Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:16

Martine_R schreef:
xSCWx schreef:
Daar zat ik ook aan te denken, maar als ik naar een warm land ga waar het 37 graden is en ik in bikini ben is het zelfs in de schaduw al warm.

Volgens mij doordat je je overtollige warmte dan niet meer "kwijt" kunt aan de koudere luht om je heen.. ?

Wat ik me afvraag: Waarom krijg je een braakreflex als je je huig aanraakt maar krijg je die niet als je eten je huig aanraakt wanneer je eten doorslikt? :+

Enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat die braakreflex opgewekt kan worden maar net zo goed tegengewerkt kan worden. Wanneer jij een fake smile opzet is die braakreflex ook weg. Drie keer raden waarom ik lachend kattenpoep opruim.

Met eten zal dat ook wel zo zijn.

saddledancer

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:42

Volgens mij raakt je eten je huig niet aan, omdat deze de neus (of luchtpijp, iemand? :') ) afsluit op het moment dat je slikt, het is een soort 'klepje' toch?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:57

saddledancer schreef:
Volgens mij raakt je eten je huig niet aan, omdat deze de neus (of luchtpijp, iemand? :') ) afsluit op het moment dat je slikt, het is een soort 'klepje' toch?

Nee niet echt. De huig is dat ding wat er bungelt als je je mond opent en in de spiegel kijkt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:58

Je kan ook wel degelijk een braakreflex van voedsel krijgen... (Ja, ervaring)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:21

Knert schreef:
saddledancer schreef:

Nee niet echt. De huig is dat ding wat er bungelt als je je mond opent en in de spiegel kijkt.

Klopt, maar de huig hangt daar niet voor niks. Die sluit wel degelijk de neusholte af zodat voedsel goed in de keelholte terecht komt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 01:57

xSCWx schreef:
De gemiddelde lichaamstemperatuur van een mens is 37 graden.
Onder de douche zet je de temperatuur ook op ongeveer 37 graden.
Maar waarom is een lucht temperatuur van 20 graden dan aangenaam, en wordt het daarboven al snel te warm?

Je raakt je hitte niet zo gemakkelijk kwijt aan lucht, ga maar eens zwemmen in water van 20 graden, niet zo warm als kamertemperatuur van lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:07

Wat de verschillende kleuren rondjes waar het cijfer in staat, van de top 40 lijst betekent. De ene is rokd, andere zwart, andere rood met wit randje geloof ik..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:43

Dat zijn toch de stijgers, dalers en gelijkblijvers met de week daarvoor? :=

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:21

Waarom smaakt gemberthee van een zakje altijd een beetje ...stoffig... terwijl thee van verse gember dat niet heeft?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:18

Ik vraag me af of springruiters voor de ereronde speciaal een ander paard meenemen als ze winnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:22

Kimmie25501 schreef:
Ik vraag me af of springruiters voor de ereronde speciaal een ander paard meenemen als ze winnen?

Sommigen wel, sommige dressuurruiters doen dit ook. Voor zover ik weet heeft dat te maken met hoe erg een paard onder de indruk is van zo'n ronde. Als je een paard hebt dat volledig over de zeik gaat door het geklap en de muziek en het gebeuren, en je moet de volgende dag weer.. Dan zou ik er (als ik de mogelijkheid had) ook eentje meenemen om het rondje op te doen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:28

Maar waarom dan speciaal helemaal een paard vervoeren voor als je toevallig wint?
Dat is toch heel veel moeite voor niet heel veel?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:32

Nee hoor, die vrachtwagens zijn zo groot daar past er meestal nog wel eentje bij. Stel nou dat 'ie een blessure krijgt omdat 'ie weg springt, een paard desentiseren is toch 19e eeuw! :wow:

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:39

Wat is desentiseren?
Dat is inderdaad ook wel waar ja. Maar dat is (lijkt mij) toch alleen in de hogere springsport (en dressuursport)?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:46

Vaak nemen ze ook 1-2 paarden mee die alleen voor de ervaring meegaan. Dus niet persé zelf de ring in moeten maar gewoon meegaan op zo'n concours. In de losrijbaan even werden gereden tussen de rest om zo aan de atmosfeer van (vaak) grote concoursen te wennen. En dan is zo'n prijsuitreiking ook een mooie ervaring waar ze dan aan kunnen wennen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:57

Toch maar raar. Een ere ronde rijd je omdat jij EN dat paard een goede prestatie hebben neergezet. En dan ga je de ere ronde doen met een ander paard 8)7

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:15

Kimmie25501 schreef:
Wat is desentiseren?

Er word "desensitisatie" bedoeld, en dat is een vorm van gedragstherapie waarbij het paard aan prikkels word bloot gesteld zodat het hier aan kan wennen

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:29

amkeVH schreef:
Toch maar raar. Een ere ronde rijd je omdat jij EN dat paard een goede prestatie hebben neergezet. En dan ga je de ere ronde doen met een ander paard 8)7

Ik denk dat de paarden heartbroken zijn :')

Vind het wel slim, als je paard na een mooi parcours bekaf is hoef je hem niet nog een keer op te zadelen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:32

ik snap wel dat die paarden daar geen zak om geven, maar toch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:48

amkeVH schreef:

Ik denk dat een sensibel paard liever op stal blijft staan dan dat hij denkt aan het feit dat iemand anders zijn ererondje mag lopen. Het gebeurt 9 vd 10 keer echt uit welzijnsoogpunt, of het gaat om jonkies die mee zijn voor de ervaring. Echt heel erg veel ruiters nemen naar internationale wedstrijden meerdere paarden mee, ook al starten ze er maar eentje.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:42

Ik vraag mij af of iemand het gezag over een gevaarlijk paard ontnomen kan worden. Dier is staatsgevaarlijk en de eigenaar wil het niet zien en wil het stallen op maneges!

Soort van een bijtgraage rottweiler loslaten in een speeltuin. De eigenaar liegt over het paard als het ergens wordt aangeboden. De huidige pensioneigenaar wil het dier hoe dan ook weg hebben (Quess why).

Ik ken het dier goed. Er mankeert echt wat aan. Ook is haar lichaamstaal afwijkend, dus je ziet veel niet aankomen!
Er is weer iemand bijgehaald die dieren corrigeert. Deze raadde met klem slacht aan. De eigenaar wil het niet horen.

Tot nu toe bel ik alle pensions af om ze te waarschuwen. Maar er komt een dag...

Betreft familie eerste lijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:00

Nee, dat kan niet. Een paard is namelijk een goed, een ding. Dus vergelijkbaar stel je nu de vraag of je iemand het gezag van de eettafel mag afnemen.

Enkel als het dier zichtbaar mishandeld of verwaarloosd wordt kun je stappen ondernemen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:15

Maar bij een gevaarlijke hond kan dat wel. Of is dat volgens de wet weer anders?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:55

Een hond zou ook een ding 'moeten' zijn voor de wet.

Je kan een gevaarlijke hond toch alleen afnemen als duidelijk is dat het een vechthond (dat is verboden -> criminaliteit) is of de hond heeft bewezen iemand zwaar gebeten/mishandeld? En ik denk dat daar wel het verschil in te vinden is. Vechthonden worden afgenomen omdat de eigenaar op dat moment (er) criminele activiteiten (mee)bezigd en dat mag niet.

Je kan natuurlijk altijd nog naar het juridisch loket bellen, kijken of zij hier iets meer over weten? Dan ben ik ook wel benieuwd naar hun reactie.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:10

Ah oke, het antwoord op mijn vraag is eigenlijk best logisch.