Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:58

Jullie hebben ten minste niet een kwartier bij de verkeerde oranje Kia Picanto staan proberen om de deur los te krijgen. Er reden er kennelijk twee rond op het eiland Texel. _O-

Paar jaar later het ritueel ook nog eens herhaald bij de kringloopwinkel in Drachten. Hoe groot is de kans op 2 oranje Kia Picanto's zonder wieldoppen. :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 00:42

Zal ik jullie nog een keertje laten lachen...

Lang geleden gingen we met z'n vieren naar Amsterdam met de auto. Voor de uitvinding van de mobiel zeg maar.

De auto stond vlakbij het politiebureau. Makkelijk onthouden toch?

De hele dag en avond dikke pret gehad en met 3 dronken druppies weer op zoek naar de auto...

Bleek dat er toch verdomd veel politiebureaus waren en we echt niet wisten bij welke de auto nou vlakbij stond. Dus met een taxi op zoek naar de auto. Pas bij het 4e bureau was het raak en kon de lange reis terug naar huis met inmiddels stront vervelende dronken druppies beginnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 07:40

Jorex schreef:
Jullie hebben ten minste niet een kwartier bij de verkeerde oranje Kia Picanto staan proberen om de deur los te krijgen. Er reden er kennelijk twee rond op het eiland Texel. _O-

Paar jaar later het ritueel ook nog eens herhaald bij de kringloopwinkel in Drachten. Hoe groot is de kans op 2 oranje Kia Picanto's zonder wieldoppen. :+

Oh ik krijg het ook voor elkaar om soms richting de verkeerde Picanto te lopen. Er is ook nog een tweede zwarte in mijn straat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:55

Ik zag vanmorgen echt geen hand voor ogen met die regen en dat het nog donker was. :x
Zeker als de witte strepen op het wegdek al bijna niet meer te zien zijn. Rechts houden is dan best lastig want je wilt ook de berm niet inrijden.
En tegenliggers die met hun lampen in je gezicht schijnen helpen dan ook niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:48

Volgens mij heb ik het al eens benoemd, maar dat kan ook in een ander topic zijn geweest. Die @#$%^& LED lampen van de moderne auto's zijn echt een grote ergernis. Iedereen die zulke lampen in zijn of haar auto heeft, zou wat mij betreft verplicht bermstickers erop moeten plakken (van die dingen die je erop moet doen als je naar bijvoorbeeld Groot-Brittanië op vakantie gaat). Of in ieder geval het fatsoen hebben om dat uit eigen beweging te doen. Het is net of ze standaard met groot licht aan rijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:51

Niet alleen auto’s hebben vervelende lichten,fietsen ook.
Mag allemaal best een tandje minder fel voor mij.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:14

Als het goed is komt daar op relatief korte termijn regulatie voor, het maximaal aantal lumen wordt op Europees niveau aan banden gelegd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:20

ik was ergens in de jaren 80 van de vorige eeuw mijn auto kwijt in Utrecht, ik studeerde Duits in een school op het Domplein en de auto stond altijd langs 1 of andere gracht. Er reed altijd een medestudente met me mee (gelukkig). Wij na de les naar de auto, auto weg. Nog verderop gezocht aan de gracht, maar mooi nergens. Medestudente heeft ergens in een kroeg (mobiele telefoons waren er nog niet) haar man gebeld en die heeft ons opgehaald. Mijn auto was dus afgesleept omdat ik niet op tijd de parkeermeter had gevuld. Ik kon hem na een poosje ergens bij de Demka ophalen tegen betaling.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:21

xPabloBokt schreef:
Als het goed is komt daar op relatief korte termijn regulatie voor, het maximaal aantal lumen wordt op Europees niveau aan banden gelegd.

Dat zou fijn zijn! Hopelijk geld het ook voor die ouderwetse gele lichten.
Die had ik laatst bij een motor.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:27

luuntje schreef:
Niet alleen auto’s hebben vervelende lichten,fietsen ook.
Mag allemaal best een tandje minder fel voor mij.

Moderne fietsen hebben dat inderdaad ook en dan rijden ze ermee alsof ze bergopwaarts gaan, dus die lamp staat volop in je gezicht. Ik zie daarna alleen nog maar vlekken op de weg en dat rijdt niet fijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:28

xPabloBokt schreef:

Dat zou mooi zijn! :j Tot die tijd hoop ik dat mensen met zulke verlichting er zelf wat aan doen, zoals met die bermstickers.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:49

Qua zelfde auto's, ik ben eens met een kennis mee naar Indoor Brabant gereden, en andere kennis reed zelf met de auto.
Wij erna naar huis, ze stapt in haar auto en roept,:" hoe kan dat? De assorti stinkt naar rook en ik rook niet. Hé wacht er zit ook opeens een kinderzitje achterin." Haar auto stond iets verder, zelfde model en ging ook met haar sleutel open.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:06

Gister: ik reed met dochter richting een kruispunt, komt van links een busje aan maar ik had voorrang. Dat besefte hij zich blijkbaar op het laatste moment ook dus die maakte een noodstop, waardoor je mij alsnog belemmerde om normaal linksaf te slaan. Die kreeg dus wel even een arm gebaar van ‘waar ben je mee bezig?’ :o?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 22:12

Ik heb echt hardop gelachen om je verhalen “auto kwijt” Anne :D

Een inmiddels overleden familielid had dus ook zo’n soort verhaal. Ik was daar overigens bij om de auto te zoeken.
Familielid was naar het ziekenhuis gekomen om op bezoek te gaan bij mijn vader. Nadien kon hij zijn auto niet meer vinden. Ik meegezocht. Mijn vader lag in het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam dus de zoektocht nam nogal wat tijd in beslag.
Nergens te vinden…
Wat bleek nou, hij had zijn auto op het nabijgelegen tankstation neergezet!
Hij had enorm veel mazzel dat er geen boete was uitgeschreven. Dit verhaal heeft dit betreffende familielid nog heel vaak moeten aanhoren.

—-
Ik liet begin van de avond Ravi uit en liep richting oversteekplaats. Er kwam een auto flink hard aanrijden en ik wachtte al iets meer nog aan de kant, want mijn verwachting was dat hij door zou rijden…
Gaat hij opeens vól in de remmen, zo hard dat zijn voorbumper gewoon over de straat krast ( zebrapad ligt net iets hoger dan de rest van de weg). Ravi en ik schrokken ons rot. Ik heb dus ook echt heel hard geroepen “ Doe eens normaal man!” -:(-

Ravi was de rest van de weg terug naar huis heel angstig. Die moest echt ervan bijkomen :knuffel:

Wat bestaan er toch rare mensen die echt totaal niet nadenken en dat in een potentiële moordmachine.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:09

Ik werd net in een blinde bocht naar links ingehaald...
Blij dat er geen tegemoet aankwam.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Ineke wat sneu voor Ravi.

FrNo ik las je werd door een blinde ingehaald.
Blinde bocht dus. Wat een idioot.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Ik zie net dat een auto bij het inparkeren een andere auto heeft geraakt. Ik heb het kenteken opgeschreven.
De dame in kwestie heeft ook niet even bij de andere auto gekeken.