Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:11

Honderden per ziekenhuis. Maar dat is opgeteld ook best wat natuurlijk.
Maar ik ben meer geïnteresseerd hie "normaal" het is dat zorg uitgesteld wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:17

Needje schreef:

nee dat was niet per ziekenhuis. Tenminste zo lees ik het niet
Die honderden was de Brabantse ziekenhuizen samen. En dat was ook het ergst getroffen gebied.

Maar of dat dan 300 of 900 is ook niet duidelijk.
Want de ene heeft er maar 20, de andere 28 de andere 167.
Maar ik lees niet dat ze alle apart honderden hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:27

Huertecilla schreef:
Als personeel het probleem is... dan even geen borstvergrotingen? En ja, dat geeft wél meer handen en voeten.
´Ja, maar....´

Ja, maar jij hebt een gezichtspunt vanuit en naar de zorg. Vindt dat belangrijker dan horeca, de massa die van besmetting geen last hebt anders dan van beperkingen etcetera.

Het IS helder dat herhalen van 2021 tot herhalen van wintersluiting leidt. ´Jouw´ beschermen van de zorg is bewezen geen weg naar de uitgang. Nu met een mildere variant is er een kans. Pak die, of niet.

Hier in Spanje is er door de eerdere hardere maatregels, een ruimere zorg, hoger % vaccinaties en meer maskergebruik een andere situatie. Wordt er wél ingezet op NU voor groepsweerstand gaan icm vaccineren en de voet licht op de rem zoals bv maskerplicht.

In Frankrijk gaat Macron voor 2G(+).
Italië gaat voor vaccinverplichten.
Oostenrijk, België zelfs Duitsland lijken :o?
Zwitserland moet er nog even weer een referendum over houden.

Kies maar; het GAAT érgens pijn doen als je van het dweilen met de kraan open af wil.
´Ja maar...´ verandert daar niets aan.

Als jij denkt dat we "even" mensen uit andere disciplines zomaar in kunnen zetten heb je het goed mis.

Een ziekenhuis werkt met protocollen en als je een cosmetische arts inzet dan zal je die toch eerst in moeten werken in de gang van zaken. Om nog maar niet te spreken over het gebrek aan expertise wat zo'n arts heeft. Idem met verpleegkundige.

Zo makkelijk als jij het stelt is het niet. Vraag me oprecht af of er voldoende geneeskundig personeel uit die privéklinieken te halen is hoor. Naast het gebrek aan expertise is zéker IC-verpleging/-arts is écht een vak apart, moet je maar net aankunnen als mens. Psychisch. Je ziet mensen echt op hun slechtst.

Maar goed, even los daarvan. Beschermen van de zorg is op zichzelf geen weg naar de uitgang nee. Maar het laten vallen van de zorg, als in, het niet beschermen ervan, is gewoon geen optie. Of vindt jij van wel? Alle uitgestelde zorg moet maar langer worden uitgesteld met alle gevolgen van dien, of covid-patiënten mogen gewoon niet meer worden opgenomen? Of toch triage / soort code zwart, want je hebt gewoonweg geen personeel genoeg om alles te doen, dus je moet gaan kiezen tussen het verplegen van die covid-patiënt, of het uitvoeren van een hartoperatie van iemand die daar al langer op wacht en het nodig heeft?

Het moet én, én. Én de zorg zo goed mogelijk beschermen, én een duurzame uitweg vinden uit de pandemie waarbij horeca etc zo min mogelijk wordt geraakt. Dan ben je gewoon gebonden aan het niet uitvoeren van hele rigoreuze dingen (bijv. alles gewoon open gooien onder het mom van "de kwetsbaren zijn beschermd en dood hoort bij het leven"). Daar gaat de zorg aan ten onder.

Relaxed schreef:
Kijk, wederom is mijn glas halfvol en dat van jou half leeg ;)

"Maar bokkers, bekijk alles toch eens wat positiever!!"
De ironie :')

Needje schreef:

Misschien moeten we Mizora weer even summonen :)). Die schudt die cijfers 'even' uit dr mouw :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:29

MIZORAAAAAAAAA HELP MIJ!!

:D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:29

:D
Ja die zal het wel weten :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:33

DuoPenotti schreef:
Needje schreef:

nee dat was niet per ziekenhuis.
Die honderden was de Brabantse ziekenhuizen samen. En dat was ook het ergst getroffen gebied.

Maar of dat dan 300 of 900 is ook niet duidelijk.
Want de ene heeft er maar 20, de andere 28 de andere 167.
Maar ik lees niet dat ze alle apart honderden hebben.

De onderliggende ham-vraag is of toen winkels/horeca/cultuur sluiten als plan in de la lag? Of dat dit een exclusief voor covid(angst) is.

Wat het in ieder geval is, is dat het nu een precedent is, een blauwdruk voor de toekomst. Heerlijk veilig idee niet?!

Wát je er provax of antiverplichting ook van vindt, het is een perspectief; dat het tzt weer gebruikt zál worden.
Net als dat geurbaniseerde gebieden afgesloten gaan worden voor verbrandingsmotoren. Het is niet relevant wat je ervan vindt noch of het een goede/slechte zaak is: Hou er nú vast rekening mee in je plannen.
Of dat nu opzetten van een bedrijf is of je eigen mobilteit. Of dat nu in NL Randstad of in de andalusische bergen is. Léér van dit maatschappelijke drama en het opgelichte tipje mbt hoe het allemaal werkt: Maak een risicoanalyse voor JOUW situatie, prioriteiten en plannen. Daarbij werkt de geest als een parachute; het beste wanneer open.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:37

Ik vind het wel oke die versoepelingen. Op afspraak winkelen echt prima. De winkels gaan wel snel dicht dat is dan jammer.
Dat de horeca en theaters dichtblijven, daar had ik toch niks aan, dus beter dat ze dicht blijven :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:41

Ik schreef voor NL specifiek Imandra;
1. riscogroepen beperken (ipv iedereen),
2. doorgaan met vaccineren en vérder
3. de maatschappij laten gaan.
Daarbij OOK NOG de voet enigzins op de rem met maskerplicht.

Lijkt mij aardig wat bescherming van de zorg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:41

Met afspraak winkelen serieus? Dat is toch geen versoepeling. Wel fijn dat sporten weer mag. Ik hoop dat de hondenschool ook open mag. Heb net een pup en ik wil graag naar puppy training.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:51

Op afspraak winkelen is toch helemaal k*t! Plus je nog nergens ff kunt gaan zitten om wat te nuttigen. Nee dat noem ik ook geen versoepeling! Dat noem ik zoet houden

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:52

Huertecilla schreef:

Blijkbaar niet voldoende. Anders geloof ik wel dat de overheid daarop had ingezet ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:53

Popstra schreef:
Op afspraak winkelen is toch helemaal k*t! Plus je nog nergens ff kunt gaan zitten om wat te nuttigen. Nee dat noem ik ook geen versoepeling! Dat noem ik zoet houden

Beter dan geen versoepeling, lijkt me?
Hier kan je als ondernemer nog wat mee, en als de druk op de zorg t niet toelaat om verder te versoepelen…

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:54

IMANDRA schreef:
Popstra schreef:

Beter dan geen versoepeling, lijkt me?
Hier kan je als ondernemer nog wat mee, en als de druk op de zorg t niet toelaat om verder te versoepelen…

Hier kun je als ondernemer niks mee. Is toch geen verbetering tov click and collect?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:56

Iets is meer dan niets, maar blijkbaar niet genoeg in de ogen van sommigen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:57

SusanH schreef:
Hier kun je als ondernemer niks mee. Is toch geen verbetering tov click and collect?

Jawel toch.
Dan kun je in de winkel kijken, voelen, vergelijken, passen. Eventueel info vragen.
Dat is beter dan bestellen. Dat zou ik eerder doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:58

Liever winkelen op afspraak dan click en collect. Ik wil dingen irl kunnen zien en voelen en gelijk kunnen passen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:59

DuoPenotti schreef:
SusanH schreef:

Jawel toch.
Dan kun je in de winkel kijken, voelen, vergelijken, passen. Eventueel info vragen.

Ja en je weet ook dat het vanwege op afpraak niet te druk is, ik vind het wel wat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:01

Popstra schreef:

Het is inderdaad een zoet houdertje. Net voldoende "versoepelen" om te voorkomen dat complete gemeenten en sectoren in opstand komen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:02

DuoPenotti schreef:
SusanH schreef:

Jawel toch.

Hebben ze hier verleden jaar ook gedaan maar dat werkt gewoon niet voor de ondernemers
Als je kleren nodiig hebt kan je toch niet overal afspraken maken ?

Heb wel gemerkt dat ze na enkele dagen gewoon open deden en je zogezegd ter plaatse afspraak maakte en kon shoppen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:03

Dat ga je nu natuurlijk zeker krijgen, dat was nu met dat ophalen in de winkel ook al. Doe gewoon de winkels open met een max aantal bezoekers per vierkante meter winkelruimte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:03

Ook voor mensen die niet goed tegen teveel prikkels kunnen is dit een goede oplossing.
Het zou eigenlijk moeten blijven tegelijk met zonder afspraak shoppen.
Net zoals het ouderen uurtje maar dan een prikkel vrij uurtje

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:18

IMANDRA schreef:
Huertecilla schreef:

Blijkbaar niet voldoende. Anders geloof ik wel dat de overheid daarop had ingezet ;)

Dat de NL regering het niet zo heeft gedaan is bewijs voor dat het niet werkt.

Ah...
Je weet nog wat er voorjaar 2020 over maskers gezegd werd door/vanuit de NL regering?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:21

besita schreef:
DuoPenotti schreef:
SusanH schreef:

Jawel toch.

Hebben ze hier verleden jaar ook gedaan maar dat werkt gewoon niet voor de ondernemers
Als je kleren nodiig hebt kan je toch niet overal afspraken maken ?

Heb wel gemerkt dat ze na enkele dagen gewoon open deden en je zogezegd ter plaatse afspraak maakte en kon shoppen

Precies.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:26

Maar als er op dat moment niet teveel mensen binnen zijn, kan je natuurlijk ook best de afspraak terplekke maken.
Nee mag misschien niet, maar echt veel overtreed je dan ook niet. In mijn ogen dan :D

Dan heb je toch geen rijen buiten staan wachten. Daar gaat het een beetje om denk ik. Wat wel was met het x aantal per winkel naar binnen.

En nee je kan dan idd niet de ene winkel na de andere in, dat is natuurlijk ook de bedoeling.
Maar niet alles is kleding.

Maar bijvoorbeeld de Gamma hoef ik ook niet nog naar de praxis en de Hornbach.
Maar wil misschien wel vergelijken tussen 2 producten. Of even iemand vragen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:28

prompter schreef:
Zo'n blauwe chirurgische. Die heb je in type I en type II, de laatste houdt wat meer tegen.

Je hebt ook nog een type II R die zijn wat spetters van buitenaf bestendiger. Die draag ik al een flinke tijd afgewisseld met ff2. Zijn vrij eenvoudig via internet te krijgen de IIR en niet eens veel duurder dan de niet medische. Ik betaal 6.25 voor 50 stuks. Bestel dan meteen twee dozen ivm verzendkosten.