[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:21

Luxorvalkje schreef:
Eerlijk gezegd vond ik dat filmpje van die agent niet luguber. Hij zit daar maar en roept dat als hij nog kan praten hij ook kan ademen. Dat niemand wat doet en de afloop vind ik wel echt schrijnend.

.

Ik vind dat dus luguber omdat ik weet dat het zijn dood is. Verder weet ik dat er zoveel belangrijke structuren in de hals zitten die niet je niet belemmerd wil hebben. (verklaar het even geen aanval ofzo :+ )

Jolliegirl

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:50

Ergens vraag ik mij dan af..
Wat heeft die beste man gedaan, dat hij zo naar de grond gewerkt is...

Is het nou zo moeilijk om te luisteren naar een agent?
Als je moet gaan liggen, dan doe je dat.

Zij zullen er een reden voor hebben waarom ze vragen of iemand wilt gaan zitten,liggen,handen achter het hoofd enz enz.

Vind het een heel schrijnend geval, begrijp me niet verkeerd.
Maar toch vaak hoor je de verhalen dat het slachtoffer(zo genoemd) erg tegenstribbelde of niet luisterden naar de aanwijzingen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:53

Jolliegirl schreef:
Ergens vraag ik mij dan af..
Wat heeft die beste man gedaan, dat hij zo naar de grond gewerkt is...

Is het nou zo moeilijk om te luisteren naar een agent?
Als je moet gaan liggen, dan doe je dat.

Zij zullen er een reden voor hebben waarom ze vragen of iemand wilt gaan zitten,liggen,handen achter het hoofd enz enz.

Vind het een heel schrijnend geval, begrijp me niet verkeerd.
Maar toch vaak hoor je de verhalen dat het slachtoffer(zo genoemd) erg tegenstribbelde of niet luisterden naar de aanwijzingen.

Ik heb ook een filmpje gezien waarbij de agent zoveel bevelen te gelijk gaf, dat je op een geven moment onder stress vanzelf iets fout doet. Persoon is dood geschoten. Bleek ook onschuldig achteraf.

edit waarom kan het in Nederland dan zo anders? (zeg niet dat dit persee goed is)
Laatst bijgewerkt door furious op 06-06-20 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:53

Dit is in Amerika gewoon standaard bijna, zonder reden. Als ze het niet voor jou hebben lig je al op de grond nog voor ze zijn uitgesproken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:03

DeMolenhoek schreef:
Dit is in Amerika gewoon standaard bijna, zonder reden. Als ze het niet voor jou hebben lig je al op de grond nog voor ze zijn uitgesproken.

Niet mee eens.
Ik ben prima behandeld door agenten in amerika!

Ik vraag me oprecht af hoe het komt dat mensen zo kunnen handelen...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:34

Jolliegirl schreef:
Niet mee eens.

Ik gok zomaar dat jij geen Afro-Amerikaanse bent.
Het is echt algemeen bekend dat Afro-Amerikanen verschrikkelijk behandeld worden door de politie, ook als je volkomen onschuldig bent en ook als je zonder problemen doet wat zij van je vragen. Je veronderstelling dat hij moet hebben tegengewerkt of niet gedaan heeft wat de politie zei slaat kant noch wal.
Je bent daar vogelvrij.
Overigens was Mitch Henriquez ook niet zo'n goede beurt van onze politie natuurlijk.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:42

Citaat:
Overigens was Mitch Henriquez ook niet zo'n goede beurt van onze politie natuurlijk.

Een mannetje dat wat stoer meerdere malen roept dat hij een wapen heeft, in een tijd dat er meerdere aanslagen waren gebeurt in grote menigtes.
Die dan ook niet even zegt, nee nee grapje grapje als hij ziet dat de politie het serieus neemt.
Maar voor stoer doenderij het nog maar een keer roept.
En vervolgens krijgt de politie de schuld? Nou niet bij mij.

Je hebt als burger toch nog wel ergens wat verstand verstopt zitten toch?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:50

Nou nee, hij had van mij flink op zijn falie mogen krijgen en een fikse straf. Akelig mannetje was het. Maar nekklem tot ie er dood bij neerviel is wat mij betreft ook weer niet zo jofel in meerdere opzichten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:14

Nee, maar dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling geweest. Het is geen enkel opzicht de bedoeling geweest dat hij dood zou gaan.
Dat is het akelige van een nekklem. Meestal gaat dat wel goed, soms niet.
En wel goed dat dit extra aandacht heeft gekregen na het overlijden van Henriquez.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:45

Jolliegirl schreef:
DeMolenhoek schreef:

Niet mee eens.

Ben jij Afro Amerikaans? := het verschilt nogal hoe je behandeld wordt namelijk.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:18

Kunnen jullie deze discussie voeren in het George Floyd topic en het hier bij lugubere dingen houden?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:04

ja goed, had ook even niet dat het dit topic was.
Heel graag zelfs.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:49

Via een besloten groep op Facebook stuitte ik op een fotoreportage van een natuurlijke ‘begrafenis’. Je ziet een troep gieren een lichaam volledig wegeten/opruimen. Je ziet best veel, enkele foto’s zijn door Facebook zelf afgeschermd maar wel ‘open te klikken’.

Zoek maar eens op Facebook naar Deepak Samal.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:55

maar je ziet ook een vrouw met een hakbijl bij zo'n schedel.,,,dat vind ik nat niet natuurlijk...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:09

Is ook geen natuurlijke 'begrafenis' maar een traditie daar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:10

Goed dat je het zegt, ik wou het zoeken maar iemand met een hakbijl in z'n hoofd hoef ik niet te zien.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:13

De vrouw is een man :D
het skelet is dan al volledig kaal gegeten van vlees waarop ze de botten nog even in kleine stukjes hakken zodat het laatste ook word opgegeten door de gieren.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:19

Ellen_ov schreef:
Via een besloten groep op Facebook stuitte ik op een fotoreportage van een natuurlijke ‘begrafenis’. Je ziet een troep gieren een lichaam volledig wegeten/opruimen. Je ziet best veel, enkele foto’s zijn door Facebook zelf afgeschermd maar wel ‘open te klikken’.

Bedankt voor het delen, enorm interessant!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:21

Je ziet wat losse ondefinieerbare 'stukjes' liggen. Verder een schedel, terwijl ze met de bijl iets anders doorklieft.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:02

_Penotti schreef:
Citaat:

Een mannetje dat wat stoer meerdere malen roept dat hij een wapen heeft, in een tijd dat er meerdere aanslagen waren gebeurt in grote menigtes.
Die dan ook niet even zegt, nee nee grapje grapje als hij ziet dat de politie het serieus neemt.
Maar voor stoer doenderij het nog maar een keer roept.
En vervolgens krijgt de politie de schuld? Nou niet bij mij.

Je hebt als burger toch nog wel ergens wat verstand verstopt zitten toch?

Inderdaad, in het geval van Henriquez was het provocerend gedrag van zijn kant. Dat het met een nekklem is 'opgelost' was niet handig, maar in dit geval was Henriquez ook niet slim bezig. Dat er in zijn geval echt ingegrepen moest worden, is niet meer dan logisch.
In het geval van Floyd vind ik het echt schrijnend zoals de politie heeft 'opgetreden'. De man had niets verkeerd gedaan, er zijn filmpjes wat er vooraf heeft plaatsgevonden en dat heeft niets met geweld of provocerend gedrag van Floyds kant te maken. Ik ben oprecht blij dat de agent in kwestie de bak in draait en ik hoop dat hij het daar niet makkelijk zal krijgen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:07

En ik maar denken dat dit het Bijzonder Luguber topic was

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:08

Ellen_ov schreef:

Wauw, echt heel mooi! Dat zou voor mij ook zomaar een mogelijkheid zijn om 'begraven' te worden. Jammer dat zulke dingen in NL niet mogen. Er mag trouwens sowieso erg weinig in NL op een 'afscheidsfeest'. Wat ik zou willen, dat mag bijvoorbeeld niet. Sterker nog: een medewerker van onze verzekeringsmaatschappij viel zelfs tegen mij uit toen ik mijn wens noemde. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:16

@Shenavallie, nu ben ik toch wel benieuwd. Wil je opgezet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:54

Ellen_ov schreef:

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar ik denk dat je het hier over een sky burial hebt. Als je daarop googlet, vind je meer informatie! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:25

xSCWx schreef:
@Shenavallie, nu ben ik toch wel benieuwd. Wil je opgezet worden?

Stuur je wel even een PB. ;)