[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:25

Ik wil graag weer op bezoek kunnen bij mijn familie en mijn werk weer oppakken maarja.. 4 weken quarantaine heb ik er eigenlijk niet voor over en kan ik me tevens niet veroorloven om die weken zonder salaris te zitten |( Dus ik wacht nog wel een paar jaar ben ik bang..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:39

Ik ga altijd buiten het hoogseizoen, de laatste keer in Griekenland waren er in juni wel best nog wat Engelse kinderen, ik vroeg me af of die dan nog vrij hadden of dat die ouders gewoon de kinderen meenemen :')

Maar ik kan niet wachten om weer op reis te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:48

Privéscholen in het VK volgen niet altijd dezelfde data voor vakanties als staatsscholen, dus het kan zijn dat dat de reden is. Ook als het begin juni was, had het nog een paar dagen “summer half term holiday” kunnen zijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:49

Ik vind meestal een paar uurtjes op hetzelfde strand ook wel zat. Maar met m'n ereader vermaak ik me overal wel. Ik heb gewoon echt behoefte aan de warmte en zon!
Zal je net zien dat dat pas weer kan in de zomervakantie grmmll

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:58

Ik ben (en blijf) zo bleek dat ik op een strand opga in het decor en hooguit overmatig reflecteer :') Ik ga ook niet graag in zeewater, ik zie graag waar ik mijn voeten zet en wat er rondom mijn tenen zwemt. Die drol en volle luier van jaren terug vergeet ik nooit meer :r

Mij maakt het niet uit waar we heen gaan, als het maar zonnig is. En ja, zomers Lapland valt daar ook onder :D Ik heb vooral een hekel aan nattigheid, regen en ijskoude wind. Dit jaar hopen we op een herkansing voor Nepal in november. Dat is alles bij elkaar: relax, citytrip, natuur, hiken, cultuur en prachtige stukjes wereld ontdekken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:20

Oooh mag ik mee naar Nepal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:14

Qimm schreef:
Oooh mag ik mee naar Nepal?
Voor de Annapurna Base Camp Trek in mei volgend jaar? Sure! 8-)

Varekaj: Voor mij hangt het heel erg af van het "doel" van de vakantie en de locatie of ik regen vervelend vind. Anderhalf jaar geleden in het Lake District vond ik het niet zo erg, want je weet dat het weer daar gewoon niet altijd mooi is, maar als ik naar Zuid Italië ga, wil ik inderdaad niet weggespoeld worden. :))

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:52

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:01

Ooohhh... vakantie. Zo'n zin in, maar gaat dit jaar niet gebeuren.

Nepal lijkt mij best gaaf! Ex is er al een paar keer geweest oa 2x naar Mount Everest Base Camp (1x ziek geweest) en het Annapurna circuit. Hij wil graag ook naar ABC. Ik ben helaas geen wandelaar, dus dat is voor mij geen optie. -O-

Ik zag wel een reclame voor een reis naar de Mallediven voorbij komen. Mooi eiland, duiken, zwemmen, relaxen... <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:52

Een citytrip Nepal kan ik trouwens niet aanraden, je bent dan toch vooral veel onderweg _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:53

Ik wil graag naar Peru en dan een trektocht door de Andes.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:13

idinn schreef:
Een citytrip Nepal kan ik trouwens niet aanraden, je bent dan toch vooral veel onderweg _O-

Nou ja, misschien met een layover in Dubai of Istandbul. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:20

Ach, vergeleken met een city trip naar Sydney, valt Nepal wel mee. O:) Oké, ik vloog vanuit Nieuw Zeeland.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:23

Mkango schreef:
Ach, vergeleken met een city trip naar Sydney, valt Nepal wel mee. O:) Oké, ik vloog vanuit Nieuw Zeeland.

Valsspeler. :D
Nieuw-Zeeland... wat was dat een end reizen... nooit meer. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:28

Ik wil daar heel graag nog eens heen. Maar ik word echt enorm misselijk in vliegtuigen en krijg enorm veel last bij de landing. Ik ken echt niemand die zo achterlijk wagenziek is als ik. Als ik in de trein achteruit reis gaat het al mis. _O-

En in een hangmat ga ik ook slecht. :z

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:32

Ik wil sowieso een keer naar Australië en nieuw Zeeland.. Ik slaap meestal aan een stuk door in het vliegtuig, toen ik naar Azië vloog had ik het geluk dat broertje me wakker maakte voor eten enzo.

Ik weet niet hoe het kan, maar op zo'n dag kan ik blijkbaar rustig 20 uur slapen _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:35

MarlindeRooz schreef:
Ik wil daar heel graag nog eens heen. Maar ik word echt enorm misselijk in vliegtuigen en krijg enorm veel last bij de landing. Ik ken echt niemand die zo achterlijk wagenziek is als ik. Als ik in de trein achteruit reis gaat het al mis. _O-

Primatourtjes for life! :D Zonder die krengen kwam ik ook de achtertuin niet uit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:36

Sintara schreef:
Ik wil sowieso een keer naar Australië en nieuw Zeeland.. Ik slaap meestal aan een stuk door in het vliegtuig, toen ik naar Azië vloog had ik het geluk dat broertje me wakker maakte voor eten enzo.

Ik weet niet hoe het kan, maar op zo'n dag kan ik blijkbaar rustig 20 uur slapen _O-
Ik ook. _O- Zelfs op een vlucht naar Londen lig ik al te tukken. Nederland - Nieuw Zeeland had ik in zes dagen gedaan met een overnachting in Oman en een paar dagen Singapore, maar Nieuw Zeeland - Zuid Afrika in twee vluchten, waarvan er eentje rechtstreeks van Auckland naar Dubai gaat (met een A380 <3 ) en 17 uur duurt. Dus ik dacht: ha, fijn, films kijken, maar ik heb gewoon 11 uur liggen tukken. :')

MarlindeRooz schreef:

Voetreis naar Australië, wordt sowieso een bestseller! Of fietsend...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:36

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:

Primatourtjes for life! :D Zonder die krengen kwam ik ook de achtertuin niet uit. :')

Ja daar word ik comateus van. _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:37

Ja lekker toch. :') Beetje tukken onderweg!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:44

Met de boot dan maar? :+

Ik slaap ook fantastisch in een vliegtuig. Ik heb een goede tactiek. Warm aankleden, dekentje, nekkussen, oogmasker, oordoppen en capuchon/buff/hoofddoek om. Als dat ding neerstort, merk ik er in ieder geval niets van.
Tegenwoordig ook op kortere vluchten. Bij sommige maatschappijen kun je zo'n sticker krijgen als in; maak mij wakker voor het eten/taxfree shopping of niet. Het ligt er ook een beetje aan welke vlucht het is. Op vluchten binnen Europa krijg je sowieso niets te eten, dus dan ga ik gelijk in comamodus.
Intercontinentaal, meestal pak ik maar 2 van de 3 maaltijden mee. Meestal de eerste en de laatste. Is er nog een aansluitende vlucht, dan is het afhankelijk van hoelang ik tussendoor heb moeten wachten en hoe laat het is.
De laatste vlucht was uit Nieuw-Zeeland via Singapore. 2x 12-13 uur vliegen of zo. Op beiden vluchten minimaal 8 uur geslapen. Was ook op de heenweg de enige die soort van fris aankwam. *\o/*

Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die het eten in een vliegtuig best prima vind.
Laatst bijgewerkt door KarenQ op 12-04-21 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:47

Boten kan ik dus niet :+ kleintjes gaan nog, maar grote boten of schepen zijn zo niet okee.
Pilletjes tegen wagenziekte helpen niet, maar voor mij lijkt het dan ook erg op mijn hoogtevrees en in auto's heb ik geen last.
Het enige wat ik op zo'n boot kan is kruipen en kotsen (niet beter gezelschap dan een klein kind dus :+) . Meeega duizelig

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:51

Mkango schreef:

Te paard natuurlijk *\o/*

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:53

Qimm schreef:
Mkango schreef:

Te paard natuurlijk *\o/*

En dan via de Zijderoute?!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:54

Ik heb een jaartje in Melbourne gewoond voor mijn stage en daarna wat gereist. Ik vond vooral het binnenland heel boeiend, bij de kust had ik meer het gevoel van: dat hebben we dichterbij ook :o

Sintara, waarschuw je ook altijd even degene naast je in het vliegtuig? Als iemand gaat kotsen dan doe ik automatisch mee namelijk :')