Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:00

Pluisje1998 schreef:
Succes Zebrastreep!

Aan het opruimen, wordt helemaal gek van de zooi op mijn slaapkamer. Liggen ook oude paardrijspullen, laarzen, een oude cap. Ik kan het nergens anders kwijt, maar gewoon bij het afval mikken voelt ook zo raar.

De laarzen zijn echt afgedragen en de cap ben ik flink mee gevallen, dus verkopen kan ook niet :')

Heb je emotionele binding met de laarzen en cap?
Wat houdt je tegen om ze weg te gooien?
Is er een redelijke termijn, binnen 6 maanden ofzo, dat je ze weer gaat gebruiken?

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:03

JudithGigi schreef:
Ik word in een online discussie over de ethiek van saddleseat racist genoemd omdat ik niet snap hoe het relevant is dat witte mensen saddleseat hebben bedacht :') ik haat het internet.

dit snap ik niet.
Saddleseat vertaal ik naar zo,n bontdekje op je zadel? Maar ik zit waarschijnlijk fout :o? Want anders kan ik rascisme en witte mensen er niet aan vast knopen... Ik ben trouwens een echte blondine,dus geen rascisme langs mijn kant :')

Alja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:25

Ik weet niet waarom maar ik irriteer me mateloos dat iemand op marktplaats heeft geschreven nadat ik en bod heb gedaan dat we daar niet mee akkoord kunnen gaan.
Ok dat je niet akkoord gaat vind ik prima want dat wist ik al toen ik de vraagprijs hoorde en geen bod wou uitbrengen omdat ons verschil te groot was.

Maar waarom kunnen WE daar niet akkoord mee gaan?
Zit er een heel team achter achter die marktplaats advertentie ofzo :+

Maar wellicht zegt het meer over mezelf :+

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:37

Eerste werkdag na vakantie gehad en gelijk al weer toe aan vakantie. Hele ochtend bezig geweest met mailboxen ruimen, en directe collega bleek al 2 dagen niet fit dus die meldde zich voor de middag ziek.
Kon dus naast mijn eigen werk (wat ik pas 2 maanden doe) ook nog zijn oliebol oplossen waarvoor ik dus backup ben als hij er niet is. Krijg er ook geen structuur in bij hem :n

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:42

Alja schreef:
Ik weet niet waarom maar ik irriteer me mateloos dat iemand op marktplaats heeft geschreven nadat ik en bod heb gedaan dat we daar niet mee akkoord kunnen gaan.
Ok dat je niet akkoord gaat vind ik prima want dat wist ik al toen ik de vraagprijs hoorde en geen bod wou uitbrengen omdat ons verschil te groot was.

Haha ik snap je helemaal, dat heb ook wel. Maar oke, het is het niet waard om je druk over te maken natuurlijk. Je "spreekt" die mensen ook nooit weer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:43

Maddy_Paola schreef:
Eerste werkdag na vakantie gehad en gelijk al weer toe aan vakantie. Hele ochtend bezig geweest met mailboxen ruimen, en directe collega bleek al 2 dagen niet fit dus die meldde zich voor de middag ziek.
Kon dus naast mijn eigen werk (wat ik pas 2 maanden doe) ook nog zijn oliebol oplossen waarvoor ik dus backup ben als hij er niet is. Krijg er ook geen structuur in bij hem :n

Oh ik begrijp zo goed hoe je je voelt :)). Op mijn eerste werkdag had ik voor half acht al twee personen in mijn kamer die dringend dezelfde dag nog een afspraak wilden en er stond er eentje van ICT die mijn PC om wilde wisselen. Ik begin om kwart over zeven :+ , en ik wilde al weer omdraaien om weer naar huis te gaan. Heb ze allemaal weggejaagd en rustig hier tijd voor ingepland. Ga weg zeg, ik ben net binnen na 3.5 week :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:46

haha1995 schreef:
JudithGigi schreef:
Ik word in een online discussie over de ethiek van saddleseat racist genoemd omdat ik niet snap hoe het relevant is dat witte mensen saddleseat hebben bedacht :') ik haat het internet.

dit snap ik niet.
Saddleseat vertaal ik naar zo,n bontdekje op je zadel? Maar ik zit waarschijnlijk fout :o? Want anders kan ik rascisme en witte mensen er niet aan vast knopen... Ik ben trouwens een echte blondine,dus geen rascisme langs mijn kant :')

Saddleseat is een manier van rijden, hier is een algemeen filmpje waarin je er wat van kan zien:

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:46

haha1995 schreef:
JudithGigi schreef:

dit snap ik niet.

Saddleseat is een discipline in Amerika :) dan zitten ze heel ver achterop de rug van het paard en moeten de paarden hun hoofd en staart heel hoog dragen en hun benen hoog opgooien. Best sneu allemaal. Er was een discussie over de welzijn van die paarden en toen kwam iemand aan dat het allemaal de schuld van witte colonizers was. Toen ik vroeg hoe dat relevant is voor de discussie was ik een racist :')

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:51

Helemaal doorweekt doordat ik dacht, mooi weinig wind dus ik ga fietsen.
En nu hangt alles te drogen en ik moet/wil nog naar de winkel maar mn knieën gloeien gewoon van het ongemerkt toch te hard fietsen op gegeven moment.
Waarom ben ik toch zo impulsief en chaotisch..

En de kat blijft maar mauwen. Ik heb alles al zo vaak gecheckt. Banjer banjer banjer mauw mauw mauw en het werkt me op de zenuwen. (Daarom ging ik dus fietsen..).
Tja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:56

JudithGigi schreef:
haha1995 schreef:

dit snap ik niet.

Saddleseat is een discipline in Amerika :) dan zitten ze heel ver achterop de rug van het paard en moeten de paarden hun hoofd en staart heel hoog dragen en hun benen hoog opgooien. Best sneu allemaal. Er was een discussie over de welzijn van die paarden en toen kwam iemand aan dat het allemaal de schuld van witte colonizers was. Toen ik vroeg hoe dat relevant is voor de discussie was ik een racist :')

Ik denk omdat de oorsprong van die manier van rijden uit de katoenplantagetijd stamt, en daarmee zijn oorsprong bij witte mensen ligt. Hoe jou dat racist maakt snap ik niet :').

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:57

Alja schreef:

Ik heb dit altijd heel erg gedaan, altijd “we” benoemen in plaats van “ik”. Weet niet of dat was om de stelling wat af te zwakken, of niet de volledige schuld op me te nemen. Ben er gelukkig beter in geworden :+
Kan trouwens best dat man/vrouw/partner mee beslist over voor welk bedrag iets weggaat.

Zo’n last weer van mijn rug. Als het goed is ligt morgen de diclofenac in de kluis. Zit toch te twijfelen of het niet van het zwemmen kan komen. Nu voornamelijk op mijn rug gezwommen. Aan de andere kant, ik had het ook toen ik op krukken liep, en had er vorige week de dagen voor het zwemmen ook al last van.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:02

fleurtjeuh schreef:
Pluisje1998 schreef:
Succes Zebrastreep!

Aan het opruimen, wordt helemaal gek van de zooi op mijn slaapkamer. Liggen ook oude paardrijspullen, laarzen, een oude cap. Ik kan het nergens anders kwijt, maar gewoon bij het afval mikken voelt ook zo raar.

De laarzen zijn echt afgedragen en de cap ben ik flink mee gevallen, dus verkopen kan ook niet :')

Heb je emotionele binding met de laarzen en cap?
Wat houdt je tegen om ze weg te gooien?
Is er een redelijke termijn, binnen 6 maanden ofzo, dat je ze weer gaat gebruiken?

Nee niet eens, was eigenlijk vergeten dat ik ze nog had :')

Komt denk ik een beetje door vroeger, mijn tante was er altijd pertinent op tegen om paardenspullen weg te gooien. Waardoor dat er een beetje ingeslepen is denk ik. Cap moet ook echt weg, die us niet veilig meer. Ze gaan morgen de kliko in *\o/*

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:08

JudithGigi schreef:

O ben ik er ook 1,want ik zie daar de relevantie ook niet van. In mijn ogen lijkt het allemaal heel oncomfortabel. Maar ik had het woord saddleseat dus nooit gelinkt aan deze stijl van rijden...

Bedankt telpeva voor de link,...weer wat wijzer geworden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:14

Je hebt in die discipline ook veel soring. Hoeven onnatuurlijk, training methoden die twijfelachtig zijn.

Oren/staart worden soms spieren doorgesneden voor hogere dracht of dat de oren alleen naar voren kunnen staan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:15

De grote managers in ons bedrijf vinden het schijnbaar heel lastig als je een probleem benoemt en de oorzaak ervan uitlegt.

Is goed, dan ga ik dat onthouden als ik zelf ergens verantwoordelijk voor gehouden word, terwijl het door de hogere bazen zo “bedacht” is.

Ik heb vandaag ook echt weer op het punt gestaan per direct ontslag te nemen. Wat een drama. Morgen nog even een paar leuke klusjes afmaken en dan vind ik het wel weekend.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:17

_San87_ schreef:
JudithGigi schreef:

Ik denk omdat de oorsprong van die manier van rijden uit de katoenplantagetijd stamt, en daarmee zijn oorsprong bij witte mensen ligt. Hoe jou dat racist maakt snap ik niet :').

Klopt! Dat heb ik wel geleerd uit de discussie :D hoe ik daar als wit persoon uit 1997 iets aan kan doen (dat leek hun argument in ieder geval) of hoe het dat niet snappen mij een racist maakt is me echter een raadsel inderdaad :')

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:25

Dat er te onpas met het woord racist word gegooid is mijn ergenis...Ik zei een poos terug tegen iemand die bij mij voordrong bij de kassa ,ze probeerde haar kar tussen mij en me voorganger te duwen.Voordringen doen we niet...de persoon was donker getint...gelijk werd de racist kaart getrokken ik was een rascist... gelijk de gene achter haar ook, ik heb haar met een omhoog getrokken wenkbrauw aan gekeken haar kar op zij geduwd en ben naar de kassa door gelopen... irritant dat soort mensen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:27

De keuken is eruit gesloopt vandaag. Dus overal troep, stof, dikke chaos. Zouden pizza’s van de BBQ doen ( :9 ) maar het is én al vet vroeg donker én het miezert. Dus ik sta hier in het donker nat te worden terwijl de pizza net dat laatste essentiële minuutje pakt :')

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:17

prompter schreef:
Maddy_Paola schreef:

Oh ik begrijp zo goed hoe je je voelt :)). Op mijn eerste werkdag had ik voor half acht al twee personen in mijn kamer die dringend dezelfde dag nog een afspraak wilden en er stond er eentje van ICT die mijn PC om wilde wisselen. Ik begin om kwart over zeven :+ , en ik wilde al weer omdraaien om weer naar huis te gaan. Heb ze allemaal weggejaagd en rustig hier tijd voor ingepland. Ga weg zeg, ik ben net binnen na 3.5 week :D

Ja geef mensen even de tijd om de backlog weg te werken, als je ze met rust laat gaat het sneller :x

Nou mocht ik qua mailbox niet klagen eigenlijk, de hoeveelheid mail was nu van anderhalve week wat op oude functie van 2 dagen zou zijn met een beetje geluk. Enige verschil is dat ik daar grotendeels kon weggooien en nu moest ik alle goed checken en veel nog wat mee doen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:21

Zwangerschapsaankondiging met:
"Wij vinden het leuker met zijn 3e."

|o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:47

marleen_88 schreef:

|o

Is dat raar? :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:49

Ja, ten eerste is het "met zijn drieën" en ten tweede is het nog maar afwachten of het wel zo leuk is met zo een kleintje erbij. De meeste mensen worden er niet leuker op als ze constant gejank horen en bijna geen slaap krijgen.. :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:53

Jolliegirl schreef:
marleen_88 schreef:

|o

Is dat raar? :')

Ja, want 3e word je bij een wedstrijd. "Met zijn drieën" is iets heel anders.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 21:09

Mijn ergernis is dat ik vanmiddag voor 1,5 uur parkeren €10,- moest betalen..
En dat in Amsterdam Oud-Zuid.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 21:44

Het eerste sprankje hoop ; lichamelijk helemaal gezond en niks gevonden *\o/*

Wel D te kort , maar het is dus voornamelijk geestelijk een probleem. En nu hoop ik dat ik mij daar ook meer bij kan neerleggen.

Wel echt zat van dat ik zo misselijk ben en daardoor bijna flauwval. Soms gaat het heel lang heel goed en komt het weer. Nu de conditie weer op gaan bouwen nu ik lichamelijk niks mankeer.

De huisarts stuurde speciaal om half 10 nog even een bericht, super attent!! Echt jammer dat ik naar een andere huisarts moet