Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:06

Nee het is niet de leidinggevende maar anderen. Studenten, collega... Ik heb de studenten gemaild dat ik ziek ben maar blijkbaar trekken zij zich hier niets van aan.
Ze eisen dat ik hen morgen spreek.

Ik heb ook het gevoel dat niet iedereen op de hoogte is dat ik ziek ben. Blijkbaar werd het niet aan het onthaal doorgeven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:09

Laibadji schreef:
Nee het is niet de leidinggevende maar anderen. Studenten, collega... Ik heb de studenten gemaild dat ik ziek ben maar blijkbaar trekken zij zich hier niets van aan.
Ze eisen dat ik hen morgen spreek.

Ik heb ook het gevoel dat niet iedereen op de hoogte is dat ik ziek ben. Blijkbaar werd het niet aan het onthaal doorgeven.

Dat is toch makkelijk op te lossen door je mail niet te openen en door het instellen van een out of office bericht?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:29

Laibadji schreef:
Ik word stilaan gillend gek. Vorige week heel ziek geweest door griep. Had het heel zwaar te pakken en sta op de rand (of niet meer) van een burn out.

Ben tot eind deze week met ziekteverlof. Als het niet beter is mag ik maandag terug bij de dokter. Die neemt het echt serieus.

Heb mijn werk verwittigd. Ik ben docent in het hoger onderwijs. En nu hebben ze mij al alle dagen gemaild/ gebeld...
In welk lokaal ik zou zitten... Hallo ziek? Nergens!
Of ik wil teamsen want studenten hebben een vraag (die ze perfect zelf kunnen oplossen. Laatste jaarstudenten) Hallo ik ben ziek!

Zo constant. Hoe moet ik rusten? En wat begrijpen ze niet aan het feit dat ik ziek ben? Ik heb alle dagen al stress gehad. Ah ja mijn perfectionisme zegt mij dat ik moet reageren, helpen, werken maar ik kan niet meer. Ik kan lopen huilen, word iedere ochtend in paniek wakker...

Pfffff. Wat moet ik nu doen?

Mail niet meer openen en telefoon uit zolang je nog ziek bent. En alleen bellen als je meer weet over wanneer je weer beter bent of updates van de arts hebt. Maar ik vrees dat deze oplossing makkelijker klinkt dan dat het is.

Mijn ergern is: gestolen accu van mijn fiets. Heb online aangifte gedaan en heb gelukkig een verzekering, maar deze zal niet alles vergoeden. Gelukkig had mijn man net een bonus gehad van zijn werk, dus kon ik een nieuwe accu bestellen. Al was dat geld eigenlijk ergens anders voor bedoelt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:35

xPabloBokt schreef:
Yuumi schreef:
Ik schrijf niet vaak dingen op forums, maar wilde dit even van me af schrijven.

Mijn 'broertje' is 21, ik ben 24 en we wonen beide op het moment nog thuis. Ik werk en hij heeft op het moment een stage voor zijn studie.

Mijn moeder pampert hem echt heel erg. Staat bijvoorbeeld elke ochtend op om hem wakker te maken, smeert zijn brood en moet hem letterlijk bijna alles zeggen wat hij moet gaan doen. Van tandenpoetsen tot schoenen aantrekken. Ook maakt ze zich altijd veel te druk over kleine dingen.

Dus nu ook... de bussen staken..
Er wordt van mij verwacht dat ik hem élke dag als de bussen staken wel mee neem 's ochtends voordat ik ga werken zodat ik hem af kan zetten. Maar ook als ik vrij ben wordt er verwacht dat ik hem wel even weg breng...

Mijn broertje is 21 en heeft gewoon een rijbewijs, maar nóg geen auto.
Zijn stage zou daarintegen ook maar 30 minuten fietsen zijn.
Over een aantal weken is hij klaar met zijn studie en kan hij gaan werken. Dus zal hij toch een auto aan moeten gaan schaffen.

Geld is het probleem niet. Maar wanneer ik probeer te vragen of NU niet gewoon het moment is om een eigen autootjes te krijgen worden mijn ouders geirriteerd en vinden ze dat ik mij niet zo moet aanstellen en dat 10/15 minuten omrijden niet zo veel is.

In Maart als de klok verzet wordt beginnen we namelijk om 7u 's ochtends op werk. En ik trek het eigenlijk niet om telkens om kwart voor 6/6u al van huis te gaan omdat ik hem eerst nog af moet zetten.

Overdrijf ik? Ik weet namelijk echt niet wat ik moet doen op het moment.
Ik heb namelijk het gevoel dat nee zeggen in deze situatie geen optie is voor mij.

Hij is volwassen. Hij heeft zelf pootjes. Laat hem lekker fietsen.

Jij bent ook volwassen dus “nee “ zeggen tegen deze taak.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:36

hwn schreef:
Marcella schreef:
Ik snap nu wel dat mijn rug niet lief is even naar de dierenarts geweest.

Ik dacht eventjes dat je naar de dierenarts ging als je rugpijn had. Ikzelf ga dan liever naar huisarts of fysio :D

Nee hoor had alleen 4 kittens bij mij totaal gewicht van 8,25 kilo.

Boven buurvrouw die klaag dat mijn hond vanmiddag liep te blaffen. Wel apart had hem mee naar de moestuin zo`n 7 kilometer verderop. :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:37

Yuumi schreef:

Mijn 'broertje' is 21, ik ben 24 en we wonen beide op het moment nog thuis. Ik werk en hij heeft op het moment een stage voor zijn studie.

Mijn moeder pampert hem echt heel erg. Staat bijvoorbeeld elke ochtend op om hem wakker te maken, smeert zijn brood en moet hem letterlijk bijna alles zeggen wat hij moet gaan doen. Van tandenpoetsen tot schoenen aantrekken. Ook maakt ze zich altijd veel te druk over kleine dingen.

Er wordt van mij verwacht dat ik hem élke dag als de bussen staken wel mee neem 's ochtends voordat ik ga werken zodat ik hem af kan zetten. Maar ook als ik vrij ben wordt er verwacht dat ik hem wel even weg breng...

Over een aantal weken is hij klaar met zijn studie en kan hij gaan werken. Dus zal hij toch een auto aan moeten gaan schaffen.

Geld is het probleem niet. Maar wanneer ik probeer te vragen of NU niet gewoon het moment is om een eigen autootjes te krijgen worden mijn ouders geirriteerd en vinden ze dat ik mij niet zo moet aanstellen en dat 10/15 minuten omrijden niet zo veel is.

In Maart als de klok verzet wordt beginnen we namelijk om 7u 's ochtends op werk. En ik trek het eigenlijk niet om telkens om kwart voor 6/6u al van huis te gaan omdat ik hem eerst nog af moet zetten.

Ik heb namelijk het gevoel dat nee zeggen in deze situatie geen optie is voor mij.

Als ze willen dat hij gebracht word brengen ze het zelf maar aju je bent geen taxi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:39

Wat een waardeloze week, vorige week ook al. Instanties die fouten maken, honderdduizend keer bellen.
Morgenavond afscheid nemen van iemand die veel te jong is overleden (heb bij hem in de klas gezeten).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:41

Yuumi schreef:

Eigen auto krijgen of bedoel je dat je geen eigen auto mag kopen?
Ik snap je verhaal daar even niet.

Is de auto van je ouders dan heeft je broertje er net zoveel recht op.
Dus samen delen
Dus wat voor jou nu betekent hem brengen. Maar op vrije dagen dat hij zelf maar moet rijden.

Maar geloof dat ik het niet helemaal goed snap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:18

Paard was een beetje fris vandaag. :') Ze begint duidelijk al wat fitter en sterker te worden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:24

8,25 kg is toch niets?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:36

Als je gezond bent niet nee, als je wat mankeert kan het een heleboel zijn.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:41

Mkango schreef:
Paard was een beetje fris vandaag. :') Ze begint duidelijk al wat fitter en sterker te worden.

Wel blijven zitten? ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:45

Ach nee hoor ben nog een jonge meid dus kan helemaal niks mankeren. :+

Alleen een beetje slijtage nek & knieën, dubbele S in mijn rug en chronische luchtweg problemen (kleine selectie van de problemen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:49

Nivea... Niet invullen voor een ander..

Mijn ergernis is teveel last van mijn lijf vandaag na een leuk dagje stad gisteren. Met een rugtas van nog niet eens zo zwaar als die van Marcella maar wel met vreselijke rugpijn..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-23 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 23:51

Laibadji schreef:
Ik word stilaan gillend gek. Vorige week heel ziek geweest door griep. Had het heel zwaar te pakken en sta op de rand (of niet meer) van een burn out.

Ben tot eind deze week met ziekteverlof. Als het niet beter is mag ik maandag terug bij de dokter. Die neemt het echt serieus.

Heb mijn werk verwittigd. Ik ben docent in het hoger onderwijs. En nu hebben ze mij al alle dagen gemaild/ gebeld...
In welk lokaal ik zou zitten... Hallo ziek? Nergens!
Of ik wil teamsen want studenten hebben een vraag (die ze perfect zelf kunnen oplossen. Laatste jaarstudenten) Hallo ik ben ziek!

Zo constant. Hoe moet ik rusten? En wat begrijpen ze niet aan het feit dat ik ziek ben? Ik heb alle dagen al stress gehad. Ah ja mijn perfectionisme zegt mij dat ik moet reageren, helpen, werken maar ik kan niet meer. Ik kan lopen huilen, word iedere ochtend in paniek wakker...

Pfffff. Wat moet ik nu doen?

Mail niet openen. Telefoon alleen opnemen om te zeggen dat je een arboarts wenst en wel zo snel mogelijk. Kan je helaas niet adviseren om alles uit te zetten want helaas moet je bereikbaar zijn voor je werkgever.

Van de wet mag je niks doen wat je genezing belemmert en op dit moment valt ingaan op hun mails en telefoontjes daaronder. Dan maar letterlijk op de letter spelen. Ze hebben daar duidelijk niet begrepen hoe het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 00:04

Fly_high schreef:
Mkango schreef:

Wel blijven zitten? ;)
Ze liep aan de lead rope, hahaha, ik was aan het grondwerken, maar ze moest eerst even stoom afblazen. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 00:22

Wat fijn dat ze opknapt!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 00:25

AyDeeDee schreef:

Mijn ergernis is teveel last van mijn lijf vandaag na een leuk dagje stad gisteren. Met een rugtas van nog niet eens zo zwaar als die van Marcella maar wel met vreselijke rugpijn..

Heel rot voor je! Maar ga niet per pb je afreageren op mij met al die rare teksten die je stuurt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 00:32

Geen zin in morgen, ik 'moet' dan gaan tekenen en ontwerpen en ik weet nu al dat dat zeer gaat doen. Bleh...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 05:19

Benzz schreef:
AyDeeDee schreef:

Heel rot voor je! Maar ga niet per pb je afreageren op mij met al die rare teksten die je stuurt.

Je lokt het ook wel een beetje uit hoor :+

Yuumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 07:18

DuoPenotti schreef:
Yuumi schreef:

Eigen auto krijgen of bedoel je dat je geen eigen auto mag kopen?
Ik snap je verhaal daar even niet.

Is de auto van je ouders dan heeft je broertje er net zoveel recht op.
Dus samen delen
Dus wat voor jou nu betekent hem brengen. Maar op vrije dagen dat hij zelf maar moet rijden.

Maar geloof dat ik het niet helemaal goed snap.

Nee, ik heb gewoon een eigen auto. Staat ook op mijn naam.
Mijn broertje nóg niet. Geld is het probleem niet, dus een eigen auto kan hij zo aanschaffen. Ik vind dat dit wel eens tijd wordt, omdat hij over een aantal weken toch een baan moet gaan zoeken. Mijn ouders vinden dat dit ook wel kan als hij klaar is met stage.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 07:35

Benzz schreef:
AyDeeDee schreef:

:=

Wat heerlijk dat mijn dag al begonnen is. Hmm.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 08:00

Mijn ergernis is momenteel alles..
De oppaspup die niet wilde eten en toen in de keuken plaste, haar moeder die een beetje diarree lijkt te hebben, t feit dat ons huis een paasei is en we allebei te lam zijn om op de ruimen. Ik heb slecht en te kort geslapen, gelukkig gaan de honden vandaag weer naar huis. Ook regent het en ik heb nu al honger terwijl ik normaal pas om 12 uur wat eet.
Het is ook de eerste week dat ik alleen ben op mn nieuwe werk dus heb het gevoel dat ik vanalles vergeet en terwijl ik dit bericht typ bedenk ik me ook iets dat ik vergeten ben...

Is het al weekend? ;(

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 08:10

@Yumi, ik snap je ergernis helemaal en ik vind het ook iets van de huidige tijd dat mannen/jongens zo gepamperd worden door hun ouders. Wij hebben ondertussen op het bedrijf alleen maar meiden als jobstudenten.

We zeggen heir regelmatig dat die jongens van nu 16-21 jaar het wel erg lastig gaan krijgen als ze ooit op eigen benen moeten staan. Ik zou hem ook echt niet chauffeuren, dan brengt je moeder hem zelf maar rond of hij pakt de fiets. Als hij dadelijk werkt en op zichzelf woont zal die het ook alleen moeten oplossen toch.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 08:47

Alles, nieuwe collega, mn eigen lichaam, al een week niet goed slapen waardoor mijn lichaam ook meer zeer doet. En ik heb geen idee waarom ik zo slecht slaap, ga op tijd naar bed, heb een vast ritme, maar toch slaap ik zo poedersuiker dat ik de dag begin met een half volle batterij zeg maar. En door de nieuwe collega loopt die 3 keer zo snel leeg, ondanks dat ik vrij weinig met nieuwe collega te maken heb, loopt hij wel in de ruimte en ben je onbewust toch aan het mee kijken en opletten. En laat de collega nou nauwelijks vooruitgang boeken, wat me irriteert :')

Ik zeg cirkeltje :')