Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:50

Hello fresh die belde. 3 x aangegeven geen interesse te hebben. Toen ze de 4de keer begon met: Dat is spijtig want ik heb een zeer aantrekkelijke korting, heb ik neer gegooid. Wat verstond ze niet aan de vorige 3 nee, geen interesse. Wij gaan dat niet meer bestellen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:57

Moestuin schreef:
Hello fresh die belde. 3 x aangegeven geen interesse te hebben. Toen ze de 4de keer begon met: Dat is spijtig want ik heb een zeer aantrekkelijke korting, heb ik neer gegooid. Wat verstond ze niet aan de vorige 3 nee, geen interesse. Wij gaan dat niet meer bestellen.

Zo hebben ze hier in één week tijd 3x aan de deur gestaan. Toen ze weer begonnen met de vraag: houdt u ook van lekker eten? Heeft mijn vriend geroepen: nee wij houden van smerig voer.
Daarna heb ik maar gezegd dat ze niet persé zo vaak langs hoeven komen, dat we daar echt niet eerder van zouden gaan bestellen...heb ze nooit meer gezien.

@Valerie, nee Fierit is bij ons de boosdoener

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:00

Rambogirl schreef:
Telpeva schreef:
Ik wil tekenen maar het kan niet

Ik kan ook niet zingen, maar dat wil niet zeggen dat ik t niet doe! :))

Gewoon doen wat je wil dus :)

Lief dat je het zegt maar wat Pablobokt zegt dat klopt, mijn rechterarm is kapot het kan letterlijk niet. Stofzuigen, ramen lappen en afwassen kan ook niet maar dat mis ik toch minder erg :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:19

Moestuin schreef:
Wij zijn zo meteen een weekendje weg. Man ging deze keer alles inpakken en de auto inladen terwijl ik andere zaken deed. Zegt hij gisterenavond: Zo, ik moet morgen enkel nog alles in de auto zetten en dan kunnen wij om 10.00 vertrekken. Blijkt dat in de auto zetten gewoon alles nog in te pakken zijn ook. Enkel de kleren staan. Geen speelgoed voor dochter, geen toilettas, geen medicatie, materiaal voor de honden en ga zo maar door. Het is nu 11.00 en ik ga blij zijn om hier om 12.00 weg te zijn, maar wij gaan hierdoor waarschijnlijk niet meer kunnen zwemmen. Waar loopt het toch fout in dat mannenbrein -O-

Nou, ik ken meerdere alleenstaande mannen (weduwnaar of gescheiden) die wel kans zien om tijdig met alles ingepakt op vakantie te gaan. Alleen met de kinderen. En die wel kans zien het huishouden te organiseren en de juiste boodschappen op het juiste moment te doen enz enz. Dus het ligt niet aan "het mannenbrein", want anders konden deze mannen dat ook niet. Het is dus verstandig dit ook voor je man voordelige excuus zo snel mogelijk te laten varen en te kijken wat de werkelijke mogelijke oorzaak is. Een paar suggesties:
* Je hebt een lapzwans van een vent
* Je vent heeft zoiets als ADD of ADHD of weet ik veel wat waardoor hij niet kan plannen en geen overzicht heeft
* Je red hem altijd als het mis loopt/neemt het hem uit handen/geeft aan dat het niet goed is gedaan. Dus er is geen enkele prikkel voor hem om ook een deel van de mental load echt op zich te nemen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:24

Of het ligt gewoon aan het karakter , sommige mensen zijn wat strikter van zichzelf dan anderen. Sommigen houden ervan alles last minuten te doen en een ander wil alles dagen van te voren al gepland en klaar hebben.

Genoeg vrouwen die ook zo zijn hoor!

Mijn vader is ook zo'n type is het dan een Lapzwans van een vent nee zeker niet , een psychische aandoening nee ook niet het is gewoon puur zijn karakter. Mijn vader leeft beter op het alles last minute regelen en mijn zusje is net zo. Ik en mijn moeder zijn dan weer de hele andere kant. Mijn vader slikt ook medicatie waardoor de verwerking zeer traag gaat en hij ook traag is met alles. Kan hij helaas niks aan doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:26

Ik moet zeggen dat mijn man dat heel goed kan :j
Heb vaak in het ziekenhuis gelegen voor een aantal weken en hij hield het huishouden draaiend en de kids netjes op tijd naar en van school.
Ik deed wel hun haren maar de was en strijk was zelfs weg.
Nu genoeg veren gegeven :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:30

Rambogirl schreef:
MarlindeRooz schreef:
Twee rot meiden die vannacht om 4uur luid dronken schreeuwend aan het basketballen waren. Wat bezield je????

…. Nog 13 dagen. En slaap dit weekend bij mijn vriend kan ik eindelijk weer een nacht doorslapen.

Kan je niet een keer een emmer ijswater uit t raam gooien 's nachts?
T liefst op hun natuurlijk :Y)
Zou zeker een actie zijn voor in je laatste week :+

Waterballonnen *\o/*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:32

Roodvos schreef:
Moestuin schreef:
Wij zijn zo meteen een weekendje weg. Man ging deze keer alles inpakken en de auto inladen terwijl ik andere zaken deed. Zegt hij gisterenavond: Zo, ik moet morgen enkel nog alles in de auto zetten en dan kunnen wij om 10.00 vertrekken. Blijkt dat in de auto zetten gewoon alles nog in te pakken zijn ook. Enkel de kleren staan. Geen speelgoed voor dochter, geen toilettas, geen medicatie, materiaal voor de honden en ga zo maar door. Het is nu 11.00 en ik ga blij zijn om hier om 12.00 weg te zijn, maar wij gaan hierdoor waarschijnlijk niet meer kunnen zwemmen. Waar loopt het toch fout in dat mannenbrein -O-

Nou, ik ken meerdere alleenstaande mannen (weduwnaar of gescheiden) die wel kans zien om tijdig met alles ingepakt op vakantie te gaan. Alleen met de kinderen. En die wel kans zien het huishouden te organiseren en de juiste boodschappen op het juiste moment te doen enz enz. Dus het ligt niet aan "het mannenbrein", want anders konden deze mannen dat ook niet. Het is dus verstandig dit ook voor je man voordelige excuus zo snel mogelijk te laten varen en te kijken wat de werkelijke mogelijke oorzaak is. Een paar suggesties:
* Je hebt een lapzwans van een vent
* Je vent heeft zoiets als ADD of ADHD of weet ik veel wat waardoor hij niet kan plannen en geen overzicht heeft
* Je red hem altijd als het mis loopt/neemt het hem uit handen/geeft aan dat het niet goed is gedaan. Dus er is geen enkele prikkel voor hem om ook een deel van de mental load echt op zich te nemen.

Ik doelde specifiek op het brein van mijn man, maar ik snap dat het veralgemenend over komt :j Mijn fout.

taartjee

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:39

Groepsgenoten die voor de tweede keer op rij niet komen opdagen tijdens de les zelf. En dan vandaag ook nog op het moment dat we allemaal al klaar zijn en vriendin en ik naar buiten lopen om naar huis te gaan, ze een keer op komen dagen. Geen "sorry dat we later zijn" of iets, nee gewoon alleen een "hoi".
Al overleg gehad met de docent en wanneer zij geen bijdrage leveren aan dit project in de vorm van praktijk dan hoeven ze ook niet op het eindproduct erbij omdat ze geen bijdrage hebben geleverd. Voor ons fijn dat dat mag, maar nog steeds zeer vervelend en irritant dat ze gewoon niet op komen dagen, of pas 3 uur nadat de les is begonnen (les van 4 uur)...

Oh en het OV, die lijkt de pest aan mij te hebben vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:43

Huilen van opluchting. Volgende week word ik gebeld door het bouwbedrijf... ze gaan mijn plafond openbreken en de stank oplossen! Ze hebben toestemming van de woningbouw. Eindelijk *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:41

Ken je dat verhaal van de monteur die de deurbel moet komen repareren en niet op komt dagen?
"Ja maar ik heb aangebeld en je deed niet open"
DUH DE DEURBEL DOET UT NIET HE

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:45

[***] schreef:
Ken je dat verhaal van de monteur die de deurbel moet komen repareren en niet op komt dagen?

_O- _O- _O- _O-

Sorry maar eh ja ik ken het van heel heel lang geleden maar ik moet er alsnog om lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:47

hagelslag schreef:
[***] schreef:

_O- _O- _O- _O-

Sorry maar eh ja ik ken het van heel heel lang geleden maar ik moet er alsnog om lachen

Nou hier gebeurt het vandaag dus :+
Na 25x een monteur over de vloer in 10 weken tijd waarvan er 24x kneuzen kwamen ben ik in ieder geval gerustgesteld. Als mijn opleiding niet lukt en ik kan niks dan kan ik me altijd nog laten inhuren als monteur door deze woningbouw :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:04

Monteur is er nu maar ik moet weg. Maar ik moet me maar weer aanpassen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:04

Haha jeetje dat verzin je niet dat hij zegt dat je deurbel het niet doet en dat je daarom geen monteur hebt. _O-

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:06

[***] schreef:

Hahahahahahhaah

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:57

Twee LP's opgehangen, alleen nu kan mijn ABBA poster er niet meer bij :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:59

fotolijstje schreef:
Twee LP's opgehangen, alleen nu kan mijn ABBA poster er niet meer bij :(

Er moet altijd ruimte zijn voor een abba poster :j

Het is hier nu de enige poster die hangt :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:03

Ik heb hem uiteindelijk naast mijn bed gehangen :o
En gelukkig heb ik nog twee foto's van ABBA :D

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:17

Dat ik corona compleet onderschat heb.
Ik ben al moe als ik alleen de trap omhoog ga. |o

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:33

Dat (sommige) jongens zo ontzettend seksistisch zijn en ook verschrikkelijk gedrag hebben.

Vandaag was het natuurlijk de laatste druppel.

Wij hadden de Shuttle Run Test (piepjes test) en de meisjes mogen een trap minder rennen voor een 6. Mag bij alle dingen die met rennen te maken hebben.

Komt er een jongen die gaat lopen schreeuwen en klagen:"Ja dat is seksistisch! Waarom mogen zij minder rennen! Ja dit is echt b*llshit." En weet ik veel wat voor andere dingen. Je snapt het wel.
Nou om het tot het toppunt te brengen, die jongen ging door het veld heel langzaam heen en weer lopen. Dus wij moesten er helemaal omheen terwijl er al niet zoveel ruimte was.
En telkens ging hij roepen:"Ja te langzaam, af!" Wanneer dat niet het geval was.

En sws gewoon in de klas doen ze de meest rare dingen. Nou dat ga ik niet eens allemaal benoemen, ik denk niet dat dat nodig is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:00

Appeltje_1 schreef:
Dat (sommige) jongens zo ontzettend seksistisch zijn en ook verschrikkelijk gedrag hebben.

Vandaag was het natuurlijk de laatste druppel.

Wij hadden de Shuttle Run Test (piepjes test) en de meisjes mogen een trap minder rennen voor een 6. Mag bij alle dingen die met rennen te maken hebben.

Komt er een jongen die gaat lopen schreeuwen en klagen:"Ja dat is seksistisch! Waarom mogen zij minder rennen! Ja dit is echt b*llshit." En weet ik veel wat voor andere dingen. Je snapt het wel.
Nou om het tot het toppunt te brengen, die jongen ging door het veld heel langzaam heen en weer lopen. Dus wij moesten er helemaal omheen terwijl er al niet zoveel ruimte was.
En telkens ging hij roepen:"Ja te langzaam, af!" Wanneer dat niet het geval was.

En sws gewoon in de klas doen ze de meest rare dingen. Nou dat ga ik niet eens allemaal benoemen, ik denk niet dat dat nodig is.

Wat een jankerd :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:09

Mannen he ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:22

Ik snap niet helemaal wat er seksistisch is aan zijn opmerkingen? Wel gewoon dom gedrag, ja. Hoewel ik het onderscheid ook apart vind juist.

En geen 'mannen he?' Maar gewoon een onopgevoede kleuter. Zo'n opmerking als mannen he is eerder seksistisch als wat hij zegt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:27

Het onderscheid is logisch omdat jongens vaak fysiek sterker zijn door hun genetische voorsprong. Daarom kan een man bijvoorbeeld ook meer gewicht heffen en dus harder rennen.

En ik vind opmerkingen als “mannen Hè” inderdaad seksistischer dan wat die jongen deed.