Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oomens schreef:Misschien als dat zo doorgaat het hele zooitje maar ontslaan en alleen nog maar met (rechtenarm) uitzendpersoneel gaan rijden? Die willen/moeten wel gewoon hun werk doen.
Dat er misstanden zijn qua dienstroosters waardoor de wettelijke rij- en rusttijden niet gevolgd kunnen worden, dat is geen zaak voor vakbonden en stakingen. Dat zijn gewoon overtredingen waarvoor naar de inspectie SZW of de ILT, of welk handhavingsorgaan er ook over gaat, moet worden gestapt. Als werkgevers op onwettige manier hun werknemers onder druk zetten idem. Dat is iets waarvoor strenge handhaving van de huidige regels op zijn plaats is. Niet de boel saboteren om nieuwe regels af te dwingen, die vervolgens net zomin worden nageleefd.
Jolien87 schreef:In Nederland heb je stakingsrecht en het is dus niet de bedoeling om dan maar ontslagen te worden.
oomens schreef:Jolien87 schreef:In Nederland heb je stakingsrecht en het is dus niet de bedoeling om dan maar ontslagen te worden.
Met dat recht komt m.i. ook de plicht om daar geen misbruik van te maken door vaker dan strikt noodzakelijk het middel van stakingen in te zetten.
oomens schreef:Misschien als dat zo doorgaat het hele zooitje maar ontslaan en alleen nog maar met (rechtenarm) uitzendpersoneel gaan rijden? Die willen/moeten wel gewoon hun werk doen.
oomens schreef:Met dat recht komt m.i. ook de plicht om daar geen misbruik van te maken door vaker dan strikt noodzakelijk het middel van stakingen in te zetten.
Citaat:Daar is geen staking voor nodig, hoezeer 'aktivistiese' vakbonden ook proberen die toch door te drukken.
Shadow0 schreef:Ik vraag me af hoe je weet dat daar geen stakingen voor nodig zijn. Als dat niet nodig is - waarom is het dan niet al opgelost?
oomens schreef:Heel simpel. Als het nu onmogelijk is om de verplichte rij-en rusttijden te hanteren, dan zijn er al instanties die daarvoor kunnen worden ingeschakeld.
Citaat:Overigens is er weldegelijk een probleem, maar dat is breder dan het OV alleen. Dat grotere probleem is dat er op allerlei gebieden nauwelijks gehandhaafd wordt, en dat de daardoor ontstane problemen steeds worden 'opgelost' met alleen maar meer regels. Kennelijk goedkoper dan handhaving.
purny schreef:Lau schreef:Een smoes? Serieus?
Weet je hoe hardhandig die overvallen gaan? Tegenwoordig gaat dat met messen en knuppels dat valt niet netjes op te lossen.
Nee helemaal prima dat pinnen, ook arme mensen kunnen pinnen.
Uhm niet helemaal met je eens. Er zijn ook arme mensen en juist de arme mensen staan vaak onder bewind. Die krijgen een bepaald bedrag per week contant in hun zak mee.
Ik bijvoorbeeld heb nooit een pinpas op zal. Betaal alles contant. Dit omdat ik het overzicht graag heb.
Maar ik heb dan ook een abbo en altijd genoeg geld op de kaart
Dat er misstanden zijn qua dienstroosters waardoor de wettelijke rij- en rusttijden niet gevolgd kunnen worden, dat is geen zaak voor vakbonden en stakingen. Dat zijn gewoon overtredingen waarvoor naar de inspectie SZW of de ILT, of welk handhavingsorgaan er ook over gaat, moet worden gestapt. Als werkgevers op onwettige manier hun werknemers onder druk zetten idem. Dat is iets waarvoor strenge handhaving van de huidige regels op zijn plaats is. Niet de boel saboteren om nieuwe regels af te dwingen, die vervolgens net zomin worden nageleefd.