Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:11

Cer schreef:
Popstra schreef:
Ze moeten hier denk ik toch een gehele lockdown doen. Niet dit wel, dat niet. Dat werkt niet hier.
En waag je je op straat dan flink optreden. Net zoals in de zuidelijke landen gebeurde.
Mensen nemen een loopje met de regels en daar zijn anderen de dupe van. Alles door deze asociale ikke..ikke..ikke en de rest kan stikken maatschappij

Ja maar even hoor.. als ik zo de berichten uit andere landen lees, gaat het daar ook niet goed.
Nederland is echt niet veel soepeler met regels.. wij hebben hier ook regels die in andere landen neit gelden..

Dat gevit op NL en de Nederlanders snap ik dan niet helemaal.... Waar gaat het wel top dan, en is het 1 op 1 vergelijkbaar?

Ik zag gisteren, gelukkig was het een grapje hoop ik, een filmpje van lege straten in Parijs en Berlijn, en dan een clownsmuziekje met topdrukte in de straten van NL... Dat is natuurlijk níet hoe het in realiteit is..

Nederlanders staan anders wel bekend om hun eigenwijze ( verwende kleuter) gedrag. In andere landen heeft men net even wat meer respect voor regelgeving. En dan bedoel ik niet zoals in china.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:13

Ik lees voor Italie: mondkapjes verlicht op veel plaatsen idd, meer dan hier. Afstand tussen mensen op 1 meter. Bars, pubs, restaruants mogen tot 24.00 table service geven. Als er geen table service is mag het to 21.00. Er mogen tot 6 mensen bij elkaar in huis komen. Religieuze bijeenkomsten tot 30 mensen. En iets van 1000 man publiek bij buitensport en 200 voor binnensport.. zoiets.. Toen had ik geen zin meer om te lezen.
Dan is NL toch niet zo heel 'losjes' in regelgeving? Of zie ik dan wat over het hoofd?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:18

Cer schreef:
Dan is NL toch niet zo heel 'losjes' in regelgeving? Of zie ik dan wat over het hoofd?

Spanje en Frankrijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:21

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Spanje en Frankrijk.

Toevallig apte ik met een vriendinnetje die in Frankrijk woont.. Ik vertelde iets over het aantal mensen achter de voordeur, zij vertelde over date's die ze had. Ik vroeg 'mag dat dan?', zij zegt 'ja dat mogen wij'.. Zij hadden volgens mij ook geen restricties voor wat betreft het aantal mensen achter de voordeur..

Hoeveel mensen mag je in spanje achter je voordeur ontvangen? Daar ben ik benieuwd naar :)

Overigens, zijn de restaurants in Frankrijk al dicht? Kon ik gisteren niets over vinden...

Edit: Ik vind dit.. ik weet niet wat kwalificert als High Alert zones:

High Alert Zone
Bordeaux, Lyon, Nice, Lille, Toulouse, Saint-Etienne, Rennes, Rouen, Grenoble, Montpellier are in High Alert Zones.

In these zones the upper limit for event venues (stadiums, racing tracks…) is reduced to 1 000 people.
Events such as local fêtes or student parties are prohibited and bars are required to close at 10 pm.
Public gatherings are limited to 10 people.
Gyms are closed.
It is highly recommended to avoid private gatherings outside of your immediate family and loved ones.

"Outside your immediate family and loved ones" hoe moet ik dat lezen?

En dan uit de critical alert zones:
"Theatres, cinemas and restaurants already implement strict procedures and may therefore remain open."
Die zijn bij ons nu dicht toch?
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-10-20 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:25

Maar in Spanje is ook niet alles koek en ei hoor. Ook daar veel protest. Evenals in Frankrijk in de grote steden zoals bijvoorbeeld Marseille.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:27

In Italië zijn wel de scholen weer open gegaan een paar weken geleden. Misschien heeft dat er mee te maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:29

In Frankrijk geldt in de grote steden ook de avondklok vanaf zaterdag dacht ik.
Tussen 21u en 6u moet je in uw kot blijven daar. :Y)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:31

Zag gisteren beeldent uit Liverpool, na sluitinghoreca

Het is dus niet iets Nederlands maar iets (on)menselijks

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:46

bigone schreef:
In Italië zijn wel de scholen weer open gegaan een paar weken geleden. Misschien heeft dat er mee te maken.

Ik denk eerder dat het slechter wordende weer er mee te maken heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:48

Ik kan nergens iets vinden over een straatverbod in Frankrijk na 21.00.. sowieso zijn daar 3 Levels van Alert. Is daar een bericht over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:49

Was vanmorgen op het journaal. Macron die het zei, dus de bron zal wel kloppen. Vond wel onhandig dat het dan in gaat op zaterdag .. om 22 uur savonds :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:54

Cer schreef:
Ik lees voor Italie: mondkapjes verlicht op veel plaatsen idd, meer dan hier. Afstand tussen mensen op 1 meter. Bars, pubs, restaruants mogen tot 24.00 table service geven. Als er geen table service is mag het to 21.00. Er mogen tot 6 mensen bij elkaar in huis komen. Religieuze bijeenkomsten tot 30 mensen. En iets van 1000 man publiek bij buitensport en 200 voor binnensport.. zoiets.. Toen had ik geen zin meer om te lezen.

Ja, maar NL heeft pas 1 dag die maatregelen.
En Italie is pas net 1dag geexplodeert in cijfers, daar zit een tijdsverschuiving tussen van een paar weken.

Ik reageerde meer op de uitspraak dat erger betroffen landen wel braver zouden zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:58

Ik zie het nu idd in het AD staan
"De avondklok zou vanaf dit weekend kunnen worden opgelegd in de zwaarst getroffen gebieden zoals Parijs en de buitenwijken, Marseille, Lyon, Montpellier, Lille en Toulouse."
het zou dan totaan de zomer zo kunnen blijven..
Ben wel benieuwd wat het max aantal toegestande gasten nu is daar, en wat dat wordt...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:00

Sizzle schreef:
Ja, maar NL heeft pas 1 dag die maatregelen.
En Italie is pas net 1dag geexplodeert in cijfers, daar zit een tijdsverschuiving tussen van een paar weken.

Ik reageerde meer op de uitspraak dat erger betroffen landen wel braver zouden zijn.

Ik reageerde denk ook op de uitspraken dat Nederland de afgelopen periode veel te slappe maatregelen heeft getroffen... :) (ik weet niet meer wie dat schreef).
maar ik zie eigenlijk nergens een duidelijk vergelijkbaar lijstje.. En als ik zelf iets opzoek (maar niet al mijn buitenlandse talen zijn even goed :+ ) zie ik persoonlijk niet zo heel veel verschillen ..

Ik ben benieuwd of het verschil nog door iemand toegelicht wordt en wat andere landen beter gedaan hebben dan wij :j En dus ook nu geen significante verhoging van besmettingen en IC opnames..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:07

Tja en als de maatregelen te slap waren.. ik neem het ze eigenlijk niet kwalijk. Als het genoeg was geweest, was het prima tenslotte. We doen dit allemaal voor de eerste keer en er zit geen handleiding bij het virus. Je wilt niet te streng optreden en de balans zoeken tot streng genoeg lijkt mij heel erg lastig. Ben blij dat ik daar niks mee te maken heb. Ik volg de maatregelen gewoon braaf op, ze hebben er over nagedacht tenslotte. Heb ik bij sommige zo mijn vraagtekens? Ja. Maar ik was niet bij die overleggen aanwezig. Dus gewoon aan houden en weer verder zien. Mentaal ben ik er al helemaal klaar mee, maar het moet nu eenmaal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:10

Strenge maatregelen: Nee, veel te streng. Boehoe, we worden beknot. Protest! Protest!
Minder strenge maatregelen: Nou, dat mag wel wat strenger hoor. Jeetje, slappe hap.
Milde maatregelen: De overheid wil ons dood hebben. Boehoe, we worden uitgeleverd aan het virus! Protest! Protest!

We zijn Nederlanders he, altijd wat te zeuren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:13

Toch blijf ik erbij dit is niet alleen een Nederlands probleem maar een westers probleem.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:13

Ja, dat denk ik ook. We zijn verwend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:14

Cer schreef:
Ik zie het nu idd in het AD staan
"De avondklok zou vanaf dit weekend kunnen worden opgelegd in de zwaarst getroffen gebieden zoals Parijs en de buitenwijken, Marseille, Lyon, Montpellier, Lille en Toulouse."
het zou dan totaan de zomer zo kunnen blijven..
Ben wel benieuwd wat het max aantal toegestande gasten nu is daar, en wat dat wordt...

Bij een avondklok van negen uur in de avond zijn er weinig feestjes meer mogelijk of je moet tot zeven uur doorgaan of blijven slapen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:17

lenaa_tje schreef:
Toch blijf ik erbij dit is niet alleen een Nederlands probleem maar een westers probleem.

Dit inderdaad. Paul de Grauwe ( econoom aan de School of Economics ) schreef in zijn column in De Morgen van de week dat de westerse wereld de laatste decennia een bende rotte egoïsten geworden is waar de groepsverantwoordelijkheid ver te zoeken is. :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:20

bigone schreef:
Bij een avondklok van negen uur in de avond zijn er weinig feestjes meer mogelijk of je moet tot zeven uur doorgaan of blijven slapen.

Daarom staat er ook "NU IS" én "straks wordt".. en ja, slapen kan inderdaad :j
Of zij moeten daar dus achter de voordeur controleren hoeveel mensen er binnen zijn..
Die informatie is lastig te vinden..

Citaat:
We zijn Nederlanders he, altijd wat te zeuren.

Ik voel me dan niet bij deze groep horen :)

En ik weet niet of we 'verwend' zijn.. we zijn gewoon in andere omstandigheden opgegroeid dan iemand in China, of Noord Korea of een klein afrikaans land.. En daar ben ik zelf heel blij om :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:22

Ik ben daar ook blij om. Maar ik vind dat een boel Nederlanders nu verwend kleuter gedrag laten zien. Inclusief het zich huilend en gillend op de grond gooien als ze hun zin niet krijgen.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:23

Ja Pandora die heeft een aziatische vrouw en daar is alles zoveel beter vooral nu met de coronacrisis .
Zijn gesprek op tv deze week nou daar ben ik het echt niet mee eens

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:24

rien10 schreef:
Ik ben daar ook blij om. Maar ik vind dat een boel Nederlanders nu verwend kleuter gedrag laten zien. Inclusief het zich huilend en gillend op de grond gooien als ze hun zin niet krijgen.

Die hadden ouders die niet doorliepen in de supermarkt maar een extra zak snoep gaven }> bij mij hebben ze het één keer geprobeerd en toen waren ze mama kwijt .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:25

rien10 schreef:

Ik hoop ook echt dat dat de minderheid is..

Maar ik schrik ook van mensen die roomser dan de paus willen zijn en niet bestaande regels willen opleggen aan anderen en het fijn vinden om te wijzen.. Ik heb de laatste tijd pas echt de betekings van 'polarisatie' geleerd.. ik kende dat woord helemaal niet..