Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:59

Wat heb jij vandaag op te biechten?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:00

fotolijstje schreef:
Hoi!
Urbanus had ooit is een topic geopend om roddel (?) of iets dergelijks te plaatsen maar ik ben dus de naam kwijt van hoe het heette. En het vreet echt aan me, kan iemand het topic (als die er nog is) of de naam delen?
Zit echt op het puntje van mijn tong en ik loop er al 1 uur over te piekeren

Het biechttopic?

[LZP] Wat heb jij vandaag op te biechten?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:00

JAA!!! ik was het woord biechten kwijt!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:49

fotolijstje schreef:
JAA!!! ik was het woord biechten kwijt!

Nou moet je wel een sappige biecht posten hè :))

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 04:26

MarlindeRooz schreef:
Stel je voor: je kind is jarig. Zou je die dan op de dag zelf nog feliciteren via een appje / belletje of zou je wachten tot de volgende dag wanneer ze op visite komt?

Spoiler:
ben echt me aan het afvragen of ik gek ben

Spuit 11, maar hier word vaak geappt. Mn moeder meestal net na 0.00u, de rest van de familie zodra die wakker is, of eraan denkt, maar mijn vader doet het meestal in de groepsapp en dan gaat er bij de meesten een lampje aan van; ohja X is jarig! Ookal zien we elkaar dezelfde dag/de dag erna. Altijd een appje.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:09

Ik vind appjes met gefeliciteerd dus echt nietszeggend en stom :+
Als ik de mensen de volgende dag zie, ga ik ze niet online feliciteren, dat vind ik geen toegevoegde waarde hebben ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:37

Ik vind het toch wel leuk als ik op mijn verjaardag gefeliciteerd word. :+
En als mijn moeder het zou vergeten of niet zou doen dan zou ik echt heel teleurgesteld zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:42

Nou Suzanne, zal ik het maar doen dan....? Gefeliciteerd!! *\%/*

Wat ik me afvraag. Wat is dat nou voor stom beleid van YouTube dat je content die gemaakt is voor kinderen, niet op mag slaan om makkelijk terug te vinden. Ik vind het echt idioot en ergerlijk....

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:48

Gefeliciteerd @Suzanne *\o/*

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:14

Suzanne F. schreef:
Ik vind het toch wel leuk als ik op mijn verjaardag gefeliciteerd word. :+
En als mijn moeder het zou vergeten of niet zou doen dan zou ik echt heel teleurgesteld zijn.

Dan kan bokt nu niet meer achterblijven hè :)) Gefeliciteerd *\o/* Y)(^) ik heb speciaal voor jouw verjaardag het zonnetje uitgenodigd :j O:)

Ik zou ook oprecht sneu zijn als ik op de dag zelf helemaal niks zou horen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:21

Ach ik overleef het wel, moet me er niet te druk om maken want dan word je ook zo verdrietig om iets waar je niks aan kan doen. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:23

Tuurlijk overleef je het wel. Maar je kan ook gewoon melden dat je het wel jammer vindt. Misschien vinden mensen het zelf niet nodig, maar doen ze het wel als ze weten dat het voor jou wel belangrijk is. Als ze dat niet weten, kunnen ze er ook geen rekening mee houden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:39

MarlindeRooz schreef:
Ach ik overleef het wel, moet me er niet te druk om maken want dan word je ook zo verdrietig om iets waar je niks aan kan doen. :)

Alsnog gefeliciteerd Marlinde! :knuffel:

En iedereen hier bedankt voor de felicitaties! <3

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:14

Ik zoek een recept of een tip voor een vegetarische zuurkoolschotel, zonder crème fraiche/room achtige ingrediënten, zonder paddenstoelen en zonder kaas.
Iemand een idee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:25

Sodeknetter, kan me voorstellen dat dat niet meevalt :=

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:26

Mag het met vleesvervangers zijn?
Laag (gare)zuurkool, gekookt met een scheutje appelsap en uitgebakken vega spekjes indien gewenst. Daar meng je een blikje ananasstukjes door. Daarbovenop een laag appelcompote en als laatste bovenop een laag aardappelpuree en wat paneermeel. Daar trek je een vork door zodat je onder de gril knapperig randje krijgt.
Wij aten dat vroeger met knakworstjes in ontbijtspek maar dat hoeft niet perse, plakjes vega rookworst ertussen kan bijv ook.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:18

Sodera schreef:
Laag (gare)zuurkool, gekookt met een scheutje appelsap en uitgebakken vega spekjes indien gewenst. Daar meng je een blikje ananasstukjes door. Daarbovenop een laag appelcompote en als laatste bovenop een laag aardappelpuree en wat paneermeel. Daar trek je een vork door zodat je onder de gril knapperig randje krijgt.
Wij aten dat vroeger met knakworstjes in ontbijtspek maar dat hoeft niet perse, plakjes vega rookworst ertussen kan bijv ook.

Dit! Met een laagje vegagehakt met uitjes er in :9

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:58

Mijn ouders waren recent 40 jaar getrouwd en geven binnenkort een feestje.
We hadden graag iedereen iets mee willen laten nemen maar we weten niet precies wie er allemaal zijn uitgenodigd. Nu zaten we te denken aan een gastenboek waar iedereen wat in kan schrijven, bijv hun favoriete fietsroute/stad/restaurant.
Ik heb gezocht op invul-gastenboeken maar die zijn echt gericht op bruiloften lijkt het.

Heeft er iemand een tip of juist waar je zelf een hardcover notitieboek kan printen met van tevoren ingevulde vragen?

Op Etsy ben ik de weg wat kwijt geraakt. Levertijd is ook wel een dingetje, het moet voor volgende week binnen zijn.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:53

Moet het perse echt een hardcover boek zijn? Als het om het gebaar gaat, kun je ook een mooie ringband-map/klapper nemen, en de vellen zelf op wat dikker papier printen. (dan heb je na afloop ook meteen genoeg feest-confetti na het perforeren :P )

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:35

Nikass schreef:
Ik zoek een recept of een tip voor een vegetarische zuurkoolschotel, zonder crème fraiche/room achtige ingrediënten, zonder paddenstoelen en zonder kaas.
Iemand een idee?

M'n moeder maakt het altijd met rozijnen, bannaan en appel.

Nooit zelf gemaakt, maar weet wel hoe het opgebouwd is.
In een ovenschaal laag gekookte aardappels met zuurkool (kan zijn dat ze er soort van grof gestamte stampot eerst van maakte).
Laagje (vega) gehakt met rozijnen erdoor. Daar boven een laag appel rasp en banaan in plakjes en dan weer afsluiten met de grove zuurkoolstampot.
In de oven wordt de bovenkant knapperig.

Het is voor mij de enige stampot die ik lust. (Hou niet van aardappel...)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 23:44

Sodera schreef:

Oh dit klinkt wel verrassend! Leuk!

Ook leuk Kosseh!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:50

Nikass schreef:
Iemand een idee?

https://foodsisters.nl/recepten/avondma ... olschotel/

En dan de spekjes vervangen door vega spekjes en de zuivelspread door een vega(n) variant. Voor die spread moet je wel even naar zoiets als de Jumbo of AH. Lidl en Aldi hebben dat niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:58

Sodera schreef:
Mijn ouders waren recent 40 jaar getrouwd en geven binnenkort een feestje.
We hadden graag iedereen iets mee willen laten nemen maar we weten niet precies wie er allemaal zijn uitgenodigd. Nu zaten we te denken aan een gastenboek waar iedereen wat in kan schrijven, bijv hun favoriete fietsroute/stad/restaurant.
Ik heb gezocht op invul-gastenboeken maar die zijn echt gericht op bruiloften lijkt het.

Heeft er iemand een tip of juist waar je zelf een hardcover notitieboek kan printen met van tevoren ingevulde vragen?

Op Etsy ben ik de weg wat kwijt geraakt. Levertijd is ook wel een dingetje, het moet voor volgende week binnen zijn.

Kan je niet de vragen printen op (adres) etiketten en die in een fotoboek plakken?
De benodigdheden haal je makkelijk bij de Action.
https://www.action.com/nl-nl/c/kantoor- ... otoalbums/

https://www.action.com/nl-nl/p/2536858/ ... etiketten/

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 00:01

Oké jongens help. Aanschouw deze prachtige schets van mijn slaapkamer. :+

Afbeelding

Rechts onder is de deur
Rechts boven is het raam. Dat raam is enkel glas in een slecht kozijn dus het tocht er best behoorlijk doorheen.
Groen is waar ik nu slaap.
Blauw is waar m'n moeder van overtuigd is, dat ik daar moet slapen want dat zou warmer zijn.
(2persoons bed en ik moet echt links liggen. Hoofdeinde uiteraard tegen de muur)
Ik heb het niet koud omdat ik in de tocht lig, ik heb het koud omdat het binnen waait dus de temperatuur gewoon super laag is :+

Zit een grote vensterbank voor en lange gordijnen die netjes aansluiten tegen de muur. In het midden zegmaar altijd een kiertje open voor daglicht met het wakker worden.

Ik lig hoe ik nu lig (groen) toch veeeeel beter dan wanneer ik m'n bed verplaats en er tegenover lig? Ik gok dat m'n kamer 3 x 3,5/4m is. (Langer dan breed)

Please help :') ze begint er te vaak over en het is rete irritant maar ik kan er met m'n kop gewoon niet bij dat ik dan warmer zou liggen. De temperatuur is gewoon te laag, ik lig echt niet met m'n haren in de wind te wapperen op m'n kussen :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 01:02

Ik zou twee thermometers ophangen. (En het toch overwegen als er verschil is. Maar in elk geval de discussie beëindigen.)

En het kan ook geen kwaad om een keer te zeggen 'Mam houd er nou eens over op. Het wordt irritant. En een wereld van verschil gaat het niet maken. Die hele kamer is koud. Dubbel glas, dat maakt verschil.'

En ik zou zeggen, mik een extra deken over je bed.