mijn vaders moeder nooit gekend... was overleden toen ik nog in de buik zat! en mijn vaders vader heb ik nooit gezien als opa! hij was er nooit en was geen echte opa vooral niet na het overlijden van mijn vader! gelukkig had ik nog een super lieve andere opa en oma en mijn opa mis ik wel! jammer genoeg 3 jaar geleden overleden Boos!