Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik kan het ook niet begrijpen en ik merk dat ik er geen begrip meer voor heb...
Het gaat wel in gradaties.. mensen die vaccineren eng vinden voor een, imo, goede reden.. daar heb ik alle begrip voor..
maar die zeikerige jankbabies die denken dat ze de moeite van het onderdrukken waard zijn, of de mensen die niet begrijpen dat ze onderdeel zijn van een commercieel ding.. daar kan ik echt niks meer mee...
Cer schreef:Mizora, dan is overgewicht toch een probleem? of lees ik de cijfertjes verkeerd?
Mjelleke schreef:Er wordt steeds meer bekend over de omvang van de gezondheidsschade door uitgestelde operaties, en dan moet je afwegingen gaan maken. Kies je voor 15 hartoperaties of voor 1 covid-patiënt.
In de acute fase was de keuze simpel, die hartpatiënten moesten maar even wachten.
Eigenlijk is het al lang code zwart en moet er telkens gekozen worden welke patiënt er op dat IC-bed mag liggen. Maar omdat het niet om acute patiënten gaat maar om planbare zorg is dat veel minder zichtbaar.
Ik zou de hele schuldvraag loslaten (want daar ga je toch niet uitkomen) en vooral kijken medisch inhoudelijke afwegingen, zoals gewonnen levensjaren en kwaliteit van leven. Daar zijn gewoon berekeningen voor.
996981 schreef:Iemand die jong is en gezond leeft, maar weigert een prik te nemen heeft in 2021 minder recht op zorg dan iemand die door eigen toedoen complicaties heeft door welvaartsziekten… ik vind het bijzonder
Cer schreef:Jij stelt het wel een beetje alsof het al zo is, 996981.. dat is ook ietwat dramatisch..
maar, jij vind het allemaal wel eerlijk? De ligtijd, de mensen die moeten wachten op zorg omdat andere mensen vinden dat ze in een dictatuur leven?
(jong en gezond, is dat die 80% die er nu ligt? ik heb die cijfers even gemist... ja ze komen nu wel, de jongere en de gezondere... maar het gros is dat denk ik toch niet, maar dat weet ik niet helemaal zeker)
Dat vind ik wel bijzonder
Spenk schreef:996981 schreef:Iemand die jong is en gezond leeft, maar weigert een prik te nemen heeft in 2021 minder recht op zorg dan iemand die door eigen toedoen complicaties heeft door welvaartsziekten… ik vind het bijzonder
Ik vind het bijzonder dat mensen een vaccin weigeren gebaseerd of misinformatie en fakenieuws en daarmee vinden dat we in een soort dictatuur leven.
Cer schreef:Jij stelt het wel een beetje alsof het al zo is, 996981.. dat is ook ietwat dramatisch..
maar, jij vind het allemaal wel eerlijk? De ligtijd, de mensen die moeten wachten op zorg omdat andere mensen vinden dat ze in een dictatuur leven?
(jong en gezond, is dat die 80% die er nu ligt? ik heb die cijfers even gemist... ja ze komen nu wel, de jongere en de gezondere... maar het gros is dat denk ik toch niet, maar dat weet ik niet helemaal zeker)
Amy223 schreef:Het is gewoon krom dat iemand die rookt of zich iedere avond klem zuipt (beide eigen keuzes om je lichaam te verpesten) dan wel geholpen zou mogen worden en iemand die niet gevaccineerd is (eigen keuze om dat in je lichaam te laten spuiten) niet geholpen mag worden.
En wie gaat dan bepalen of je een wappie bent of iemand die hem echt niet kan of durft te halen? Wanneer ben je geaccepteerd ongevaccineerd en wanneer niet?
996981 schreef:Het leven is niet eerlijk. Daar kun je heel lang over discussiëren. Het bericht gelezen over hoe de rijke landen afspraken m.b.t. levering vaccins aan arme landen niet nakomen? Als hier iedereen maar een tweede en derde prik kan krijgen. Laat risicogroepen daar maar verrekken. Het is pas ons probleem als er weer een nieuwe variant komt. Maar dan nemen we gewoon nog een prikje als rijke Europees.
Citaat:Dat is natuurlijk de beweegreden van alle weigeraars
Cer schreef:In principe moet iedereen geholpen mogen worden.. Volgens mij beweren maar weinig mensen dat iemand níet geholpen mág worden..
maar, stel nou, dat dat niet kan... wat doe je dan?
Cer schreef:Roodvos: ze zegt 9 van de 10, dat is niet 'iedereen'... als je iemand op zn eigen woorden wilt wijzen, moet dat wel beter
996981 schreef:Als ik mijn plekje moet afstaan aan een kind, dan die ik dat direct. Moet ik mijn plekje afstaan aan een 60-er, met diabetes type 2 of hart- en vaatziekten t.g.v. overgewicht? Mwa. Daar denk ik wel even over
996981 schreef:Spenk schreef:Ik vind het bijzonder dat mensen een vaccin weigeren gebaseerd of misinformatie en fakenieuws en daarmee vinden dat we in een soort dictatuur leven.
Dat is natuurlijk de beweegreden van alle weigeraars
996981 schreef:Cer schreef:Jij stelt het wel een beetje alsof het al zo is, 996981.. dat is ook ietwat dramatisch..
Het leven is niet eerlijk. Daar kun je heel lang over discussiëren. Het bericht gelezen over hoe de rijke landen afspraken m.b.t. levering vaccins aan arme landen niet nakomen? Als hier iedereen maar een tweede en derde prik kan krijgen. Laat risicogroepen daar maar verrekken. Het is pas ons probleem als er weer een nieuwe variant komt. Maar dan nemen we gewoon nog een prikje als rijke Europees.
Amy223 schreef:Nog maar een keer dan. Geaccepteerd ongevaccineerd ben je, ongeacht de reden voor het weigeren van de vaccinatie, wanneer je je verantwoordelijkheid neemt door je te laten testen, dan wel door niet naar horeca en evenementen te gaan tot de pandemie onder controle is, en door afstand te houden. Ongeaccepteerd ongevaccineerd zijn diegenen die niets willen, en allerlei misinformatie en drogredenen aanvoeren om daarin hun gelijk te halen, terwijl het in wezen gewoon een egocentrische keuze is. Dat mag, maar kom daar dan ook gewoon voor uit.Het is gewoon krom dat iemand die rookt of zich iedere avond klem zuipt (beide eigen keuzes om je lichaam te verpesten) dan wel geholpen zou mogen worden en iemand die niet gevaccineerd is (eigen keuze om dat in je lichaam te laten spuiten) niet geholpen mag worden.
En wie gaat dan bepalen of je een wappie bent of iemand die hem echt niet kan of durft te halen? Wanneer ben je geaccepteerd ongevaccineerd en wanneer niet?