Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 09:02

Sheran schreef:
Oh ja _O- Dat had ik laatst als verspakket. Ik snap dat niet geloof ik :')

Sowieso moet je bij vers-pakketten sushi of poke bowls heeeeel hard wegrennen :')
Sushi is alleen eetbaar waanneer het ter plaatste gerold wordt, met goede kwaliteit vis.
Veel mensen die geen sushi lusten hebben die geprobeerd bij een eetfabriek zoals shabu shabu of sumo. :r Dat is niet eetbaar :')

Fearn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:41

Ik vraag me af of andere mensen dit ook hebben..

Ik wordt namelijk áltijd gebeld op momenten dat ik mijn telefoon even niet bij me heb.. terwijl dat best zelden is, want ik spendeer eigenlijk heel veel (te veel :') ) tijd op m'n telefoon. Maar juist net op die enkele (spaarzame) momenten dat ik hem even ergens anders heb liggen, heb ik plotseling 10 gemiste oproepen, berichtjes, voicemails... terwijl als ik mijn telefoon gebruik, bijna nooit gebeld wordt :')

Hoe kan dit toch? _O-

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:44

Omdat het dan opvalt dat je ze hebt gemist?
dat als je hem wel bij hebt vaker gebeld/ berichtjes krijgt dan je beseft maar omdat je ze meteen beantwoord ziet het je minder opvalt?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:04

_Penotti schreef:
Omdat het dan opvalt dat je ze hebt gemist?
dat als je hem wel bij hebt vaker gebeld/ berichtjes krijgt dan je beseft maar omdat je ze meteen beantwoord ziet het je minder opvalt?

Dat zou best kunnen, inderdaad :D

Maar ik zou bijvoorbeeld vandaag een belangrijk telefoontje krijgen, heb de hele ochtend telefoon bij de hand gehad maar ging even een tas inpakken dus heb hem 5 minuten weggelegd, ben ik 2 keer gebeld + voicemail. En daarna had ik weer een tijdje de telefoon bij me (niet weer gebeld), zit ik vervolgens 5 minuutjes op de fiets, ben ik weer gebeld :')

Maar goed, het zal wel meer opvallen, denk ik :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:14

Het is mij ook wel opgevallen dat dit relatief vaak gebeurd. En aangezien ik op mijn ouders na (waarvan 95% mijn moeder) slechts 30x gebeld ben of heb sinds 1/1/2020, is het niet omdat het me enkel dan opvalt. (ja, ik ben het na gaan tellen).

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:46

Mizora schreef:
Het is mij ook wel opgevallen dat dit relatief vaak gebeurd. En aangezien ik op mijn ouders na (waarvan 95% mijn moeder) slechts 30x gebeld ben of heb sinds 1/1/2020, is het niet omdat het me enkel dan opvalt. (ja, ik ben het na gaan tellen).

Het zal wel gewoon puur toeval zijn, geen idee.

Net zoiets als wanneer je niks te doen hebt/je enorm verveelt, niemand kan afspreken, maar als je het zelf ontzettend druk hebt, plotseling iedereen je vraagt om af te spreken :') (dat heb ik iig altijd)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:00

Ik wist dat bij wespen de koningin zich verstopt voor de winter om te overleven.
Maar net ging ik ons tuinpaviljoen opruimen, of althans die poging ondernam ik.
De zijwanden waren een paar weken bij elkaar geknoopt en precies daar leken wel honderd wespen het een goed idee om zich te verstoppen.
Is dat altijd zo dat een hele zwerm zich gaat verstoppen?

De meeste waren sloom, dus heb er vermoord, maar er vlogen er ook weg.
En nu zit ik maar weer binnen met de deur dicht en de zijdoeken open wapperend, hopelijk zijn ze straks allemaal weg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:48

Zeker weten wespen en geen bijensoort??

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:36

Blijheid schreef:
Ik heb ooit als kind (jaren 90) een science fiction boek gelezen over een jongetje die op een andere planeet woonde. Het was op die planeet heel heet, je kon niet zomaar naar buiten zonder bescherming. Het jongetje ontsnapt op een gegeven moment in een soort voertuig vanuit de veilige omgeving waar hij woont.
In het verhaal kunnen computers bevelen van mensen negeren als ze vinden dat je een onveilige beslissing neemt, of als iets tegen de regel ingaat. Maar als je als mens je bevel 3x herhaalt moet de computer luisteren. Als het jongetje ontsnapt houdt de computer hem steeds tegen (of vertraagd hem door bevelen te negeren), totdat hij hem te slim af is door het bevel “computer doe wat ik zeg” 3x te herhalen.

Ik zal dit boek gelezen hebben toen ik een jaar of 7-10 as, maar ik kon behoorlijk goed lezen dus het kan ook een boek voor iets oudere kinderen zijn geweest.

Wie weet welk boek ik bedoel? Ik kan maar niet op de titel en hoofdpersoon komen en met deze info kom ik op Google niet verder.

Het klinkt toch echt heel erg als 400 graden in de schaduw (Tais Teng; 1992)
Citaat:
In het jaar 2375 zijn op de planeet Mercurius de leefomstandigheden zeer slecht. Kinderslaven uit kweekbakken worden ingezet om edele metalen te delven. Een van hen, Tanja, vindt daar uraniumviooltjes en probeert zichzelf en haar broer vrij te kopen.

En wat ik er zelf nog van weet:
- Ze moesten dat edelmetaal oogsten om hun schuld als kind af te betalen / zichzelf vrij te kopen.
- Het was alleen in de nacht koel genoeg om dat werk te doen, en je moest goed uitkijken voor buisjes die op het oppervlak lagen, daar zat vergif in.
- De centrale computer zei toen ze zichzelf vrij wilden kopen "burgerrechten zijn een val" of zo iets, en daarom vluchtten ze.
- Uiteindelijk wilden ze naar de maan, naar een ziekenhuis vanwege tegengif voor het gif in die buisjes.
- 3x "alle patronen in stelling brengen" waardoor de motor zou ontploffen. Daardoor kon het ruimteschip van de hoofdpersoon ontsnappen
- Gaandeweg begreep de hoofdpersoon dat zijn beste vriend (die in dat ziekenhuis op de maan gered werd) eigenlijk een leugenaar was.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:43

Jolliegirl schreef:
Zeker weten wespen en geen bijensoort??

ja, heel zeker :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:56

Sinds gister heb ik een chromebook. Nu doe ik al jaren alles op mijn telefoon, dus dit is even wennen. Ik dacht dus dat ik makkelijke reeksen zou kunnen typen, dus open een document. Nu wilde ik daar wat plakken vanaf een andere plek: ik ken van ‘vroeger’ de code ctrl-alt+C ed. Maar het vreemde: ik kan geen tekst selecteren? Of maar 1 zin? En wanneer ik dan die ene zin probeer, kopieert hij hem niet?

Nu ging ik wat Googlen, en het kan ook aan de site liggen, die staat dan niet toe dat je wat kopieert. Oké, best logisch ook. Maar ik ben nu ruim een uur bezig geweest, ook andere sites geprobeerd, maar ik voel me steeds meer een kneus: ik mis gewoon mijn rechtermuisknop..

Is het echt onmogelijk om op een chromebook iets te kopiëren qua tekst?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:00

Gooi je niet per ongeluk wat zaken/knoppen door de war?

Ik heb zelf geen Chromebook, dus ik kan het niet voor je controleren, maar normaal is het:
"ctrl+a" om alles te selecteren,
"ctrl+c" voor kopieren,
en "ctrl+v" om te plakken

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:06

Aha, alleen die laatste twee onthouden! (En Ctrl+x dan) maar nu je het zegt: ik deed er ook een alt bij! Vandaar dat het niet lukte ws. Ga hem eens opstarten en opnieuw proberen..

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:07

APCIII schreef:
Gooi je niet per ongeluk wat zaken/knoppen door de war?

Ik heb zelf geen Chromebook, dus ik kan het niet voor je controleren, maar normaal is het:
"ctrl+a" om alles te selecteren,
"ctrl+c" voor kopieren,
en "ctrl+v" om te plakken

Hier een chromebook-gebruiker en bovenstaand zijn inderdaad de toetsenbord-combinaties voor knippen en plakken :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:19

Wat dom zeg, net geprobeerd en het werkte! Dus idd heel simpel de verkeerde toetsencombinatie proberen te gebruiken :Y)

Super bedankt! _/-\o_

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:27

Graag gedaan :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:07

Hoe heet het vogeltje dat een heel herkenbaar geluid maakt en o.a. ook in Burgers' Bush rondvliegt? Hij komt ook voor in Planet Zoo bij de "South American Jungle"-geluiden. Ik heb 'm wel eens gezien en het geluid zien maken, maar ik weet niet meer hoe hij eruit zag.
Het is heel lastig te beschrijven alleen :\

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:52

Century schreef:
Hoe heet het vogeltje dat een heel herkenbaar geluid maakt en o.a. ook in Burgers' Bush rondvliegt? Hij komt ook voor in Planet Zoo bij de "South American Jungle"-geluiden. Ik heb 'm wel eens gezien en het geluid zien maken, maar ik weet niet meer hoe hij eruit zag.
Het is heel lastig te beschrijven alleen :

Macaw? Blauw vogeltje?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:56

Als ik op Macaw google krijg ik ara's geloof ik? :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:57

Century schreef:
Als ik op Macaw google krijg ik ara's geloof ik? :)

Yup. Maar de Hyancintara is blauw en geen typische ara.....m.u.v. Het geluid. Denk ik :D
Of zijn broertje/zusje de Tinnituaparrotia. Hoge fluittoon, alsof een mislukt autoalarm je nafluit.

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:12

Mijn jaarling stond tot vandaag met een oudere ruin in de wei (op een pensionstal, staan nog +-25 paarden). Nu is die ruin vanochtend ingeslapen en is mijn jaarling helemaal van slag.

Kan ik behalve afscheid laten nemen en bij andere paarden zetten (shet die ze al kent en aan de andere kant van de draadjes meer paarden) nog iets doen om het haar makkelijker te maken?

Vind het zo zielig voor dr |( :knuffel:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:55

ladyrosa schreef:
Mijn jaarling stond tot vandaag met een oudere ruin in de wei (op een pensionstal, staan nog +-25 paarden). Nu is die ruin vanochtend ingeslapen en is mijn jaarling helemaal van slag.

Kan ik behalve afscheid laten nemen en bij andere paarden zetten (shet die ze al kent en aan de andere kant van de draadjes meer paarden) nog iets doen om het haar makkelijker te maken?

Vind het zo zielig voor dr |( :knuffel:

Idd zeer zeker afscheid laten nemen, ik heb toen laatst hier een paard ingeslapen werd een paar weken de gedragen deken van het overleden paard over de staldeur gehangen bij het paard dat er het meest last van had, hij stond er echt aan te
snuffelen en bij te rusten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:50

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:25

Cowboy55 schreef:
Century schreef:
Niet alleen handig maar verplicht, en je moet zelfs een rijbewijs hebben. Je moet immers ook bijsturen en remmen.

En dat kan verrekte lastig zijn. Je rijdt/rolt heel dicht op je voorganger (de sleepwagen) en afhankelijk van de reden voor het slepen heb je geen stuur- en rembekrachtiging en kun je in elk geval niet remmen op de motor. Wees voorzichtig en zoek (relatief) rustige wegen op.

Je kan ook met een stang slepen hè ;)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:28

Dan moet je toch alsnog sturen en remmen? Of niet?