Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:26

lenaa_tje schreef:
Toch blijf ik erbij dit is niet alleen een Nederlands probleem maar een westers probleem.

Ook geen westers probleem. Kijk maar naar India, Zuid-Amerika en Afrika.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:26

Dochter had er ook een handje van. Gillend op de vloer in de (dorps)super. Ik stapte over haar heen met de woorden "Nou, ik kom je morgen weer halen hoor. Doeg meissie." Een jonge moeder (baby in de kinderwagen) keek me met grote schrik ogen aan "Hoe kan je dat doen, ontaarde moeder". Ik keek glimlachend terug "Wacht maar tot je nummer 2 hebt die zulke toeren uithaalt". Bij de kassa voelde ik kinderhandjes aan mijn jas trekken. "Ik ga mee mama". :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:27

Sizzle schreef:
lenaa_tje schreef:
Toch blijf ik erbij dit is niet alleen een Nederlands probleem maar een westers probleem.

Het is een probleem van bepaalde, verwende, mensen/ :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:29

Lolaliza schreef:
Ja Pandora die heeft een aziatische vrouw en daar is alles zoveel beter vooral nu met de coronacrisis .
Zijn gesprek op tv deze week nou daar ben ik het echt niet mee eens

Ik zeg ook niet dat ik het volledig met hem eens ben, maar over dat egoïsme heeft hij wel degelijk een punt.

En ja, ik ben ook blij dat ik hier geboren ben en niet in Azië. Maar dat zeggen aziaten ook met betrekking tot ' onze ' cultuur :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:29

In China zal ook niet iedereen blij meewerken, maar ja, die verdwijnen dan ook nogal makkelijk.
Mensen elimineren ook een manier om het tegen te gaan, dat is helder. Of het de juiste is laat ik maar even in het midden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:30

Hoe makkelijk sommigen dan naar "nederlanders" en "Westerse mensen" wijzen ook ... ik moet erom lachen, maar ergens is het wel sneu..
"mensen met een ... achtergrond zijn een grote groep op de IC's" moet je niet zeggen hoor .. maar 'westerse mensen zijn verwend', nederlanders zijn eigenwijs (wat zei Aboutaleb ookaweer) etc kan dan weer wel.. Generaliseren, doe het gewoon niet .. :P
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-10-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:30

Cer schreef:
rien10 schreef:
Ik ben daar ook blij om. Maar ik vind dat een boel Nederlanders nu verwend kleuter gedrag laten zien. Inclusief het zich huilend en gillend op de grond gooien als ze hun zin niet krijgen.

Ik hoop ook echt dat dat de minderheid is..

Maar ik schrik ook van mensen die roomser dan de paus willen zijn en niet bestaande regels willen opleggen aan anderen en het fijn vinden om te wijzen.. Ik heb de laatste tijd pas echt de betekings van 'polarisatie' geleerd.. ik kende dat woord helemaal niet..

Ik houd me strak aan de regels en zal rustig tegen mensen een nette opmerking maken wanneer ze me bijna van de sokken lopen maar wanneer er drie meter verder twee staan te smoezen op 50 cm loop ik gewoon door. Ik vermoed dat roomser dan de paus zijn ook voortkomt uit frustratie, dan doe je zo je best en veel mensen om je heen hebben er lak aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:31

Sizzle schreef:
In China zal ook niet iedereen blij meewerken, maar ja, die verdwijnen dan ook nogal makkelijk.
Mensen elimineren ook een manier om het tegen te gaan, dat is helder. Of het de juiste is laat ik maar even in het midden.

als je het goed doet voorkomt het iig druk op de ziekenhuizen :+

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:32

Sizzle schreef:

Inderdaad :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:33

Cer, Precies zo. Dat wijzen schiet niemand wat mee op.
Sommige landen in Oost-Europa hadden het zo fantastisch voor elkaar in het voorjaar en zijn nu super zwaar betroffen. Dat zegt niets over bepaalde mensen maar domweg iets over statistiek, kansen en geografische kenmerken.
Het zal nog jaren duren voor we het patroon echt begrijpen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 15-10-20 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:34

Sizzle schreef:

Ah ja, dan krijg je gewoon minder sociale Chinees zijn punten en ben je vanzelf een keer foetsie.
Of hoe dat ook heet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:42

Sizzle schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat zou kunnen. Daar heb ik minder zicht op. Het is deze dagen nog moeilijker om een beeld van de wereld te vormen via de media. Ze schetsen nogal een eenzijdig beeld.
Ik heb het dan wel over het is niet eerlijk geroep en we hebben het zo slecht geroep.

Ik vind wel dat we de psychische problematiek die deze maatregelen creëren niet moeten weg schuiven. Het is gewoon niet te begrijpen hoe het voelt om depressief te zijn. Deze maatregelen zijn misschien een duwtje maar die problematiek was er al.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:46

De mensen die roepen 'wij hebben het hier slecht, mondkapjes zijn muilkorven'' en dat soort debieligheid moeten ze eigenlijk gewoon opsluiten, het is opruierij en aanzetten tot burgelijke ongehoorzaamheid EN het in gevaar brengen van anderen (zoals dus de biertenten gisteren)..
Ik snap die mensen echt echt niet, wáár halen ze het lef vandaan om te beweren dat een mondkapje buiten en met winkelen ook maar enigszinds te vergelijken is met onderdrukking.. welke klap van de molen heb je dan gehad echt... ik wens daar echt niet mee geassocieerd te worden... -:(-

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:47

Zo ziet de verdeling van Corona in de wereld er uit ( verleden week )

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:53

Lees net dat Wilders 72 uur in isolatie gaat vanwege een positief geteste beveiliger. Wat heeft hij voor op gewone mensen die 10 dagen in thuisisolatie moeten na een dergelijke situatie?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:53

Cer schreef:
De mensen die roepen 'wij hebben het hier slecht, mondkapjes zijn muilkorven'' en dat soort debieligheid moeten ze eigenlijk gewoon opsluiten, het is opruierij en aanzetten tot burgelijke ongehoorzaamheid EN het in gevaar brengen van anderen (zoals dus de biertenten gisteren)..
Ik snap die mensen echt echt niet, wáár halen ze het lef vandaan om te beweren dat een mondkapje buiten en met winkelen ook maar enigszinds te vergelijken is met onderdrukking.. welke klap van de molen heb je dan gehad echt... ik wens daar echt niet mee geassocieerd te worden... -:(-

Ik snap Nederland echt niet.... eerst mauwen dat ze mondkapjes willen omdat alle landen om Nederland het wel doen, en nu wordt het in Nederland verplicht is het weer niet goed. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:54

SusanH schreef:
Lees net dat Wilders 72 uur in isolatie gaat vanwege een positief geteste beveiliger. Wat heeft hij voor op gewone mensen die 10 dagen in thuisisolatie moeten na een dergelijke situatie?

Nou, ik denk dat hij redelijk geisoleerd leeft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:55

Waarschijnlijk omdat hij die man al een tijd niet gezien heeft? Aldus de tweet van Wilders.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:55

Misschien was het al een week geleden dat hij contact had met de beveiliger? Of hij wordt meteen getest?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:56

Libanon (met de explosie in Beiroet, en de toch al slechte staat van het land) heeft 'slechts' 499 doden op 6,8 mln inwoners?

@SusanH: sneltesten? zn eigen medicijn?
Edit: oh.. tijdje niet gezien.. sja, dat kan.. maar Wilders draagt toch wel meestal een mondkapje?

Citaat:
eerst mauwen dat ze mondkapjes willen
de complotgekken vrije denkers hebben volgens mij nooit in het virus geloofd en begonnen meteen al te roepen over vrijheidsbeperking.. Zou me niks verbazen als zulk soort idioten verpleeghuizen hebben aangestoken om dat ze hun erfenis veilig wilde stellen bij oma op visite wilde

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:59

SusanH schreef:

Op zich vind ik die 72 uur nog niet eens zo gek. Als je een positief geteste huisgenoot hebt die geen klachten heeft, mag je ook na 72 uur weer uit thuisquarantaine.
https://lci.rivm.nl/informatie-voor-hui ... r-klachten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:02

Lolaliza schreef:
Zo ziet de verdeling van Corona in de wereld er uit ( verleden week )

[ [url=m/0midS4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Poehh India.. Daar las ik maanden terug ook al schrijnende verhalen over. Mensen die niet meer naar hun dorp terug konden vanuit de steden en verhongeren langs de weg. Hoop dat ze daar nu iets op gevonden hebben.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:10

Idd GW heeft al een geïsoleerd leven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:15

Destination schreef:
SusanH schreef:

Op zich vind ik die 72 uur nog niet eens zo gek. Als je een positief geteste huisgenoot hebt die geen klachten heeft, mag je ook na 72 uur weer uit thuisquarantaine.
https://lci.rivm.nl/informatie-voor-hui ... r-klachten

Wij moeten mensen 10 dagen isoleren gerekend vanaf laatste contact met een besmet persoon. Dat is ook de richtlijn van het RIVM. Dus 72 uur zou kunnen als hij die man 7 dagen geleden voor het laatst gezien heeft.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:17

SusanH schreef:
Wij moeten mensen 10 dagen isoleren gerekend vanaf laatste contact met een besmet persoon. Dat is ook de richtlijn van het RIVM. Dus 72 uur zou kunnen als hij die man 7 dagen geleden voor het laatst gezien heeft.

Wie is wij in dit verhaal? De link die ik deel is namelijk ook gewoon van het RIVM.