Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:13

We zijn hier nu twee dagen en idd bij supermarkt en ingang vakantie park werd het gemeten ,aan de grenzen nergens een controle, vraag me wel af wat t van de week gaat worden, het gaat richting de 40 graden hier, ik weet niet hoe m'n lichaam daarmee omgaat

Tierania_

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:32

Hier in Zwitserland is alles ook heel relaxed qua corona. Geen controles. Alleen een mondkapje op in openbaar vervoer en winkels.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:14

Hoe zit dit, kan iemand helpen? Ik (1 week de 2e prik) ben nu bij mijn ouders (volledig gevaccineerd). We zouden graag een dagje naar Duitsland gaan. Onder welke voorwaarden kan dit? Dus niet overnachten oid.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:30

In het kader van het grensverkeer kunnen Nederlanders tot 24 uur naar Duitsland inreizen. Dan is er geen verplichting tot registratie of quarantaine, maar wel moet u een negatief testresultaat of een bewijs van vaccinatie of herstel kunnen overleggen.

Dat u op doorreis bent of dat u tot 24 uur in Duitsland verblijft moet u wel kunnen aantonen.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Dus testen voor jou, voor afreizen. En niet langer dan 24 uur blijven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:39

Als jij een internationaal vaccinatie bewijs kunt aanmaken hoef jij denk ik ook niet getest. Ik heb nergens gelezen dat Duitsland een wachttijd stelt na de tweede vaccinatie maar misschien dat iemand anders dit wel heeft gevonden

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:42

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:42

Dat kon ik dus ook niet vinden. Hij maakt wel een QR-code. En hoe kun je bewijzen dat je doorreist? Vind het drastisch ingewikkeld _O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:56

Echwel schreef:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Je moet je volgens mij wel registreren

Dat wil niet als je gewoon een dag bent.

Volgens mijn Duitse zwager is de tweede prik en het vaccinatie bewijs wat je maakt voldoende. Hij woont wel in Nederland.

Dat bewijs weet ik niet.. wij zijn (afgelopen maandag) gewoon geweest. Je bent op afstand dat het gewoon logisch is dat je niet langer blijft en je hebt geen spullen mee was ons motto.
Valt niet echt te controleren.
Wij zijn ook gewoon boodschappen wezen doen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:27

Sheran schreef:
Dat kon ik dus ook niet vinden. Hij maakt wel een QR-code. En hoe kun je bewijzen dat je doorreist? Vind het drastisch ingewikkeld _O-

Een controleur die de internationale QR-code uitleest ziet de volgende gegevens:

Gegevens over de internationale vaccinatie
(a) achternaam, voornaam(en) en geboortedatum;
(c) ziekteverwekker: COVID-19
(d) vaccin type, vaccin en vaccin producent
(g) aantal doses in een serie/ total aantal doses
(h) vaccinatie datum
(i) Lidstaat waarin is gevaccineerd
(j) Uitgever certificaat en een certificaat code

Die ziet dus ook dat je nog maar 1 prik gehad hebt en nog niet volledig gevaccineerd bent.

Even testen is de meest veilige optie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:28

Dank allemaal!

Ik ben wel 2x gevaccineerd, maar de laatste is een week geleden. Voor even een paar uurtjes over de grens ga ik niet testen, dat gaat me echt te ver. Dan maar niet, jammer maar helaas.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:47

Sheran schreef:
Dank allemaal!

Ik ben wel 2x gevaccineerd, maar de laatste is een week geleden. Voor even een paar uurtjes over de grens ga ik niet testen, dat gaat me echt te ver. Dan maar niet, jammer maar helaas.

https://www.bundesgesundheitsministeriu ... sende.html Als ik het hier lees moet het inderdaad 14 dagen zijn. Nu is mijn Duits niet echt geweldig.
Maar dit stukje
Citaat:
entweder aus einer vom Paul-Ehrlich-Institut im Internet unter der Adresse https://www.pei.de/impfstoffe/ covid-19 veröffentlichten Anzahl von Impfstoffdosen, die für eine vollständige Schutzimpfung erforderlich ist, bestehen und seit der letzten erforderlichen Einzelimpfung müssen mindestens 14 Tage vergangen sein, oder

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:13

In het reisadvies van Frankrijk verandert het ook steeds als je covid heb gehad en 1 prik. Dan ben je volledig gevaccineerd. De ene week moet je een herstel bewijs kunnen aantonen en nu is dat zinnetje weer weg gehaald..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:22

xxxmh schreef:
In het reisadvies van Frankrijk verandert het ook steeds als je covid heb gehad en 1 prik. Dan ben je volledig gevaccineerd. De ene week moet je een herstel bewijs kunnen aantonen en nu is dat zinnetje weer weg gehaald..

Ik zou gewoon de hele zooi meenemen.

Besloten om mijn vakantie toch een maand te verzetten. Zou eerst eind aug. begin september naar Praag gaan maar aangezien ik 5 september een doop heb vind ik het toch ondanks ik gevaccineerd ben linke soep...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:37

purny schreef:
xxxmh schreef:

Ik zou gewoon de hele zooi meenemen.

Besloten om mijn vakantie toch een maand te verzetten. Zou eerst eind aug. begin september naar Praag gaan maar aangezien ik 5 september een doop heb vind ik het toch ondanks ik gevaccineerd ben linke soep...

Herstelbewijs heb ik niet want ben niet getest bij de ggd dus neem (hopelijk) een negatieve test mee haha

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:40

lenaa_tje schreef:
Als jij een internationaal vaccinatie bewijs kunt aanmaken hoef jij denk ik ook niet getest. Ik heb nergens gelezen dat Duitsland een wachttijd stelt na de tweede vaccinatie maar misschien dat iemand anders dit wel heeft gevonden

14 dagen na je tweede inenting geld je als volledig gevaccineerd in Duitsland.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:44

Destination schreef:
lenaa_tje schreef:

14 dagen na je tweede inenting geld je als volledig gevaccineerd in Duitsland.

Zie mijn bericht hier na :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:38

Weet iemand dat hier? Ik ben volledig gevaccineerd en heb een QR code.
Als ik nu ( voor de zekerheid) een antigeen test laat doen 48 uur voor aankomst. Hoe krijg je dan de uitslag? Ik bedoel normaal zou je dan een QR code krijgen. Maar ja die heb ik dan al.
Krijg je ergens anders je uitslag zwart op wit?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:45

baudyh schreef:
Als ik nu ( voor de zekerheid) een antigeen test laat doen 48 uur voor aankomst. Hoe krijg je dan de uitslag? Ik bedoel normaal zou je dan een QR code krijgen. Maar ja die heb ik dan al.

Misschien online de papieren versie uitprinten van de negatieve test? Misschien blijft de qr code dan van je vaccinatie in de app staan?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:59

Je krijgt gewoon een mail met daarin de uitslag, in diezelfde mail staat de code die je normaal zou gebruiken om een QR code te maken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 07:25

xTammyy schreef:
Je krijgt gewoon een mail met daarin de uitslag, in diezelfde mail staat de code die je normaal zou gebruiken om een QR code te maken.

Ok duidelijk, bedankt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:20

Klopt, je krijgt een mail met de uitslag.

Als je die code uit de mail g gebruikt in de CheckApp, krijg je een tweede QR code, in de app staat die dan onder je vaccinatie QR code.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:24

Waarom.zou dit nodig zijn?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:38

xSannee schreef:
Klopt, je krijgt een mail met de uitslag.

Als je die code uit de mail g gebruikt in de CheckApp, krijg je een tweede QR code, in de app staat die dan onder je vaccinatie QR code.

Dus je vaccinatie code blijft staan? Ik heb 1 prik en corona gehad maar niet getest bij de ggd maar wel mijn qr code ervan gekregen. Ga morgen testen omdat ik zondag naar Frankrijk ga maar wil wel als het lukt met de qr code van mijn vaccinatie laten scannen op het vliegveld zodat ik weet of ik in Frankrijk op het terras kan zitten want als ik dat Google opzoek komen er twee datums te voorschijn dat die nieuwe regels gelden, 1 of 9 augustus. Weet iemand dit ook?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:07

Echwel schreef:
Waarom.zou dit nodig zijn?

Gewoon voor mezelf. Ik weet liever vlak voor ik weg ga dat ik evt positief ben dan al
In Griekenland. Dan kan je daar in een quarantaine hotel. Evt hoor.
Zeg niet dat ik het doe

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:56

baudyh schreef:

Wij zijn 2 x gevaccineerd en dat staat in de covid app (code gescant). Omdat we wellicht toch positief op covid waren kort geleden een test laten doen. Via een sms bericht kregen we een code en via de email de link waar we met de code (sms) soort wachtwoord waarmee we in konden loggen. Daar kregen we de tekst dat we beiden negatief waren en in die tekst zat een QR code. Ik heb mijn telefoon die codes laten scannen en hoppakee de (Franse) covid app trok gelijk die brief naar binnen en te lezen valt dus dat we die en die datum negatief zijn getest. Nu de test verlopen is, staat ons vaccinatie bewijzen weer bovenaan, en de testen eronder met daarbij de tekst dat hij verlopen is. Dus ik kan ze eigenlijk gewoon deleten. Of dat in NEderland ook zo gaat, weet ik dus niet.