Ach Dropneus, veel sterkte.
Ik erger mij aan mijzelf, terwijl ik denk dat mijn gevoelens perfect normaal zijn. Mijn jongste zus (niet die met borderline) heeft het ook niet makkelijk gehad thuis. Wij hebben geen goede band kunnen opbouwen, maar slecht was die ook niet. Toen mijn ouders haar lieten vallen heb ik ondermeer schoolmateriaal aangekocht voor haar, een jaar de was en plas gedaan, gekookt voor haar etc. Sinds ik ben gaan samen wonen dik 5 jaar terug is het contact koud. Het komt allemaal van mijn kant vooral. Sinds een jaar of 2 is het mijn energie niet meer waard…
En toch, elke keer als ze een berichtje stuurt maakt mijn hart een sprong. Misschien wil ze nu wel eens afspreken, of heeft ze oprecht interesse hoe het met ons gaat? Zo ook afgelopen weekend: Hey cva? Ik: Jaja, cva. Verbouwingen gaan redelijk. En met jou en X?
Zij: Ja dat gaat. Zeg, woon je ver van punt b. Ik: Gho, een half uurtje, waarom? (Ik denken: Misschien gaat ze daar naar toe en wil ze afspreken) Zij: Ja, ze verkopen daar iets en anders kon je dat halen en komen brengen als je nog eens naar Oost Vlaanderen gaat. Maar dan niet!
En verder heeft ze niet meer gereageerd.

Ik hoor haar nog maar 2/3 keer per jaar en telkens gaat het over zoiets. Of wij iets kunnen brengen of halen etc. Geen gelukkige verjaardag voor mijn dochter od. Niets. En ik zou het ondertussen al moeten weten dat ze zo is. Maar het doet toch pijn