Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:42

Wij hebben een overlijdensrisicoverzekering voor net niet het hele bedrag van de hypotheek. Er blijft een klein bedrag staan wat een hele lage maandlast zou opleveren. Het bedrag dat wordt uitgekeerd wordt ook elk jaar lager. Omdat we best veel aflossen hebben we hier voor gekozen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:34

Wij hebben het wel. Moet er niet aan denken om naast het verdriet van iemand verliezen ook nog het huis uit te moeten.

Suzanne F.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Hier niet maar ik heb ook geen partner waarmee ik het huis gekocht heb.

fohadie

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:31

Als ik alleen was had ik het ook niet gedaan, maar dan had ik ook geen huis kunnen kopen. :+

Wij hebben een flinke spaarpot staan die vrijkomt als een vd twee overlijdt, of over 15 jaar gewoon bij de bank. Is een deposito rekening. Daarvoor is geen medische keuring nodig.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

MizzMontana schreef:
mavantos schreef:

Dan neem je een voorbehoud van financiering op voor het bedrag dat je minimaal aan taxatiewaarde nodig hebt.

Klinkt logisch, en die duurt denk ik korter dan een standaard voorbehoud van financiering?

Nee ik bedoelde echt een normaal voorbehoud van financiering. Je kan ook aangeven dat je de taxatie graag in de bedenktijd wilt laten uitvoeren.

Er zijn meerdere opties. Ik zou het bespreken met je hypotheekadviseur/aankoopmakelaar wat handig is.