Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:52

Dat snap ik ook nooit ... dan staat er "bieden vanaf 200, bij 225 direct verkocht"
Vraag dan gewoon 225, dan weet iedereen waar 'ie aan toe is :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:24

bij zo'n geval is 200 de vraagprijs , maar sommige mensen willen het persee hebben.
en dan vang je ook wel eens de 225 :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:50

Sorry hoor,zal voortaan niks meer zeggen het is niet goed blijkbaar.
Wat maakt het nou uit? Bieden vanaf betekend toch niet dat het voor die prijs weg gaat? Bieden vanaf is een startprijs!

Maarja al wel weer aan mij liggen, het ging er meer om dat er moeilijk gedaan werdt over dat ze dan nieuwe kon kopen , maar alsnog ben je 30 euro goedkoper uit.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:00

XxJustinexX schreef:
Sorry hoor,zal voortaan niks meer zeggen het is niet goed blijkbaar.
Wat maakt het nou uit? Bieden vanaf betekend toch niet dat het voor die prijs weg gaat? Bieden vanaf is een startprijs!

Maarja al wel weer aan mij liggen, het ging er meer om dat er moeilijk gedaan werdt over dat ze dan nieuwe kon kopen , maar alsnog ben je 30 euro goedkoper uit.

Waarom voel je je nou zo aangevallen? :( De reacties hier illustreren alleen dat het blijkbaar per persoon verschilt. Dus het is niet vreemd dat mensen verwachten het dan voor die prijs te kunnen kopen. Evengoed slaat die reactie over dat 'nieuwe kopen' dan inderdaad als een tang op een varken :j

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:08

Had nu ook een.
een broek, staat bij: prijs 5 euro..
Dan mail je, krijg je als antwoord: ik wil 7.5.... ja zeg dat dan in je advertentie...

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:25

Ja.. Zo wilde ik een zwaard kopen, stond bij vraagprijs 45 euro. Nou tof, ongeveer mijn budget. Dus mailen, maar kreeg ook het antwoord ja voor 65 gaat ie weg. Uh.. waarom dan die 45..
Maarja, wou hem graag hebben en had hem redelijk snel nodig (dus geen tijd om nog op een andere te wachten/voor te zoeken) dus ja dan doe je dat wel, in enkele gevallen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:40

chelle_dora schreef:
Nee hoor, is net zo makkelijk als in Nederland. Gewoon op het verzendpunt aangeven dat het naar Belgie is.
http://www.postnl.nl/tarieven/pakketten/

Dat is de tarieflijst :) Met track en trace is het tot 2kg 13 euro :)

Bedankt gevonden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:48

Klaaswoeba schreef:
Ja.. Zo wilde ik een zwaard kopen, stond bij vraagprijs 45 euro. Nou tof, ongeveer mijn budget. Dus mailen, maar kreeg ook het antwoord ja voor 65 gaat ie weg. Uh.. waarom dan die 45..
Maarja, wou hem graag hebben en had hem redelijk snel nodig (dus geen tijd om nog op een andere te wachten/voor te zoeken) dus ja dan doe je dat wel, in enkele gevallen.

Echt of larp? :D

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:38

Klaaswoeba schreef:

Snel een zwaard nodig? Wat moeten wij nu gaan denken? }:0

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 00:01

Laat me raden: Elf Fantasy Fair?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 00:03

Schoonmoeder onverwachts op bezoek ?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 00:15

Vriend is vreemdgegaan?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 00:50

vooral leuk in combi met jouw onderschrift saskiaatje... ik zie je al staan achter de boom met zwaard

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:58

_O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:25

Zucht ik had er weer één hoor. Ik heb mijn oude DJ CD spelers op MP gezet. Ik kreeg meteen een bod boven de vraagprijs. Dat vond ik wel raar, maar stuurde een mail wanneer hij ze kwam uitproberen en meenemen bij interesse. Meteen een reactie in het Engels met nog meer geld erop en of ze via Paypal konden betalen en of ik het naar verweggiestan wil sturen. Direct dik betaald uiteraard. Ik weigerde nog netjes en ze boden nog meer zucht..... heb het nu maar gewoon gedelete.... Jammer dat soort mensen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:09

Schoenen voor 20 euro per paar op MP staan.
Krijg ik een mail: "Wat voor prijs had u in gedachten voor 2 paar?"

eum.. 40 euro dus? :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:11

Ja tjongejonge.... vraag dan: als ik beide paren koop is er dan nog een korting mogelijk?

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:30

Ik had mijn springzadel te koop. Er reageerde een meisje die wel interesse had, paar mailtjes later stelde ze voor om het zadel voor evenveel te verkopen als ze gezien had op een ander zoekertje, want het was tenslotte hetzelfde zadel! Ehmm, mag ik zelf mijn prijs bepalen?? :D Uiteindelijk kwam er niet veel op af, en houd ik toch maar zelf m'n zadel.. Was al met veel twijfel maar nu ben ik zeker dat ik hem wil houden :P

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:48

Hihi inderdaad voor larp en fantasy fair :) en dat was toen bijna, vandaar snel nodig:p

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:31

Klaaswoeba schreef:
Hihi inderdaad voor larp en fantasy fair :) en dat was toen bijna, vandaar snel nodig:p

leuk hoor ben stiekem wel nieuwsgierig hoe je er uit zag.....foto?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:26

Ik ook! :))

Mijn zwaard die ik in Duitsland besteld had en die maar niet aankwam bleek teruggestuurd te zijn.. Dus nu verstuurde hij het naar een vriend in Duitsland..
Erg blij mee want die krengen zijn nog flink duur.. (Hele mooie bewerkte tweehander.. :9 )

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:45

Nou een bokker die nota bene op dit topic heeft geschreven kan er ook wat van hoor. Eerst wantrouwt ze de verkoopster van een zadel omdat het niet verzonden zou zijn en toen ze het zadel eindelijk had moest het weer in de verkoop. Laat ik nou op MP een zadel zien staan wat mij wel aanstond dus contact gezocht want ik wilde het zadel dan eventueel kopen en een foto van mijn paard gestuurd zodat ze enigszins kon beoordelen of het zadel geschikt zou zijn, kom ik er later achter dat het een schrijfster was in dit topic. Nou bij haar op stal stond een paard die ongeveer net zo gebouwd was als mijn paard, dus ze zou het gaan passen, toen volgde ineens radio stilte en was de advertentie plotsklaps van MP verdwenen. Vandaag maar eens een mailtje gewaagd of ze het zadel al gepast had en krijg ik als antwoord: nee ik heb het verkocht maar het blijkt niet te passen en nu ben ik ineens weer in beeld bij de nieuwe eigenaresse . . . -:(- geloof je het zelf, geen hand vol zadels maar een land vol zadels, eerst mij passeren en nu mag ik het weer kopen, zonder mij eerst te laten weten dat ze het zadel inmiddels verkocht heeft, nou nee dank je.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:05

Dat laatste is niet netjes nee, dat ze het zonder dat ze het jou heeft verteld heeft verkocht. Ik snap dan ook niet dat er zadels ongepast worden verkocht...

Voor de rest.. als ik iets koop via Marktplaats en het past me niet, dan gaat ie ook weer verder in de verkoop :j. En tja, ik vind het niet zo gek... ik vertrouw soms ook mijn verkoper niet, maar dat is meer omdat je zoveel slechte verhalen hoort.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:34

net waar van alles erop gezet en zaterdag op de rommelmarkt staan, laat die centen maar binnen komen ;)

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:46

Ik zie ''bieden vanaf'' als een openingsprijs. Ik verkoop veel sieraden of zilveren voorwerpen op MP. Mijn ervaring is dat als ik de prijs in de advertentie zet die ik er daadwerkelijk voor wil hebben er veel minder wordt geboden. Ik zie ''bieden vanaf'' als een ''verkopers-truuk :D . Dus als ik voor een sieraad 25 euro wil hebben. Zet ik in de advertentie: Bieden vanaf 13 euro. Vaak krijg je dan een aantal mensen die tegen elkaar op gaan bieden omdat ze denken dat ze ''goedkoop'' het sieraad kunnen krijgen. Mijn ervaring is dat ik meer verkoop door op deze manier spullen aan te bieden. Vaak krijg ik zelfs meer dan ik eigenlijk had gedacht van te voren.