Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 01:55

Ik slaap nu al met een joggingbroek, lange mouwen en elektrische dekentje (in het begin eventjes) :))

Ik heb al tig keer gezegd dat ze moet kappen maar neeee ze heeft écht gelijk!
Uiteraard is het enige wat gaat helpen dubbel glas met een nieuw kozijn maar dat gaat niet gebeuren.
Maar eens wat nachten wisselen van kamer wilt ze dan weer niet :') "verplaats je bed!!!"

Echt een irritatie puntje dit.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:00

Je kan proberen of raamfolie helpt bij je.
De tip van de thermometers is een goeie

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:00

Ik heb al enige tijd een popup van McAfee over beveiligd zoeken inschakelen. Enig idee hoe ik die kan verwijderen? Heb namelijk geen Mcafee op mijn computer staan :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:09

Wat ik persoonlijk wel zou doen is tusssen bed en raam een boekenkast plaatsen, 60cm is breed zat, maar wel minimaal zo hoog als het raam. Hierdoor gaat de luchtstroom nog meer langs je bed in plaats van dat hij er mogelijk nog wat overheen gaat.

De posities zijn grofweg even warm zoals de opstelling die je laat zien, maar ik denk dat waar je nu ligt je uiteindelijk warmer ligt. Want in beide gevallen heb je wat last van afwijkende luchtstroom, maar in moeder-positie is hoeft de luchtstroom minder af te wijken om je te bereiken.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:35

Waar hangt de radiator trouwens? Want dat lijkt me wel een plek die verschil kan maken.

Het is een lapmiddel, maar als er echt kieren zijn zou je kunnen kijken of je de tocht een beetje meer kan tegenhouden door isolatietape langs het kozijn te plakken.
En je kan een voorzetraam op het kozijn zetten. Het is minder goed dan dubbel glas maar maar wel goedkoper en het biedt toch enige isolatie. Nadeel is wel dat er af en toe condens tussen de ramen kan gaan zitten. https://kunststofplatenshop.nl/product/ ... lder/4-mm/
Met wat handigheid zou je het ook zelf kunnen maken met spullen van de bouwmarkt. dan ben je mogelijk nog goedkoper uit.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:16

Verwarming hangt onder m'n raam alleen die is zo goed als nooit aan. Tenzij het echt echt ijskoud is.
Beneden hebben we een houtkachel dus alle verwarmingen (?) boven zijn in principe afgesloten.
Heb uiteraard wel zo'n klein elektrisch kacheltje die de badkamer en slaapkamer warm kan stoken :))

Zit inderdaad wel te denken om het raam te fixen. Afplakken gaat hem niet worden, zit er best veel dus dan heb ik wel daglicht nodig. En wil m'n raam ook open kunnen zetten voor wat frisse lucht, dat kan blijkbaar met best veel 'quick fix' oplossingen niet?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:01

Heb je al tochtstrippen? En wat hier goed werkt waren gevoerde isolerende gordijnen.
Het je al een elektrische deken? Bij tocht werkt een bovendeken beter omdat de kou dan uit de lucht komt en niet uit je bed.

Enne is het echt koud of is het klam? Want in zo'n geval kan een vochtvreter ook nog wel eens een onprettig gevoel wegnemen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:50

Mijn kleding blijft niet goed wit en er zelfs standaard vlekken gaan er niet uit. Ik gebruik Vanish en gewoon witte wasmiddel. Ook bakingsoda en azijn gebruikt.

Toch maar overstappen naar Ossengalzeep en/of bleek?
Ik lees ook dingen over een vaatwastablet in de wasmachine?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:54

Waarom zijn veel broeken in verschillende lengte maten te krijgen, maar is er voor truien en shirts (bijna) nooit een lengte maat te vinden?

De keren dat ik tot nu toe lengte maat shirts tegen ben gekomen is het alleen voor mannen.

Ik word zo gek van al die truien die te kort zijn. Ik ben 1,85, met broeklengte 32/34. De rest van de lengte zit in m'n romp, waar kleding niet voor gemaakt is...

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:12

kosseh schreef:
Waarom zijn veel broeken in verschillende lengte maten te krijgen, maar is er voor truien en shirts (bijna) nooit een lengte maat te vinden?

De keren dat ik tot nu toe lengte maat shirts tegen ben gekomen is het alleen voor mannen.

Ik word zo gek van al die truien die te kort zijn. Ik ben 1,85, met broeklengte 32/34. De rest van de lengte zit in m'n romp, waar kleding niet voor gemaakt is...

Ik heb recent de webshop House of Tall ontdekt!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:17

Nyaleti schreef:
Verwarming hangt onder m'n raam alleen die is zo goed als nooit aan. Tenzij het echt echt ijskoud is.
Beneden hebben we een houtkachel dus alle verwarmingen (?) boven zijn in principe afgesloten.
Heb uiteraard wel zo'n klein elektrisch kacheltje die de badkamer en slaapkamer warm kan stoken :))

Zit inderdaad wel te denken om het raam te fixen. Afplakken gaat hem niet worden, zit er best veel dus dan heb ik wel daglicht nodig. En wil m'n raam ook open kunnen zetten voor wat frisse lucht, dat kan blijkbaar met best veel 'quick fix' oplossingen niet?

Kijk eens voor een DIY voorzetraam:
https://www.tno.nl/nl/newsroom/insights ... latie-doe/

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:19

Ik zoek een stuk of 6-8 losse lavastenen, bij elke bouwmarkt uitverkocht, intratuin ook. Iemand een idee waar je ze kan kopen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:20

Roodvos schreef:
Nyaleti schreef:

Maar dan kun je niet meer luchten?
Juist belangrijk als je niet stookt.

Wij hebben ze hier ook gemaakt in de berging en een deel van de keukenraam die nog enkelglas is.
Maar kunnen nog wel luchten.

(en zijn nu al al bijna een jaar aan het wachten op de kozijnen zetter)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:28

Roodvos schreef:
Nyaleti schreef:

DuoPenotti schreef:
Maar dan kun je niet meer luchten?
Juist belangrijk als je niet stookt.

Wij hebben ze hier ook gemaakt in de berging en een deel van de keukenraam die nog enkelglas is.
Maar kunnen nog wel luchten.

(en zijn nu al al bijna een jaar aan het wachten op de kozijnen zetter)

Jawel, je maakt haakjes aan het frame om het gemakkelijk in/uit het kozijn te kunnen halen. En, indien aanwezig, laat je roosters vrij.
En anders kan je altijd nog de slaapkamerdeur open zetten en via een andere ruimte luchten. Desnoods gebruik je daarbij een ventilator. (Op een moment dat je niet aanwezig bent).

En aangezien de vraagsteller aangeeft dat het binnen waait lijkt me dat op dit moment dat luchten wel voor elkaar is.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:29

fjordjes schreef:
Ik zoek een stuk of 6-8 losse lavastenen, bij elke bouwmarkt uitverkocht, intratuin ook. Iemand een idee waar je ze kan kopen?

Aquarium afdeling van de dierenwinkel, Intratuin of Hornbach?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:33

Roodvos
die bij ons heeft geen haakjes maar er in geklemd.
Haakjes is wel een goed idee :j

Ja dat waaien doet het wel, maar juist niet meer als het er voor zit :D

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:52

Mijn moeder en zusje zijn tijdens de verkiezingen toevallig allebei op vakantie. Nu is het idee om mij te machtigen zodat ik voor hun kan stemmen. Dit lijkt nogal ingewikkeld met allemaal formulieren die opgestuurd moeten worden. Is er ook een makkelijkere manier? Wij wonen niet in dezelfde gemeente.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:06

axel_1997 schreef:
fjordjes schreef:

Aquarium afdeling van de dierenwinkel, Intratuin of Hornbach?

Wou juist niet bij een aquariumwinkel halen want daar zijn ze duurder. Intratuin is uitverkocht en bouwmarkt ook

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:47

Picopico schreef:
Mijn moeder en zusje zijn tijdens de verkiezingen toevallig allebei op vakantie. Nu is het idee om mij te machtigen zodat ik voor hun kan stemmen. Dit lijkt nogal ingewikkeld met allemaal formulieren die opgestuurd moeten worden. Is er ook een makkelijkere manier? Wij wonen niet in dezelfde gemeente.

Ik ben bang van niet. Als je in dezelfde gemeente woont kan het machtigen gewoon via de stempas, maar het probleem zit natuurlijk in het feit dat jullie niet in dezelfde gemeente wonen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 22:44

Wat betreft het bed: misschien heeft moeder wel gelijk :) Als je bed nu zeg maar tegen de buitenmuur staat, met ook nog een raam in die muur. Dan kan het toch wel degelijk killer aanvoelen dan wanneer je bed meer "in het huis" staat, op de andere plek? Heerlijk trouwens juist joh, van mij mag de wind echt over mijn bed waaien, zolang ik maar lekker tot mijn oren onder / tussen de wol lig :+:

Ik word wel nieuwsgierig van de lavastenen, waar wil je die voor gebruiken dan....?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 23:06

Aquariums

Maar m'n man zei dat we die nog hadden liggen in de schuur, dat komt mooi uit

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:15

Maddy_Paola schreef:
paars schreef:
Ik wil liefst tv programma’s gaan streamen. De online TV van KPN biedt echter geen ondertiteling aan van NL-talige programma’s, weet iemand hoe dat zit bij bijvoorbeeld Ziggo-Go? Zou voor mij een reden zijn om te switchen.

Bij ziggo go kan dat wel, gebruik het zelf regelmatig
Bij screenshot maakt ie beeld zwart maar ondertiteling zie je nog, even random Nederlands programma gepakt
[ [url=m/cwp2ZH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel!!

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:32

Wanneer moet ik me echt zorgen gaan maken over uitblijvende ongesteldheid? Het is vandaag 75 dagen geleden dat ik voor het laatst ongesteld was. Zwanger zijn kan niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:41

Molly1230 schreef:
Wanneer moet ik me echt zorgen gaan maken over uitblijvende ongesteldheid? Het is vandaag 75 dagen geleden dat ik voor het laatst ongesteld was. Zwanger zijn kan niet.

Ben je veel afgevallen of weeg je vrij weinig?
Heb je veel stress?
Ben je (andere) medicijnen gaan gebruiken?

Als je je zorgen maakt, kan je altijd de huisarts even bellen.
Misschien dat een bloedonderzoekje kan uitwijzen of je misschien een tekort ergens aan hebt.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:45

fleurtjeuh schreef:
Molly1230 schreef:

Ben je veel afgevallen of weeg je vrij weinig?
Heb je veel stress?
Ben je (andere) medicijnen gaan gebruiken?

Als je je zorgen maakt, kan je altijd de huisarts even bellen.
Misschien dat een bloedonderzoekje kan uitwijzen of je misschien een tekort ergens aan hebt.

Ik weeg juist te veel en ik slaap vaak niet zo goed. Verder geen bijzonderheden. Ik denk dat ik wel even wil bellen morgen. Ik bel alleen nooit de dokter/huisarts dus weet het nummer niet eens. :=