[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:18

Prairy schreef:
Ik heb gisteravond een nieuw pleegkind in mijn tuin gevonden.

[ [url=m/dl2VhF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach nee dat angstige koppie! :(:)

rina

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:22

ahhhhhhhh wat een cutie. Dat angstige koppie is hopelijk snel weg.

@Roosch ik heb het ook wel vaker in sollicitatie gesprekken gezegd hoor ;) De meeste bazen zijn wel blij met personeel wat niet met zwangerschapsverlof moet in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:26

Och wat een hummeltje :knuffel:

Gisteren in de trein naar huis kwam er plots een moeder achter me zitten met 2 kinderen. Er kwam een nogal aanwezige geur direct mijn kant op en jawel... Beide kinderen zaten met een bak (stinkende) friet op schoot. Niet alleen meurde de hele wagen in no time naar frietvet, ik kon ook heerlijk meegenieten van luid gesmak. Met mond dicht eten was ook niet aan de orde.

Na 2 stations moesten ze eruit maar zijn wel door de treinbegeleider berispt dat dit niet kan. Zeker niet in een volle spitstrein waar ze overduidelijk hinder gaven.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:27

en nu heb ik ineens zin in friet :=

Wat een schattig pleegkind Prairy <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:36

Varekaj schreef:
Och wat een hummeltje :knuffel:

Gisteren in de trein naar huis kwam er plots een moeder achter me zitten met 2 kinderen. Er kwam een nogal aanwezige geur direct mijn kant op en jawel... Beide kinderen zaten met een bak (stinkende) friet op schoot. Niet alleen meurde de hele wagen in no time naar frietvet, ik kon ook heerlijk meegenieten van luid gesmak. Met mond dicht eten was ook niet aan de orde.

Na 2 stations moesten ze eruit maar zijn wel door de treinbegeleider berispt dat dit niet kan. Zeker niet in een volle spitstrein waar ze overduidelijk hinder gaven.

In Nederland zouden ze daar echt niets over zeggen, hier zijn we zo laks met dit soort dingen. Mijn Franse vriend zei altijd dat hij exact wist welke kinderen Nederlands waren want die hadden altijd de grootste muil en ouders die niets eraan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:34

Bij ons gebeurt het ook zelden, meestal laten ze kinderen rondrennen, gillen, op stoelen springen, bedenk het en het gebeurd. Vond het best opmerkelijk maar wel zo fijn. En ik hou als Belg enorm van friet, maar dit rook niet naar friet die in recent ververst vet was gebakken.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:18

Ik zat vorige week als enige bewust kinderloze in een cursus groep vol met ouders en het "kIndErEn zIjn EcHt eEn VerRijkInG vAn Je LevUhHhH" kwam weer eens voorbij.

Ik vind uitslapen wanneer ik wil, chips vreten zonder het te moeten delen en op vakantie gaan wanneer ik er zin in heb meer een verrijking, maar ach.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:23

Kinderen zijn een verARMing, geen verrijking :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:09

Het heeft vast mooie kanten, maar nog niet misschien genoeg om de mooie kanten van zonder kinderen op te willen geven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:49

De mooie kant van kinderen is dat ze schoolplicht hebben. Lekker veel tijd buiten het hoogseizoen om rustig op vakantie te kunnen.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:31

pft afgelopen weekend naar de bios geweest met vriend en zijn kinderen... noooit meer.. die van hem hebben geen piep gegeven en zaten heerlijk film te kijken maar er zaten ook flink wat kinderen die flink jonger waren en lekker aanwezig waren (Super mario film dus okai) die vond ik niet eens zo vervelend.. de moeders die overal wat moesten vinden daarintegen..
Ik vind dat ik echt super brownie points heb verdiend

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:33

Waarom moet toch altijd alles "leuk zijn voor de kinderen".

We nemen dit weekend mijn schoonvader op sleeptouw voor zijn verjaardag, elk gezin krijgt 3 uur een oud Volkswagenbusje om waar dan ook naartoe te kachelen en kan dat op een leuke manier invullen. Wat doet mijn schoonbroer en -zus denken dat een man van 70 het oprecht leuk vindt om naar een kinderboerderij te gaan? HIJ is jarig, waarom niet iets bijzonders verzinnen wat HIJ leuk vindt? Waarom iets gaan doen voor de kinderen waar opa toevallig ook mee naartoe kan?

Oh hij zal het vast leuk vinden om tijd door te brengen met z'n kleinkinderen (waar hij ook al meerdere dagen per week mee opgescheept zit, maar dat terzijde). Ik word er gewoon zo flauw van dat alles altijd maar om die blagen moet draaien.

/rant ^)

mellanion84 schreef:
pft afgelopen weekend naar de bios geweest met vriend en zijn kinderen... noooit meer.. die van hem hebben geen piep gegeven en zaten heerlijk film te kijken maar er zaten ook flink wat kinderen die flink jonger waren en lekker aanwezig waren (Super mario film dus okai) die vond ik niet eens zo vervelend.. de moeders die overal wat moesten vinden daarintegen..
Ik vind dat ik echt super brownie points heb verdiend

Oké, als we die gaan zien wordt dat dus om half 10 's avonds :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:42

Dat is geen garantie dat er geen kinderen in de zaal zitten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:49

De film huren via een online platform?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:55

Varekaj schreef:
Dat is geen garantie dat er geen kinderen in de zaal zitten.

Geen garantie nee, maar de kans is wel wat kleiner :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:46

Kan ook al helpen om hem in de originele versie te zien i.p.v. de Nederlandse.

Wij hebben hem op een zaterdagavond om 20.30 gezien en geen last gehad van kinderen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:25

Ik heb hem ook gezien in de bios met mijn metekind en vond hem als volwassene echt niet de moeite terwijl ik normaal wel van animatiefilms houdt.

Trouwens, een kind naar de bios is echt heel vervelend.
Thuis vertrekken, gevraagd of die moet plassen. Nee niet nodig.
Voor de film begint, moet je plassen? Nee niet nodig.
10min nadat de film is begonnen, eumh ik moet plassen 8)7

Scheelt dat we helemaal alleen in de zaal zaten dus gelukkig niemand gestoord maar echt, irritatieniveau ging wel de hoogte in.
Na een halfuur 'Duurt de film nog lang?' Euh ja, is er iets?
Antwoord: niks
Moet je plassen? Nee
Wat is er dan? Niks

Ok dan is er niks en verder niet op gereageerd. Als hij zegt dat er niks is, is er ook niks. Ik ga echt niet lopen trekken en sleuren om er wat uit te krijgen. Dat meot die maar leren als hij met mij op pad is.

Daarna hoor ik van zijn moeder dat ze verbaasd is dat hij de film heeft uitgekeken want hij is bang in het donker en geen held blablabla. Niks van gemerkt maar ik ben dan ook niet ingegaan op zijn aandachtvragerij met 'niks´. Ik had dan wel stiekem gebaald dat ik 25 euro voor filmkaartjes had uitgegeven + nog eens 20 euro voor snoep en drinken om dan na een halfuur weg te gaan :=

Vervolgens nog naar de McDo voor een HappyMeal en dat duurde een halfuur voor hij het op had. >;) een HALFUUR!

Kortom, schat van een kind en enorm braaf en netjes. Maar er zijn flink wat eieren onder gelegd en dat ben ik niet gewend vanuit huis uit. Persoonlijk ga ik volgende keer wel gewoon voor een cadeautje afgeven en een kop koffie met de moeder drinken ipv een dagje uit met het kind _O- Om dan nog te zwijgen hoe die vingertjes overal aan mijn auto zaten, er met die schoenen tot 3x toe de brandblusser per ongeluk is losgetrapt en hoe dat hij er in klauterde met zijn schoenen overal tegen. Ik ben blijkbaar gevoeliger op het behoud van mijn auto dan dat ik dacht :')
Oh en dan na 10x ophalen even sterk aandringen op snuiten in een zakdoekje en dan wil hij het zakdoekje aan mij geven. Heb hem gezegd dat hij het zelf mag bijhouden. En de woorden 'mijn auto niet onderkwijlen eh' zijn ook gevallen nadat hij zijn mond op het plastic van het portier zette en rare geluiden ging maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:47

Als je je kind met een accordeon op straat zet, dan heb je toch gewoon volledig schijt aan de rest van de wereld? paasei.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:51

Ik liep net ook op de vrijmarkt ja _O- ik zei al goh mam wat zal jij BLIJ zijn met mij.
Ik heb een valse violist, een paar met fluit en een drummer gezien :=

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:10

Ik heb een zusje die accordeon heeft gespeeld en een ander zusje die blokfluit en saxofoon speelde. De accordeon was het minst erg van allemaal, die blokfluit joeg me echt het huis uit

Ik zat vandaag alleen maar te denken dat ik zo blij was dat ik zelf kan bepalen wat ik wil en niet constant een kind mee moet slepen die allemaal dingen wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:26

Wij moesten verplicht blokfluit leren spelen in het 1e jaar middelbaar. Eindeloos respect voor de klassen die in de lokalen naast ons zaten tijdens de dramatische oefensessies _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:45

Varekaj schreef:
Wij moesten verplicht blokfluit leren spelen in het 1e jaar middelbaar. Eindeloos respect voor de klassen die in de lokalen naast ons zaten tijdens de dramatische oefensessies _O-

Haha hier ook! Ik was er best goed in, maar tegen dat er "een test" aankwam, hoorde je dat meteen op de speelplaats al, al die blokfluiten door elkaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:50

Medelijden met alle ouders die dat geschetter moeten aanhoren. Of valt dat onder "je krijgt er zoveel voor terug"?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:51

Varekaj schreef:
Medelijden met alle ouders die dat geschetter moeten aanhoren. Of valt dat onder "je krijgt er zoveel voor terug"?

Doofheid is niet niks.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 23:38

Afbeelding