tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:35

Ach meis, wat poedersuiker. :knuffel:

Over die angst kan ik kort zijn, niet nodig.

Hartstikke knap dat je voor jezelf gekozen hebt! Het schrijnt nu maar het wordt echt beter!

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 07:07

Bedankt allebij, ik weet dat het het beste is maar man wat is deze eerste nacht alleen naar zeg.. Zal wel weer wennen zijn.. Gelukkig heb ik mijn hondje nog

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:18

Wat rot Lymoncello. En het gevoel is herkenbaar maar believe me, dat gaat over.
Heel veel sterkte en ik vind het juist super krachtig dat je voor jezelf hebt gekozen.
Als jullie toekomstplannen zo van elkaar verschillen heb je de juiste keuze gemaakt!

Fijn dat je je hondje hebt. Laat het verdriet er gewoon even zijn, na vijf jaar is dat zeker even wennen!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:31

Hoi meiden, mag ik jullie om advies vragen... Heb sinds nu bijna anderhalve maand gebroken met ex, het was maar 5 maanden maar toch. Mijn gevoel was er niet genoeg en we verschilden ook teveel in grote dingen zoals bv wel of geen kinderen willen (ik 100% zeker wel, hij 100% zeker niet). Daardoor heb ik gekozen om ermee te stoppen.
Echter kom ik nu niet van 'm af en begint het zelfs wat stalkerig te worden. Al vaak gezegd, subtiel en heel erg niet subtiel, dat ik niet op die manier contact wil en dat ik wil dat hij stopt met me opzoeken en berichten/bellen. Blokkeren heb ik nog niet gedaan, we zijn collega's en ik ben bang dat hij dan daar een scène gaat schoppen en dat wil ik voorkomen. Terwijl ik 'm nu wel wil blokkeren voor m'n eigen rust (er moet heel veel gebeuren wil ik iemand blokkeren op social media, houd er totaal niet van).

Wil er openbaar niet teveel over uitwijden, maar via pb wel als iemand het aan wil horen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:59

Je mag me gerust een pb sturen hoor.

Je zegt dat je collega's bent, heb je al contact opgenomen met je HR afdeling? Indien niet, dan zou ik dat wel even doen, gewoon op een neutrale manier het verhaal uitleggen, de bewijzen tonen dat je al meerdere keren gevraagd hebt om afstand te nemen etc, en aangeven dat je hem gaat blokkeren, maar je vreest voor gedoe op het werk, en je kan al aangeven dat je zelf zeker geen problemen wil veroorzaken maar niet in handen hebt wat hij wel of niet zal doen.

Moesten er dan problemen komen, dan kunnen ze daarin ingrijpen indien nodig.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:17

Hier helaas ervaringsdeskundige, je mag me pb’en! <3

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:50

Hier ben ik weer even, moet het even van mij afschrijven. Mijn vriend is dus vreemdgegaan, heeft mij ondanks dat we zouden vechten voor onze relatie toch gedumpt waardoor ik nu met al mijn spullen bij mijn ouders zit en hij met man en macht probeert om de eigenaar te worden van ons huis.

Van mensen uit zijn omgeving hoor ik dat die #@&# waarmee hij is vreemdgegaan rondloopt en slaapt in mijn huis. Dit maakt mij echt zo onpasselijk en woest dat ik gewoon echt niet weet wat ik ermee aan moet.

Maandag laat ik het huis taxeren, hij wilde mij namelijk met een mini bedrag afkopen omdat hij vindt dat ons huis (ondanks alle verbouwingen etc) niet in waarde is gestegen vergeleken met de taxatie voordat we het huis kochten. Daar trap ik dus mooi niet in.

#nooitmeereenman.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:57

ah, wat een kl**t ... Als het een kleine troost is: het is geen groot verlies en je bent veel beter af zonder dat stuk tuig ...

En je zeker niet laten doen betreft het huis, hoe moeilijk en emotioneel het ook is momenteel.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:01

Ohh wat een nachtmerrie ben je toch in beland. Heel erg veel sterkte de komende tijd! Is er iemand in je omgeving die je kan bijstaan met het huis? Kan een emotionele bedoeling worden en daar moet jij niet nog meer de dupe van worden namelijk.

Oh, en ik hoop dat zowel hij als die trut allebei last krijgen van schaamluis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:02

Bon_ita schreef:
Hier ben ik weer even, moet het even van mij afschrijven. Mijn vriend is dus vreemdgegaan, heeft mij ondanks dat we zouden vechten voor onze relatie toch gedumpt waardoor ik nu met al mijn spullen bij mijn ouders zit en hij met man en macht probeert om de eigenaar te worden van ons huis.

Van mensen uit zijn omgeving hoor ik dat die #@&# waarmee hij is vreemdgegaan rondloopt en slaapt in mijn huis. Dit maakt mij echt zo onpasselijk en woest dat ik gewoon echt niet weet wat ik ermee aan moet.

Maandag laat ik het huis taxeren, hij wilde mij namelijk met een mini bedrag afkopen omdat hij vindt dat ons huis (ondanks alle verbouwingen etc) niet in waarde is gestegen vergeleken met de taxatie voordat we het huis kochten. Daar trap ik dus mooi niet in.

#nooitmeereenman.

Ik wil hier toch even op reageren, 5 jaar geleden zat ik in exact dezelfde situatie (toen was ik 30) en het komt echt goed, echt waar.

Voel je vooral even )$* en probeer je te focussen op de momenten dat je je iets minder slecht voelt. Dat zijn de momenten waar je het van moet hebben!

Jij kan dit en jij verdient iemand die net zo voor jou gaat als jij voor hem en niet minder!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:04

Herkenbaar verhaal.. ik weet hoe je je voelt, alleen had ik het geluk dat mijn huis alleen op mijn naam stond.

Mss is het handig om bij je rechtsbijstand te informeren?

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:13

Jullie zijn zo lief allemaal, echt heel fijn.

Ik heb gelukkig hulp. Mijn financieel adviseur staat mij overal bij, een goede vriendin van mij is jurist en haar man zit in de aan en verkoop van huizen. Dus veel kennis om mij heen gelukkig! Maar het blijft gewoon zwaar. Ik heb moment dat ik denk, zak lekker door een dikke drol en zoek het uit. Maar er zijn ook nogsteeds momenten dat ik hem ontzettend mis.

Overigens heb ik ook hulp gezocht bij een psych, omdat ik mezelf heel erg de schuld begon te geven en echt de verkeerde kant op ging qua gedachtes. Zij heeft mij echt goed geholpen, over 2 weken spreek ik haar weer.

Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Morgen ben ik jarig en dit zouden wij gaan vieren met een weekendje weg samen. Maarja... Not gonna happen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:35

Bon_ita schreef:
Jullie zijn zo lief allemaal, echt heel fijn.

Ik heb gelukkig hulp. Mijn financieel adviseur staat mij overal bij, een goede vriendin van mij is jurist en haar man zit in de aan en verkoop van huizen. Dus veel kennis om mij heen gelukkig! Maar het blijft gewoon zwaar. Ik heb moment dat ik denk, zak lekker door een dikke drol en zoek het uit. Maar er zijn ook nogsteeds momenten dat ik hem ontzettend mis.

Overigens heb ik ook hulp gezocht bij een psych, omdat ik mezelf heel erg de schuld begon te geven en echt de verkeerde kant op ging qua gedachtes. Zij heeft mij echt goed geholpen, over 2 weken spreek ik haar weer.

Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Morgen ben ik jarig en dit zouden wij gaan vieren met een weekendje weg samen. Maarja... Not gonna happen.

Wat pak je het ontzettend goed aan, mag je echt trots op zijn! Is er een vriendin waarmee je dat weekendje weg kan gaan? Alvast gefeliciteerd met je verjaardag en doe morgen lekker waar jij zin in hebt. Lief zijn voor jezelf!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:40

Ik ging net zeggen, als dat weekendje al gepland is, grijp een vriendin vast en ga er gewoon naartoe. Het kan maar je gedachten verzetten!

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:31

Uiteraard heeft meneer het weekend afgezegd zonder overleg. Maar ik ga morgen naar 2 hele goede vriendinnen, hele dag spelletjes spelen en hapjes eten. Dus ik denk dat ik mijn gedachte goed kan verzetten. :)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:28

Bon_ita schreef:
Uiteraard heeft meneer het weekend afgezegd zonder overleg. Maar ik ga morgen naar 2 hele goede vriendinnen, hele dag spelletjes spelen en hapjes eten. Dus ik denk dat ik mijn gedachte goed kan verzetten. :)

Je mag mij altijd PB-en! Heb een jaar terug in soortgelijke situatie gezeten. Hij ging ook vreemd na een relatie van 11 jaar. Ik zag het totaal niet aankomen en ik was er helemaal kapot van.

Ik kan je echt oprecht zeggen, ik voel me zoooo veel gelukkiger dan ik me een jaar geleden had kunnen voorstellen. Zelfs gelukkiger dan toen ik nog met hem samen was. Vertrouw erop dat alles goed komt. En jank lekker, het verdriet moet slijten en het is logisch dat je verdriet hebt. Het is ook logisch dat je het misschien bij jezelf gaat zoeken, mijn ex verliet mij ook voor een meisje van 17, daar krijg je toch een opdonder van. Een psycholoog heeft mij ook heel veel geholpen, maar ook om weer vertrouwen te vinden.

Sinds een paar maanden date ik nu met iemand anders. Wát een verademing. Ik pas zo veel beter bij hem dan bij m'n ex. Zoals het nu tussen ons gaat, zo hoort het te zijn. Achteraf zie ik dat er allang geen liefde meer was met m'n ex.

Het komt echt helemaal goed! :knuffel:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:48

Edit verkeerde topic idd
Laatst bijgewerkt door Zertab op 29-01-21 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:24

Zertab schreef:
Dat mijn gevoel en verstand mijlenver uit elkaar liggen en ik er gewoon tussenin zit. Geloof mijn verstand niet. Maar kan ook niet bij mijn gevoel. Ik weet niet wat te doen eraan

Verkeerde topic?

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:10

Vandaag is de taxateur langsgeweest, ik moest daarom in het huis aanwezig zijn en wat was dat zwaar. Een heleboel van mijn spullen zijn 'ingepakt' oftewel in dozen geflikkerd of op een hoop gegooid. Heeft mevrouw de slet geregeld. Erg fijn dat zij met haar vieze klauwen aan mijn spullen heeft gezeten.

Zoals jullie merken, ben ik boos. :') :Y)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:11

Beter boos dan verdrietig lijkt me. Kan je ergens een stockage regelen om je spullen op te halen?

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:22

Ja ben ik toevallig nu mee bezig. Tevens als wat aanhangers geregeld dus ik ga zo snel mogelijk de rest ophalen. :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:39

Wat een enorme eikel zeg Bon_ita!
Maar inderdaad, je kunt beter boos zijn dan verdrietig denk ik. Tenminste, ik wel. :')

Ik heb 'm sinds vanavond overal geblokkeerd, nadat ie vanmiddag volledig uit z'n plaat ging tegen me. Uit het niets, en ook nog eens midden op de werkvloer. :roll:
Gister nog gewoon gepraat (over werk en de lockdown etc) ook met andere collega's erbij. Niks gebeurd en vandaag is ie weer zo.
Ga nu denk ik serieus overwegen om het melden, vind dit behoorlijk over de grens gaan (zeker in een werkomgeving). :\

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:39

Bonita troost je met de gedachte dat zij het zelf nog wel gaat ondervinden hoe hij is. Mannen die zo onrespectvol met anderen om gaan die zien niet in dat ze fout bezig zijn heb ik het idee. En als je niet fout bent waarom zou je dan veranderen?

Ik denk dat de bokker waar mijn ex nu woont ook nog wel spijt gaat krijgen. Ze had een leuke vriendengroep kunnen hebben maar die heeft ze weggegooid voor hem :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:45

capopjekop schreef:
Ik denk dat de bokker waar mijn ex nu woont ook nog wel spijt gaat krijgen. Ze had een leuke vriendengroep kunnen hebben maar die heeft ze weggegooid voor hem :')

Oh damn := Recentelijk gebeurd?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:49

Een half jaartje terug. Ik ga verder niet te veel er over zeggen, want ik ga geen modder gooien. Maar die gedachte daar ga ik wel goed op :Y)