Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Honderden per ziekenhuis. Maar dat is opgeteld ook best wat natuurlijk.
Maar ik ben meer geïnteresseerd hie "normaal" het is dat zorg uitgesteld wordt.
Huertecilla schreef:Als personeel het probleem is... dan even geen borstvergrotingen? En ja, dat geeft wél meer handen en voeten.
´Ja, maar....´
Ja, maar jij hebt een gezichtspunt vanuit en naar de zorg. Vindt dat belangrijker dan horeca, de massa die van besmetting geen last hebt anders dan van beperkingen etcetera.
Het IS helder dat herhalen van 2021 tot herhalen van wintersluiting leidt. ´Jouw´ beschermen van de zorg is bewezen geen weg naar de uitgang. Nu met een mildere variant is er een kans. Pak die, of niet.
Hier in Spanje is er door de eerdere hardere maatregels, een ruimere zorg, hoger % vaccinaties en meer maskergebruik een andere situatie. Wordt er wél ingezet op NU voor groepsweerstand gaan icm vaccineren en de voet licht op de rem zoals bv maskerplicht.
In Frankrijk gaat Macron voor 2G(+).
Italië gaat voor vaccinverplichten.
Oostenrijk, België zelfs Duitsland lijken![]()
Zwitserland moet er nog even weer een referendum over houden.
Kies maar; het GAAT érgens pijn doen als je van het dweilen met de kraan open af wil.
´Ja maar...´ verandert daar niets aan.
Relaxed schreef:Kijk, wederom is mijn glas halfvol en dat van jou half leeg
Needje schreef:Honderden per ziekenhuis. Maar dat is opgeteld ook best wat natuurlijk.
DuoPenotti schreef:Needje schreef:Honderden per ziekenhuis. Maar dat is opgeteld ook best wat natuurlijk.
nee dat was niet per ziekenhuis.
Die honderden was de Brabantse ziekenhuizen samen. En dat was ook het ergst getroffen gebied.
Maar of dat dan 300 of 900 is ook niet duidelijk.
Want de ene heeft er maar 20, de andere 28 de andere 167.
Maar ik lees niet dat ze alle apart honderden hebben.
Huertecilla schreef:Ik schreef voor NL specifiek Imandra;
1. riscogroepen beperken (ipv iedereen),
2. doorgaan met vaccineren en vérder
3. de maatschappij laten gaan.
Daarbij OOK NOG de voet enigzins op de rem met maskerplicht.
Lijkt mij aardig wat bescherming van de zorg.
Popstra schreef:Op afspraak winkelen is toch helemaal k*t! Plus je nog nergens ff kunt gaan zitten om wat te nuttigen. Nee dat noem ik ook geen versoepeling! Dat noem ik zoet houden
IMANDRA schreef:Popstra schreef:Op afspraak winkelen is toch helemaal k*t! Plus je nog nergens ff kunt gaan zitten om wat te nuttigen. Nee dat noem ik ook geen versoepeling! Dat noem ik zoet houden
Beter dan geen versoepeling, lijkt me?
Hier kan je als ondernemer nog wat mee, en als de druk op de zorg t niet toelaat om verder te versoepelen…
DuoPenotti schreef:SusanH schreef:Hier kun je als ondernemer niks mee. Is toch geen verbetering tov click and collect?
Jawel toch.
Dan kun je in de winkel kijken, voelen, vergelijken, passen. Eventueel info vragen.
Dat is beter dan bestellen. Dat zou ik eerder doen.
Popstra schreef:Op afspraak winkelen is toch helemaal k*t! Plus je nog nergens ff kunt gaan zitten om wat te nuttigen. Nee dat noem ik ook geen versoepeling! Dat noem ik zoet houden
DuoPenotti schreef:SusanH schreef:Hier kun je als ondernemer niks mee. Is toch geen verbetering tov click and collect?
Jawel toch.
Dan kun je in de winkel kijken, voelen, vergelijken, passen. Eventueel info vragen.
IMANDRA schreef:Huertecilla schreef:Ik schreef voor NL specifiek Imandra;
1. riscogroepen beperken (ipv iedereen),
2. doorgaan met vaccineren en vérder
3. de maatschappij laten gaan.
Daarbij OOK NOG de voet enigzins op de rem met maskerplicht.
Lijkt mij aardig wat bescherming van de zorg.
Blijkbaar niet voldoende. Anders geloof ik wel dat de overheid daarop had ingezet
besita schreef:DuoPenotti schreef:SusanH schreef:Hier kun je als ondernemer niks mee. Is toch geen verbetering tov click and collect?
Jawel toch.
Hebben ze hier verleden jaar ook gedaan maar dat werkt gewoon niet voor de ondernemers
Als je kleren nodiig hebt kan je toch niet overal afspraken maken ?
Heb wel gemerkt dat ze na enkele dagen gewoon open deden en je zogezegd ter plaatse afspraak maakte en kon shoppen
prompter schreef:Zo'n blauwe chirurgische. Die heb je in type I en type II, de laatste houdt wat meer tegen.