bigone schreef:Halsema heeft het recht op demonstreren boven gezondheid gezet en daar is ze gruwelijk de fout mee ingegaan. Ik sta zeker achter vrijheid van demonstreren, altijd maar niet nu op deze manier.
Op 1 heb ik een klein stukje gezien en de zanger die er zat haalde aan , los van het etnisch profileren dat zeker bestaat , ook andersom trouwens, dat de pijn vanuit het verleden nog heel diep zit bij donkere mensen . Dat moet ons blanke medemensen geleerd worden.
Mijn persoonlijke mening: stop daar nu eens mee want dat is bekend , daar kreeg ik 50 jaar geleden al les in . En heel eerlijk , de meeste donkere mensen die hier overlijden door geweld worden neergeknald door andere donkere mensen . In USA nog op veel grotere schaal. En daar praat ik zeker het geweld/moord door politie niet mee goed, dat kan en mag niet gebeuren. Nog een Mitch Henriques is niet normaal .
Maar de donkere medemens zou ook de hand in eigen boezem kunnen steken en zich eens afvragen waarom ze aan de kant gezet worden in bepaalde situaties. Omdat er gruwelijk veel criminele jongeren zijn die een kleurtje hebben. En dat is niet van nu maar van jaren lang. Niet alles is terug te voeren op de racistische blanke .
De meesten van ons hebben (groot)ouders die de tweede wereldoorlog nog hebben meegemaakt. En zie je ons nog zo kleinzerig doen ten opzichte van de Duitsers? We gaan er gezellig op vakantie en zij bij ons. Ze wentelen zich veel te veel in hun slachtofferrol over iets wat hun overoverovergrootouders overkomen is en door dit soort demonstraties wekken ze alleen maar antipathie op.