Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:38

khirshanta schreef:
Een studieschuld (in ieder geval de reguliere studieschuld) staat niet geregistreerd bij de BKR.

elke BKR registratie kan gevolgen hebben voor het verkrijgen van nieuwe leningen.

Bij een negatieve registratie is het echter zeker dat het (grotere) gevolgen heeft voor de hoogte van de lening, en of je wel een lening krijgt.

Met een negatieve registratie zou het kunnen zijn dat je een lening niet krijgt, terwijl je die met positieve registratie wel (al dan niet een lager bedrag dan gewenst) zou krijgen.

Je hoeft je studieschuld ook niet op te geven bij de hypotheekverstrekker, maar het wordt wel aangeraden geloof ik. Als je een hoge studieschuld heb kan dat wel degelijk invloed hebben op de flexibiliteit in je lening, maar dat is heel erg afhankelijk van je inkomen, het inkomen/de schulden van een eventuele partner en de hoogte van je eigen schuld. Ik heb straks een pittige studieschuld en weet dat ik niet kan gaan kopen tot ik daar in ieder geval een flinke hop van heb afbetaald.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:03

OMG net dit topic gevonden *\o/* en ik moet zo hard werken :(

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:15

Emmaa_ schreef:
khirshanta schreef:
Een studieschuld (in ieder geval de reguliere studieschuld) staat niet geregistreerd bij de BKR.

elke BKR registratie kan gevolgen hebben voor het verkrijgen van nieuwe leningen.

Bij een negatieve registratie is het echter zeker dat het (grotere) gevolgen heeft voor de hoogte van de lening, en of je wel een lening krijgt.

Met een negatieve registratie zou het kunnen zijn dat je een lening niet krijgt, terwijl je die met positieve registratie wel (al dan niet een lager bedrag dan gewenst) zou krijgen.

Je hoeft je studieschuld ook niet op te geven bij de hypotheekverstrekker, maar het wordt wel aangeraden geloof ik. Als je een hoge studieschuld heb kan dat wel degelijk invloed hebben op de flexibiliteit in je lening, maar dat is heel erg afhankelijk van je inkomen, het inkomen/de schulden van een eventuele partner en de hoogte van je eigen schuld. Ik heb straks een pittige studieschuld en weet dat ik niet kan gaan kopen tot ik daar in ieder geval een flinke hop van heb afbetaald.

Klopt, maar het staat niet geregistreerd bij de BKR.

Mijn studie lening was niet denderend hoog, maar had ook invloed.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:09

Is 'Hoe maak je het?' een uitdrukking als in ''Hoe gaat het?' Ik was toegevoegd in een groep en iemand vroeg dat, dus ik dacht dat het over iets maken ging, dus ik vroeg wat ik moest maken, ik had geen idee waar het over ging, dus toen werd daarop gereageerd 'gevatte opmerkingen misschien?'. Ik neem dus aan dat ik nu iets heel doms heb gezegd heb gezegd? :') Is 'hoe maak je het' een uitdrukking ofzo?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:10

Ja dat betekent hoe gaat het

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:17

bruintje123 schreef:
Wie gebruikt nog sms? maar bij eerder genoemde simpel 1000 smsjes per maand

https://www.simpel.nl/

Mijn vriend heeft een oude Nokia. :')
Hij kan alleen smsen en bellen. Wil geen smartphone.
Ze bestaan nog :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:55

Ik heb ook een heel simpel, onbreekbaar en ponyproof Samsung telefoontje in mijn achterzak.
De wat luxere, waarmee ik ook kan appen ligt altijd veilig binnen.
Dus buiten is het ook alleen bellen en sms'en :D

Leuk hoor, krijg je een sms van een vriendin dat ze geappt heeft :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:00

bruintje123 schreef:
Janine1990 schreef:
Sim only heet sim only omdat je er geen telefoon bij koopt :+

Sim only abonnement bij Vodafone
1 gb internet + 150 belminuten voor 13 euro

Prepaid kaart bij Vodafone
10 belminuten + 1 gb internet (op te maken binnen een maand) voor 10 euro

Bij simpel
onbeperkt bellen 5 gb internet voor 10 euro.

Kan je nagaan...
Een prepaid bij Simpel kost alles 8 cent per min/sms/mb...
5 gb internet prepaid is gewoon 400 euro :oo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:01

Ligt het aan mij, of lijkt de stem in de Vifit Move Up (?) reclame op die van Dommel???

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:01

Nee je bent niet de enige haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:04

Wij gaan dit jaar met groep 4 t/m 7 naar het attractiepark in Slagharen. Wandelen daar nog steeds die pony's?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:06

Nee die zijn naar PPC gegaan :’) was laatst nog ‘discussie’ over op bokt

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:24

Kan ik de fitnessbal waarmee mijn paard graag speelt het beste gewoon vol pompen met lucht of juist ietsje minder vol? Waarmee blijft die het langste heel?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:36

Waarom een pony 8 feb is verkocht van de manege omdat ie te onvoorspelbaar was, en hij zorgde voor te veel ziekenhuisbezoeken, en hij nu door een handelaar word aangeboden als brave kinderpony die ook onder het zadel geen stap verkeerd zet.

Edit:

Ik hoef hier niet persee een reactie of commentaar op, ik weet dat de handelswereld hard is en dat dit helaas vaker voorkomt. Wilde op dat moment toch even zeggen wat me dwarszat :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:38

Een brave kinderpony verkoopt beter natuurlijk :+
Tja het is idd een harde en oneerlijke wereld. Maar wellicht zijn er wel dingen veranderd waardoor de pony is omgeslagen? Zou niet altijd van het slechte uit gaan.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:43

Macs schreef:
Een brave kinderpony verkoopt beter natuurlijk :+
Tja het is idd een harde en oneerlijke wereld. Maar wellicht zijn er wel dingen veranderd waardoor de pony is omgeslagen? Zou niet altijd van het slechte uit gaan.

Snap ik, er kan van alles gebeuren. Maar in een maandje? Misschien is hij door alle veranderingen etc minder bezig met het ‘eigenwijs doen’? Maaar nogmaals ik snap volledig dat het zo gaat in die wereld. Maar toch als hij in al die jaren zoveel onrust heeft bezorgd bij ons, ook als er niks speciaals gebeurde (gewoon heel hard gaan rennen, ineens gemeen bokken en springen), denk ik niet dat dit al opgelost is. Maar ik kan er niks aan doen en nu hopen dat het niet fout gaat als iemand hem koopt voor een kleintje en er later achter komt :brr:

Edit; moet Erniet aan denken!! Een pony kopen voor je kleine lieve kindje en dat ie dan ineens weer dat gedraag gaat vertonen brrr

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:49

Of hij is nu dolgelukkig met 1 vaste ruiter, of komt meer buiten of..
Ken meer pony's die doodongelukkig waren op een manege en buiten de manege ineens mega braaf waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:18

Ik heb ook wel pony's gezien die gewoon niet geschikt waren als lespony, begonnen streken te krijgen als er veel verschillende en onzekere mensen op reden. Kan dus best zijn dat deze pony het nu wel goed doet omdat er niet zoveel verschillende mensen op rijden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:29

Hoe kan je synthetische (dus geen menselijk haar) hair extensions krullen? Of slagen in krijgen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:43

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:45

SavannahNx schreef:
Hoe kan je synthetische (dus geen menselijk haar) hair extensions krullen? Of slagen in krijgen?

Papillioten wellicht, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat werkt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:51

leintje_ schreef:
SavannahNx schreef:

Papillioten wellicht, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat werkt

Heb t geprobeerd maar het ging niet echt :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:52

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:08

SavannahNx schreef:

Er is ook zoiets wat zelfs werkt op verpest MyLittlePony haar, dat zou je ook kunnen proberen :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:16

Lienie_F schreef:
SavannahNx schreef:

Er is ook zoiets wat zelfs werkt op verpest MyLittlePony haar, dat zou je ook kunnen proberen :')

En hoe heet dat “zoiets” hahaha :+