Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:52

upendo schreef:
Ligt aan het bedrag. Negen van de tien keer hoor je niks meer als je maten doorgestuurd hebt..

Ik doe dit inderdaad ook niet, zijn vaak al van die dingen waarvan ik denk waarom doe ik al die moeite voor dit geld. Volgens mij de paar keer dat ik wel gemeten heb is het nooit (aan diegene) verkocht :+ maar meestal laat ik wel even weten dat het me door tijdgebrek helaas niet gaat lukken o.i.d.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:02

Nayan schreef:
upendo schreef:
Ligt aan het bedrag. Negen van de tien keer hoor je niks meer als je maten doorgestuurd hebt..

Ik doe dit inderdaad ook niet, zijn vaak al van die dingen waarvan ik denk waarom doe ik al die moeite voor dit geld. Volgens mij de paar keer dat ik wel gemeten heb is het nooit (aan diegene) verkocht :+ maar meestal laat ik wel even weten dat het me door tijdgebrek helaas niet gaat lukken o.i.d.

Dat dus

Verkoop een jurkje voor 3 euro en dan willen ze 6 maten weten en dan uiteindelijk toch niet kopen.
Ik meet ook niet meer, onzinnnig gedoe!
Koop dan maar voor de volle prijs in de winkel.

Siers83

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:07

Oke dan ben ik zeker te lief voor de mensheid ofzo. Ik meet zelf wel en verwacht dat ook van anderen. Maar dat zeg ik, ik ben te lief denk ik

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:11

Als iemand om maten vraag dan geef ik dat gewoon. Ik wil zelf ook graag maten hebben dus vind het zeker geen moeite om dat door te geven.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:56

Ik meet de maten gelijk op als ik foto’s maak, dan is het maar een kleine moeite om alles achter elkaar weg te werken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 23:37

Ik had iemand die reageerde op een Gstar BOYFRIEND jeans.
Deed een goed bod, vroeg wat maten op te nemen en een foto van de broek gedragen. Ik een foto van de gstar zelf gestuurd... zei ze dat ze een skinny jeans zocht, dus trok bod in.
Op de eerste foto's en de naam boyfriend jeans kan je duidelijk zien dat het zeker geen skinny is :')

Valt me ook op dat met mijn duurdere merkkleding nooit extra vragen krijg. Meteen kopen, opsturen en klaar. Juist met de goedkopere items veel meer vragen :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:00

Ik zet gewoon bepaalde maten er al bij in de advertentie. En ben ook niet te beroerd om iets op te meten.
Ook al is een item niet duur ik wil zelf ook gewoon zeker weten dat ik iets ga passen als ik het koop.
Soms weet je van bepaalde merken wel hoe het valt maar van een hoop weet ik dat ook niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:37

Siersma schreef:
Ik heb gistermiddag iemand een bericht gestuurd met de vraag om wat maten. Ze is online geweest maar antwoord heb ik nog niet. Jammer want ik wil het wel graag kopen maar eerst even zeker weten hoe het valt

Dat gebeurd mij ook weleens hoor. Dan lees ik iets op werk en denk ik: reageer later wel, om dan vervolgens vergeten te reageren. Vaak ben ik laat thuis en toen ik nog niet samenwoonde was ik maar half thuis en de andere helft bij mijn vriend. Dan duurde het weleens een paar dagen voordat ik thuis iets kon opmeten. :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:01

Heb hier nu gisteren in de vroeger avond een nieuw item online gezet en is nog geen enkele keer bekeken… kan volgens mij echt niet kloppen(bekend merk en heb zelf toch ook al een behoorlijk aantal volgers), nog mensen met hetzelfde?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:46

Hoi, sorry kom een beetje dit topic binnenvallen ivm een vinted vraag

Misschien weet iemand het hier

Het zal aan mij liggen maar hoe kan je je advertenties beheren of wel verwijderen? Ik zie het niet staan bij helpdesk..of kan het gewoon niet? Maar dat lijkt mij ook vreemd

Bedankt alvast

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:01

Ik heb ook een vraag, kan je ook een review van een verkoper maken als die je bestelling heeft geannuleerd?
Had gister een vest gekocht en vanmiddag is hij geannuleerd met het verhaal dat het verzend punt dicht is tot 5 okt. Maar nu staat het vest wel weer te koop voor 20 euro meer.
Kan alleen dus nergens vinden of je na een annulering ook een review kan plaatsten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:01

Naar de advertentie zelf gaan, rechtsboven staan drie rondjes, daarop klikken en je kunt verwijderen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:02

tengeltje11 schreef:
Heb hier nu gisteren in de vroeger avond een nieuw item online gezet en is nog geen enkele keer bekeken… kan volgens mij echt niet kloppen(bekend merk en heb zelf toch ook al een behoorlijk aantal volgers), nog mensen met hetzelfde?

Ik had afgelopen week hetzelfde met een gewild merk. In mijn geval wel al een item dat er eerder had opgestaan, ik had verwijderd en opnieuw had toegevoegd, stond met sorteren op nieuwste, op de plekmvan het vorige item eigens onderaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 12:52

Ik heb het ook een keer gehad toen ik 2 wol-zijde longsleeves van Cosilana nog nieuw in de verpakking er op zette. Allebei dezelfde maat en kleur, die waren nieuw in de kast blijven liggen. Was er sneller afgehaald dan ik het er op kon zetten :=

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 17:33

Heb laatst ook iets meegemaakt.. had een mooi, nieuw paar sneakers gevonden. Even onderhandeld over de prijs, en toen we overeenstemming hadden, betaald. Stuurt ze een bericht dat ze de schoenen toch niet meer wil verkopen omdat ze ze toch wel leuk vindt. Echt balen. Vervolgens annuleert ze de koop. Blijkbaar krijg je dan een automatische review van 1 ster. Stuurt ze me ook nog een bericht of ik die negatieve review wil verwijderen. Mooi niet gedaan. Ik had anders zelf niks geplaatst qua review en mijn ‘verlies’ gepakt, maar het verwijderen van een automatische review ging me toch net wat te ver in deze situatie

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:54

Kan dat überhaupt wel een automatische review verwijderen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:51

Neen, maar de ‘koper’ kan die we bewerken, er dus bv 4 sterren van maken ipv 1.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:49

Ik meet niks op. Ik doe er moeite voor en je hoort zelden iets terug. Zoek het merk maar op en kijk maar bij maat tabel.

Toevallig nu wel een blouse er op met maten want dat heb ik overgenomen van de vorige verkoper. Hij is mij te klein. Lengte staat erbij. Krijg de vraag wat is de lengte _-:( Pffff

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:06

Oh ik probeer altijd alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden :') Ook als het om een artikel van 1 euro gaat :+ Dus als me gevraagd wordt om wat op te meten, doe ik dat.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:09

Voor mij compleet afhankelijk van het artikel, de vraagprijs en de toon van het bericht.

Ik krijg bijna niet de vraag om iets op te meten, maar als iemand het vraagt, dan wil die persoon weten wat de breedte van de taille is van een broek met een volledig elastieken band. Die rekt van XS tot L, zeg maar. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 06:42

Ja maarja, dat weet je als potentiële koper ook niet natuurlijk, hoe veel rek er in zit.
En je kan wel online een matentabel opzoeken maar dat zegt ook lang niet altijd alles.

Als je zelf iets koopt wil je ook graag weten of het lang / kort / breed / smal genoeg is, denk ik dan maar :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 07:53

Ja, dat is zo, daarom koop ik het liefst gewoon in een winkel. Ik zou op Vinted niet iets kopen als ik twijfel over de maat, daarom zit ik altijd een beetje aan de ruime kant. En alleen de merken die ik ken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:07

Het enige wat ik vraag is hoe lang een broek valt als er geen aan foto bij zit. Want dat valt niet aan de maat af te lezen en weinig mensen zetten dat erbij. Dus niet de lengtemaat oid, maar of het enkellengte, normale lengte of weer anders valt.

Ik houd van advertenties met aan foto's en waar mensen nog bij zetten hoe groot ze zelf zijn :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:28

MyWishMax schreef:
Het enige wat ik vraag is hoe lang een broek valt als er geen aan foto bij zit. Want dat valt niet aan de maat af te lezen en weinig mensen zetten dat erbij. Dus niet de lengtemaat oid, maar of het enkellengte, normale lengte of weer anders valt.

Ik houd van advertenties met aan foto's en waar mensen nog bij zetten hoe groot ze zelf zijn :')

Het model op de foto is 175 cm lang en draagt maat 38 :')

Zelf koop ik geen jeans ofzo op Vinted, die moet ik echt passen.
Maar losse zomerbroeken / stretch zonder knoop / elastiek durf ik wel aan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:33

pmarena schreef:
Ja maarja, dat weet je als potentiële koper ook niet natuurlijk, hoe veel rek er in zit.
En je kan wel online een matentabel opzoeken maar dat zegt ook lang niet altijd alles.

Als je zelf iets koopt wil je ook graag weten of het lang / kort / breed / smal genoeg is, denk ik dan maar :)

Klopt, maar ze had zelf een maat S en ik wist 100% zeker dat de rek dan altijd goed zou zijn. Als ik de taille zou opmeten, kom je smaller uit dan maat S en geeft dat een vertekend beeld. De lengte van de broek had ik een ander verhaal gevonden.

Ik heb er ook bij staan hoe lang ik ben en dat ik een heel gemiddelde maat S/36 ben. Als ik een maat kleiner of groter draag, valt de maat anders uit.