Charaz schreef:Heel normaal toch om daar voor te betalen? Er is ook extra afwas
En dan 0,50 cent extra als jij je mes per ongeluk laat vallen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fitzroy schreef:Gini schreef:Sorry, maar dit kan toch ook alleen in Nederland.
En wat bedoel je dan? Het rekenen van geld voor het servies/bestek of voor 1 persoon biefstuk bestellen en dan met 2 delen?
Ik deel regelmatig voor- of nagerecht. Ik ben niet zo’n grote eter. Maar heb nog nooit voor extra bestek hoeven betalen. Zou dat ook erg raar vinden.
Geen probleem van gemaakt want we hadden er misschien zelf naar moeten vragen vonden we, maar vond het niet zo klantvriendelijk.
Jildau schreef:Wij zijn een keer met 4 volwassenen en een kind van 2 jaar uit eten geweest (de volwassenen gewoon allemaal voor-, hoofd-, na-). Stond er op de menukaart voor kinderen bij de gerechten: “lekker mee eten met papa en mama” voor €5. Wij dachten ze krijgt dan een paar patatjes en een kipnugget met appelmoes of iets dergelijks omdat het tussen de gerechten stond. Nee ze kreeg een leeg bord. Daar vonden wij wel wat van hoor.Geen probleem van gemaakt want we hadden er misschien zelf naar moeten vragen vonden we, maar vond het niet zo klantvriendelijk.
Gini schreef:Jildau schreef:Wij zijn een keer met 4 volwassenen en een kind van 2 jaar uit eten geweest (de volwassenen gewoon allemaal voor-, hoofd-, na-). Stond er op de menukaart voor kinderen bij de gerechten: “lekker mee eten met papa en mama” voor €5. Wij dachten ze krijgt dan een paar patatjes en een kipnugget met appelmoes of iets dergelijks omdat het tussen de gerechten stond. Nee ze kreeg een leeg bord. Daar vonden wij wel wat van hoor.Geen probleem van gemaakt want we hadden er misschien zelf naar moeten vragen vonden we, maar vond het niet zo klantvriendelijk.
Mee eten met papa en mama is toch niet hetzelfde als 'we maken appelmoes, patatjes en nuggets'? Dat laatste is waarschijnlijk een heel apart gerecht op de kinderkaart voor - ik gok - 10-12 euro.

LWDaisy schreef:Jildau ik zou dat interpreteren als "voor 5 euro krijgen mama en papa een beetje meer, en krijgt de kleine een leeg bord waardoor die kan mee eten van het gerecht mama en papa bestellen".
Akkoord met Gini, ik lees het absoluut niet als "voor 5 euro krijg je patat nugget en appelmoes" - zo staat het er toch niet?
"Mee eten" lees ik als: mee eten met wat mama/papa bestellen.
Het toont wel aan dat verwarring snel gebeurd is!
Jildau schreef:Ik weet niet meer precies hoe het er stond maar omdat het tussen de gerechten van het kindermenu stond en het niet veel goedkoper was, hadden we beter voor €2 meer wel wat frietjes voor het meisje kunnen bestellen dan een leeg bord.
Ik vind als je 4 volwassenen aan de tafel hebt die elk voor-, hoofd- en na- bestellen en de nodige drankjes, het van de zotte om een kind van 2 te laten betalen voor “het erbij zitten”.
Fitzroy schreef:Als je de rekening bekijkt, zie je dat ze 1 voorgerecht hadden, 1 hoofdgerecht en 2 drankjes. Niet bepaald om rijk van te worden.
karuna schreef:Wat ik ontzettend storend vind in nederlandse restaurants. Dat ze geld rekenen voor een glas kraanwater. Zelfs als het voor medicijnen is. In omringende landen is een karaf kraanwater op tafel heel normaal (in frankrijk zelfs verplicht gratis) en in nederland krijg je dan een miniglaasje water van 2 slokken of zo en daar rekenen best veel restaurants stevig geld voor.en ik mag eigenlijk niks anders meer drinken dan water